Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 17:11
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Corinthians vooralsnog kampioen
Corinthians heeft ondanks het verlies bij Goias (3-2) de Braziliaanse titel voor zich opgeëist.Omdat Internacional ook verloor,wist de club uit Sao Paulo zich verzekerd van de eerste plaats. De nummer twee maakt echter ook aanspraak op de titel.

In de competitie werden elf wedstrijden overgespeeld omdat de arbiter bekend had een som geld aangenomen te hebben. Corinthians mocht twee verloren duels overspelen en pakte daarin vier punten.

Was dit niet gebeurd dan zou de titel naar Internacional zijn gegaan. Een fan van de club is tegen het besluit van de Braziliaanse bond in beroep gegaan en die gaf hem gelijk. Wordt vervolgd.
Zoiets kan ook alleen in Brazilië
Oud 05-12-2005, 17:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is wel typisch zuid-amerikaans, maar wat ik eigenlijk vreemd vind is dat ze 11 wedstrijden laten overspelen. Kijk, het is natuurlijk heel erg dat een scheids zich laat omkopen, maar daarom laten overspelen is best een ingrijpende beslissing. Rechtvaardig is het natuurlijk wel, maar dat telt niet zo in het voetbal, blijkt meestal.
Oud 05-12-2005, 20:27
Guissie
Guissie is offline
Haha, maffe brazilianen.

En romario is topscorer geworden
Oud 06-12-2005, 08:26
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2005 @ 18:27 :
Het is wel typisch zuid-amerikaans, maar wat ik eigenlijk vreemd vind is dat ze 11 wedstrijden laten overspelen. Kijk, het is natuurlijk heel erg dat een scheids zich laat omkopen, maar daarom laten overspelen is best een ingrijpende beslissing. Rechtvaardig is het natuurlijk wel, maar dat telt niet zo in het voetbal, blijkt meestal.
11 wedstrijden valt best mee toch. Hoeveel zijn er gestaakt vanwege rellen? Blijft wel mooi Braziliaans voetbal.

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLL LLLLLLLL
BRAZIL!!!!
Oud 06-12-2005, 10:58
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
goooaaaaaaaaal is Mexicaans

Ik vind Braziliaans voetbal helemaal niet mooi Ooit een wedstrijd gezien? Allemaal Realachtige ploegen, totaal geen samenhang. Ze voetballen allemaal op zo'n manier dat ze er zelf zo snel mogelijk weg kunnen en in Europa aan de slag kunnen.
Oud 06-12-2005, 11:24
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Christian Vieri is verkozen tot slechtste speler van de Serie A. De aanvaller van AC Milan kreeg de Bidone D'Oro (Gouden Vuilbak).

In de verkiezing kreeg Vieri 33 procent van de stemmen en bleef hij Santiago Solari (Internazionale) en Antonio Cassano (AS Roma) ruimschoots voor. Vorig jaar won Nicola Legrotaglie de prijs. Het jaar daarvoor ging de twijfelachtige eer naar Rivaldo.

Haha, prachtig. Hoewel ik liever had gezien dat Cassano hem had gewonnen en Solari tweede, arrogante figuren.

Benieuwd wie hem in Nederland zou winnen.. Grandel?
Oud 06-12-2005, 11:35
graag gedaan
graag gedaan is offline
Hebben wij wel zo'n prijs
Oud 06-12-2005, 11:45
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Nee, hypothetisch
Oud 06-12-2005, 18:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nederland niet bij de beste landen bij WK-loting
Het Nederlands elftal wordt vrijdagavond bij de loting voor het WK 2006 in ieder geval aan één topland gekoppeld. De FIFA maakte nu al bekend dat Oranje geen deel uitmaakt van de pot met de acht beste landen.
Naast gastland Duitsland en titelhouder Brazilië voegde de wereldvoetbalbond Argentinië, Mexico, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje toe aan aan pot 1. Nederland maakt deel uit van pot 3 en treft daarom zeker niet Kroatië, Oekraïne, Polen, Portugal, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

De verdeling van de landen is gedaan met als inzet om bij de loting een zo groot mogelijke geografische spreiding te hebben. Dat wil zeggen, zo weinig mogelijk landen uit hetzelfde werelddeel in één groep. De Afrikaanse WK-gangers zitten bijvoorbeeld bij elkaar in pot 2 en vrijwel alle Europese landen in pot 3.

Om te voorkomen dat er drie Europese landen bij de loting in één groep terechtkomen, creëerde de FIFA voor Servië en Montenegro pot x.

Pot 1 Pot 2 Pot 3 Pot 4 Pot X
Duitsland Australië Kroatië Iran Servië en Montenegro
Brazilië Angola Tsjechië Japan
Italië Ghana Nederland Saudi-Arabië
Frankrijk Ivoorkust Polen Zuid-Korea
Argentinië Togo Portugal Costa Rica
Spanje Tunesië Zweden Trinidad en Tobago
Mexico Ecuador Zwitserland Verenigde Staten
Engeland Paraguay Oekraïne

Pot 3 pas. Eigenlijk belachelijk dat zoiets alleen op basis van de laatste 3 WK's wordt ingedeeld. Kijk eens hoe veel wedstrijden Nederland sinds het aantreden van Van Basten heeft gewonnen. En op het EK vorig jaar haalden we de halve finale... en dan toch pot 3.
Ach ja, maakt de kans op leuke tegenstanders natuurlijk wel groter. Laat ons maar weer tegen de Duitsers ballen, die verkeren toch in zulk zwaar weer de laatste tijd dat we daar toch makkelijk van moeten winnen.
Oud 06-12-2005, 19:11
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-12-2005 @ 19:46 :
*knip*
Zo is er wel kans op een poule met Australie (2), Nederland (3) en Trinidad (4) of Zuid-Korea (4)
Oud 06-12-2005, 19:17
Wawl
Wawl is offline
Ik ben echt benieuwd tegen wie Nederland moet spelen.
Oud 06-12-2005, 20:08
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 06-12-2005 @ 19:46 :
Nederland niet bij de beste landen bij WK-loting
Interland topic
Oud 06-12-2005, 20:11
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
'Gazza' ontslagen én gearresteerd

Paul Gascoigne is na drankmisbruik al na 39 dagen ontslagen als manager van de Engelse minor-leagueclub Kettering. Even later werd 'Gazza' gearresteerd nadat hij een fotograaf had geslagen. Inmiddels is Gascoigne op vrije voeten.

De oud-international was eind oktober bij Kettering begonnen aan zijn eerste trainersfunctie. Volgens de eigenaar van de club was Gascoigne voor, tijdens en na wedstrijden onder invloed van drank en daardoor incapabel.

De ex-vedette (38) gaf toe onlangs voor een wedstrijd te hebben gedronken. &quot;Een dubbele cognac. Nou én?&quot;, vroeg Gascoigne zich hardop af. &quot;Vroeger waren het vier flessen whisky. Dat is nu niet meer zo.&quot;
Oud 06-12-2005, 21:53
Gimme more beer
Citaat:
Michel Kreek heeft besloten zijn actieve loopbaan per direct te beëindigen. De doorslag voor de 34-jarige verdediger van Willem II was een nieuwe spierblessure, waarna hij de knoop doorhakte.

"Dit is de zoveelste spierblessure in een kort tijdsbestek", sprak Kreek op de website van de Tilburgse club. "Blijkbaar ben ik fysiek gezien niet meer in staat om op topniveau mijn beroep uit te kunnen oefenen. Althans niet het niveau dat ik graag wil halen om iets extra’s te kunnen brengen voor het team".

"Omdat we met Willem II in zwaar weer verkeren en ik daar op zowel de korte als de middellange termijn geen verandering in kan brengen, lijkt het me verstandig en ook fair mijn contract met ingang van vandaag in te leveren. Zodoende sta ik Willem II financieel niet in de weg eventueel een alternatief te zoeken in de komende transferperiode".

In 1989 maakte Kreek op achttienjarige leeftijd zijn debuut voor Ajax. Hij speelde voor de Amsterdamse club in totaal 83 competitiewedstrijden en won twee kampioenschappen, een beker en de UEFA Cup.

Daarna ging Kreek zijn geluk beproeven in de Serie A. Hij speelde eerst twee seizoenen voor Padova en vertrok daarna voor een seizoen naar Perugia. In 1997 keerde hij terug op de Nederlandse voetbalvelden en speelde vijf seizoenen voor Vitesse.

Kreek koos vervolgens opnieuw voor het avontuur en vertrok voor twee jaar naar het Griekse AEK Athene. Het afgelopen anderhalf seizoen was de speler actief voor Willem II, maar vanwege diverse blessures kwam hij tot slechts 23 competitieduels.
Jammer voor hem, maar hij speelde dit seizoen echt heel erg slecht. Heel Willem II natuurlijk, maar bij hem viel het des te meer op. Goed van hem dat hij solidair is naar Willem II.

Laatst gewijzigd op 06-12-2005 om 21:56.
Oud 06-12-2005, 22:09
Gimme more beer
Citaat:
Arjan Ebbinge heeft de intensive care-afdeling verlaten. De centrale verdediger van RBC Roosendaal is herstellende van een zware darmoperatie.

Vorige week werd Ebbinge voor de laatste maal geopereerd. Zijn buikwond werd gehecht. Na deze forse ingreep is de dinsdag 31 jaar geworden Veendammer aan de beterende hand.

Zijn herstel verloopt dusdanig goed dat hij na een maand van de intensive care-afdeling af is en afgelopen weekeinde zelfs op de televisie heeft kunnen zien dat zijn RBC met 2-2 gelijkspeelde tegen Feyenoord.
Eindelijk!
Oud 07-12-2005, 18:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-12-2005 @ 22:53 :
Bericht van Michel Kreek.
Rot voor hem.
Echter, de schilderijen in de spelerstunnel bij ons zijn 20-12 dus veilig!
(Wil je uitleg hierover, dan post het ff, is wel een opmerkelijk verhaaltje, dan post ik het hier wel ff )
Oud 08-12-2005, 10:55
Gimme more beer
Citaat:
Sponsors staan weer massaal in de rij voor NEC. ''Het is ongelooflijk'', zegt voorzitter Hans van Delft. ''We hebben sinds zondagmiddag voor een kleine 200.000 euro aan sponsorplaatsen verkocht.''

Zondagmiddag versloeg NEC aartsrivaal Vitesse uit Arnhem met 1- 0. Tientallen sponsoren hebben zich daarop aangemeld bij de club voor een of meer stoelen. Hans van Delft is erg ingenomen met de toestroom van sponsors: ''Zo’n overwinning is geweldig. Maar we zijn al wekenlang met een goede serie bezig en we klimmen steeds hoger op de ranglijst. Dat is niet alleen goed voor de club, maar ook voor de sponsors. Ze willen er weer graag bij horen.''
Oud 08-12-2005, 14:47
Verwijderd
Onderzoek naar weddenschap van 16 miljoen pond op Redknapp

PORTSMOUTH, 8 december 2005 12:41 - De Engelse voetbalbond heeft een onderzoek ingesteld naar een weddenschap van 16 miljoen pond op de terugkeer van Harry Redknapp naar Portsmouth. Redknapp verliet vorige week aartsrivaal Southampton, na minder dan een jaar in dienst te zijn geweest. Een jaar geleden maakte hij de met veel ophef omgeven overstap van Portsmouth naar Southampton en nu keert hij dus weer terug op het oude nest. De megaweddenschap op deze terugkeer heeft nu de nodige argwaan gewekt in de Engelse voetbalwereld en de bond wil er dan ook meer van weten.

wtf
Oud 08-12-2005, 15:27
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
hahaha, ik vond het al niet helemaal zuiver waar die man mee bezig was maar dit slaat wel alles
Oud 14-12-2005, 17:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Opnieuw weer eens een berichtje uit Aken-Noord:

Roda JC zegt 'volledig' achter Stevens te staan

Een opmerkelijk bericht op de website van Roda JC. De clubleiding laat weten nog volledig achter trainer Huub Stevens te staan.
Roda besloot tot deze openlijke steun omdat in diverse media de naam van de trainer in verband zou zijn gebracht met de vacante trainerspost bij Schalke 04. Bovendien presteert Roda dit seizoen zeer teleurstellend onder de voormalig international, die enkele jaren bij Schalke werkzaam was als coach en met de Duitsers zelfs de UEFA Cup veroverde.

'Huub Stevens zit in een opbouwfase en wij geven hem die ruimte om te bouwen. Wij zitten dus niet te wachten op een gesprek met Schalke 04 of welke club dan ook', aldus algemeen directeur Huub Narinx op de site van zijn club.

Bron: www.vi.nl

Zou ook raar zijn als hij nu al weer weg zou gaan.
Oud 14-12-2005, 17:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
En weer een voetballer overleden dit keer bij RBC:

RBC Roosendaal is geschokt en diep bedroefd door het overlijden van Tugrul Pancar. De talentvolle doelman, die dit seizoen in de selectie van de Beloftes uit zou komen, heeft zijn ongelijke strijd, nadat vorig jaar september bij hem een hersentumor werd geconstateerd, op moeten geven. Verschillende operaties in het Utrechts Medisch Centrum en het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam hebben niet mogen baten. Maandagavond 12 december jongstleden is Tugrul op 17-jarige leeftijd om 17.45 uur thuis overleden. Tugrul zal in Turkije worden begraven.

Vanaf de D2 maakte Tugrul deel uit van de voetbalopleiding van RBC Roosendaal. Hij stond bekend als een talentvolle en betrouwbare sluitpost, hetgeen tot uiting kwam in het feit dat Tugrul diverse keren geselecteerd werd voor selecties van zowel de KNVB als de Turkse bond.

Bron: Teletekst / Sites van RBC
Oud 14-12-2005, 18:32
Gimme more beer
Dat zat er overigens wel aan te komen. Heel erg toch.
Oud 14-12-2005, 18:33
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 14-12-2005 @ 18:21 :
Roda JC zegt 'volledig' achter Stevens te staan
Duurt niet lang meer dan
Oud 15-12-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-12-2005 @ 19:32 :
Dat zat er overigens wel aan te komen. Heel erg toch.
uiteraard, dat is het altijd als er iemand op zo'n leeftijd sterft.
Oud 15-12-2005, 18:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gevangenisstraf MVV-supporters in hoger beroep omgezet in werkstraf

Het Gerechtshof in Den Bosch legt voorlopig geen gevangenisstraffen op aan de MVV-supporters die in mei 2003 betrokken waren bij de rellen op de Markt in Maastricht.

De supporters krijgen wel een werkstraf. Ruim 200 mensen bestormden in 2003 het stadhuis van Maastricht nadat de gemeente had besloten geen financiële steun te verlenen aan MVV. De rechtbank in Maastricht legde in 2004 een aantal relschoppers een gevangenisstraf op. 17 van hen gingen in beroep bij het hof in Den Bosch, dat vandaag besloot de gevangennisstraf bij 5 verdachten om te zetten in een werkstraf. In januari buigt het hof zich over de straf van de andere 12 verdachten.

Bron: L1
Oud 17-12-2005, 12:41
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Iemand Di Canio nog gezien met zijn fascistische capriolen op het veld? De Fifa heeft besloten hem een mondiaal speelverbod op te leggen als hij het nog een keer doet. Maar ik weet niet of een speler van 37 daar mee zit, ik zie hem zich het hele jaar inhouden om zich de laatste wedstrijd schandelijk te misdragen. Om vervolgens te zeggen dat hij toch al van plan was te stoppen. Beetje jammer dit soort figuren..

Bij Levski Sofia (geloof ik) kunnen ze er ook wat van getuige een spandoek met hakenkruis laatst. (Was het tegen Heerenveen?)
Oud 17-12-2005, 17:13
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 17-12-2005 @ 13:41 :
Iemand Di Canio nog gezien met zijn fascistische capriolen op het veld?
Ja, en de dochter van Mussolini vond het wederom leuk.

Oud 18-12-2005, 15:17
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
VELDRIJDEN - Druivencross

BART WELLENS WINT INCIDENTRIJKE KOERS

Bart Wellens heeft zijn topvorm bevestigd in de Druivencross. Ook al wou de jury hem in de finale diskwalificeren.

Halfweg de koers reden Wellens, Nys (na een sterke comeback), De Knegt en Boom voorop. Belofte Lars Boom probeerde te profiteren van de rivaliteit en ging solo. Achter hem ging Nys tegen de vlakte. Hij moest opgeven. Daarna ging Wellens op en over Boom, op weg naar de overwinning. Tenminste zo leek het.

Want eerder in de koers had Wellens een karatetrap uitgedeeld naar een toeschouwer. De jury diskwalificeerde hem eerst, maar kwam daar later op terug.
Right
Ik heb het live gezien en die karatetrap kon écht niet door de beugel

edit:
Citaat:
"VERSIE VAN WELLENS OVERTUIGDE ONS"

Filip Mariën, lid van de wedstrijdjury, zat duidelijk verveeld met de hele situatie. "Ik ga met gemengde gevoelens naar huis", zei hij na de wedstrijd.

"Een ronde na de feiten hebben we de beelden al bekeken. Daaruit bleek dat Wellens de sport in een slecht daglicht had gesteld. Daarom wilden we hem uit de koers halen. Wellens reed echter voort, iets wat ik wel kon begrijpen."

"Na de koers hebben we de versie van Wellens gehoord. Hij beweert dat hij al vier ronden lang werd beschimpt en met bier en modder was bekogeld. Daarna hebben we onze beslissing herzien."

"ZE HADDEN HEM IN DE CEL MOETEN STEKEN"

Hoofdrolspeler Bart Wellens: "We moeten dringend overleg plegen met de toprenners, want dit mag niet meer gebeuren."

Wellens: "Ik zei de jury wat die toeschouwer had gedaan. Hij en nog andere mensen gooiden 4 ronden lang met bier en modder. Ze kwamen op het traject staan en jouwden ons uit. Met die trap wilde ik die man wat bang maken, het was niet de bedoeling om hem te raken."

"Ik heb er een beetje spijt van, maar het publiek moet z'n plaats kennen. Als ze me hadden gediskwalificeerd, hadden ze die toeschouwer een proces-verbaal moeten geven en in "den bak" steken."

Danny De Bie (ploegleider Wellens): "We zijn tevreden met de afloop. Ik hoorde de versie van Wellens en ik kan hem begrijpen. Al ben ik het er wel mee eens dat je handen en voeten moet thuishouden. Maar ik begrijp de jury niet. Als ze een beslissing nemen, moeten ze daarbij blijven, ook al is dat in het nadeel van Wellens. Ofwel beslist de jury meteen, ofwel wacht ze tot na de koers. Maar nu roepen ze iets om en veranderen ze dan van mening."

Lars Boom (uiteindelijk 2e): "Dit is mooi. Een zege was al helemaal mooi geweest, maar ik weet niet wat er aan de hand was. Ik kon onderweg aanvallen omdat ik wist dat Nys niet achter mij zou rijden en dat deed hij ook niet."

Laatst gewijzigd op 18-12-2005 om 16:02.
Oud 18-12-2005, 16:09
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Die man in de cel zetten en hem dan nog steken ook.
Oud 21-12-2005, 11:01
Verwijderd
Donderdag 15 December 2005 NAC – RKC gaat wel door op 30 december 2005

Onlangs bereikte u het bericht dat op last van burgemeester Van der Velden van Breda de wedstrijd NAC – RKC niet door mocht gaan.
Als reden werd gegeven dat de heer Van der Velden de mening was toegedaan dat hij de veiligheid van de supporters niet kan garanderen.

De supporters van NAC en RKC vonden dit onzin. Al jaren zijn de banden tussen de supporters van beide clubs zeer goed. NAC supporters zijn al, ludiek protesterend tegen de opgelegde combiregeling, met de fiets en oldtimers naar RKC geweest alwaar tegen de supporters van RKC voor de wedstrijd steeds een wedstrijdje werd gevoetbald. Dit jaar werd zelfs in een supporterscafé in Waalwijk een toernooi Sumo worstelen georganiseerd door beide supportersscharen.

Reden voor de Stichting Breda Loco’s om zich tot NAC te wenden met het verzoek of de traditionele wedstrijd tussen NAC supporters en RKC supporters dan op 30 december 2005 mocht plaatsvinden op het hoofdveld.
Omdat ook NAC tot het laatste moment heeft geprobeerd de wedstrijd toch doorgang te laten vinden en omdat zij wél vertrouwen heeft in de eigen supporters heeft NAC besloten mee te werken aan dit initiatief en toegezegd vrijdag 30 december de verlichting van het hoofdveld aan te zetten zodat om 19.00 uur kan worden afgetrapt. Voor supporters en belangstellenden zal de B-Side en het Supportershome geopend zijn. De toegang is gratis.

De Stichting Breda Loco’s nodigt u daarom uit om alsnog verslag te komen doen van de (alternatieve) wedstrijd NAC – RKC. Tevens willen wij u in de gelegenheid stellen er met eigen ogen getuige van te zijn dat de Nederlandse regering en de lokale overheden momenteel honderdduizenden goedwillende supporters over een kam scheren met enkele honderden, zich supporters noemende, relschoppers.
.
De supporters van NAC en RKC zullen u bewijzen dat de onlangs ingevoerde pasfotoregistratie alsmede eerdere “massa” maatregelen zoals b.v. de combiregeling volkomen hun doel voorbij schieten. En dat terwijl er een lijvig rapport “Hooligans in Beeld”, geschreven door dr. H.B. Ferwerda en dr. O.M.J. Adang, ligt dat een dadergerichte aanpak van hooligans adviseert. Deze aanpak is ook door NAC en de lokale driehoek in Breda gekozen als uitgangspunt voor het veiligheidsconvenant in Breda.

30 december 2005 NAC - RKC
Aanvang 19.00 uur Locatie: NAC Stadion.

Wij hopen u, vele supporters en Burgemeester Van der Velden te mogen begroeten op ons Avondje NAC !

Dat wordt weer een avondje keihard zuipen en een hoop lol en vuurwerk waarschijnlijk
Oud 22-12-2005, 15:43
AGH
AGH is offline
Citaat:
vijf schreef op 21-12-2005 @ 12:01 :
De supporters van NAC en RKC zullen u bewijzen dat de onlangs ingevoerde pasfotoregistratie alsmede eerdere “massa” maatregelen zoals b.v. de combiregeling volkomen hun doel voorbij schieten. En dat terwijl er een lijvig rapport “Hooligans in Beeld”, geschreven door dr. H.B. Ferwerda en dr. O.M.J. Adang, ligt dat een dadergerichte aanpak van hooligans adviseert. Deze aanpak is ook door NAC en de lokale driehoek in Breda gekozen als uitgangspunt voor het veiligheidsconvenant in Breda.
Hebben we net de discussie gehad over terroristen die men ook continue wil volgen en wil treiteren, maar dit alleen kan als men heeeeeeele directe aanwijzingen heeft dat men te maken heeft met een terrorist. Bij Ajax mag het sinds vandaag ook. Al gaat het slechts om een honderdtal supporters.
Bij ons (je weet wel, die eerste divisie club waar bijna 4.000 mensen op de tribune zitten) loopt het project al een aardig tijdje.

Ik ben het met de heren Ferwerda en Adang eens; dat project hooligans in beeld werkt heel goed. De projecten 'mensen die bij de plaatselijke amateurclub voetballen in beeld', 'jongens die met hun vriendin door een winkelstraat lopen in beeld' en 'voetbalsupporters die gewoon voetbal kijken in beeld' zijn ook hele goede projecten.
Oud 23-12-2005, 20:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zag in het topic "Transfers & Geruchten" deze reply van me. En ik zag dus dat ik dat een tijdje geleden in het verkeerde topic had geplaatst.

Cruijff Academics start cursus voor spelers

RIJSWIJK - Cruijff Academics, de opleiding die zich voornamelijk op topsporters richt, gaat in samenwerking met de KNVB veertig spelers uit de eerste divisie scholen. Johan Cruijff zegt dat zaterdag in een interview met het blad SPORT Bestuur&Management. De voetballers van vijf eerste divisieclubs (onder andere MVV en VVV) krijgen een opleiding op het gebied van sportmanagement.

Cruijff spreekt daar in het blad aan de ene kant zijn blijdschap over uit, maar zet ook al meteen kanttekeningen. „Wij zijn zelf nogal van de snelle beslissingen. Als je nu ziet hoe lang het geduurd heeft om dit project van de grond te krijgen. En dan starten we bij slechts vijf clubs. Dat is zo voorzichtigjes. Ik zou zeggen: 'kom op, we gaan er helemaal voor'.”

Cruijff: „Als ik bedenk hoe het er bijvoorbeeld in het buitenland aan toe gaat. In de Verenigde Staten maakt de American Football League elk jaar miljoenen dollars vrij voor de technische opleiding en verdere academische begeleiding van spelers. En in Mexico heeft de voetbalbond de bestuursleden van voetbalclubs nota bene verplicht om lessen te volgen. In Mexico begint ook een opleiding van ons voor alle voetballers uit de tweede divisie. De mentaliteit is daar zo anders dan hier. Daar luisteren ze tenminste nog naar je en gaan ze ervan uit dat je het beste met hen voor hebt.”

Volgens de KNVB is het Mexicaanse voorbeeld hier niet zomaar in te voeren. „De cultuur in Nederland is nu eenmaal anders. Hier is meer consensus nodig. Henk Kesler heeft het daar afgelopen vrijdag in Leipzig nog met Johan Cruijff over gehad. Wij kunnen als bond veel aanbieden maar niet alles verplicht opleggen”, reageerde een woordvoerder van de voetbalbond.

„Clubs moeten dit soort zaken op vrijwillige basis oppakken. Veel beslissingen worden democratisch genomen in de Algemene Vergadering. Maar laten we blij zijn dat we in ieder geval een start hebben gemaakt. Hopelijk leidt dat tot uitbreiding van dit project.”

Lijkt me een interessante ontwikkeling.
Oud 25-12-2005, 11:12
Gimme more beer
Citaat:
NEC-voorzitter Hans van Delft erkent tegenover Omroep Gelderland dat Cees Lok niet blij was met Hans Kraay sr., technisch adviseur van geldschieter Marcel Boekhoorn. Maar hij kan zich niet voorstellen dat de trainer daarom deze week opstapte.

Van Delft benadrukt dat hij niets kan doen aan de manier waarop Kraay zich als adviseur opstelt. ''Kraay heeft geen enkele status bij NEC.''

Van Delft zegt dat hij Lok 8 december adviseerde de telefoon neer te leggen als hij niet met Kraay wilde praten. Om een mogelijk conflict tussen NEC en Boekhoorn te voorkomen deed hij dit waarschijnlijk niet en stapte hij op. [Omroep Gelderland]

Tegenover ForzaNEC benadrukte Van Delft nogmaals hij zich niet kan voorstellen dat de bemoeienis van Hans Kraay sr. de verklaring is van het vertrek van Lok. Vanuit het bestuur is in het gesprek van 8 december namelijk zeer duidelijk gesteld dat alleen Lok bepaalt wat er op het veld gebeurt.

ForzaNEC heeft tevens Cees Lok nog om zijn mening gevraagd. Hij blijft echter wijzen naar zijn statement in de brief en wil zich niet uiten over Hans Kraay sr. Wel wil hij de NEC-supporters een prettige Kerst toewensen.
Oud 27-12-2005, 21:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oud Roda-spelers criminelen (?)

KERKRADE - Oud-spelers van Roda JC zijn criminelen. Regillio Vrede zat in zijn Roda-tijd aan de cocaïne en oud-doelman Zeljko Kalac kwam met een vuurwapen bij de voorzitter binnen om hem af te persen. Dat zegt Bill Gillessen voormalig mental coach van Roda en huidig werknemer van NOCNSF dinsdag in een interview met het Brabants Dagblad.

Gillissen geeft in het regionale dagblad aan geschrokken te zijn van wat hij daar aantrof: "Bij Roda JC waren twee informele leiders crimineel. Je hebt er geen weet van hoeveel druk er soms wordt uitgeoefend op bestuurders en coaches. Diezelfde voorzitter van Roda stond even later supporters toe te spreken in een kogelvrij vest."

De mental coach ging volgens het dagblad in 2001 op voorspraak van toenmalig Roda JC-voorzitter Theo Pickeé aan de slag bij de club. De prestaties van de Kerkraadse club vielen in die periode tegen. Op basis van individuele gesprekken met de toenmalige coach Jan van Dijk en de spelersgroep deed Gillissen enkele aanbevelingen voor het team.

Bron: www.nu.nl

Ook al heb ik mijn twijfels bij de waarheid van het bericht, maar Aken-Noord komt hier niet echt positief in beeld.
Oud 08-01-2006, 17:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
WELKOM IN HET RAT VERLEGH STADION!

Zojuist is de nieuwjaarsreceptie in het Rat Verlegh Stadion van start gegaan, jawel je leest het goed Rat Verlegh Stadion. Na jaren lang halsstarrig negeren van de sponsornamen door De Rat, zal vanaf vandaag ons stadion eindelijk echt RAT VERLEGH STADION gaan heten!

Nu zal iedereen zich afvragen waarom nu pas? Dat doen wij ook ! Echter deze naamsverandering wordt tevens als start gebruikt voor de ophanden verbouwing van het hoofdgebouw van het Rat Verlegh Stadion. " Wij willen van ons stadion een indrukwekkend en herkenbaar bouwwerk maken. Het stadion moet simpelweg het NAC-gevoel uitstralen. Hoe kan dat beter dan de eerste stap te zetten door het stadion te vernoemen naar de grootste icoon uit de clubhistorie: Antoon 'Rat' Verlegh. " aldus Theo Mommers in de flyer.
NAC roept overigens in de flyer iedereen op om mee te denken hoe we de naamgeing van het stadion tot uiting moeten brengen. " De tekst 'Rat Verlegh Stadion' in gele neonverlichting op de voorgevel? Een groot portret van Rat Verlegh aan de straatkant? Of mischien wel een bronzen beeld voor de hoofdingang? Iedereen is welkom om ideeën aan te dragen. " aldus Theo Mommers in de flyer.

Wij van de Rat zien de fotofucks wel op deratfotos@gmail.com verschijnen!

Tevens heeft NAC vast laten leggen dat de naam nooit en te nimmer meer verkocht mag worden.

---
www.derat.nl

Eindelijk
Oud 08-01-2006, 17:32
0182
0182 is offline
Ben ik blij dat Stadion Feyenoord, gewoon genoemd wordt als De Kuip en niet als Rat of iets dergelijks .

Magoed, gefeliciteerd, als jullie bij NAC daar blij mee zijn .
Oud 08-01-2006, 17:47
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Gaaf, nu het Epi Drost nog..
Oud 08-01-2006, 17:54
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
We hebben trouwens wel een nieuw logo en ik vind hem erg mooi

Oud 09-01-2006, 17:54
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-01-2006 @ 18:54 :

[afbeelding]
Sieht gut aus
Oud 09-01-2006, 21:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooi ja.

Van het MVV-forum geplukt:

10 duurste aankopen

De Telegraaf zette ergens vorige week de duurste transfers uit de geschiedenis van Nederland op een rijtje. De aankoop van Klaas Jan Huntelaar door Ajax blijkt de op een na duurste speler ooit, gekocht door een Nederlandse club.

De duurste transfer was die van Mateja Kezman naar PSV. Het record van Ajax stond op naam van Machlas, met 8,6 miljoen euro. De top 10:
1. Mateja Kezman (Partizan Belgrado->PSV) 11,3 mln.
2. Klaas Jan Huntelaar (Heerenveen->Ajax) 9,0 mln.
3. Nikos Mahlas (Vitesse->Ajax) 8,6 mln.
4. Zlatan Ibrahimovic (Malmo->Ajax) 8,4 mln.
5. Jan Vennegoor of Hesselink (Twente->PSV) 8,2 mln.
6. Ferdi Vierklau (Tenerife->Ajax) 7,3 mln.
7. Alex (Santos->PSV) 7,0 mln.
8. Georgi Kinkladze (Manchester City->Ajax) 6,8 mln.
9. Ruud van Nistelrooy (Heerenveen->PSV) 6,4 mln.
10. Bob Peeters (Roda JC->Vitesse) 6,4 mln.
Oud 09-01-2006, 21:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hongaarse speler overleden

De Hongaarse-middenvelder Gabor Zavadszky is op 31-jarige leeftijd gestorven. Problemen aan het hart zijn waarschijnlijk de oorzaak van de onverwachte dood.

De speler van Apollon Limassol kwam niet opdagen voor een duel van zijn club. Toen de club hem telefonisch ook niet te pakken kreeg is men bij hem thuis gaan kijken. Daar werd de voetballer uiteindelijk dood gevonden. Vanwege de trieste gebeurtenis is de wedstrijd tegen THOI Lakatamia verschoven.

Weer eentje.
Oud 09-01-2006, 22:50
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-01-2006 @ 22:49 :
Mooi ja.

Van het MVV-forum geplukt:

10 duurste aankopen

De Telegraaf zette ergens vorige week de duurste transfers uit de geschiedenis van Nederland op een rijtje. De aankoop van Klaas Jan Huntelaar door Ajax blijkt de op een na duurste speler ooit, gekocht door een Nederlandse club.

De duurste transfer was die van Mateja Kezman naar PSV. Het record van Ajax stond op naam van Machlas, met 8,6 miljoen euro. De top 10:
1. Mateja Kezman (Partizan Belgrado->PSV) 11,3 mln.
2. Klaas Jan Huntelaar (Heerenveen->Ajax) 9,0 mln.
3. Nikos Mahlas (Vitesse->Ajax) 8,6 mln.
4. Zlatan Ibrahimovic (Malmo->Ajax) 8,4 mln.
5. Jan Vennegoor of Hesselink (Twente->PSV) 8,2 mln.
6. Ferdi Vierklau (Tenerife->Ajax) 7,3 mln.
7. Alex (Santos->PSV) 7,0 mln.
8. Georgi Kinkladze (Manchester City->Ajax) 6,8 mln.
9. Ruud van Nistelrooy (Heerenveen->PSV) 6,4 mln.
10. Bob Peeters (Roda JC->Vitesse) 6,4 mln.
Vierklau

Machlas, Kinkladze, Vierklau

Huntelaar is in goed gezelschap van ajax-aankopen
Oud 10-01-2006, 10:44
Guissie
Guissie is offline
Spaanse pers hekelt Kromkamp

Anderhalve week nadat Jan Kromkamp Villarreal verruilde voor Liverpool heeft de Spaanse pers harde kritiek geuit op het verblijf van de 25-jarige rechtsback bij de Spaanse club. In de maandageditie van de Spaanse krant El Mediterraneo is vooral hoofdredacteur José Luis Lizarraga zeer kritisch..

Er wordt vooral kritiek geuit op de integratie en het verblijf van de Nederlands international het afgelopen half jaar bij de Spaanse club . “Vele mensen zijn van mening dat Kromkamp een miskoop is geweest en ik sluit me daarbij aan. Niet zo zeer vanwege zijn kwaliteiten maar méér om de hoge transfersom die Villarreal heeft moeten betalen aan zijn vorige club.".

"Dankzij het snelle handelen van Villarreal heeft de club Kromkamp op tijd van de hand kunnen doen, waardoor hij uiteindelijk als een weinig rendabele speler herinnerd zal worden”, aldus Lizarraga.

“Jan Kromkamp heeft met zijn Westerse mentaliteit nooit kunnen wennen aan het Spaanse leven, het middageten om twee uur 's middags en het avondeten om acht uur 's avonds was voor hem wereldvreemd. Aan de taalbarriere werkte hij niet waardoor hij nooit heeft kunnen integreren in de selectie van Villarreal.”

“Het dieptepunt was echter het feit dat de speler meerdere malen vóór een thuiswedstrijd 's nachts het hotel Intur Castellon verliet waar de selectie altijd de nacht doorbracht en zich voorbereidde op het duel van de volgende dag. Buiten werd hij vervolgens met de auto opgehaald door zijn vrouw en bracht hij de nacht thuis door. De volgende ochtend meldde hij zich doodleuk weer in het hotel en deed net of zijn neus bloedde.”

==

Het is natuurlijk de vraag of het waar is en waarschijnlijk overdreven. Maar zo als dit er staat vind ik dat toch wel erg onproffesioneel van iemand waarvan ik dat niet verwacht had.
Oud 10-01-2006, 11:39
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Guissie schreef op 10-01-2006 @ 11:44 :
Spaanse pers hekelt Kromkamp

*Knip*

==

Het is natuurlijk de vraag of het waar is en waarschijnlijk overdreven. Maar zo als dit er staat vind ik dat toch wel erg onproffesioneel van iemand waarvan ik dat niet verwacht had.
Natuurlijk is het verhaal flink aangedikt... Maar ik denk wel dat Jan het niet bepaald naar zijn zin had in Spanje. Ik denk ook dat ie in Engeland veel beter op zijn plek is. Engeland is toch meer een land voor deze hardwerkende boerenjongen...
Oud 10-01-2006, 14:16
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 10-01-2006 @ 12:39 :
Natuurlijk is het verhaal flink aangedikt... Maar ik denk wel dat Jan het niet bepaald naar zijn zin had in Spanje. Ik denk ook dat ie in Engeland veel beter op zijn plek is. Engeland is toch meer een land voor deze hardwerkende boerenjongen...
Mee eens, al staat dat hardwerkende momenteel dus even tussen aanhalingstekens...
Oud 10-01-2006, 14:42
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Doordat er weinig goede rechtsbacks in Nederland zijn word hij groter gemaakt dan hij is. Ik ben nog steeds niet echt overtuigd van zijn capaciteiten maar dat mag hij dan nu bij Liverpool bewijzen.
Oud 10-01-2006, 14:43
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-01-2006 @ 18:54 :

[afbeelding]
Ondanks dat ik het "weer één in het rijtje" vind, vind ik hem wel mooi
Oud 10-01-2006, 18:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
De Colombiaanse international Elson Becerra is zondag doodgeschoten in een discotheek in Cartagena. De 27-jarige Becerra werd op de dansvloer onder vuur genomen door een groep mannen met wie hij eerder op de dag ruzie had gehad, zo liet een politiewoordvoerder weten.
Oud 11-01-2006, 00:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De Nederlandse helm.

Sommige van jullie zullen hem al hebben gezien, een helm voor de Nederlandse fans van één of andere vage kerel.

Ik zou graag de meningen over dit ding willen weten.

Zelf hoop ik deze dingen niet te zien, alhoewel ik wel even goed moest lachen en dit soort grappen perfect in mijn straatje qua humor passen lijkt me dit echt een hele slechte zaak voor de uitstraling van Nederland als we met deze dingen in Duitsland gezien worden.
Oud 11-01-2006, 00:46
Intimatesecret
Intimatesecret is offline
Wel humor als 1tje erin rond loopt, maar als iedreen het gaat dragen in Duitsland vind ik 't toch wel een beetje te hard
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten