Ik had tot mijn 15e (in januari 2005 ben ik [opnieuw] getest op allergie voor ei, nu ben ik niet meer zo erg allergisch) een allergie voor ei. Dus bij mij is het wel zo dat ik er overheen gegroeid ben. (wat Koen M zegt)
(Ohja, wat ik nu allemaal typ, das zelf bedacht he, dus geen feiten ofzo)
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord dat een allergie erger werd in de winter, dus misschien is het toch iets anders/andere variant? (maar het zou natuurlijk best kunnen)
Je vraagt of het erger kan worden en of het gevaarlijk is. Je kunt een allergie krijgen, en je kan er ook weer overheen groeien, dus ik neem aan dat het ook erger/minder erg kan worden.
Als je wilt weten hoe erg/gevaarlijk het is, kun je beter een test bij de huisarts/het ziekenhuis laten doen denk ik.
Maar een voedselallergie kan gevaarlijk zijn, omdat, (bij mij was het zo)
als je ei eet, en je keel/tong kan op ei reageren als je allergisch bent, dat wordt dan dik --> gevolg is stikken.
Bij mijn allergie had ik er ook niet heel erg last van, (in de zin dat het pijn deed) ik kreeg dan als reactie op ei dikke ogen, dus echt opgezet enzo. (toen ik klein was, kreeg ik bijv wel is dikke lippen, de symptomen veranderen dus blijkbaar ook) En das wel vervelend dus dan is het wel fijn als je een tabletje kan nemen zodat het na een halfuurtje weer over is.
Dus misschien als je het toch vervelend/gevaarlijk vind worden, dat je dan beter even langs de huisarts kunt gaan, en dan een test laten doen en medicijnen kan krijgen.
Kweet niet of je hier wat aan hebt, maar ja