Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2006, 02:29
darkfairy
darkfairy is offline
mijn ouders hadden vandaag voor de zoveelste keer ruzie door dat mijn vader weer ladderzat thuiskomt zoals elke dag
normaal als ze ruzie krijgen blijft het bij dingen gooien
maar vandaag begonnen ze te vechten
en me moeder bedreigt men vader met een mes tege zen keel en begint te slaan en dan begint men vader met terug slaan en duwen en doodsbedreiginge
dat is veel vaker gebeurt
maar nooit zo erg als nou
wat kan ik er aan doen????

Laatst gewijzigd op 08-01-2006 om 02:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2006, 02:32
state_of_mind
state_of_mind is offline
Erm, je pa heel heel veel water geven...

Enne, hulp zoeken

Dit is niet goed meisje, Heb je er al lang last van?
Oud 08-01-2006, 02:36
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
state_of_mind schreef op 08-01-2006 @ 03:32 :
Erm, je pa heel heel veel water geven...

Enne, hulp zoeken

Dit is niet goed meisje, Heb je er al lang last van?
ja en soms ist nog erger dan gaan ze ons meppen
wat ze toch al doet
Oud 08-01-2006, 02:57
rare kwast
rare kwast is offline
damn
ik ben t eens met state of mind.. hulp zoeken, dit kan jij iig niet alleen aan..
en het is ook niet normaal

*doet (nog) ff knuf geven*
Oud 08-01-2006, 02:58
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 08-01-2006 @ 03:57 :
damn
ik ben t eens met state of mind.. hulp zoeken, dit kan jij iig niet alleen aan..
en het is ook niet normaal

*doet (nog) ff knuf geven*
danku ik dacht al vaker aan hulp zoeken maar et leek me geen goed idee
omdat ik al bang van me moeder ben
*knuf terug*
Oud 08-01-2006, 03:00
rare kwast
rare kwast is offline
ja maar zo kan t niet langer door gaan..
jij gaat er zo aan onder door en dat is niet de bedoeling..
Oud 08-01-2006, 03:02
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 08-01-2006 @ 04:00 :
ja maar zo kan t niet langer door gaan..
jij gaat er zo aan onder door en dat is niet de bedoeling..
daar heb je gelijk in
en als ze al niet met me vader ruzie heeft ist wel met mij elke dag
en dan is het vaak wel losse handjes van haar kant
Oud 08-01-2006, 03:02
darkfairy
darkfairy is offline
ik wil der ook wat aan doen
Oud 08-01-2006, 03:03
rare kwast
rare kwast is offline
precies.. en als er alcohol in het spel is kan het ook nog eens flink fout gaan (een keer)

en hulp zoeken is een stap die je niet makkelijk zet en ook liever niet zet maar in dit geval lijkt het me de juiste stap..

iig heeel veel sterkte
Oud 08-01-2006, 03:05
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 08-01-2006 @ 04:03 :
precies.. en als er alcohol in het spel is kan het ook nog eens flink fout gaan (een keer)

en hulp zoeken is een stap die je niet makkelijk zet en ook liever niet zet maar in dit geval lijkt het me de juiste stap..

iig heeel veel sterkte
danku men vader drinkt elke dag meer dan 7 flesjes
ik ga nou proberen te slapen toodles welterusten
Oud 08-01-2006, 08:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Politie inschakelen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 12:46
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-01-2006 @ 09:58 :
Politie inschakelen.
en dan?
Oud 08-01-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
lisser schreef op 08-01-2006 @ 13:46 :
en dan?
Dan kunnen ze ze iig op dat moment uit elkaar halen...wat me voor jou ook wel prettig lijkt... En wellicht kunnen ze voor hulp zorgen.

Je zou eventueel ook eens met je huisarts kunnen praten. En misschien ook wel met je moeder? Zij is niet dronken, misschien dat zij zich beter weet te gedragen als ze weet hoeveel last jij er van hebt?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 13:44
Nona
Nona is offline
Citaat:
lisser schreef op 08-01-2006 @ 03:58 :
danku ik dacht al vaker aan hulp zoeken maar et leek me geen goed idee
omdat ik al bang van me moeder ben
*knuf terug*
Dat is heel vervelend meis, maar die angst voor je moeder is ook niet goed. Je zou niet bang hoeven zijn voor je eigen ouders. Zeker niet als het gaat om het zoeken van hulp, waarbij je het beste met iedereen voor hebt.
Misschien kun je hulp zoeken (bij huisarts en/of politie) en regelen dat, als het uit de hand loopt, je bij een goede vriendin kunt slapen zodat de situatie thuis wat af kan koelen, mocht het niet goed gaan. Dan kun je alvast een rugzakje klaarzetten voor het geval dat. Maar het klinkt niet als een situatie die je maar op zijn beloop moet laten.
Oud 08-01-2006, 17:23
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-01-2006 @ 14:44 :
Dat is heel vervelend meis, maar die angst voor je moeder is ook niet goed. Je zou niet bang hoeven zijn voor je eigen ouders. Zeker niet als het gaat om het zoeken van hulp, waarbij je het beste met iedereen voor hebt.
Misschien kun je hulp zoeken (bij huisarts en/of politie) en regelen dat, als het uit de hand loopt, je bij een goede vriendin kunt slapen zodat de situatie thuis wat af kan koelen, mocht het niet goed gaan. Dan kun je alvast een rugzakje klaarzetten voor het geval dat. Maar het klinkt niet als een situatie die je maar op zijn beloop moet laten.
ik ben er pas al tegen mijn moeder over begonne maar dan zegt ze houd je mond
en bemoei je er niet mee ga naar boven ofzo
Oud 08-01-2006, 18:13
Verwijderd
Klikklik
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:45
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Grimm schreef op 08-01-2006 @ 19:13 :
Klikklik
ja ik zie het
Oud 08-01-2006, 18:47
Verwijderd
meissie, maak dat je daar weg komt.

met alle bovenstaande tips moet dat kunnen, en anders naar je plaatselijke maatschappelijk werk kantoor.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
lisser schreef op 08-01-2006 @ 19:45 :
ja ik zie het
En heel veel sterkte nog
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 18:55
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 08-01-2006 @ 19:47 :
meissie, maak dat je daar weg komt.

met alle bovenstaande tips moet dat kunnen, en anders naar je plaatselijke maatschappelijk werk kantoor.
dat ga ik ook zeker proberen
Oud 08-01-2006, 18:56
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Grimm schreef op 08-01-2006 @ 19:54 :
En heel veel sterkte nog
danku
Oud 08-01-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
lisser schreef op 08-01-2006 @ 03:29 :
wat kan ik er aan doen????
Jij zelf kan er helemaal niets aan doen. Je vader is de persoon die drinkt, je moeder is de persoon die slaat. Zij zijn dus de personen die er iets aan moeten doen.

Het beste wat jij kan doen is hulp voor jezelf zoeken. En persoonlijk zou ik de optie uit huis gaan sterk overwegen. Je hebt er de leeftijd voor.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 13:09
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-01-2006 @ 23:51 :
Jij zelf kan er helemaal niets aan doen. Je vader is de persoon die drinkt, je moeder is de persoon die slaat. Zij zijn dus de personen die er iets aan moeten doen.

Het beste wat jij kan doen is hulp voor jezelf zoeken. En persoonlijk zou ik de optie uit huis gaan sterk overwegen. Je hebt er de leeftijd voor.
ben al paar keer van plan geweest weg te lopen
Oud 09-01-2006, 13:11
Verwijderd
Weglopen is niet de meest handige manier. Beter kun je tijdelijk bij een vriendin gaan wonen en ondertussen naar een kamer in een studentenhuis zoeken, of je uit huis laten plaatsen zodat je in een jongerenwoongroep terecht komt (ja dat laatste is niet makkelijk te regelen natuurlijk).

Thuis blijven wonen lijkt me in jouw geval niet uit te houden... ik vind je heel dapper
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 13:43
RedQueen
RedQueen is offline
weglopen is ook niet echt een optie, gewoon op een helder moment van allebei vertellen dat je dit niet langer trekt en weg wilt lijkt mij beter...

mijn vader heeft ook alcoholprobleem gehad... miss dat je eens op de site www.boumanhuis.nl kunt kijken, of je er echt wat aan hebt weet ik ook niet, maar miss je vader wel...

en idd het is belangrijk dat jij hulpt zoekt voor jezelf, en dat je vader en moeder ook hulp nodig hebben is duidelijk, maar ze zijn volwassen en dan is t zo moeilijk om er echt iets aan te doen omdat ze zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun gedrag en de overheid vind dat zo iemand dus ook zelf moet toegeven dat ie een probleem heeft, doet ie dat niet dan is t zijn probleem... ook al ruineert ie zn hele gezin ermee....

sterkte iig!
Oud 09-01-2006, 13:47
synclinorium
synclinorium is offline
Heb je nog broertjes of zusjes? Familie waar je misschien naar toe kunt gaan?
Oud 09-01-2006, 14:46
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 09-01-2006 @ 14:47 :
Heb je nog broertjes of zusjes? Familie waar je misschien naar toe kunt gaan?
ik heb een zusje van 13 maar die woont gewoon hier en ik heb 1 broer van 26 die woont op zichzelf
Oud 09-01-2006, 14:46
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
RedQueen schreef op 09-01-2006 @ 14:43 :
weglopen is ook niet echt een optie, gewoon op een helder moment van allebei vertellen dat je dit niet langer trekt en weg wilt lijkt mij beter...

mijn vader heeft ook alcoholprobleem gehad... miss dat je eens op de site www.boumanhuis.nl kunt kijken, of je er echt wat aan hebt weet ik ook niet, maar miss je vader wel...

en idd het is belangrijk dat jij hulpt zoekt voor jezelf, en dat je vader en moeder ook hulp nodig hebben is duidelijk, maar ze zijn volwassen en dan is t zo moeilijk om er echt iets aan te doen omdat ze zelf verantwoordelijkheid dragen voor hun gedrag en de overheid vind dat zo iemand dus ook zelf moet toegeven dat ie een probleem heeft, doet ie dat niet dan is t zijn probleem... ook al ruineert ie zn hele gezin ermee....

sterkte iig!
en hoe ist nou met je vader?
Oud 09-01-2006, 17:45
Fantôme
Fantôme is offline
Ik kan me voorstellen dat dit een heel moeilijke situatie is!
Sowieso om het geweld, de bedreigingen e.d. maar ook omdat het tussen je ouders is! Aan de ene kant zeg je bang voor je moeder te zijn... Het lijkt me zo moeilijk te beseffen dat ik bang ben voor mn eigen moeder, ik bedoel... Ze blijft toch je moeder (sorry weet niet goed hoe ik het moet zeggen). Om die reden lijkt het me ook erg moeilijk om hulp in te schakelen voor dit probleem. Misschien voelt het zelfs als verraad als je dat doet? Aan de andere kant helpt het ook niet om in deze situatie te blijven zitten. De kans dat het beter wordt is klein omdat het erop lijkt dat jullie (of iig je ouders) in een negatief spiraal blijven hangen. Je vader drinkt, je moeder wordt boos en agressief, je vader begint te dreigen, ze hebben ruzie, weer een reden om te drinken enz.... Er moet dus ingegrepen worden! Je kunt idd naar de politie gaan... Gezien het feit dat je 17 bent heb je ook de keuze om de jeugdzorg te bellen en daar een afspraak te maken. Nu wil ik je niet bang maken, en misschien weet je dat al, maar zowel politie als jeugdzorg kan ingrijpende maatregelen treffen. Op lange termijn zijn deze misschien beter, maar op korte termijn lijken ze me emotioneel erg zwaar (hoewel de situatie waar je nu in zit emotioneel ook erg zwaar is dus wat dat betreft...)

sterkte! liefs, fantome
Oud 09-01-2006, 18:25
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-01-2006 @ 18:45 :
Ik kan me voorstellen dat dit een heel moeilijke situatie is!
Sowieso om het geweld, de bedreigingen e.d. maar ook omdat het tussen je ouders is! Aan de ene kant zeg je bang voor je moeder te zijn... Het lijkt me zo moeilijk te beseffen dat ik bang ben voor mn eigen moeder, ik bedoel... Ze blijft toch je moeder (sorry weet niet goed hoe ik het moet zeggen). Om die reden lijkt het me ook erg moeilijk om hulp in te schakelen voor dit probleem. Misschien voelt het zelfs als verraad als je dat doet? Aan de andere kant helpt het ook niet om in deze situatie te blijven zitten. De kans dat het beter wordt is klein omdat het erop lijkt dat jullie (of iig je ouders) in een negatief spiraal blijven hangen. Je vader drinkt, je moeder wordt boos en agressief, je vader begint te dreigen, ze hebben ruzie, weer een reden om te drinken enz.... Er moet dus ingegrepen worden! Je kunt idd naar de politie gaan... Gezien het feit dat je 17 bent heb je ook de keuze om de jeugdzorg te bellen en daar een afspraak te maken. Nu wil ik je niet bang maken, en misschien weet je dat al, maar zowel politie als jeugdzorg kan ingrijpende maatregelen treffen. Op lange termijn zijn deze misschien beter, maar op korte termijn lijken ze me emotioneel erg zwaar (hoewel de situatie waar je nu in zit emotioneel ook erg zwaar is dus wat dat betreft...)

sterkte! liefs, fantome
ja ik ben zeker bang voor wat er dan gaat gebeuren
en dat ik ze dan verraad en wat ze dan verder gaan doen
nou op het moment negeren ze elkaar totaal
Oud 09-01-2006, 19:35
schoenzool
schoenzool is offline
Je ze 'verraad'?

Kan je niet bij je broer gaan wonen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:40
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
schoenzool schreef op 09-01-2006 @ 20:35 :
Je ze 'verraad'?

Kan je niet bij je broer gaan wonen ofzo?
die woont een heel end uit de buurt ja verraad
Oud 09-01-2006, 20:20
Nona
Nona is offline
Tja, het blijft je moeder en ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je haar eigenlijk hoort te steunen. Maar bedenk je twee dingen.
Ten eerste is zij de ouder en ben jij het kind. Zij heeft de verantwoordelijkheid en hoort jou dus meer te steunen dan jij haar. Zeker nu je nog jong bent. Haar welzijn is niet jouw verantwoordelijkheid, andersom wel (cru gezegd, maar toch). En ik geloof niet dat dat helemaal opgaat. Zij steunt jou niet door je te slaan en tegen je te schreeuwen.
Ten tweede: als jij hulp zoekt is de kans groot dat hier aandacht voor komt en zij ook de kans krijgt hulp te zoeken. Dat zal ze in het begin misschien niet leuk vinden, maar ook met je moeder gaat het blijkbaar niet zo goed. Anders zou ze lang niet zo agressief zijn. Als jij het initiatief neemt hulp te zoeken kan zij daar ook heel erg mee geholpen zijn. Ze mag dit misschien niet direct willen, maar hulp zoeken is wel het beste voor jou èn voor haar. Uiteindelijk (als die hulpverlening tenminste een beetje op gang komt en aanslaat) kan zij hiermee geholpen zijn. Dat is niet bepaald verraad, niet op de lange termijn.
Oud 09-01-2006, 20:25
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb het vorig jaar nog op school gezegd
dat ze me slaat maar toen zeide ze dat ik me niet moest aanstellen zeiden de leraren op school
en ze geloofde het niet
en pas zei ze nog dat ze me wou laten opnemen
omdat ze me gestoord vond en duwde ze me op de grond toen er een vriendin van me bij was terwijl iemand anders wat fout deed en me vader is nou weer aan het drinken
en dat na wat er zaterdag gebeurt is
is hij nou weer ladderzat
en verder is de gezelligheid hier ver te zoeken nou
Oud 09-01-2006, 20:27
Nona
Nona is offline
Citaat:
lisser schreef op 09-01-2006 @ 21:25 :
*knip*
Je kunt morgen nog een afspraak maken bij de huisarts. Die heeft vast een tijd dat je kunt bellen voor een afspraak.
Misschien wat te snel voor jou, maar er moet wel wat gebeuren he meis.
Oud 09-01-2006, 20:28
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 09-01-2006 @ 21:27 :
Je kunt morgen nog een afspraak maken bij de huisarts. Die heeft vast een tijd dat je kunt bellen voor een afspraak.
Misschien wat te snel voor jou, maar er moet wel wat gebeuren he meis.
ja dat besef ik zelf ook
ik ga et ook zo gauw mogelijk doen
word hier zo moe van
Oud 09-01-2006, 20:44
Verwijderd
Ik snap dat je eigenlijk niet je eigen ouders wilt af vallen. Dat je ook niet tegen iemand anders wil vertellen van je problemen. Dat is namelijk moeilijk en kan natuurlijk als verraad voelen. Toch raad ik je aan met iemand te praten. Misschien op school iemand waarmee je even kunt praten, een vertrouwenspersoon, aardige lera(a)r(es), afdelingsleider, zoiets? Daar kan je iig je verhaal even kwijt en hij/zij kan je misschien even helpen iemand anders te bellen waar jij bijvoorbeeld terecht zou kunnen, of waar je tijdelijk kunt logeren, die met je ouders kan praten, die de politie belt. Zoiets.

Verder vind ik het erg van belang dat je zo snel mogelijk actie onderneemt. Het is namelijk niet normaal wat er gebeurt bij jou in huis en dat moet zo snel mogelijk veranderen.

Hoe is je zusje eronder?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:02
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Mushu schreef op 09-01-2006 @ 21:44 :
Ik snap dat je eigenlijk niet je eigen ouders wilt af vallen. Dat je ook niet tegen iemand anders wil vertellen van je problemen. Dat is namelijk moeilijk en kan natuurlijk als verraad voelen. Toch raad ik je aan met iemand te praten. Misschien op school iemand waarmee je even kunt praten, een vertrouwenspersoon, aardige lera(a)r(es), afdelingsleider, zoiets? Daar kan je iig je verhaal even kwijt en hij/zij kan je misschien even helpen iemand anders te bellen waar jij bijvoorbeeld terecht zou kunnen, of waar je tijdelijk kunt logeren, die met je ouders kan praten, die de politie belt. Zoiets.

Verder vind ik het erg van belang dat je zo snel mogelijk actie onderneemt. Het is namelijk niet normaal wat er gebeurt bij jou in huis en dat moet zo snel mogelijk veranderen.

Hoe is je zusje eronder?
die laat niks merken
volgens mij vind ze et niet erg maar daar hebbe we ook al problemen door met de politie enzo
en ik heb et al aan een vertrouwenspersoon vertelt op school
maar die zei dat ik me niet moest aanstellen omdat ze me niet geloofd en dat ik lieve ouders heb enzo
Oud 09-01-2006, 21:08
Verwijderd
Citaat:
lisser schreef op 09-01-2006 @ 22:02 :
die laat niks merken
volgens mij vind ze et niet erg maar daar hebbe we ook al problemen door met de politie enzo
en ik heb et al aan een vertrouwenspersoon vertelt op school
maar die zei dat ik me niet moest aanstellen omdat ze me niet geloofd en dat ik lieve ouders heb enzo
Dan maar naar de politie inderdaad. Of de huisarts.
Actie ondernemen meid! Dit kan echt niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:13
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Mushu schreef op 09-01-2006 @ 22:08 :
Dan maar naar de politie inderdaad. Of de huisarts.
Actie ondernemen meid! Dit kan echt niet.
dat ben ik ook zeker van plan moet alleen nog ff kijken hoe en wat de hel is weer los gebarst net me vader is boos weggerede net omdat me moeder zen fles bier afpakten en ze gingen weer vechten
Oud 10-01-2006, 08:17
MTpower
MTpower is offline
0800-0432
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 08:31
Verwijderd
Citaat:
lisser schreef op 09-01-2006 @ 22:13 :
dat ben ik ook zeker van plan moet alleen nog ff kijken hoe en wat de hel is weer los gebarst net me vader is boos weggerede net omdat me moeder zen fles bier afpakten en ze gingen weer vechten
niet meer wachten, tenzij je wil weten hoe het is als het echt slecht afloopt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-01-2006 @ 09:31 :
I think you are absolutely right. Je blijft normaalgesproken ook niet staan als er een auto op je inrijdt. Vluchtgedrag! Spreek het aan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 13:18
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
MTpower schreef op 10-01-2006 @ 09:17 :
0800-0432
dankje
Oud 10-01-2006, 13:19
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 10-01-2006 @ 09:31 :
liever niet nee
Oud 12-01-2006, 23:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou het niet weten. Mijn vader is ook alcoholist. Hij ontkent. Maar iedere avond 8 of 9 flessen bier, ook als je de volgende dag om 6 uur op moet staan om te werken? Hij werkt hard hoor, om voor ons te zorgen, maar ik heb geen vader, en mijn moeder heeft geen man. Hij wordt kinds door het bier. Er is vaak alleen maar ruzie thuis. In het beste geval is er Koude Oorlog. Op dit moment is er weer een ruzie bezig. Ik ben naar boven gevlucht. Alsjeblieft, laat dit ophouden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 00:05
Verwijderd
Ik herken de alcoholproblematiek zeer zeker.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:53
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-01-2006 @ 00:01 :
Ik zou het niet weten. Mijn vader is ook alcoholist. Hij ontkent. Maar iedere avond 8 of 9 flessen bier, ook als je de volgende dag om 6 uur op moet staan om te werken? Hij werkt hard hoor, om voor ons te zorgen, maar ik heb geen vader, en mijn moeder heeft geen man. Hij wordt kinds door het bier. Er is vaak alleen maar ruzie thuis. In het beste geval is er Koude Oorlog. Op dit moment is er weer een ruzie bezig. Ik ben naar boven gevlucht. Alsjeblieft, laat dit ophouden. [afbeelding]
zo is het hier ook
Oud 13-01-2006, 12:54
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Sylph schreef op 13-01-2006 @ 01:05 :
Ik herken de alcoholproblematiek zeer zeker.
hoe ga jij ermee om?
Oud 13-01-2006, 13:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
lisser schreef op 13-01-2006 @ 13:54 :
hoe ga jij ermee om?
Ik had het geluk dat mijn ouders gingen scheiden en ik geen contact meer met mn vader heb. (Naast alcoholisme heeft ook een antisociale persoonlijkheidsstoornis.. Alcohol misbruik ligt daarvan in het verlengde). Ik denk dat jijzelf weinig kunt beginnen. Schakel een zus van je vader of moeder in of wie dan ook. Iemand die ze wakker kan schudden en tot een halt roepen. Als kind heb je over het algemeen een relatie met je ouders waarin in dat vrij lastig is. In zekere zin staan ouders toch boven kinderen...

Succes hon'
Reageren

Regels voor berichten