Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je hebt je in de afgelopen twee maanden twee keer ziekgemeld. Daardoor zijn zij jou gaan wantrouwen, en naar jouw idee gaan zeuren o.i.d.? Aankomend semester kan je geen 12 uur in de week meer werken, en dus neem je ontslag? En omdat je toch ontslag gaat nemen, verschijn je niet meer op het werk, en wil je ook niet meer naar dat gesprek? Wat is de reden van het gesprek? Misschien willen ze wel aanbieden om je contracturen te verlagen naar bijv. zeven uur per week, zodat je wel kan blijven werken. Of misschien willen ze wel iets van een wederzijdse opzegging totstand brengen?
||
![]() |
Citaat:
ALs je uberhaupt niet meer komt opdagen, zonder het nemen van ontslag kan het risicovoller worden.
||
Citaat:
En wat is risicovoller?
||
![]() |
Citaat:
Je zal jezelf weer moeten melden bij je werkgever. Dit doe je niet. En dan kunnen de kosten op gaan lopen. De werkgever zal een vervangend persoon moeten regelen, en die kosten kunnen op jou worden verhaald. Dit zal niet tot in het oneindige doorlopen, de werkgever zal redelijkerwijs de overeenkomst op moeten zeggen of ontbinden, maar tot die tijd zal je moeten betalen. Bovenstaande is nogal in de grote lijnen, maar je snapt het idee.
||
![]() |
Citaat:
grtz ivo
||
Citaat:
Ik ben zelf ook een keer ziek gemeld voor iets waarmee ik wel gewoon naar school toe kon, maar niet mee kon werken. Ik heb toen bezoek gehad van een arboarts op het moment dat ik naar school was. Ik kreeg daarop toch echt bericht dat ik weg was geweest terwijl dat niet mocht en met veel gezeik erbij.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
m'n werkgever was uiteraard op de hoogte van wat ik had en van wat ik wel en niet kon (en deed) en dat was allemaal ook doorgegeven aan de arbo. @gerwin: dat is op dat moment ook mijn geluk geweest. Volgens de regels moest ik tussen 10 en 4 thuis zijn voor evt. controle (juist de tijden dat ik school had, dus ik was dan uiteraard niet thuis, maar goed). De controleur is om 9.45 langs geweest, dus ik heb me kunnen beroepen op het feit dat ie op een verkeerd tijdstip langs was geweest.
||
![]() |
Citaat:
grtz ivo
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|