Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2006, 16:15
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Voor mijn huidige bijbaantje ben ik zelfstandig begonnen. En, ondanks dat het geen vetpot is, bevalt het wel
Oud 06-01-2006, 00:48
***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb gwn gesolliciteerd.. ik stapte binnen, vroeg een formulier, vulde het in en 2 weken later werd ik gebeld voor een gesprek. 1e zin wat mn toekomstige (en nu huidige) baas zei: Waarom wil je dit baantje? ik: blablabla hij: ooooh ok, maarjaaa we waren toch al van plan je aan te nemen

werk er nu iets meer dan 6 maanden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 00:55
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 30-12-2005 @ 15:30 :
Was dat bij je andere stage ook maar zo. -o_

Zwolle is nu eenmaal dichterbij dus daar heb ik mn best gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:43
Suushi
Suushi is offline
M'n vorige baantje, op de redactie van BNR Nieuwsradio kreeg ik via m'n buurvrouw, die werkt bij het Financieel Dagblad, end at zit weer in hetzelfde gebouw als BNR en zo kreeg ze viavia te horen dat ze daar iemand zochten, Gesolliciteerd en aangenomen

M'n huidige baantje in een reformwinkel kreeg ik via het CWI. Heb toen gesolliciteerd en werd de volgende dag teruggebeld dat ze me graag wilden hebben
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 23:34
Femic
Femic is offline
Ik heb een sollicitatieformulier ingevuld en werd vervolgens uitgenodigd voor een gesprek. N.a.v. dat gesprek werd ik direct aangenomen.
Ik werk in Dierenpark Amersfoort in de bediening van één van de restaurants.
Oud 07-01-2006, 22:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-12-2005 @ 17:49 :
De huidige instelling ben ik na een stage blijven hangen.. Ik had het er zo naar m'n zin dat ik solliciteerde en aangenomen werd. Nu doe ik mijn opleiding intern (psychiatrisch ziekenhuis).
Vorige baantjes heb ik verkregen door te reageren op een advertentie, 3 x bij een stageadres blijven hangen, en mond op mond reclame.
mond-op-mond voor een baantje ? goh, dan ga je best ver hoor. tenzij je mond-tot-mond reclame bedoelt
Oud 07-01-2006, 23:17
Verwijderd
Wisselend...maar in de meeste gevallen zag ik ergens een advertentie staan, daar reageerde ik dan op, mocht op gesprek komen, enz.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 19:13
Sasbeest
Sasbeest is offline
Bij alle baantjes die ik heb ben ik gevraagd of ik een keer kwam kijken/meedoen. Best makkelijk dus.
Oud 08-01-2006, 19:19
Suey
Suey is offline
Ik ben meestal gevraagd of ik kon komen werken. Waar ik nu werk heb ik het aan de bedrijfsleider die ik al kende gevraagd en ik kon er toen al snel beginnen, best handig dus.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 21:22
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-12-2005 @ 22:54 :
Ik werd 16 en heb een open sollicitatie (per brief) gedaan bij een supermarkt. Ik ben daar aangenomen als caissière en ben nu 1e (of hoofd-) caissière .
werk je fulltime dan?
Oud 08-01-2006, 21:29
Fantôme
Fantôme is offline
-werk bij de boer (was toen 12) via vriendinnen die daar al werkten.

- schoonmaakwerk was via mijn moeder. Zij werkte als verpleegkundige.

- bij de Wibra (wat een ramp was dat!). Daar ben ik langsgegaan en heb ik gevraagd of ze nog personeel zochten.

- bij de AH (waar ik nu werk) heb ik een sollicitatieformulier ingeleverd. Ben ik langsgegaan om er nog eens naar te vragen. Een kennis (ze zat bij mij op school) had me meegenomen naar J. en zei dat ik graag hier wilde werken. Er werd toen gevraagd wat mn tel. nr was, hoe oud ik was en of ik nog op vakantie ging. Een dag later werd ik gebeld om op gesprek te komen en 4 dagen later was ik aangenomen.
Oud 09-01-2006, 12:50
the exploding boy
the exploding boy is offline
Doktersassistente: via de vriendvan mijn moeder die die dokter was Werk er nu al zo'n 5 jaar.

Bioscoop: Gewoon gevraagd of ze nog mensen nodig hadden en dat hadden ze niet. Wel gegevens achtergelaten en ze hadden me schijnbaar onthouden omdat mijn vriend daar ooit gewerkt had en toen belden ze me na een jaar terug en nu werk ik er alweer 1,5 jaar.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 13:48
Verwijderd
Zag een oproep hangen, heb gereageerd, mocht op gesprek komen, en ik werd na een week ofzo gebeld dat ik was aangenomen. Ik werk bij de lokale muziekschool, achter de balie
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:33
langejongen
langejongen is offline
Via m'n neef die daar stopte. Ik werk bij een automaterialenzaak als bedrijfsautowasser op zaterdag.Sinds vorig jaar zomer werk ik daar in de zomervakantie en dit jaar ook in de voorjaarsvakantie als onderdelenbezorger/magazijnmedewerker/verkoper en ga binnenkort het auto's wassen verwisselen voor magazijnmedewerker/verkoper.
Verder werk ik op m'n vrije dagen en in de vakantie op oproepbasis bij een oud-stagebedrijf als storingsmonteur en manusje van veel.
Oud 11-01-2006, 15:31
freakinaround
freakinaround is offline
Zag affiche staan in de winkel. Sollicitatieformulier gevraagd, in 1 uur ingevuld en toen meteen weer ingeleverd.

Ik werkt trouwens nu bij de AH, wat sinds een paar mnd nu AH XL is.
Oud 11-01-2006, 19:34
grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic:
Citaat:
freakinaround schreef op 11-01-2006 @ 16:31 :
Zag affiche staan in de winkel. Sollicitatieformulier gevraagd, in 1 uur ingevuld en toen meteen weer ingeleverd.

Ik werkt trouwens nu bij de AH, wat sinds een paar mnd nu AH XL is.
Wat een groot formulier dan, als je daar een uur over doet.

OT.

Folders (interlanden) : Gereageerd op advertentie in lokaal krantje, gesprek gehad, en kunnen beginnen.

C1000 : Via een 'poster' in de winkel, na gesprek kunnen beginnen

Super de Boer : Gevraagd of ze nog mensen nodig hadden, werd meteen aangenomen na een kort gesprekje.

Drukkerij EM. De Jong : Zelfde procedure als bij SdB, hier werk ik nog steeds....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 22:58
Roxy
Roxy is offline
Ik ben gewoon een keer binnengelopen en heb gevraagd of ze nog iemand zochten. Toen mocht ik geloof ik 3 dagen later een keer proefdraaien. Het is een bioscoop met bediening en ik mocht beginnen op een zaterdagavond met drie voorstellingen mickey blue eyes die steeds vol zaten. Ik had toen ik ging slapen overal pijn en die dag erna echt enorme spierpijn en dacht dat ik het nooit meer ging doen. Werk er nou 6 jaar.

Bij twee andere baantjes heb ik gesolliciteerd naar aanleiding van een vacature op de website. Bij een daarvan werk ik officieel nog maar denk dat ik nog geen 10 dagen per jaar voor ze werk.

Aan mijn afstudeerstage ben ik via een open sollicitatie gekomen. Gewoon Gouden Gids en dan een branche waar ik affiniteit mee heb en 25 brieven versturen.
Oud 12-01-2006, 08:35
Verwijderd
Baantje bij bakker; via mijn moeder, die zag dat ze mensen vroegen. Zij vroegen mijn nr en ik werd gebeld voor een gesprek en aangenomen

Baantje bij Super de Boer; hetzelfde als bij de bakker

Baantje bij Xenos; weer had mijn moeder het zien staan, ik was een formulier gaan halen, ingevuld en omdat ik naar school moest had mn ma het ingeleverd emt de woorden; 'Ze wil hier zó graag werken'. En volgens haar is het daarom geweest dat ik aangenomen werd en er 3,5 jaar heb gewerkt

Baantje bij lunchroom (huidige baan); zelf een advertentie gezien die bij hen voor het raam hing, en ondanks dat ik nét buiten de leeftijdscategorie viel, ben ik na 2 gesprekken en 2x proefdraaien toch aangenomen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 13:08
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Baantje als fundraiser op straat (en net promotie gehad) ik had eerst bij een andere stichting gewerkt waar ik later ontslagen werd omdat het team niet goed liep, en die middag werd ik aangesproken of ik lid wilde worden voor het doel dat een meisje me ervoor aansprak en toen ik zei dat ik hetzelfde werk had gedaan maar ontslagen was kreeg ik meteen een sollicitatiepapiertje onder mijn neus gedrukt.

Ik kreeg het dus mooi aangeboden
Oud 12-01-2006, 21:12
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-12-2005 @ 21:05 :
Het zuiderziekenhuis?
Daar heeft mijn oma vroeger gewerkt. (nee dat is idd niet boeiend maar ik moest er aan denken omdat ze het er heel vaak over heeft)

OT: Gewoon opgebeld of ze nog een vakantiekracht zochten. Sindsdien werk ik er in de vakanties en af en toe eens een ochtendje. Verzorgingshuis, huishouding.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 12:07
vixen
vixen is offline
Ik heb veel baantjes gehad via uitzendbureaus en zo ook mn huidige werk.
Oud 16-01-2006, 10:47
HybridTheory
HybridTheory is offline
Gewoon binnen gelopen in een restaurant en gevraagd of ze nog mensen zochten, 3 dagen daarna kon ik beginnen in de spoelkeuken, en nu zit ik daar tijdelijk fulltime in de bediening.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 17:16
starfishie
starfishie is offline
Een jaar lang hopeloos zoeken en eindelijk iets vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:33
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 11-01-2006 @ 20:34 :
Offtopic:

Wat een groot formulier dan, als je daar een uur over doet.

Mja ik moest referenties invullen en ik heb bij mn stiefvader gewerkt. En ik kon het nummer van zijn werk niet te pakken krijgen. moest hem dus steeds bellen en hij nam niet op
Hij was 4 kantjes ofzo..
Oud 18-01-2006, 12:04
matrix21
matrix21 is offline
Ik heb mijn cv op monsterboard gezet en werd gelijk platgebeld door recruiment bureaus. Daarna was het snel geregeld.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 15:47
snoopy
snoopy is offline
Ik was er al vaker geweest om zelf les te nemen (ski- en snowboardles) dus toen ben ik langsgegaan om te vragen of ze nog mensen nodig hadden.
Oud 18-01-2006, 19:40
Erbenda
Erbenda is offline
Via een advertentie in de Metro , heb toen opgebeld en binnen een week werd ik teruggebeld. Het is een callcenter en ik moet mensen overhalen om een afspraak te maken met een hypotheekadviseur, voor het oversluiten van hun hypotheek...

Bij m'n vorige baantje in het restaurant van een verpleeghuis, ben ik er 'ingerold'. M'n moeder werkt er ook, en na m'n vakantiebaantje aldaar, ben ik er toen blijven hangen.
Oud 25-01-2006, 16:22
Bell
Bell is offline
er hingen bordjes in de winkel...
en toen ging ik een sollicitatieformulier invullen...
toen mocht ik komen...
en daarna werd ik aangenomen...

en nu werk ik er al 3.5 jaar...

bij t kruidvat btw...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 13:21
Sven
Sven is offline
Op google iets ingetikt, amsterdam+bijbaan+'s avonds ofzoiets ;p
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 22:26
.:: Chantal ::.
.:: Chantal ::. is offline
Gesolliciteerd via Internet, zag dat ze mensen zochten voor het weekend, dus ja...werk er nu iets meer als 2 jaar
Reageren

Regels voor berichten