Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 18:27
Verwijderd
Vrijwel altijd als ik ei eet heb gegeten ik brandende rode plekken op mijn huid, meestal over mij gehele benen, soms ook op mijn handen.
Ik heb dit al langer, een jaar of 2. In de winter lijkt het altijd erger te zijn.
Ooit heb ik dit eens tussen neus en lippen door tegen de huisarts gezegd en hij zei dat dat waarschijnlijk netelroos was. Hier hebben veel mensen last van maar de oorzaak hiervan is niet echt te achterhalen (verschillende factoren kunnen hierbij wel een rol spelen). Ik had toen nog niet echt het verband van die rode plekken en het eten van ei gelegd.

De ene keer is het echter wel erger dan een andere keer. Wat me wel opvalt is dat het de laatste tijd meer en grotere plekken worden. Ik heb dit dus eigenlijk vrijwel alleen na het eten van eieren.

Het is niet pijnlijk en ik vind ei erg lekker, dus ik eet gewoon lekker eitjes .

Mijn vraag is kan dit gevaarlijk worden? Of blijft het bij deze plekkern? Opzich vind ik het niet nodig hiervoor naar de HA te gaan, omdat ik er eigenlijk niet echt hele erge last van heb (het is niet pijnlijk, hooguit vervelend).

Laatst gewijzigd op 10-01-2006 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 20:45
ekki
ekki is offline
Brandende plekken op je huis? Je bedoelt denk ik huid?

Ik wist eigenlijk niet dat netelroos zoiets was dat terug komt wanneer je een bepaalt iets eet. Dacht dat je er dan continu last van had.

Is het alleen met het eten van gekookte eieren, of ook gebakken? En hoe zit het met eieren in producten (pannenkoeken, koekjes, enzovoorts)?
Oud 11-01-2006, 13:12
Koen M
Koen M is offline
Als je zeker bent dat er een verband is met eieren eten, dan moet het een voedselallergie zijn, voor eieren uiteraard. Die allergie kan zich uiten onder de vorm van eczeem of netelroos. Heb je enkel last na het eten van eieren?

Allergiën kunnen op gelijk welke leeftijd opduiken, en ook weer verdwijnen, dus misschien gaat het ook weer over.

Als het in de winter erger is, zou dat kunnen zijn door
1) de koude, droogte (droge huid is gevoelig voor eczeem, zorg daarvoor dat je je huid vet houdt met een vette zalf of zo), of
2) door een tekort aan zonlicht. Vaak reageert eczeem goed op zonlicht, maar ook niet altijd dus misschien kan je daar ook eens mee testen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 19:01
*meizz*
*meizz* is offline
Ik had tot mijn 15e (in januari 2005 ben ik [opnieuw] getest op allergie voor ei, nu ben ik niet meer zo erg allergisch) een allergie voor ei. Dus bij mij is het wel zo dat ik er overheen gegroeid ben. (wat Koen M zegt)

(Ohja, wat ik nu allemaal typ, das zelf bedacht he, dus geen feiten ofzo)

Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord dat een allergie erger werd in de winter, dus misschien is het toch iets anders/andere variant? (maar het zou natuurlijk best kunnen)

Je vraagt of het erger kan worden en of het gevaarlijk is. Je kunt een allergie krijgen, en je kan er ook weer overheen groeien, dus ik neem aan dat het ook erger/minder erg kan worden.
Als je wilt weten hoe erg/gevaarlijk het is, kun je beter een test bij de huisarts/het ziekenhuis laten doen denk ik.
Maar een voedselallergie kan gevaarlijk zijn, omdat, (bij mij was het zo)
als je ei eet, en je keel/tong kan op ei reageren als je allergisch bent, dat wordt dan dik --> gevolg is stikken.

Bij mijn allergie had ik er ook niet heel erg last van, (in de zin dat het pijn deed) ik kreeg dan als reactie op ei dikke ogen, dus echt opgezet enzo. (toen ik klein was, kreeg ik bijv wel is dikke lippen, de symptomen veranderen dus blijkbaar ook) En das wel vervelend dus dan is het wel fijn als je een tabletje kan nemen zodat het na een halfuurtje weer over is.
Dus misschien als je het toch vervelend/gevaarlijk vind worden, dat je dan beter even langs de huisarts kunt gaan, en dan een test laten doen en medicijnen kan krijgen.

Kweet niet of je hier wat aan hebt, maar ja
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:01
paarden_girly
paarden_girly is offline
ik heb ook netelroos gehad.. en idd de oorzaak is heel moeilijk te achterhalen..ik kwam gewoon bij paarden vandaan (kom ik heel vaak nooit ergens last van gehad) en toen wel in 1 x ik had het eerst heel erg op m'n benen het jeukte echt verschrikkelijk maar soms ging het over naar mijn handen of voeten dus het verplaatste zich steeds zeg maar! ik kreeg er pillen voor en toen was het ook snel over. het kwam nog 1x terug maar ik heb er nou geen last meer van!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten