Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 14:05
Maharani
Maharani is offline
Wie heeft deze musical al gezien en wat vond je ervan? Wat vond je van de cast? Het decor? Vertel maar.
Advertentie
Oud 03-10-2005, 18:34
idontcare
idontcare is offline
ik willllllll (als ik geweest ben hoor je het wel )
Oud 03-10-2005, 19:44
Maharani
Maharani is offline
Ik wil ook gaan, maar ik wil ook horen wat andere mensen ervan vonden.
Oud 03-10-2005, 19:56
Verwijderd
Ik heb hem een paar jaar geleden in het Duits gezien. Ik vind het echt zo'n show musical... Een musical waar het echt om het spektakel, de decors en kostuums gaat. Dat is trouwens wel erg mooi gedaan, ook als Gaston van de toren afvalt. Het is een spektakel om te zien, maar om het verhaal ofzo zou ik niet gaan. Vooral om te kijken, daar is deze musical goed voor. Het is echt wel een goede musical om te kijken, en om onder de indruk te zijn van alles wat ze met techniek allemaal kunnen.... Wel een aanrader
Oud 03-10-2005, 22:10
idontcare
idontcare is offline
ik denk dat de meeste mensen sowieso wel weten waar het verhaal over gaat, dus denk ook niet dat het de bedoeling was om het verhaal duidelijk te vertellen idd.

maar goed, ik heb hem dus nog steeds niet gezien
Oud 04-10-2005, 20:39
sasseltje
sasseltje is offline
Ik denk dat het een hele mooie musical is, maar ik heb al voorstukjes bij life&coocking gezien en ik vond het heel erg jammer dat Stanley Burleson als het Beest amper groter is als Chantal Janzen (Belle). Daardoor mist hij de enge indruk die Het Beest moet hebben. Erg jammer! Verder is het echt een show musical idd, indrukwekkend en overweldigend.
Persoonlijker gaat mijn voorkeur uit naar wat kleinere musicals. Enkele jaren geleden voerde theatergroep Opus One Belle en het Beest ook al op, met een fantastisch Beest!! Voor mij kan zelfs een Joop vd Ende productie hier niet aan tippen!
Oud 05-10-2005, 22:23
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Ik vind het ook een beetje jammer dan Carlo Boshard meedoet. Ik vind hem niet zo heel leuk. Ook wat ik tot nu toe van de vertaling heb gehoord vind ik iets minder. Ze hadden denk ik beter de disneyvertaling kunnen gebruiken. Want ik vind: "Kom er in" heel anders klinken dan "Kom erbij". Ik krijg er toch hele andere gedachten bij.
Oud 05-10-2005, 22:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Doe mij maar gewoon die fijne tekenfilm van Disney.
Oud 06-10-2005, 11:48
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
sperzieboon1 schreef op 05-10-2005 @ 23:23 :
Ik vind het ook een beetje jammer dan Carlo Boshard meedoet. Ik vind hem niet zo heel leuk. Ook wat ik tot nu toe van de vertaling heb gehoord vind ik iets minder. Ze hadden denk ik beter de disneyvertaling kunnen gebruiken. Want ik vind: "Kom er in" heel anders klinken dan "Kom erbij". Ik krijg er toch hele andere gedachten bij.
Net als bij de Lion King, de disneyvertaling is leuker.
Oud 06-10-2005, 12:03
Envy
Envy is offline
Ik heb hem in New York gezien, maar de Nederlandse zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Het viel me tegen, het was meer een sprookje dan een musical.
Oud 06-10-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Zaara schreef op 06-10-2005 @ 12:48 :
Net als bij de Lion King, de disneyvertaling is leuker.
Sorry, dat ben ik niet eens met je, de lion king is nogsteeds supertof, ook met nederlandse liedjes..

Ik wil ook nog naar Beauty and the Beast, maar moet nog even kaartjes zien te fixen, in de buurt lukt zo te zien al niet, dat is wel jammer.
Na 42nd street, Lion King en Mamma Mia ben ik het wel met je eens dat in sommige musicals de vertaling toch wel tekort schiet.. bij mamma mia moest ik ook wel even slikken, hoewel het me achteraf toch best wel mee viel hoor. 42nd vond ik dan weer goed bevallen.
Maar dat 'kom er in' ipv 'kom erbij', dat klinkt inderdaad niet helemaal lekker nee
Oud 06-10-2005, 23:28
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 06-10-2005 @ 23:56 :
Sorry, dat ben ik niet eens met je, de lion king is nogsteeds supertof, ook met nederlandse liedjes..
Nee, Lion King vond ik ook heeeeel leuk hoor. Maar als je de disneyvertaling kent dan is deze vertaling niet zo leuk meer.
Oud 04-11-2005, 17:37
Belle.1.
Belle.1. is offline
Ik ben dol op Beauty and the Beast, het is ook de mooiste Disneyfilm die er bestaat. Sommige mensen vinden het kinderachtig, ik vind het alleen maar mooi! Maar ik ben ook naar de musical geweest, en daar zat ik op het puntje van m'n stoel. Top! Jammer alleen dat Burleson pas in de tweede helft echt tot bloei kwam

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 17:39.
Oud 14-12-2005, 21:35
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Citaat:
Oké, misschien een beetje off-topic, maar ik wil het toch ff kwijt: ik vond de Lion King namelijk echt geen ruk aan! Vre-se-lijk!!!! Veels te veel overdreven gedoe! WAAROM zoveel mensen vliegen tijdens 's avond bloeit te liefde op (onee, sorry, voel je hoe de liefde groeit)???? Ik moet braken! Ik vond het echt zonde van mijn geld!

Laatst gewijzigd op 14-12-2005 om 21:39.
Oud 09-01-2006, 18:35
Barones
Barones is offline
ik ga over 2 weken
Oud 10-01-2006, 09:32
stado
stado is offline
ik ga zondag
Oud 10-01-2006, 16:01
Joenes
Joenes is offline
Citaat:
stado schreef op 10-01-2006 @ 10:32 :
ik ga zondag
Ik pas in april. Heb er wel zin in. Hoop ook dat de vertaling een beetje in orde is. Heb the Lion King in Londen en in Nederland gezien, en ik moet zeggen dat de Londense versie er toch wel bovenuit kwam. vooral qua zang.
Oud 16-01-2006, 17:03
stado
stado is offline
ben gister geweest hij is echt super mooi!!! zat ook wel op een goede plak rij 13 int midden
Oud 16-01-2006, 19:20
Balance
Balance is offline
Ik wil er graag heen, maar voor alle voorstellingen in Rotterdam zijn de eersterangskaartjes al helemaal op (of nog maar 1 stoel)
Oud 17-01-2006, 08:19
stado
stado is offline
ja klopt, maar zijn er ook geen kaartjes meer voor de extra voorstellingen dan? Ik had geluk ik had kaartjes die teruggegeven waren anders zat ik ook op het 2e balkon ofzo.
Oud 04-02-2006, 18:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
stado schreef op 17-01-2006 @ 09:19 :
ja klopt, maar zijn er ook geen kaartjes meer voor de extra voorstellingen dan? Ik had geluk ik had kaartjes die teruggegeven waren anders zat ik ook op het 2e balkon ofzo.
Er bleken nog heel veel kaarten via 't luxor zelf verkocht te worden. Via de site heb ik nu 2 eersterangs kaartjes voor in juli gekocht. Echt de beste plaatsen ooit!

Rij 11 (= eerste rij van Stalles met looppad voor je zodat er niemand voor je zit), stoel 22 en 23 (= in het midden)

Oud 04-02-2006, 19:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-02-2006 @ 19:13 :
Er bleken nog heel veel kaarten via 't luxor zelf verkocht te worden. Via de site heb ik nu 2 eersterangs kaartjes voor in juli gekocht. Echt de beste plaatsen ooit!

Rij 11 (= eerste rij van Stalles met looppad voor je zodat er niemand voor je zit), stoel 22 en 23 (= in het midden)

Echt waar? Wow, dan ga ik het Luxor maar eens even bellen.
Oud 12-03-2006, 13:23
chanika
chanika is offline
Hoi,

ik ben na Beauty and the Beast geweest in Carre Amsterdam. Ik vond het echt supermooi! De kostuums vond ik geweldig. Rene van Kooten was zo goed in zijn rol als gaston, dat ik in het begin helemaal niet door had dat hij het speelde. Het was gewoon echt Gaston! Het verhaal is gewoon hetzelfde als de disneyfilm maar dan met meer liedjes. Helaas was Carlo Boshard er toen niet. Daarom ga ik nu nog een keer! Hopelijk is hij er dan wel. Ik vind hem echt heel goed. Ik heb hem gezien in de rol van DJ Monty bij Saturday Night Fever en ik heb Tony Neef gezien in diezelfde rol. Maar ik vond Carlo Boshard toch veel beter!
De kostuums vond ik heel mooi! En ook het decor was mooi gemaakt. Ik vroeg me vantevoren af hoe ze dat allemaal zouden doen, als ze in 't bos lopen en in dat grote kasteel. Echt geweldig hoor! En kom erin dat nummer is echt zo mooi! Een van de hoogtepunten van de musical. Ik vond hem echt SUPER!
En dat van die vertalingen, ik vind dat Martine Bijl het super gedaan heeft! Zoiets vertalen is echt niet makkelijk.
Oud 18-03-2006, 14:33
Zeelelie
Zeelelie is offline
Ik ben ook naar Carré geweest. Had behalve Carlo Boszhard 0had nu Derek Blok, die goed was) alle hoofdrolspelers. en die waren geweldig

Het Decor was echt geweldig, alleen de transformatie viel me heel erg tegen.

Alleen de vertalingen.... ik vind persoonlijk kom erin niet zo erg, vergelijken met 'meisje en het beest'. met de titel meisje, wordt belle gedregradeerd naar lieve onschuldige kleuter ipv volwassen vrouw met eigen mening.
Oud 20-03-2006, 09:28
Verwijderd
Vrijdag ben ik in de RAI geweest. Ik vond het erg leuk! Veel decorstukken waren er, dat viel me op! Chamtal Janzen zingt niet altijd even mooi en ik vond het jammer dat de liedjes zo raar vertaald waren. "Meisje en het Beest" Dat klinkt toch niet? Net als "kom erin, kom erin"!
En Joop van den Ende zat vlak voor ons.
Advertentie
Oud 25-03-2006, 11:15
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
ik vond m mooi
decor vooral, door al die draaidingen
en dat was het
Oud 22-04-2006, 16:36
MONEY-CAT
MONEY-CAT is offline
ik heb er in gespeeld
Oud 25-04-2006, 15:55
Yooow!
Yooow! is offline
Jaah! Ge-wel-dig! Wij hadden Cecile als Belle (dus geen Chantal), Stanley, Renée van kooten, Carlo, bijna alle originele cast..! Ik vond 't supermooi! Decor, heel slim
Oud 25-04-2006, 15:55
Yooow!
Yooow! is offline
Citaat:
MONEY-CAT schreef op 22-04-2006 @ 17:36 :
ik heb er in gespeeld
Wie/wat speelde je dan?
Oud 27-04-2006, 20:09
Barones
Barones is offline
Ik ben er heen geweest!
ik vond het echt een super mooie musical
Oud 16-05-2006, 20:23
loeserr
loeserr is offline
ik ga donderdag
Oud 25-05-2006, 11:35
Carl2
Carl2 is offline
Ik ben ook geweest, ik vond het heel leuk!
Oud 29-05-2006, 16:30
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
Ik ben maanden terug naar een try-out geweest, maar ik vond het echt bagger.

Dat de liedjes al zo enorm verandert zijn qua tekst vond ik al niet bepaald geweldig, maar dat de namen dan ook nog eens moesten veranderen.

Mevrouw Pot, Tickens, Jakopje, ik bedoel, dan haal je alle charme er zo ongeveer wel uit :-/

Ook vond ik zelfs een grootheid als Stanley Burleson keihard tegenvallen in deze musical. Z'n zangstem is zo mooi, maar met zulke lullige teksten kan je nog zo mooi zingen, dan komt het gewoon niet goed over.

Deze musical is absoluut niet aan mij besteed, en ik vond het uiteindelijk ook een complete geldverspilling om er heen te gaan.

Erg jammer.
Oud 10-06-2006, 18:32
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
k was ziek (en niet zomaar ziek) toen ik zou gaan, heb de kaartjes nog verkocht... Wel jammer, had wel heen willen gaan, hoorde van iedereen om me heen dat het echt heel mooi was!
Oud 13-06-2006, 21:25
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
sasseltje schreef op 04-10-2005 @ 21:39 :
Ik denk dat het een hele mooie musical is, maar ik heb al voorstukjes bij life&coocking gezien en ik vond het heel erg jammer dat Stanley Burleson als het Beest amper groter is als Chantal Janzen (Belle). Daardoor mist hij de enge indruk die Het Beest moet hebben. Erg jammer! Verder is het echt een show musical idd, indrukwekkend en overweldigend.
Persoonlijker gaat mijn voorkeur uit naar wat kleinere musicals. Enkele jaren geleden voerde theatergroep Opus One Belle en het Beest ook al op, met een fantastisch Beest!! Voor mij kan zelfs een Joop vd Ende productie hier niet aan tippen!
Opus One is inderdaad geweldig. Ben ook naar een aantal voorstellingen geweest en die zijn echt fantastisch. Kleinschalig, maar geweldig.

Ik zou er wel naartoe willen Beauty and the Beast, maar misschien als ze naar het Circustheater komen, dat is bij mij om de hoek.

De veranderingen in de vertalingen vind ik ook totaal niet leuk. Evenals bij the Lion King haalde het de kracht eruit die de oorspronkelijke vertaling eraan had gegeven.

Ik zag het nummer " Kom erin" bij de musical awards en de manier waarop die Carlo Boszhard dat zong en met de bewegingen die hij erbij maakte... Ik vond het nummer meteen veel minder...
Oud 27-06-2006, 13:19
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
ik ben nu 1 keer geweest naar de voorstelling, en nog een andere keer naar de AU. Binnenkort ga ik nog een keer, met een vriendin van me!

Ik vond de voorstelling echt heel erg mooi, en ik ben heel erg fan van Chantal Janzen, dus daarom gingen we de eerste keer. Helaas speelde ze toen niet.. Dus daarom gingen we nog een keer terug naar de AU, en ben ik met haar (en nog meer mensen van de cast; Mariska, Jorge, Carolina, Stanley en Ger) op de foto geweest. Echt geweldig! Ze zijn echt heel erg lief allemaal, vooral Chantal en Mariska!
Mijn pen deed het niet meer, dus Jorge dook gelijk zijn tas in om een stift te zoeken haha daar was hij ongeveer een kwartier mee bezig, dus ik snel ff ondertussen met Maris of de foto geweest..

De volgende keer hoop ik echt heel erg dat Chantal speelt!!
Oud 04-08-2006, 23:43
sammiej
sammiej is offline
Ben er heen geweest! Hadden alle 'sterren'.. Dus dat was ook gaaf! Maar ben vvond naar de Lion King geweest, en das dus gewoon echt 100x mooier! <3
Oud 06-08-2006, 15:35
welle
welle is offline
Ik ben ook geweest, in de RAI, ik vond het echt superleuk! De decors waren mooi en ik vond al die grote dansen als er heel veel mensen op het podium waren ook heel vet.
Ik stond op de gastenlijst omdat ik iemand uit het orkest van Beauty and the Beast ken, en ze krijgen alleen kaartjes als het niet uitverkocht is, maar daarom zat ik ergens op de meest rechter achterste rij bijna achter een paal. Maar ach
Oud 14-08-2006, 17:13
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
wauw! ik wil ook gratis kaartjes krijgen

ik ga binnenkort nog een keer, en heb helaas weer Chantal niet.. daar baal ik zo vreselijk van! Maarja, niks aan te doen.. Ik heb er toch nog ontzettend zin in, een geweldig mooie musical vind ik dit!
Oud 16-08-2006, 00:34
Rachel
Rachel is offline
Ik ben er ook naar toe geweest. Ik vond wel dat sommige liedjes niet mooi vertaald waren, maar dat kan ook komen omdat ik voor de rest de tekst niet herkende (en dat was bij de Lion King wel).

Bij ons was alleen Chantal er en dan ook nog Ben Cramer, wel jammer dat de rest er neit was, maar daar is niets aan te doen. Maar de decors waren inderdaad prachtig
Oud 04-09-2006, 18:50
**Amicitia**
**Amicitia** is offline
nou, ik ben nu voor de tweede keer geweest, met Brigitte Heitzer als Belle en René van Kooten als Beest. Verder hadden we de understudy van Mevr. Pot en voor Babette, maar ondanks dat was het superleuk!! Ik wil nog een keer haha

Na de voorstelling zijn we (vriendin van mij en ik) nog even met een aantal spelers op de foto geweest (lees; met René, Brigitte en Jörge) en ze waren weer superaardig!! Het was echt een superdag!
Oud 07-09-2006, 21:09
Justinrules
Justinrules is offline
saaaai
Oud 09-09-2006, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Justinrules schreef op 07-09-2006 @ 22:09 :
saaaai
Daarmee kan je elk musicaltopic wel op slot gooien
Oud 10-09-2006, 22:52
Verwijderd
ik ga zaterdag!
Oud 14-09-2006, 22:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Chantal Janszen als Beauty... Hallo, wat slecht. Alleen al omdat Belle bruin haar had.
Oud 24-10-2006, 16:31
Chaucus
Chaucus is offline
Vond het wat tegenvallen...was wel erg een toneelstuk met een paar liedjes ertussen...ook niet echt bijzondere liedjes of scenes...
Oud 24-10-2006, 17:44
Elisabethike
Elisabethike is offline
Ik ben 2 weken geleden geweest en vond hem super!! Het was inderdaad een sprookje maar wat verwacht je anders van Beauty and the Beast. Maar er waren toch wel wat meer volwasse dingen aan toegevoegd, zoals de stukken met Gaston.
Jullie hebben mischien gelijk dat ''kom erbij'' mooier was geweest, maar als je het ziet, maakt het Lumiere (de kandelaar) alleen maar leuker.
Carlo Boshart heb ik niet gezien, want ik ben zondag geweest.
Chantal vond ik super!! Maar Nicole (zij speelt babette) en Tickens vond ik ook geweldig.
Het was een mooi sprookjes achtig decor dat veel bewegde, sommige kostuums vond ik wat minder maar adere sprongen er weer boven uit.
Kortom ga er naar toe !
groetjes..
Oud 19-11-2006, 19:17
AlopiA
AlopiA is offline
Sorry voor de up, maar om nou een nieuw topic te openen
Ik ga 27 december, en ik wil graag weten wie er dan allemaal spelen. Waar kan ik dat vinden?
Het lijkt me echt een superleuke musical, ik heb er echt zin in
Oud 21-11-2006, 22:46
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-11-2006 @ 20:17 :
Sorry voor de up, maar om nou een nieuw topic te openen
Ik ga 27 december, en ik wil graag weten wie er dan allemaal spelen. Waar kan ik dat vinden?
Het lijkt me echt een superleuke musical, ik heb er echt zin in

Wie er precies spelen kun je ter plekke zien...Wij hadden ook onaangekondigd Stanley als Beest. De aankondiging op de schermen had heel wat anders vermeld....
Oud 28-11-2006, 13:01
dreamer
dreamer is offline
Ik ben zaterdag geweest. Zonder Chantal, maar met Carlo. Ik vond Carlo echt supergrappig, heel erg leuk.
Voor mij de eerste keer dat ik naar zo'n grote musical geweest ben, echt gaaf!

Regels voor berichten