Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 16:56
Verwijderd
Het leek me wel leuk om rondetijden en dergelijke te posten van verschillende racespellen, en ik was sowieso benieuwd of er hier die hard racegamers op het forum zitten, en welke spellen ze dan spelen.

Ikzelf vind Colin McRae een erg goed rallyspel, en ook Gran Turismo, DTM 2 (binnenkort 3) PGR 2 en burnout speel ik nog regelmatig, en tegen mijn verwachting in beviel ook WRC me erg goed dus daar heb ik deel 5 van die ik ook nog vaak speel.

Dus als er nog meer racers hier zijn, welke spellen speel je zoal en post maar wat rondetijden en tips enzo!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 17:56
Verwijderd
Good old Stunts

Op baan "Default" 1.11,30

Degene die dat nog topped is een held.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:02
Q
Q is offline
Citaat:
Revan schreef op 06-01-2006 @ 18:56 :
Good old Stunts

Heel lang geleden las ik hier ergens over een stunts remake K wee nie of da wat is?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:06
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Q schreef op 06-01-2006 @ 19:02 :
Heel lang geleden las ik hier ergens over een stunts remake K wee nie of da wat is?
Trackmania.
Oud 06-01-2006, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 06-01-2006 @ 19:06 :
Trackmania.
Nee dat is niet de remake toch?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 21:32
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-01-2006 @ 17:56 :
Dus als er nog meer racers hier zijn, welke spellen speel je zoal en post maar wat rondetijden en tips enzo!
Need for speed mw .
En ja, ik weet het, dat is geen echt racespelletje.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-01-2006 @ 22:32 :
Need for speed mw .
En ja, ik weet het, dat is geen echt racespelletje.
Het is wel een echt racespel, maar ik vind er inderdaad geen zak aan omdat het zo arcade/kut is. En ja, burnout is ook arcade maar op een betere manier.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 00:27
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bossen schreef op 06-01-2006 @ 23:35 :
Het is wel een echt racespel, maar ik vind er inderdaad geen zak aan omdat het zo arcade/kut is. En ja, burnout is ook arcade maar op een betere manier.
Kan je een poging doen om uit te leggen waarom je NFS Most Wanted zo kut vindt? Ik heb het topic even vluchtig doorgelezen en ben van jou geen een reden tegen gekomen.
Oud 07-01-2006, 08:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Fatal Racing!
Oud 07-01-2006, 10:00
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 07-01-2006 @ 01:27 :
Kan je een poging doen om uit te leggen waarom je NFS Most Wanted zo kut vindt? Ik heb het topic even vluchtig doorgelezen en ben van jou geen een reden tegen gekomen.
Ik houd sowieso niet zo van arcade racers, met uitzondering van Burnout dan. Ik vond al dat NFS: U een ontzettende rotbesturing had, de auto's voelen daar iets te zwaar aan, en ik heb de demo van MW gedowned en even gespeeld en daar leek het hetzelfde te zijn. Dus gewoon de besturing, en het stijltje vind ik ook niet zo geweldig.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:58
Mindfields
Mindfields is offline
Nou, ik kan mijn Mario Kart tijden wel posten?
Oud 07-01-2006, 17:54
Verwijderd
Dat spel heb ik niet, maar andere misschien wel dus kunt ze gewoon posten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 18:00
Verwijderd
Stunts is de king ftw.
Lotus 3 was ook erg bruut

Nu Burnout 2&3 <3
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 18:09
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
GT4- BMW M5- Nurnburgring- 7 min 50
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
mumumumumugen schreef op 07-01-2006 @ 19:09 :
GT4- BMW M5- Nurnburgring- 7 min 50
Ik zal morgen eens kijken of ik dat haal, maar ag er maar niet van uit.

Bij PGR 2 ben ik trouwens wel snel op de Nurnburgring.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 20:25
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-01-2006 @ 11:00 :
Ik houd sowieso niet zo van arcade racers, met uitzondering van Burnout dan. Ik vond al dat NFS: U een ontzettende rotbesturing had, de auto's voelen daar iets te zwaar aan, en ik heb de demo van MW gedowned en even gespeeld en daar leek het hetzelfde te zijn. Dus gewoon de besturing, en het stijltje vind ik ook niet zo geweldig.
Ik kan je aanraden om dan de full version eens te proberen.

Zoals ook al vermeldt in het NFS: Most Wanted topic rijdt je in de demo echt met een basisauto. Met onder andere basisbanden en instellingen. Dit zorgt er inderdaad voor dat de besturing ronduit kut is. Al vrij snel in het spel krijg je de mogelijkheid om dit aan te passen waardoor de besturing al snel een stuk beter wordt. Ook goed gebruik van de slow motion optie heeft zeker een positief effect, hoewel je je kan afvragen of het dan niet ietwat te makkelijk wordt.

Of je van het arcade element houdt is imo persoonlijk. Ik vind het wel geinig hoewel ik het zeer, zeer jammerlijk vind dat er in de hedendaagse racegames nog steeds geen fatsoenlijk schademodel te bekennen is.
Oud 07-01-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 07-01-2006 @ 21:25 :
Ik kan je aanraden om dan de full version eens te proberen.

Zoals ook al vermeldt in het NFS: Most Wanted topic rijdt je in de demo echt met een basisauto. Met onder andere basisbanden en instellingen. Dit zorgt er inderdaad voor dat de besturing ronduit kut is. Al vrij snel in het spel krijg je de mogelijkheid om dit aan te passen waardoor de besturing al snel een stuk beter wordt. Ook goed gebruik van de slow motion optie heeft zeker een positief effect, hoewel je je kan afvragen of het dan niet ietwat te makkelijk wordt.

Of je van het arcade element houdt is imo persoonlijk. Ik vind het wel geinig hoewel ik het zeer, zeer jammerlijk vind dat er in de hedendaagse racegames nog steeds geen fatsoenlijk schademodel te bekennen is.
Omdat het bij NFSU ook niet beter werd naarmate de auto's beter getuned werden, ging ik er vanuit dat dat hier ook zo was.
En ik vind opzich arcade ook wel leuk, maar in de veel gevallen niet. Burnout vind ik echt super en PGR is ook erg vet, al is die wel wat minder arcade.

Dat schademodel is inderdaad jammer, maar dan vooral het chassis dat nog niet kapot kan. In bijv. Flatout kan de auto wel heel mooi in elkaar deuken, maar het frame van de auto kan nog niet kapot, dus de auto kan niet echt kapot. Je zou toch zeggen dat dat nu onderhand wel moet kunnen maar misschien dat ze het qua licenties gewoon niet voor elkaar krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 21:08
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-01-2006 @ 21:48 :
Omdat het bij NFSU ook niet beter werd naarmate de auto's beter getuned werden, ging ik er vanuit dat dat hier ook zo was.
En ik vind opzich arcade ook wel leuk, maar in de veel gevallen niet. Burnout vind ik echt super en PGR is ook erg vet, al is die wel wat minder arcade.

Dat schademodel is inderdaad jammer, maar dan vooral het chassis dat nog niet kapot kan. In bijv. Flatout kan de auto wel heel mooi in elkaar deuken, maar het frame van de auto kan nog niet kapot, dus de auto kan niet echt kapot. Je zou toch zeggen dat dat nu onderhand wel moet kunnen maar misschien dat ze het qua licenties gewoon niet voor elkaar krijgen.
Ik heb zo het idee dat autofabrikanten denken dat hun merk in een slecht daglicht komt als mensen zien dat hun auto compleet total loss raakt als je hem met 200+ KM/H frontaal tegen een muur ramt. Iets wat ik overigens een enorm kutexcuus zou vinden aangezien dit in de werkelijkheid ook zo is. Maarja wie weet zijn autofabrikanten wel zo kortzichtig dat kunnen wij vanaf hier natuurlijk niet beoordelen.

Laten we het hier verder maar bij houden aangezien je topic hier niet voor bedoeld is.
Oud 07-01-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 07-01-2006 @ 22:08 :
Ik heb zo het idee dat autofabrikanten denken dat hun merk in een slecht daglicht komt als mensen zien dat hun auto compleet total loss raakt als je hem met 200+ KM/H frontaal tegen een muur ramt. Iets wat ik overigens een enorm kutexcuus zou vinden aangezien dit in de werkelijkheid ook zo is. Maarja wie weet zijn autofabrikanten wel zo kortzichtig dat kunnen wij vanaf hier natuurlijk niet beoordelen.

Laten we het hier verder maar bij houden aangezien je topic hier niet voor bedoeld is.
Eigenlijk is het zelfs goede reclame, omdat de bestuurder niet doodgaat.

@mumumumumugen: zelfde verhaal: 7'42.569.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 22:05
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-01-2006 @ 22:54 :
Eigenlijk is het zelfs goede reclame, omdat de bestuurder niet doodgaat.

@mumumumumugen: zelfde verhaal: 7'42.569.
Daar hebben ze de airbag voor uitgevonden.

@ iritant muggeval: Pwnd.
Oud 07-01-2006, 22:08
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
Citaat:
@ iritant muggeval: Pwnd.

kan je dat even in het nederlands vertalen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Q schreef op 06-01-2006 @ 19:02 :
Crashday

http://gathering.tweakers.net/forum/...25/0//crashday

Citaat:
MazeMouse schreef op 07-01-2006 @ 09:56 :
Fatal Racing!
Fatal Racing heb ik helemaal grijs gespeeld. Je had codes om extra hidden tracks te unlocken en de wagens te veranderen. Wat heb ik onzettend veel met die blauwe Zizzins gescheurd, meer driften door de bochten dan wat anders.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:21
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Wes schreef op 08-01-2006 @ 13:09 :
Crashday

http://gathering.tweakers.net/forum/...25/0//crashday

Fatal Racing heb ik helemaal grijs gespeeld. Je had codes om extra hidden tracks te unlocken en de wagens te veranderen. Wat heb ik onzettend veel met die blauwe Zizzins gescheurd, meer driften door de bochten dan wat anders.
Fatal Racing over netwerk met crack dat je 16 man kon en dan was ik altijd de lul met de zizzin omdat ik de enige was samen met mijn neef die dat ding onder controle konden houden (en dan uitgekafferd worden omdat je met dat ding de hele baan over gleed maar alsnog won )

EDIT: en dan die Million Plus
Geen snelheid, geen acceleratie en zo stevig als een kartonnen doos. Maar wel de beste grip
Oud 08-01-2006, 17:05
Verwijderd
die game ziet er zwaar dope uit
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 12:21
Verwijderd
Oude racegames zijn toch beter dan die enkele racegame die tegenwoordig nog gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 15:33
Verwijderd
Hoezo die enkele racegame, er komen nog genoeg racegames uit hoor. En ik vind die oude al zeker niet beter dan de nieuwe!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:01
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Revan schreef op 09-01-2006 @ 13:21 :
Oude racegames zijn toch beter dan die enkele racegame die tegenwoordig nog gemaakt wordt.
Wacky Wheels <3!

Oud 09-01-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 09-01-2006 @ 19:01 :
Wacky Wheels <3!

[afbeelding]
En dat vind jij beter dan de nieuwere racegames?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 09-01-2006 @ 19:02 :
Ik wel eigenlijk. Ik ben best wel gek op racegames, maar er zijn maar weinig 'nieuwe generatie' racegames die me zo weten te boeien als dat vroeger Stunts, Wacky Wheels, Toca2 en GP3 deden. Grafisch is het wel erg goed tegenwoordig natuurlijk, maar een echte lekkere racegame die qua gameplay meekan met met name Stunts moet ik nog tegenkomen.

En nee, ik ben niet zo'n freak die beweert dat oude games per definitie beter zijn dan nieuwe games. Integendeel zelfs, maar met racegames vind ik het er (helaas) wel op lijken.

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Revan schreef op 09-01-2006 @ 19:12 :
Ik wel eigenlijk. Ik ben best wel gek op racegames, maar er zijn maar weinig 'nieuwe generatie' racegames die me zo weten te boeien als dat vroeger Stunts, Wacky Wheels, Toca2 en GP3 deden. Grafisch is het wel erg goed tegenwoordig natuurlijk, maar eens echte lekkere racegame die qua gameplay meekan met met name Stunts moet ik nog tegenkomen.
Van stunts en Wacky Wheels weet ik het niet want die heb ik nooit gespeeld, maar ik vind bijvoorbeeld DTM 3 een stuk beter dan Toca 2, en er zijn ook genoeg goede F1 games uitgekomen, vooral de nieuwste vind ik erg lekker rijden.
En racegames die ik vooral lekker vind spelen zijn bijvoorbeeld Project Gotham Racing, WRC, CmcRae en GT4. Die vind ik stuk voor stuk beter dan Toca en GP3. En vergelijken met "Die konden me vroeger meer boeien" vind ik niet kloppen, vroeger konden Re-Volt en Driver 2 me goed kunnen vermaken maar dat zijn zeker geen betere race games dan de nieuwere games die ik heb genoemd.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 19:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Er is gewoon nog niks dat bij mij de geweldigheid van Fatal Racing evenaart
Oud 10-01-2006, 10:48
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Bossen schreef op 09-01-2006 @ 19:02 :
Tja, het is maar wat je 'beter' vind, grafisch enz is het natuurlijk veel beter allemaal tegenwoordig. Maar spelletjes als Wacky Wheels en GTA Londen e.d heb ik veel meer langdurig plezier van beleefd. Veel meer herinneringen.
Oud 10-01-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 10-01-2006 @ 11:48 :
Tja, het is maar wat je 'beter' vind, grafisch enz is het natuurlijk veel beter allemaal tegenwoordig. Maar spelletjes als Wacky Wheels en GTA Londen e.d heb ik veel meer langdurig plezier van beleefd. Veel meer herinneringen.
dus je vind t beter uit nostalgie, dat heb ik ook met veel spellen, maar das dan alleen voor jou persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 10-01-2006 @ 12:14 :
dus je vind t beter uit nostalgie, dat heb ik ook met veel spellen, maar das dan alleen voor jou persoonlijk.
Warlords
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Guissie schreef op 10-01-2006 @ 11:48 :
Dat is dus iets heel anders dan dat ze beter zijn. Inderdaad gewoon nostalgie. En niet alleen de graphics zijn verbeterd, handling, realisme, schademodellen ed zijn nu ook veel beter.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 10-01-2006 @ 12:33 :
Warlords
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 14:22
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-01-2006 @ 14:35 :
Dat is dus iets heel anders dan dat ze beter zijn. Inderdaad gewoon nostalgie. En niet alleen de graphics zijn verbeterd, handling, realisme, schademodellen ed zijn nu ook veel beter.
Ik zei al, 'tuurlijk zijn de spellen van tegenwoordig op vrijwel elk vlak 'beter''. Maar als je mij vraagt een lijst te maken van welke racespellen ik in z'n totaalheid het beste vind, dus: leukheid, gameplay, herinneringen, graphics. dan zet ik een spel als Wacky Wheels er zeker in.

Maar eigenlijk is dit natuurlijk een onrelevante vergelijking maken tussen spellen van nu, en 10 jaar geleden.
Oud 10-01-2006, 15:19
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-01-2006 @ 21:25 :
Ik vind het wel geinig hoewel ik het zeer, zeer jammerlijk vind dat er in de hedendaagse racegames nog steeds geen fatsoenlijk schademodel te bekennen is.
Burnout revenge (xbox360) zou op dat gebied een verbetering moeten brengen.
Oud 10-01-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-01-2006 @ 16:19 :
Burnout revenge (xbox360) zou op dat gebied een verbetering moeten brengen.
[afbeelding]
Maar wat is er dan anders daan de 360 versie aan het schademodel?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:23
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
Guissie schreef op 09-01-2006 @ 19:01 :
Wacky Wheels <3!

[afbeelding]
en grand prix!! <3
Oud 10-01-2006, 17:02
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-01-2006 @ 14:35 :
Mwa, niet alleen nostalgie....
Spellen zoals de NFS serie staan bij mij nu stof te verzamelen in de kast terwijl ik Wacky Weels en Fatal Racing beide nog regelmatig speel omdat ze als arcade racers gewoon veel meer lol bieden

De enige game waarvan ik baal dat die niet op PC te krijgen is dat is Gran Turismo. (geef mij een playstation2 + GT3 A-spec en ik ben het komende halfjaar wel zoet )
Oud 10-01-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 10-01-2006 @ 18:02 :
Mwa, niet alleen nostalgie....
Spellen zoals de NFS serie staan bij mij nu stof te verzamelen in de kast terwijl ik Wacky Weels en Fatal Racing beide nog regelmatig speel omdat ze als arcade racers gewoon veel meer lol bieden

De enige game waarvan ik baal dat die niet op PC te krijgen is dat is Gran Turismo. (geef mij een playstation2 + GT3 A-spec en ik ben het komende halfjaar wel zoet )
Nouja, ik speel ook nog regelmatig games die ik vroeger speelde, omdat ze zo simpel zijn dat je er moeilijk op uitgekeken raakt, èn om de nostalgische waarde. Toch kan ik ze niet beter noemen.

En voor 150 euro is er een PS2 + GT4 te koop, heb ik ook gekocht, zeker geen spijt van.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 22:28
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Bossen schreef op 10-01-2006 @ 19:47 :
Nouja, ik speel ook nog regelmatig games die ik vroeger speelde, omdat ze zo simpel zijn dat je er moeilijk op uitgekeken raakt, èn om de nostalgische waarde. Toch kan ik ze niet beter noemen.

En voor 150 euro is er een PS2 + GT4 te koop, heb ik ook gekocht, zeker geen spijt van.
Mwa, Fatal Racing is zeker op de hoogste moeilijkheidsgraad toch nog altijd vrij pittig

En die 150 euro heb ik FF niet (en ik wil GT3 en geen GT4 omdat ik bij GT3 de licences nog kon halen en bij GT4 al moeite heb met de eerste )
Oud 11-01-2006, 10:49
Verwijderd
Reden Wacky Wheels nostalgie? Ja.

Reden Stunts nostalgie? Nee.

Stunts speel ik echt omdat het gewoon vet is, de handling is echt zeer realistisch, de optie waarmee je zelf banen maakt is nog steeds vrij ongeevenaard (mede door zijn simpelheid). Het geluid is bruut, de visuals zijn zeker niet super, maar wel acceptabel. Geluid is ok... De hele gameplay is gewoon uniek.

Verder speel ik Stunts als bijna anderhalf jaar in een internet racing league, en heb op 1 baan na 5 maanden in de running nog steeds een baanrecord op mijn naam staan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 11:16
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Revan schreef op 06-01-2006 @ 18:56 :
Good old Stunts

ojah mooie herinneringen aan die game

zal ff kijken of ik m kan spellen om mijn pc

Citaat:
Revan schreef op 11-01-2006 @ 11:49 :
Wacky Wheels
dat ownde ook vet hard altijd die pelikaan

Laatst gewijzigd op 11-01-2006 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Revan schreef op 11-01-2006 @ 11:49 :
Reden Wacky Wheels nostalgie? Ja.

Reden Stunts nostalgie? Nee.

Stunts speel ik echt omdat het gewoon vet is, de handling is echt zeer realistisch, de optie waarmee je zelf banen maakt is nog steeds vrij ongeevenaard (mede door zijn simpelheid). Het geluid is bruut, de visuals zijn zeker niet super, maar wel acceptabel. Geluid is ok... De hele gameplay is gewoon uniek.

Verder speel ik Stunts als bijna anderhalf jaar in een internet racing league, en heb op 1 baan na 5 maanden in de running nog steeds een baanrecord op mijn naam staan.
Dan moet ik dat stunts toch maar eens uit gaan proberen, is het nog te koop?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 11:39
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Bossen schreef op 11-01-2006 @ 12:37 :
Dan moet ik dat stunts toch maar eens uit gaan proberen, is het nog te koop?
Ik denk dat je zult moeten downloaden.
(of iemand moet zien te vinden die zijn diskette van de game nog heeft liggen en em wil verkopen )
Oud 11-01-2006, 11:50
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-01-2006 @ 12:39 :
Ik denk dat je zult moeten downloaden.
(of iemand moet zien te vinden die zijn diskette van de game nog heeft liggen en em wil verkopen )
Misschien dat 'ie ergens op een abandonware site staat ofzo, maar ik krijg 'm zo niet gedowned.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 13:58
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Bossen schreef op 11-01-2006 @ 12:50 :
Misschien dat 'ie ergens op een abandonware site staat ofzo, maar ik krijg 'm zo niet gedowned.
U heeft PM
Oud 11-01-2006, 16:42
Verwijderd
Ik heb (dankzij Mazemouse) ook Stunts, is inderdaad wel leuk, maar het geluid doet het hier niet....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten