Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2002, 14:23
QuietNoise
QuietNoise is offline
hallo allemaal,
ik heb sinds een paar weken de ziekte van pfeiffer. ik vroeg me af hoe andere mensen die pfeiffer (gehad) hebben hier mee omgaan en of ze zich net zo kl*te voelen als ik of dat t wel meevalt. enzo
Oud 07-02-2002, 15:55
gitan
gitan is offline
D'r zijn hier al aardig wat tpoics geweest over Pfeiffer, je zou die kunnen opzoeken.
Ik kan je wel vertellen hoe ik ermee ben omgegaan enzow.
Ik kreeg het dus in de tweede week van de zomervakantie en was dus de rest vd vakantie en een maand daarna ofzow ziek. Het begin vond ik het ergst omdat ik toen zware keelontsteking erbij had en erge koorts. Dit was na 2 weken helemaal weg en toen had ik alleen nog last van de moeheid. Dát vond ik wel weer meevallen, maar de mate van moeheid verschild per persoon. Langzaamaan werd het steeds ietsje beter en kon ik weer veel meer doen. Heb nu nog last van de nasleep (geen conditie meer, sneller moe dan voor de ziekte) ook is mijn karakter er een beetje onder veranderd maar dat gebeurd bij andere mensen geloof ik niet zo.
De ziekte zelf is niet leuk, en sommige gevolgen zijn ook geen pretje.. Zorg dat je meerdere mensen hebt om je te steunen!

-KTF-
Janneke

oja.. je moet zo gauw je je weer wat beter voelt zoveel mogelijk doen. Anders verlies je je conditie helemáál!
Oud 07-02-2002, 16:01
QuietNoise
QuietNoise is offline
thanx
ik heb wel een heleboel mensen die me steunen, maar ik vroeg me af hoe t bij andere was...
ik doe eigenlijk nu al te veel aan mn conditie, ik kan echt niet lang stilzitten, dat ga ik vanzelf rondjes rennen... (waardoor ik weer een paar uur doodop ben, maarja)
Oud 07-02-2002, 16:14
ekki
ekki is offline
http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html
daar staan dus mijn ervaringen etc over pfeiffer en misschien ook nog wat nuttige info.

sterkte!
Oud 07-02-2002, 17:45
halve gare
halve gare is offline
ik ben vanaf de herfstvakantie al ziek door pfeiffer. in het begin heb ik keelontsteking gehad. ik dacht dat na de kerstvakantie het weer beter ging, maar ik heb weer een terug val gehad. dus kijk uit met deze ziekte, uitzieken is de beste manier een ook al raak je je conditie kwijt (dat gebeurd toch wel) zorg dat je niet te snel te veel op je hals haalt want dan krijg je het weer. en dat valt heel vies tegen als je denkt dat je net weer wat leuks kunt gaan doen. succes en sterkte alvast en wil je meer weten mail maar.
Oud 08-02-2002, 15:01
beertje16
beertje16 is offline
ja ik heb het bijna 1 jaar gehad :-( het is in een woord KLOTE!
1 middel --> veel uitrusten
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 09:14
kizzy
kizzy is offline
ik ben vanaf mei al ziek en in juli hebben ze het pas ontdekt.. ik heb er al me vrienden door verloren, ben depressief en 't gaat helemaal niet goed met me.. van school ben ik af want ik KON het gewoon niet meer.. in het begin kwamen me vrienden nog wel, nu niet meer..

je moet er op letten dat je gezond & regelmatig eet. probeert toch buiten te komen, en ookal kan je niet slapen toch vroeg slapen en op normale tijd eruit gaan...

ik ga in maart naar een homeopaat hij kan er heel veel tegen doen zegt hij... medicijnen ofzo in combinatie met natuurlijk rust.. ik weet niet ALS het helpt (eigenlijk kan je niets tegen pfeiffer doen) maar bij veel heeft het blijkbaar toch geholpen...

Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten