Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2005, 14:10
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-12-2005 @ 19:14 :
Alle vrouwelijke 'cabaretiers'
Tineke Schouten
btje dubbel op vind je niet?
Oud 31-12-2005, 15:10
Magican
Magican is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-12-2005 @ 02:37 :
Als je Freek de Jonge niet kunt waarderen dan kun je het leven niet waarderen!
Mooi, kun jij mij even uitleggen wat er nou precies zo leuk is aan Freek de Jonge? Ik heb een keer een show van hem gezien, maar behalve van wat moralistisch geblaat en heel veel gekanker zat er niets in de show. Ook geen humor.
Oud 01-01-2006, 13:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Gisternacht op RTL 5 was ik getuige van de meest wanstaltelijke, pijnlijke, niet-grappige cabaret/Stand up vertoning aller tijden. Ik ben zijn naam vergeten, maar het was echt té genant voor woorden. Het was een soort wannabe-Hans Teeuwen, maar

1: hij wil te graag shockeren

Bovenstaande hoeft geen probleem te zijn, want er zijn er wel meer die daar last van hebben. Echter,

1: hij doet dit op de meest goedkope, fantasieloze manier denkbaar

2: Is sowieso een belabberde tekstschrijver

3: denkt slimmer te zijn dan hij is

4: ontbeert iedere vorm van komisch talent

Theoretisch gezien zou dit alles voldoende moeten zijn voor het aanwezige publiek om hem de sack te geven, maar ze adoreerden hem Onbegrijpelijk. Het zullen wel zijn vrienden zijn geweest ofzo.
Oud 01-01-2006, 17:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Magican schreef op 31-12-2005 @ 16:10 :
Mooi, kun jij mij even uitleggen wat er nou precies zo leuk is aan Freek de Jonge? Ik heb een keer een show van hem gezien, maar behalve van wat moralistisch geblaat en heel veel gekanker zat er niets in de show. Ook geen humor.
'Een keer' een show zien volstaat niet. Hij maakt sowieso al jaren niets echt noemenswaardigs meer. Je moet naar zijn oude werk uit de jaren '80 en '90 kijken, zit topcabaret tussen.
Oud 01-01-2006, 18:25
Christiana
Christiana is offline
Volgens mij werd Brigitte Kaandorp bedoelt
Oud 01-01-2006, 19:08
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-01-2006 @ 14:51 :
Gisternacht op RTL 5 was ik getuige van de meest wanstaltelijke, pijnlijke, niet-grappige cabaret/Stand up vertoning aller tijden. Ik ben zijn naam vergeten, maar het was echt té genant voor woorden. Het was een soort wannabe-Hans Teeuwen, maar

1: hij wil te graag shockeren

Bovenstaande hoeft geen probleem te zijn, want er zijn er wel meer die daar last van hebben. Echter,

1: hij doet dit op de meest goedkope, fantasieloze manier denkbaar

2: Is sowieso een belabberde tekstschrijver

3: denkt slimmer te zijn dan hij is

4: ontbeert iedere vorm van komisch talent

Theoretisch gezien zou dit alles voldoende moeten zijn voor het aanwezige publiek om hem de sack te geven, maar ze adoreerden hem Onbegrijpelijk. Het zullen wel zijn vrienden zijn geweest ofzo.
wilko terwijn geloofk
kvond m ook niet eecht leuk

maar youp en l&j waren wel schitterend
Oud 01-01-2006, 21:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, Youp was gisteravond echt goed. Viel me 100% mee van hem.
Oud 02-01-2006, 11:51
Uice
Uice is offline
Youp was wel lekker misantropisch. Lebbis en Jansen vielen me enigzins tegen. Die 'pijnlijke stiltes' in cabaretprogramma's beginnen me de keel uit te hangen.
Oud 02-01-2006, 16:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-01-2006 @ 22:33 :
Ja, Youp was gisteravond echt goed. Viel me 100% mee van hem.
ik vind Youp klote. Hij heeft vaak wel goeie grappen, maar het is vaak zo dubbel.

Ontopic: een cabaretier waarvan ik de naam vergeten ben. Je lacht eigenlijk alleen mee, omdat hij zo slecht is.
Verteldt hij een grap over Cohen en niemand lacht. Pijnlijke stilte van een paar seconden, zegt jij: 'was ie te moeilijk'
Oud 02-01-2006, 21:41
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
De kerel die bij de reclame awarduitreiking stond. Sara Kroos, Guido Wijers, Tineke Schouten vind ik verder het ergst. Daarnaast moet ik zeggen dat het laatste wat ik zag van Theo Maassen en Javier Guzman me ook erg tegenviel. Lebbis en Jansen waren ook niet echt grappig. Het AD zag het wat dat betreft aardig scherp in de recensie vandaag. Youp van het Hek vind ik wel goed, maar het is wel altijd hetzelfde thema bij hem.
Oud 03-01-2006, 01:28
Magican
Magican is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-01-2006 @ 18:39 :
'Een keer' een show zien volstaat niet. Hij maakt sowieso al jaren niets echt noemenswaardigs meer. Je moet naar zijn oude werk uit de jaren '80 en '90 kijken, zit topcabaret tussen.
Als het weer eens op tv komt zal ik het kijken. Ik denk alleen niet dat het ooit nog komt, maar toch, omdat jij het zegt
Oud 06-01-2006, 10:21
bon bon block
bon bon block is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-12-2005 @ 11:07 :
Wie is Brigitte Kaanman?
Het is Brigitte Kaandorp!

En die is hartstikke goed!

Op mijn never-gonna-go-to lijstje staan:
hans teeuwen
freek de jonge
muiswinkel
( en nog wel wat )
Oud 06-01-2006, 15:37
WolterB
WolterB is offline
De cabaretiers die ik in het theater gezien heb en me niet kunnen laten lachen:

Alex Klaasen & Martine Sandifort, Bert Hermelink, Bolder & Plante,
Colette©, Delfts Blok, Hans Lieberg, Ilse Warringa, Jim Speelmans, Leon van der Zanden, Reijn & Goed, Rooijakkers, Kamps & Kamps, Sara Kroos, Urbanus en Vreemd Apparaatje

Verder:

Hans Teeuwen, Theo Maasen (ik kan gewoon geen hele show van hem uitzitten, moet het toch eens proberen), Jörgen Raymann, Tineke Shouten, André van Duin en Sanne Wallis de Vries

En ik ben ws een aantal caberetiers vergeten omdat ze me echt niet boeiden en ik daardoor hun naam niet meer weet

Verder lopen er genoeg cabaretiers rond die mij wel kunnen laten lachen, gelukkig
Oud 06-01-2006, 16:33
Changshan
Changshan is offline
Claudia de Breij... sommige mensen vinden haar geweldig, ik vind haar nogal flauw. En Bert Vissers hyperactiviteit slaat bij mij ook niet meer echt aan.
Oud 07-01-2006, 01:34
tetoJ
tetoJ is offline
Bert Visschers laatste show von ik vrij zielig... hij deed exact dezelfde act als de show ervoor (seniele ouwe veteraan) met PRECIES DEZELFDE SNOR... AAAAAAAARGH

maar goed verder von ik hem heel goed...

on-topic: lenette van dongen BWURGH

Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 01:36.
Oud 07-01-2006, 01:35
tetoJ
tetoJ is offline
met verder von ik hem heel goed bedoel ik vorige shows van hem
Oud 07-01-2006, 10:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
bon bon block schreef op 06-01-2006 @ 11:21 :
Het is Brigitte Kaandorp!

En die is hartstikke goed!
Dat weet ik.
Oud 07-01-2006, 19:31
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
tetoJ schreef op 07-01-2006 @ 02:34 :
Bert Visschers laatste show von ik vrij zielig... hij deed exact dezelfde act als de show ervoor (seniele ouwe veteraan) met PRECIES DEZELFDE SNOR... AAAAAAAARGH

maar goed verder von ik hem heel goed...

on-topic: lenette van dongen BWURGH
In zijn laatste show ("Nee, dan Lourdes") zitten ook heel veel van die oude grappen, hij doet dat voor de zoveelste keer dat je denkt: "Niet weer, nu weten we het wel na al die andere shows". Als je al zijn vier grote shows (vanaf "Fijne Nuances" tot "Nee, dan Lourdes", de shows voor "Fijne Nuances" laat ik ff weg) in chronologische volgorde achter elkaar zou kijken, zou je tijdens de derde show of zo stoppen, want er komen steeds minder nieuwe grappen bij. Je hebt het dan wel gezien en dat is jammer.
Maar toch blijft het soms een grappig kereltje.
Oud 07-01-2006, 21:11
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Bert visser. Ik heb een stukje van hem gehoord over een pokkepinguin ofzo. Sloeg echt nergens op.

Edit: ben ik nou zo simpel? Ik lag om Wilko terwijn, hans teeuwen, Guido Weiers en Theo Maasen helemaal dubbel.
En op Variatee.nl staan wat nummers van Sara Kroos die ik ook erg leuk vind!

Laatst gewijzigd op 07-01-2006 om 21:17.
Oud 07-01-2006, 21:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-01-2006 @ 17:55 :
ik vind Youp klote. Hij heeft vaak wel goeie grappen, maar het is vaak zo dubbel.

Ontopic: een cabaretier waarvan ik de naam vergeten ben. Je lacht eigenlijk alleen mee, omdat hij zo slecht is.
Verteldt hij een grap over Cohen en niemand lacht. Pijnlijke stilte van een paar seconden, zegt jij: 'was ie te moeilijk'
haha, net mijn natuurkunde-leraar
Oud 08-01-2006, 12:27
senneee
senneee is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-12-2005 @ 11:07 :
Wie is Brigitte Kaanman?
moet dat niet zijn Brigitte Kaandorp?

verder vind ik Sara Kroos en Claudia de Breij niks
en Dolf Jansen meestal ook niet maar die kan soms nog wel een grappig moment hebben
Oud 08-01-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-01-2006 @ 20:31 :
In zijn laatste show ("Nee, dan Lourdes") zitten ook heel veel van die oude grappen, hij doet dat voor de zoveelste keer dat je denkt: "Niet weer, nu weten we het wel na al die andere shows". Als je al zijn vier grote shows (vanaf "Fijne Nuances" tot "Nee, dan Lourdes", de shows voor "Fijne Nuances" laat ik ff weg) in chronologische volgorde achter elkaar zou kijken, zou je tijdens de derde show of zo stoppen, want er komen steeds minder nieuwe grappen bij. Je hebt het dan wel gezien en dat is jammer.
Maar toch blijft het soms een grappig kereltje.
Ik zou tijdens de derde minuut al stoppen.
Oud 08-01-2006, 14:57
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Youp vh hek. Wat een strontmongool.
Oud 08-01-2006, 15:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
senneee schreef op 08-01-2006 @ 13:27 :
moet dat niet zijn Brigitte Kaandorp?
Ja.
Oud 08-01-2006, 15:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 08-01-2006 @ 15:51 :
Ik zou tijdens de derde minuut al stoppen.
Whaha, ja als je dat doet dan is het iets anders, dan vind je hem dus totaal niet grappig en heel irritant.
Oud 08-01-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-01-2006 @ 16:49 :
Whaha, ja als je dat doet dan is het iets anders, dan vind je hem dus totaal niet grappig en heel irritant.
Uhuh
Oud 09-01-2006, 08:29
Rj11
Rj11 is offline
Lebbis en jansen.
Oud 09-01-2006, 13:32
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 07-01-2006 @ 22:11 :

Edit: ben ik nou zo simpel?

Citaat:
Ik lag om Wilko terwijn helemaal dubbel.
[/B]
Oud 09-01-2006, 15:04
witchy_feetju
witchy_feetju is offline
Citaat:
White Trash schreef op 08-12-2005 @ 18:41 :
André van Duin.
neh, ik snap andre van duin ook nooitg
hijz nie eg grappig
mr ff over wat hierboven staat:
Ik vind joep van t hek wel melig
Oud 09-01-2006, 18:58
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
cherry-springs schreef op 07-01-2006 @ 22:11 :
Bert visser. Ik heb een stukje van hem gehoord over een pokkepinguin ofzo. Sloeg echt nergens op.
Dat komt uit de show Voor ons hoeft het niet.
Je moet ook niet alleen dat stukje luisteren want die pinguïn komt nog vaak terug en dat maakt het leuk, en het specifieke stukje waar jij het over hebt is een overgang van sketch naar sketch.

Ik vind trwns alleen een stukje luisteren een slechte reden om Bert Visscher af te kraken. Dat is net zoiets als één regel van een boek lezen en daarna te roepen dat de schrijver een slechte schrijver is
Oud 09-01-2006, 19:00
Miss Rooster
Miss Rooster is offline
Citaat:
witchy_feetju schreef op 09-01-2006 @ 16:04 :
neh, ik snap andre van duin ook nooitg
hijz nie eg grappig
mr ff over wat hierboven staat:
Ik vind joep van t hek wel melig
Leer typen....
en het is Youp, barbaar...

Als je echt 11 bent, snap je waarschijnlijk de grappen nog niet eens...
Oud 09-01-2006, 21:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Rooster schreef op 09-01-2006 @ 19:58 :
Ik vind trwns alleen een stukje luisteren een slechte reden om Bert Visscher af te kraken. Dat is net zoiets als één regel van een boek lezen en daarna te roepen dat de schrijver een slechte schrijver is
Inderdaad, bij Visscher snap je sommige grappen niet als je er alleen naar luistert. Komt door zijn rare bekkies en pasjes en zo. Je moet eerst een hele show zien voordat je daadwerkelijk kunt oordelen. Dat is ook zo met betrekking tot dat stukje met de pinguin, eerder in die show was-ie al eens een keertje langs geweest.
Oud 10-01-2006, 19:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
JackSkellington schreef op 09-01-2006 @ 20:00 :
Leer typen....
en het is Youp, barbaar...

Als je echt 11 bent, snap je waarschijnlijk de grappen nog niet eens...
om iemand dan gelijk een barbaar te noemen
Oud 10-01-2006, 19:49
Myuki
Myuki is offline
Hee Sara Kroos is super gaaf

ik kan niet lachen om: Bert Vischer
en meer, die het niet waard waren om te onthouden
Oud 11-01-2006, 17:14
Miss Rooster
Miss Rooster is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 10-01-2006 @ 20:21 :
om iemand dan gelijk een barbaar te noemen
weer een die geen grapje kan waarderen
Oud 11-01-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 10-01-2006 @ 20:49 :
Nee.
Oud 11-01-2006, 21:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Myuki schreef op 10-01-2006 @ 20:49 :
Wat is er gaaf aan haar dan? Haar nutteloze geschreeuw? Haar gebrek aan grappen? Haar 'kijk mij eens lomp en boers over seks praten ondanks het feit dat ik een vrouw ben'-attidute? Het feit dat ze dingen op het podium doet die als een Hans Teeuwen ze gedaan had slap en smakeloos genoemd zouden zijn? Haar typetjes die nog irritanter zijn dan zijzelf?

Vertel het me!
Oud 12-01-2006, 21:15
Myuki
Myuki is offline
@Juice&MadameMinke: Hebben jullie haar eerste show gezien?

Ik geef je gelijk, ze overschreeuwt zichzelf soms. Maar, ze begint maar net. Ze heeft een geweldige stem eerlijke mooie liedjes... Ze is scherp en hard.

Ze heeft het inderdaad nog niet helemaal in de vingers. Het is nog niet verfijnd te noemen. Maar knap vind ik het wel. En stiekem, terwijl ik een erg beschaafd meisje ben, zegt ze vaak wat ik denk.

Ik weet niet of jullie sowieso een show van haar gezien hebben? De eerste vond ik het sterkste. In de tweede, hoe ze het over haar 'aap' had, parchtig!

Ik bewonder Sara Kroos
Oud 12-01-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 12-01-2006 @ 22:15 :
Ja.
En nee, ik vond het helemaal niks.
Oud 13-01-2006, 10:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Myuki schreef op 12-01-2006 @ 22:15 :
Stukjes.

Citaat:
Ik geef je gelijk, ze overschreeuwt zichzelf soms. Maar, ze begint maar net. Ze heeft een geweldige stem eerlijke mooie liedjes...?
De liedjes zijn gaaf inderdaad. Maar dat is dan ook het enige goede.

Citaat:
Ze is scherp en hard.
Mwoah.

Citaat:
Ze heeft het inderdaad nog niet helemaal in de vingers. Het is nog niet verfijnd te noemen. Maar knap vind ik het wel. En stiekem, terwijl ik een erg beschaafd meisje ben, zegt ze vaak wat ik denk.
Oh, niet wat ik denk. Ten minste, niet in de tweede show, die ik wel helemaal gezien heb. Mensen die biologische winkels en zweverigheid afkraken weten niet where it's at.
Oud 13-01-2006, 14:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bert Visscher niet meer met zijn nieuwe shows. Hij recycled echt álles! Ja Bert, je bent druk en je kunt rare geluidjes maken, nu weten we het wel.

Hans Teeuwen. Op de één of andere manier heb ik niet de behoefte te gaan lachen bij liedjes zoals 'Auw papa auw' of een relaas over het an achter nemen van de koningin.

En vrouwelijke cabaretiers: Sara Kroos, Hester Macrander, Brigitte Kaandorp, Tineke Schouten, Sanne Wallis-de Vries, Lenette van Dongen (oké, die laatste heeft me één keer aan het lachen gekregen)...

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 14:58.
Oud 14-01-2006, 16:24
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Juice schreef op 13-01-2006 @ 11:21 :
[B]Stukjes.

[B]

De liedjes zijn gaaf inderdaad. Maar dat is dan ook het enige goede.

[B]

Mwoah.

Oh, niet wat ik denk. Ten minste, niet in de tweede show, die ik wel helemaal gezien heb. Mensen die biologische winkels en zweverigheid afkraken weten niet where it's at.
Ik heb me daar rot om gelachen. Terwijl ik zelf boodschappen doe in een biologische winkel doe. Misschien neem ik het minder serieus

achja, humor
Oud 14-01-2006, 23:57
Pelvix
Pelvix is offline
Bolder en plante, wilko terwijn
Oud 15-01-2006, 09:47
kalinho
kalinho is offline
en Sjaak Bral
van de week zn oudjaarsconferance zitten kijken, man oh man wat was dat slecht en makkelijk
Oud 16-01-2006, 23:26
Krynn
Krynn is offline
Sanne Wallis de Vries...zelfs geen glimlach.
Oud 18-01-2006, 22:26
vidaaa
vidaaa is offline
Freek de Jonge..

De laatste jaren is hij echt afgedaald tot een lager niveau dan de gemiddelde stand-upper.
Oud 20-01-2006, 09:58
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
De meesten.
Oud 31-01-2006, 18:18
Auryn
Auryn is offline
Sara Kroos is gewoon niet grappig. Ik ken er eigenlijk niet veel, maar de meeste krijgen mij verder wel aan het lachen
Oud 31-01-2006, 21:07
dromenvanger
dromenvanger is offline
Veel Nederlanders hebben echt iets tegen Freek De Jonge precies.

Hij was eens met een tour in België en ik ben gaan kijken en ik kon hem wel waarderen. Soms iets te lang geleuter, maar ook mooie liedjes en goeie grappen.
Oud 01-02-2006, 16:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
dromenvanger schreef op 31-01-2006 @ 22:07 :
Veel Nederlanders hebben echt iets tegen Freek De Jonge precies.

Hij was eens met een tour in België en ik ben gaan kijken en ik kon hem wel waarderen. Soms iets te lang geleuter, maar ook mooie liedjes en goeie grappen.
Ach, hij was ooit de grootste Nederlandse caberetier die er was, maar nu is hij slechts een schaduw.

Regels voor berichten