Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2005, 15:46
remy476
remy476 is offline
wat zijn in deze landen plaasten waar je als jongere van 18 iets aan hebt??
Oud 28-12-2005, 16:39
Verwijderd
Kroatie:
Rovinj
Porec
Opatija
Oud 28-12-2005, 16:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 28-12-2005 @ 17:39 :
Kroatie:
Rovinj
Porec
Opatija
Dat is allemaal Istrië. Maar wel een super vakantieoord.
Oud 28-12-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-12-2005 @ 17:47 :
Dat is allemaal Istrië. Maar wel een super vakantieoord.
Istrie is gewoon het beste voor jongeren

verder Crikvenica waar ik heb gezeten. Wel erg leuk met barretjes en terrasjes. 2 discotheken, maar niet super veel uitgaansleven.
In de Kvarnerstreek hoef je geen plaatsen als Salou of Lloret te verwachten.

Verder is Pula een erg mooie stad. Kan je gewoon lekker rondkijken en enige cultuur snuiven.

Ik hou van Kroatië<333333333333333333333333
Oud 29-12-2005, 22:35
Verwijderd
Ben in Opatija geweest afgelopen zomer. Was echt geweldig. Lekker gezellig op de camping en verder is alles nog behoorlijk goedkoop (vergeleken met andere vakantielanden langs de Middellandse zee).

Voor komend jaar weet ik nog niet waar ik heen ga. Het liefste wel aan de zee en in Zuid-Europa. En ook een land waar het bier een beetje betaalbaar is. Dus grote kans dat ik ook weer in Kroatie beland
Oud 08-01-2006, 12:34
Evaatje
Evaatje is offline
Siofok & Budapest
Oud 08-01-2006, 14:29
Verwijderd
Dit jaar ga ik naar Losinj in Kroatie. Een eilandje achter Cres. Ben benieuwd.
Oud 08-01-2006, 18:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-01-2006 @ 15:29 :
Dit jaar ga ik naar Losinj in Kroatie. Een eilandje achter Cres. Ben benieuwd.
Ik vond Cres erg mooi en leuk. Alleen zou ik zelf niet op een eilandje willen zitten, want dan zie je zo weinig andere gebieden enzo.
Oud 08-01-2006, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 08-01-2006 @ 19:03 :
Ik vond Cres erg mooi en leuk. Alleen zou ik zelf niet op een eilandje willen zitten, want dan zie je zo weinig andere gebieden enzo.
Ja maar die andere gebieden heb ik al gezien.
Heb in die korte tijd vorig jaar al zooveel gezien van Kroatie.
Wil gewoon graag uitrusten dan. Maar denk dat we ook naar KRK en Cres gaan mss.
Oud 08-01-2006, 18:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-01-2006 @ 19:07 :
Ja maar die andere gebieden heb ik al gezien.
Heb in die korte tijd vorig jaar al zooveel gezien van Kroatie.
Wil gewoon graag uitrusten dan. Maar denk dat we ook naar KRK en Cres gaan mss.
Dan is het wel gaaf idd. Krk en Cres moet je zeker bezoeken.
Oud 08-01-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 08-01-2006 @ 19:49 :
Dan is het wel gaaf idd. Krk en Cres moet je zeker bezoeken.
jaaa i know
heb afgelopen jaar de hele vakantie op Krk gekeken, 10 keer langs die brug gereden waarover je ernaartoe kunt gaan maar er niet opgeweest.

Omg heb zooo een zin<33

Iemand eigenlijk in Zagreb geweest?
Oud 08-01-2006, 19:48
Dolores
Dolores is offline
Hongarije:
Boedapest
Siofok (en vast ook wel andere plaatsen rondon het Balatonmeer)

Kroatië (Istrië <3):
Umag
Porec
Rovinj
Medulin
Oud 09-01-2006, 14:57
Verwijderd
Wat voor weer is het in de zomer in Kroatie?
Welke plaats heb je en een goede zee strand en winkels en uitgaansmogelijkheden? Wat kan ik eigenlijk van Kroatie verwachten? Op de foto's ziet het er af en toe wat troosteloos uit
Oud 09-01-2006, 18:12
Miracle
Miracle is offline
In Istrië zijn een paar stadjes met uitgaansgelegenheden en veel toerisme. Er is veel mooie natuur en veel kleine dorpjes, die soms net lijken op een middeleeuwse film. Istrië is dus erg afwisselend. Soms erg troosteloos en rustig, maar soms ontzettend mooi of druk. Ook in de hoofdstad (Pula) kun je goed cultuur snuiven.

Van het uitgaansleven weet ik niet zoveel, maar ik denk dat stadjes als Rovinj en Porec jou wel aanspreken. Ik ben daar een paar keer geweest, maar nooit 's avonds laat. Ik vond het erg gezellig en mooi. De meeste stranden zijn kiezelstrand, maar er zijn ook een aantal zandstranden. Als je je goed voorbereid, dan zijn kiezelstranden ook erg fijn! (Handige schoenen voor in het water, stevige matjes of stoelen voor op het 'strand')

Ik vond het er zelf erg mooi. Ik heb veel van Istrië gezien en het was allemaal bijzonder. Zeker de moeite waard!

Oh en over het weer: toen ik er was (hoogseizoen) was het er ontzettend warm. We hebben twee dagen regen gehad en voor de rest was het er gewoon lekker of meestal gewoon erg warm.
Oud 09-01-2006, 21:40
Verwijderd
Weer kan trouwens onbestendig zijn. Door de bergen en ruige omgeving kan het soms dagen lang regenen, ook in de zomer.
Maar over het algemeen is het schitterend weer.
Oud 10-01-2006, 15:42
Solid
Solid is offline
met welke organisatie of reisbureau etc zijn jullie geweest? ik heb geen idee of je naar Kroatie kan vliegen (ik bedoel voor een redelijke prijs) en hoeveel een appartement is enzo..iemand nog leuke of handige tips/sites? thanks

ik wil nl deze zomer met een vriendin een week of 2 weken naar kroatie, niet al te toeristisch, maar wel mooi weer en genoeg te doen kan iemand iets aanraden ofzo?
Oud 10-01-2006, 15:50
Verwijderd
Kvarnerregio ben ik geweest. In Crikvenica. Was een ontzettend leuk plaatsje. Veel terrasjes, 2 discotheken, veel winkeltjes en redelijke busverbindingen naar andere steden als Rijeka en Zagreb. Die streek kan ik je dus wel aanraden.

Zelf ben ik met Peter Langhout geweest, met de bus. Aangezien Peter Langhout geen SGR teken meer heeft zou ik je die niet aanraden.
Vliegen kan je doen. Rijeka en Zagreb hebben iig een vliegveld. Geloof zelfs ook één op eiland Krk.

Zelf zat in een hotelletje. Ontzettend leuk en gezellig. Kwaliteit was niet super maar gastvrijheid wel. Appartementen zijn er ook genoeg, zul je vast wel sites voor hebben.

www.vakantiereiswijzer.nl voor informatie over appartementen/hotels.

Istrie is ook erg mooi, maar daar kan Miracle denk ik meer over vertellen.
Oud 10-01-2006, 16:03
Miracle
Miracle is offline
Pula (=hoofstad Istrië) heeft ook een vliegveld, maar ik denk niet dat dat goedkoop is.

Ik heb gewoon een particulier huisje gehuurd, in een dorpje, via een Nederlands bedrijf. Maar die site is nu offline, dus mss dat ze failliet zijn ofzo. Ik ben gewoon met de auto gegaan.
Oud 10-01-2006, 21:25
Verwijderd
Do-it, onderdeel van X-travel. Alles was goed geregeld
Oud 16-01-2006, 14:01
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Siofok in Hongarije is echt supergaaf!! Leuke en veel disco's/kroegen. Lekker goedkoop en goed eten en ook de accomodaties zijn er prima geregeld. Zorg er wel voor dat je in een hotel of een appartement zit, want de camping is een eind verwijderd van het centrum.

Medulin in Kroatie is ook helemaal top. Niet zo bekend als Porec ofzo, maar daardoor niet minder leuk! Twee gave openlucht disco's, lekkere zee om in te zwemmen en vele leuke winkeltjes. Eten is er ook redelijk goedkoop en lekker. Wij zaten met 6 meiden in een appartement met een super recht tegenover, kortom goed voor mekaar!!

Deze beide vakanties waren via GoGo tours, alles was goed voor elkaar, leuke reisleiding en goede begeleiding bij het nuttigen van de walgelijke hoeveelheden alcohol (vooral in Siofok... )
Oud 26-01-2006, 02:04
JCG
JCG is offline
What miracle said.
Oud 26-01-2006, 21:12
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Solid schreef op 10-01-2006 @ 16:42 :
met welke organisatie of reisbureau etc zijn jullie geweest? ik heb geen idee of je naar Kroatie kan vliegen (ik bedoel voor een redelijke prijs) en hoeveel een appartement is enzo..iemand nog leuke of handige tips/sites? thanks

ik wil nl deze zomer met een vriendin een week of 2 weken naar kroatie, niet al te toeristisch, maar wel mooi weer en genoeg te doen kan iemand iets aanraden ofzo?
Ik vind persoonlijk het zuiderlijke deel van kroatie mooier (niet dat Istrie niet mooi is hoor) Primosten (schiereiland, niet zo heel ver van split (heeft luchthaven)). Qua vliegen zal het niet zo veel uitmaken, maar met de auto zal je toch wel 5 uur extra reistijd in rekening moeten houden (in vergelijking met istrie btw)
verder kan ik je ook krka watervalllen aanraden (let op: dit is wat anders dan het eiland Krk) en plitvice is nog mooier! In slovenië (handig als je met de auto gaat) heb je ook hele mooie grotten (god, hoe heten ze ookal weer).
Verder is mij Dubrovnick aangeraden. Ben ik niet geweest omdat het te ver lag (ligt helemaal onderin) maar schijnt echt heel mooi te zijn.
Oud 27-01-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 26-01-2006 @ 22:12 :
Ik vind persoonlijk het zuiderlijke deel van kroatie mooier (niet dat Istrie niet mooi is hoor) Primosten (schiereiland, niet zo heel ver van split (heeft luchthaven)). Qua vliegen zal het niet zo veel uitmaken, maar met de auto zal je toch wel 5 uur extra reistijd in rekening moeten houden (in vergelijking met istrie btw)
verder kan ik je ook krka watervalllen aanraden (let op: dit is wat anders dan het eiland Krk) en plitvice is nog mooier! In slovenië (handig als je met de auto gaat) heb je ook hele mooie grotten (god, hoe heten ze ookal weer).
Verder is mij Dubrovnick aangeraden. Ben ik niet geweest omdat het te ver lag (ligt helemaal onderin) maar schijnt echt heel mooi te zijn.

die plitvice zijn inderdaad geweldig mooi
je hebt gelijk wat het zuidelijke kroatie betreft, dat is inderdaad ontzettend mooi. En ik vind die ruigere kust net ietsje mooier dan het toch net iets minder ruige Istrie.

Ik ga dit jaar naar Losinj, een eiland. Iemand die daar wel eensi s geweest?
Oud 04-02-2006, 15:00
Solid
Solid is offline
Eigelijk zie je alleen maar reizen naar Istrie! Het zuiden lijkt me ook mooier als ik zo foto's e.d. bekijk! Maarja aanbod is minder groot...en helaas moet ik het met klein budget doen dus kom je toch bij Istrie terecht

Mensen ervaringen met Opatija? Ik zie wel mooie foto's, is het toeristisch daar? Zijn er leuke of mooie bezienswaardigheden? Kan je daar een relaxte mooie en zonnige vakantie hebben?

Hier iig links met foto's en info voor andere geïnteresseerden;
http://www.opatija.net/default.asp?l=en
http://www.volkinnood.org/kroatie/kroatie.php?h=foto_s
http://www.open.hr/com/opatija/eng/slike.html
(maar hier is wel wat gephotoshopped volgens mij)
Oud 04-02-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Solid schreef op 04-02-2006 @ 16:00 :
Eigelijk zie je alleen maar reizen naar Istrie! Het zuiden lijkt me ook mooier als ik zo foto's e.d. bekijk! Maarja aanbod is minder groot...en helaas moet ik het met klein budget doen dus kom je toch bij Istrie terecht

Mensen ervaringen met Opatija? Ik zie wel mooie foto's, is het toeristisch daar? Zijn er leuke of mooie bezienswaardigheden? Kan je daar een relaxte mooie en zonnige vakantie hebben?

Hier iig links met foto's en info voor andere geïnteresseerden;
http://www.opatija.net/default.asp?l=en
http://www.volkinnood.org/kroatie/kroatie.php?h=foto_s
http://www.open.hr/com/opatija/eng/slike.html
(maar hier is wel wat gephotoshopped volgens mij)
opatija is erg mooi hoor

Het is er wel toeristisch maar er is ook genoeg te zien,
Bootz is er vorig jaar geweest, die kan er wel iets meer over vertellen denk ik.
Advertentie
Oud 05-02-2006, 14:07
Hulk
Hulk is offline
ik ebn in hongarije geweest.

debrecen, budapest en nyíregyhaza zijn goede plaatsen om uit te gaan etc. budapest is daarnaast ook echt supermooie stad

en hongarije is echt goedkoop. 0,80 € voo een halve liter bier. en dan heb je nog heineken ook. sigaretten ook heel goedkoop. nog geen 2 € voor een pakje
Oud 24-02-2006, 19:15
kick.it
kick.it is offline
Hongarije Siofok
lekker uitgaan, het is soms wel een stukje lopen, maar ik vond het wel de moeite waard, leuke vakantie gehad.
alleen het weer viel toen een beetje tegen, eind augustus
Advertentie

Regels voor berichten