Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 20:59
blupp
blupp is offline
Hey mensen
Ik ben van plan wat dingen te importeren:
Een freeloader + het spel ms gundam: gundam vs z gundam (gamecube dus)
Ik heb al een winkelwagentje gevuld bij www.lik-sang.com maar ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met importeren van games. Ik hoor de naam lik-sang erg vaak dus het zal wel vrij betrouwbaar zijn..maar misschien bestaan er goedkopere/snellere importsites? Ik heb graag wat tips.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 21:47
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Voor zover ik weet is lik sang veruit het goedkoopst, je zou ebay.com nog kunnen proberen, die ebaywinkels die daarop verkopen zijn ook behoorlijk betrouwbaar.
Oud 15-04-2005, 21:48
Jolt
Jolt is offline
Sneller Illegale circuit
Goedkoper idem.

Het beste, Lik-Sang.
videogameplus.ca kan je ook eens proberen.
Oud 15-04-2005, 21:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb dat hele fenomeen van importeren nooit begrepen. Waarom niet gewoon wachten op de vaak technisch superieure PAL-versies?
Oud 16-04-2005, 01:04
blupp
blupp is offline
Omdat de technisch superieure pal versies niet bestaan en die pal versies zijn trouwens niet altijd superieur..behalve als je t superieur vindt dat je met de ubertaal kunt spelen*duits*
Dit spel komt dus never nooit hier uit, niet eens in de VS..daarom importeer ik dus.
Bedankt voor de tips weer jolt en ebay ga ik niet proberen, kwam mij maar rommelig over.. Ik heb wel gehoord dat lik-sang vrij langzaam is met bestellingen opnemen, dat je pas na een week te horen krijgt dat je gedokt hebt en dat het dan pas verstuurd wordt. Las ik op gamers.nl forum die nu down is.
Trouwens, ik ga ook niet importeren om een spel EERDER te krijgen, ik heb wel geduld, maar sommige spellen komen nou eenmaal niet uit hier..en in europa zijn dat ziek veel spellen. Ik vind het ook zonde om een half jaartje van te voren een psp te importeren of iets dergelijks..vermaak je met wat je nu hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 01:19
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 15-04-2005 @ 22:51 :
Ik heb dat hele fenomeen van importeren nooit begrepen. Waarom niet gewoon wachten op de vaak technisch superieure PAL-versies?
Prijsverschil is toch al gauw zo'n 20 euro per spel, zelfs min verzendkosten heb je dan nog zo'n 15 euro winst per spel.
Oud 16-04-2005, 09:09
Jolt
Jolt is offline
En dat niet alleen, de PAL is vaak langzamer, zie FFX, die gozer zweeft alsof hij alle tijd van de wereld heeft, NTSC rent hij echt.
50 hertz 60 hertz verschil.

En natuurlijk japanse stemmen .
Oud 16-04-2005, 09:12
ExVaal
ExVaal is offline
Mja, ik wacht nu al 2 weken op Tony Hawk UG Remix voor de PSP via Lik-Sang
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
blupp schreef op 16-04-2005 @ 02:04 :
Omdat de technisch superieure pal versies niet bestaan en die pal versies zijn trouwens niet altijd superieur..behalve als je t superieur vindt dat je met de ubertaal kunt spelen*duits*
Dit spel komt dus never nooit hier uit, niet eens in de VS..daarom importeer ik dus.
Bedankt voor de tips weer jolt en ebay ga ik niet proberen, kwam mij maar rommelig over.. Ik heb wel gehoord dat lik-sang vrij langzaam is met bestellingen opnemen, dat je pas na een week te horen krijgt dat je gedokt hebt en dat het dan pas verstuurd wordt. Las ik op gamers.nl forum die nu down is.
Trouwens, ik ga ook niet importeren om een spel EERDER te krijgen, ik heb wel geduld, maar sommige spellen komen nou eenmaal niet uit hier..en in europa zijn dat ziek veel spellen. Ik vind het ook zonde om een half jaartje van te voren een psp te importeren of iets dergelijks..vermaak je met wat je nu hebt.
Mijn bestelling werd in 3 dagen geleverd. Had hem besteld, week later was de DS op voorraad en drie dagen later was ie binnen. Geen problemen dus.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 11:47
D@mien
D@mien is offline
Ik wil ook alleen maar games importen die hier nooit uitkomen...neem nou een Xenosaga...is een van de betere RPGs to date en Namco wil em niet in europa uitbrengen...zit dus nix anders op dan importen+slide card
je had btw toch ook zo'n stukje hardware voor de PS2 die de vertraging in de PAL versies ongedaan maakt?
Oud 16-04-2005, 12:39
blupp
blupp is offline
Namco en rpgs=bagger in europa dus, die spellen zijn goed. Kan square wat van leren imo.
Ik vind japanse stemmen ook leuker, ben dan ook animefreak en dan vooral gundam dus vandaar dat ik dat spel perse wil.
En uhh robo, wat voor betaalwijze gebruikte jij? Kan natuurlijk verschillen hoelang het duurt als je een creditcard gebruikt ofzo..heb geen ervaring met betalen via sites.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-04-2005 @ 10:09 :
En dat niet alleen, de PAL is vaak langzamer, zie FFX, die gozer zweeft alsof hij alle tijd van de wereld heeft, NTSC rent hij echt.
50 hertz 60 hertz verschil.

En natuurlijk japanse stemmen .
Ja, maar toch staat PAL over het algemeen bekend als het superieure format. Vandaar dat ik(bijna) nooit de moeite neem spellen te importeren. Maar je zou best gelijk kunnen hebben hoor. Alleen is het zo dat van de spellen die wel heb geimporteerd in mijn leven de PAL versie óf sneller was óf gewoon stabieler. Vaak worden er ook een heleboel schoonheidsfoutjes en bugs die wel in de Japanse en Amerikaanse versies zaten gefixt voor de Europese release.
Oud 16-04-2005, 18:33
blupp
blupp is offline
Hoezo staat PAL bekend als superieur formaat In de VS vinden ze ntsc natuurlijk het best omdat het 'amerikaans' is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:59
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-04-2005 @ 16:31 :
Ja, maar toch staat PAL over het algemeen bekend als het superieure format. Vandaar dat ik(bijna) nooit de moeite neem spellen te importeren. Maar je zou best gelijk kunnen hebben hoor. Alleen is het zo dat van de spellen die wel heb geimporteerd in mijn leven de PAL versie óf sneller was óf gewoon stabieler. Vaak worden er ook een heleboel schoonheidsfoutjes en bugs die wel in de Japanse en Amerikaanse versies zaten gefixt voor de Europese release.
Tja, bugjes en schoonheidsfoutjes een beetje logisch, wordt ook minimaal een half jaar later hier uitgebracht.

Toch vind ik een NTSC spel leuker en sneller spelen dan een PAL vooral bij RPG's.
Oud 16-04-2005, 20:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
blupp schreef op 16-04-2005 @ 19:33 :
Hoezo staat PAL bekend als superieur formaat In de VS vinden ze ntsc natuurlijk het best omdat het 'amerikaans' is.
De beeldkwaliteit is beter. Een vergelijking:

http://www.alkenmrs.com/video/standards.html
Oud 16-04-2005, 20:03
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-04-2005 @ 21:02 :

Mwah, die scart kabel speelt daar ook een grote rol in, ik had eerst die standaard, dus met die 3 stekkertjes, toen ik eenmaal overstapte naar de grijze, veel scherper beeld, etc.
Oud 16-04-2005, 21:02
blupp
blupp is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-04-2005 @ 21:02 :

Okok, ik geloof je
Al dat gezeik altijd over dit en dat is beter...en die games in europa zijn bijna stndaard 50hz ipv 60hv, bekend voorbeeld is final fantasy X..dus ik snap niet hoe dat dan komt. Maja ik ben ook geen techneut.
En die rgbcable is idd wel erg handig, die heb ik ook op mn gamecube.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 01:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
blupp schreef op 16-04-2005 @ 22:02 :
Okok, ik geloof je
Al dat gezeik altijd over dit en dat is beter...en die games in europa zijn bijna stndaard 50hz ipv 60hv, bekend voorbeeld is final fantasy X..dus ik snap niet hoe dat dan komt. Maja ik ben ook geen techneut.
En die rgbcable is idd wel erg handig, die heb ik ook op mn gamecube.
Aangezien je tegenwoordig vaak de keuze krijgt tussen 50 en 60 en bovendien steeds meer tv's een 60+ krijgen moet die ellende binnenkort ook afgelopen.
Oud 17-04-2005, 10:56
blupp
blupp is offline
Dat is tegenwoordig bijna standaard..dus gelukkig is t wel een beetje opgelost ja. Sommige bedrijven zijn gewoon lui om eraan te werken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 12:50
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Voor de mensen die bij Lik-sang.com hebben besteld, en voor Free World Shipping hebben gekozen, hoe lang duurt het ongeveer tot je bestelling aankwam?

Kzag op een ander forum een paar Amerikanen die al 2 weken aant wachten zijn (levertijd zou 5-14 dagen zijn).
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:18
Verwijderd
Tja, free shipping duurt soms lang, soms niet. 1x heb ik 10 werkdagen moeten wachten, een andere keer was hij er in 3 dagen ofzo. Afwachten dus.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 16:52
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Om nou meer dan 1 1/2 jaar te moeten wachten op pal

Wat ben ik extreem blij dat handhelds regio vrij zijn (dan loont importen vaak wel)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:27
Verwijderd
Ag, of je je game nu in Japan, Amerika of EUropa koopt. De producent verdient er evenveel aan lijkt me .
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 20:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 06-01-2006 @ 17:52 :

Wat ben ik extreem blij dat handhelds regio vrij zijn
Huh? Is dat zo? Dat zou wel kewl zijn
Oud 07-01-2006, 10:01
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-01-2006 @ 21:36 :
Huh? Is dat zo? Dat zou wel kewl zijn
DS en GBA 100% zeker
volgens mij de psp ook

en mocht je andere handheld hebben, dan gun ik je wel goed nieuws
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2006, 10:03
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 07-01-2006 @ 11:01 :
DS en GBA 100% zeker
volgens mij de psp ook

en mocht je andere handheld hebben, dan gun ik je wel goed nieuws
Nee Amerika heeft een andere regiocode, Europa en Azie dezelfde (dacht ik).Bij de PSP dan he
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 12:00
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Robo schreef op 06-01-2006 @ 19:27 :
Ag, of je je game nu in Japan, Amerika of EUropa koopt. De producent verdient er evenveel aan lijkt me .
Oud 07-01-2006, 12:33
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Bossen schreef op 07-01-2006 @ 11:03 :
Nee Amerika heeft een andere regiocode, Europa en Azie dezelfde (dacht ik).Bij de PSP dan he
Die regiocode geldt alleen voor UMD d8 ik...maar voor games is het optioneel had ik gehoord (de developpers kúnnen de regioprotection aanzetten voor een bepaalde game)
Oud 07-01-2006, 13:14
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 07-01-2006 @ 13:33 :
Die regiocode geldt alleen voor UMD d8 ik...maar voor games is het optioneel had ik gehoord (de developpers kúnnen de regioprotection aanzetten voor een bepaalde game)
Ohja dat zou ook nog kunnen ja.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 14:59
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
GBA games zijn iig wereldwijd compatible...
Oud 08-01-2006, 21:45
Stofzuigerslang
Citaat:
Robo schreef op 06-01-2006 @ 14:18 :
Tja, free shipping duurt soms lang, soms niet. 1x heb ik 10 werkdagen moeten wachten, een andere keer was hij er in 3 dagen ofzo. Afwachten dus.
Hoe heb je betaald?
Ik betaalde door overschrijven naar locale bank, en na 2 dagen staat er nog steeds "Waiting for payment"
(Kheb al een mailtje gestuurd)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 21:20
Stofzuigerslang
Argh, na het ene probleem komt het andere...
Nu zeggen ze dat ik te weinig heb betaald...
Ik heb op 6 januari 140.42 euro overgemaakt naar hun bankrekening, en volgens de koers die dag, was dat dus $169.70
Krijg ik een mailtje dat ik alleen maar $158.01 heb betaald...

Ik heb een paar koersen bekeken, en sinds 6 januari is de euro/dollar verhouding nie lager gegaan dan 1.183. De dag van verzending was het ongeveer 1.202. Om $158.01 te krijgen uit 140.42 euro, moet de koers op een moment 1.12584 zijn geweest...
Of ik gebruik een verkeerde site om dat op te zoeken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten