Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 19:28
legatus
legatus is offline
REVERSE SPEECH

http://www.reversespeech.com/home.htm

It has been called the discovery of the 7th sense. The research into this phenomenon has been described as being of "Nobel calibre". It has been featured in numerous publications around the world, and in the United States it became a household name in the late 90s. It is called Reverse Speech, the phenomenon of hidden backward messages in speech. It initially gained worldwide fame in the early 80s as those strange backward messages in rock and roll. Since that time, research has progressed significantly and it is now known to exist in all forms of human speech.

If human speech is recorded and played backwards, mixed amongst the gibberish at regular intervals can be heard very clear statements. These statements usually appear in short sentence form and are nearly always related to the forward speech. It appears constantly throughout language, so much so in fact, that it is believed to be a natural part of our speech processes.

---------------

Aan de ene kant is het belachelijk en aan de andere kant een interessant gegeven. Wij creeëren woorden die vervolgens weer onze gedachten weergeven. Volgens mij was dat de hele bedoeling van het gebruik van woorden; je gedachten verwoorden.

MAAR nu is dat weer een interessante theorie om telepathie te kunnen verklaren.
Oud 26-08-2002, 17:09
stella
stella is offline
interessant, maar hoe doen ze dan dan? gewoon een bandje achteruti laten spelen
Oud 26-08-2002, 18:33
legatus
legatus is offline
Citaat:
interessant, maar hoe doen ze dan dan? gewoon een bandje achteruti laten spelen
Als je de link had gevold was het je verteld.

Maar inderdaad. Ze laten het bandje achteruit spelen.
Oud 26-08-2002, 19:40
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
legatus schreef:
REVERSE SPEECH

http://www.reversespeech.com/home.htm

It has been called the discovery of the 7th sense. The research into this phenomenon has been described as being of "Nobel calibre". It has been featured in numerous publications around the world, and in the United States it became a household name in the late 90s. It is called Reverse Speech, the phenomenon of hidden backward messages in speech. It initially gained worldwide fame in the early 80s as those strange backward messages in rock and roll. Since that time, research has progressed significantly and it is now known to exist in all forms of human speech.

If human speech is recorded and played backwards, mixed amongst the gibberish at regular intervals can be heard very clear statements. These statements usually appear in short sentence form and are nearly always related to the forward speech. It appears constantly throughout language, so much so in fact, that it is believed to be a natural part of our speech processes.

---------------

Aan de ene kant is het belachelijk en aan de andere kant een interessant gegeven. Wij creeëren woorden die vervolgens weer onze gedachten weergeven. Volgens mij was dat de hele bedoeling van het gebruik van woorden; je gedachten verwoorden.

MAAR nu is dat weer een interessante theorie om telepathie te kunnen verklaren.
Heb de site gezien en gelezen. Ik vind het nogal "vaag". Zouden je gedachten echt in menselijke taal onbewust worden uitgesproken? Ik heb ook de mp3tjes geluisterd, ook dit vind ik niet echt overtuigend. Lijkt veel op de sites waar ze zogenaamde geestengesprekken hebben. Ik zie taal gewoon als iets wat we zelfverzonnen hebben om iets duidelijk te maken, niet meer en niet minder. Vind het ook absurd dat sommige mensen plaaten achterste voren gaan luisteren voor eventuele "geheime" boodschappen. Hoezo een interessantie theorie om telepathie te kunnen verklaren? Dat snap ik niet helemaal.
Oud 26-08-2002, 19:51
Just Johan
Just Johan is offline
Ik vind het wel een ontzettend cool idee; en als programmeur zijnde kan ik het me wel enigszins voorstellen dat het patroon omgekeerd wordt ergens en per ongeluk meedoet; maar ook ben ik bang dat het hier slechts om toevalstreffers gaat.

mag ik iedereen er even op wijzen dat je met "START -> programma's -> bureauassecoires -> entertainment -> geluidsrecorder" en een microfoontje ingeplugd alle apparatuur hebt die je nodig hebt voor een eigen experiment?

ik ben benieuwd wie er wat uit krijgt.
Oud 26-08-2002, 20:06
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Zo dit heb ik maar ff getest

Heb iets opgenomen en daarna omgekeerd en vertraagd afgespeeld. Ik kon niks verstaan en evenmin op normale of verhoogde snelheid.
Maar ik kon er wel een verhaal van maken als ik meer na dacht
Bij de volgende reeks is de snelheid bij elke volgende verdubbeld; de eerste is halve snelheid van origineel.
1) Klonk als Russische koe die Afrikaanse liederen zong
2) Klonk als Rus die Afrikaanse liederen zong
3) Klonk als Amerikaanse dominee met véél te strak ondergoed die iets in het Latijn zong
4) Cavia
5) Muis
6) Vleermuis
7) Herladen shotgun

Daar heb ik het volgende verhaal van gemaakt - dat zou dan mijn gedachten weerspeigelen - ik hoop dus van niet

"Ik dacht aan een trio dat zong; de koe met zijn mooie lage tonen en de amerikaan met zijn mooie hoge tonen. De Rus in het midden maakte het compleet. Toen kwam er echter ongedierte en greep ik naar de shotgun."

Tja; misschien dat ik het verhaal verkeerd heb gemaakt. (alternatieve suggesties MEER DAN WELKOM ) - maar ik geloof er eigenlijk toch weinig van
Oud 26-08-2002, 20:11
Just Johan
Just Johan is offline
er stond dat een meisje zei "it's okay" en dat het in reverse werd "it wasn't".

nu heb ik die zelf eens geprobeerd, dus ik zei "it's okay" en met een beetje fantasie werd dat "yet wasn't it?"

tenzij ik me dat heel erg afvroeg terwijl ik dit uitprobeerde zou het er op kunnen duiden dat dit gewoon standaard is bij iedereen die "it's okay" uitspreekt; zouden meer mensen dat willen proberen?
Oud 26-08-2002, 20:11
legatus
legatus is offline
Citaat:
Hoezo een interessantie theorie om telepathie te kunnen verklaren? Dat snap ik niet helemaal.
STEL dat op een ONMOGELIJKE manier het waar is. Je zit naast je vriendin die beschikt over een DERDE OOR (misschien weet ze het wel niet). Jullie praten onderling en zij hoort met haar derde oor (of heldere oor) de werkelijke gedachten die in het gesprek verstopt zitten. Zij meldt dit en jij vindt het ongelofelijk dat ze dit kan weten! Conclusie: telepathie!!

Maar eigenlijk heeft het een hele 'natuurlijke' oorzaak.

Het zou mij niks verbazen.

Ik hoor koeien, Phoenix hoort koeien. Een bovenaards 'iets' maak contact met ons, met in de boodschap een recept voor ki-taart.
Oud 26-08-2002, 20:13
Yule
Yule is offline
et zou iig verklaren hoe sommige mensen bij andere heel snel doorhebben als ze liegen, iets achterhouden, ziek zijn, of wat dan ook. Door die "onbewuste" boodschappen gaan ze et vermoedde...klinkt logisch...
Oud 26-08-2002, 20:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
als ze liegen
De ogen zijn daar goede referentiepunten voor.

Citaat:
ziek zijn
Als ze daar bewust van zijn of niet? Als ze het weten dan zie ik het nut er niet van in: 'Hé, jij bent ziek!'. 'Ja, en?'.
Oud 26-08-2002, 20:16
Nefiâth
Nefiâth is offline

Tis maar niet te hopen dat jullie allebei koeien horen.
Die theorie zou kunnen, ik weet niet, vind het nog steeds heel vaag, dan vind ik telepathie is aanemelijker, ook als ik kijk naar Rerisen Phoenix verhaal , maar thanx voor de uitleg Legatus
Oud 26-08-2002, 20:18
Rerisen Phoenix
Citaat:
Just Johan schreef:

nu heb ik die zelf eens geprobeerd, dus ik zei "it's okay" en met een beetje fantasie werd dat "yet wasn't it?"

tenzij ik me dat heel erg afvroeg terwijl ik dit uitprobeerde zou het er op kunnen duiden dat dit gewoon standaard is bij iedereen die "it's okay" uitspreekt; zouden meer mensen dat willen proberen?
FF testen hoor...

it's okay ==> yet wasn't it.
Niet dat het heel duidelijk is maar ik heb niet veel fantasie nodig om dat te verstaan denk ik...

Citaat:
Yule schreef:
et zou iig verklaren hoe sommige mensen bij andere heel snel doorhebben als ze liegen, iets achterhouden, ziek zijn, of wat dan ook. Door die "onbewuste" boodschappen gaan ze et vermoedde...klinkt logisch...
klinkt logisch maar wel meer klinkt logisch. De mens is geëvolueerd als groepswezen en ik heb andere ideeën voor jouw voorbeelden.
1) liegen - o.a. hierdoor werd mens juist intelligent. Mens bedrogen elkaar EN moesten elkaars bedrog doorzien (om succesvol te zijn). Deze wedloop leidde juist tot intelligentie dus kan je wel stellen dat we door deze evolutie weten dat iemand liegt. - ik weet het altijd, ook zonder verbale communicatie. Dat werkt gewoon met controleren gezicht, humeur enz... en uiteraard motieven en belangen.
2) iets achterhouden zie boven
3) Ziek zijn. Lichamelijke zwakte, dit is erg moeilijk te verbergen omdat het zich overal wel in lichte mate laat zien.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 20:24.
Oud 26-08-2002, 20:20
stella
stella is offline
Citaat:
legatus schreef:

Als je de link had gevold was het je verteld.

Maar inderdaad. Ze laten het bandje achteruit spelen.
die had ik gevolgd maar ben niet zo goed in engels
Oud 26-08-2002, 20:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
vind ik telepathie is aanemelijker
Gedachten die overvliegen doormiddel van een onzichtbaar transportsysteem en wonderbaarlijk in een hersenpan van een ander met andere verbindingen juist word vertaald?

Ok.
Oud 26-08-2002, 20:33
Rerisen Phoenix
telephatie kan zich niet stiekem hebben ontwikkeld

het zou mogelijk zijn maar alleen als om hersenen een zéér gevoelige EM-ontvanger zat en daarbinnen evt een sterker 'send' gedeelte.
Maar stiekem ontwikkeld zich dat niet.

Die mutatie zou alleen kunnen uitbreiden als het veel voordeel opleverde en dat zou het doen. Jagende mensen kunnen perfect samenwerken;
Mensen die rondtrekken die weten van elkaar precies wat ze zien en elk ongeluk en elk roofdier om hen heen is meteen bekend. - i.a.w. DIE MUTATIE DIE KAN NIET STIEKEM IN IEDEREEN ZIJN GESLOPEN
Oud 26-08-2002, 20:33
Just Johan
Just Johan is offline
nieuw artikel voor in de grondwet: Freedom of reverse speech
Oud 26-08-2002, 20:34
Rerisen Phoenix
Citaat:
Just Johan schreef:
nieuw artikel voor in de grondwet: Freedom of reverse speech
LOL
Oud 26-08-2002, 20:50
legatus
legatus is offline
Citaat:
het zou mogelijk zijn maar alleen als om hersenen een zéér gevoelige EM-ontvanger zat en daarbinnen evt een sterker 'send' gedeelte.
Maar stiekem ontwikkeld zich dat niet.
Vergeten we niet dat neurologie aantoont dat synapsen worden aangemaakt op basis van ervaring? Hoe kan een persoon met andere ervaringen (=ander neurologisch netwerk -- gebied is wel hetzelfde) deze gedachten overbrengen naar een andere neurologisch netwerk zonder dat de data geheel verloren gaat?
Oud 26-08-2002, 20:51
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
legatus schreef:

Gedachten die overvliegen doormiddel van een onzichtbaar transportsysteem en wonderbaarlijk in een hersenpan van een ander met andere verbindingen juist word vertaald?

Ok.
Aanemenlijker dan een 3e oor . (Alhoewel wie ben ik omdat te weten, zou trouwens wel relaxed zijn een derde oor..... zucht)
Oud 26-08-2002, 20:54
legatus
legatus is offline
Citaat:
Aanemenlijker dan een 3e oor
Een derde oog is ook aannemelijker dan een derde oor?

(was ook maar sarcasme en vergezocht -- met een kern die waar zou kunnen zijn)
Oud 26-08-2002, 20:58
Rerisen Phoenix
Citaat:
legatus schreef:

Vergeten we niet dat neurologie aantoont dat synapsen worden aangemaakt op basis van ervaring? Hoe kan een persoon met andere ervaringen (=ander neurologisch netwerk -- gebied is wel hetzelfde) deze gedachten overbrengen naar een andere neurologisch netwerk zonder dat de data geheel verloren gaat?
Ok; dan moet er dus een gestandaardiseerde ontvanger en sender zijn EN bij voorkeur gevoelig en krachtig.

Maar het blijft bullshit; de rest van het verhaal lijkt me wel redelijk correct. Als we telepathie hadden ontwikkeld dan was het nu niet zo'n 'achter-in-een-hoekje' iets geweest. - We hadden mogelijkerwijs niet eens taal ontwikkeld.
Oud 26-08-2002, 20:59
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
legatus schreef:

Een derde oog is ook aannemelijker dan een derde oor?

(was ook maar sarcasme en vergezocht -- met een kern die waar zou kunnen zijn)
haha, misschien wel.....
Als ik me het goed herinner is dat toch ook een chakra? Me niet allemaal lynchen als het niet zo is.
Oud 26-08-2002, 21:01
legatus
legatus is offline
Citaat:
We hadden mogelijkerwijs niet eens taal ontwikkeld.
een parapsycholoog/paragnost zou beredeneren dat het juist een volgende stap in de evolutie is. Het aquarius tijdperk, wat het geheel nog belachelijker maakt; alsof een tijdperk (tijd bestaat niet eens) de evolutie accelereert.
Oud 26-08-2002, 21:01
Rerisen Phoenix
Owja, chakra hier chakra daar. OVERAL IS CHAKRA EN ALLES IS CHAKRA

Lynch haar...
Oud 26-08-2002, 21:09
Nefiâth
Nefiâth is offline
ahhhhhhhhh .
*rent gillend weg*
T'is volgens de KI aanhangers.
Advertentie
Oud 26-08-2002, 21:12
Rerisen Phoenix
Nefiâth... een tip: als een horde mensen je wil lynchen moet je niet de straat op rennen.

Maar ut was maar geintje. Je kunt weer rustig ademhalen door je chakra
Oud 26-08-2002, 21:12
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
legatus schreef:

een parapsycholoog/paragnost zou beredeneren dat het juist een volgende stap in de evolutie is. Het aquarius tijdperk, wat het geheel nog belachelijker maakt; alsof een tijdperk (tijd bestaat niet eens) de evolutie accelereert.
inderdaad, dat is echt onzin; ik heb weleens zo'n verhaal gelezen waarin de aarde onder water kwam en waardoor er opeens heel veel mensen met zwemvliezen geboren werden; maar zo werkt evolutie dus niet
Oud 26-08-2002, 21:15
Rerisen Phoenix
aquarius tijdperk? - sounds like bullshit.

tenzij ze daarmee tijdperk van genetische manipulatie bedoelen.
Oud 26-08-2002, 21:20
legatus
legatus is offline
Dan zal ik je maar helemaal niet initiëren in het Nieuwe Tijds Kinderen fenomeen.

(klein voorproefje: mensen met ADHD zijn eigenlijk paranormaal begaafd)

Aquarius Tijdperk is trouwens begonnen rondt het jaar 2000 -- voor de doemdenkers hebben we daarom ook een leuk wetenswaardigheidje:

Hideo Itakawa

In 1980 the Japanese scientist Hideo Itakawa used computers to predicts the positions of the planets at August 19th 1999. At that moment there will be solar eclipse. After that the positions of the planets will take the shape of a cross. Strange thing is that the sides of the cross will be in the astrologic signs Aquarius, Taurus, The Lion and Scorpio. According to astrologes it is the same positions as told in the Apocalypse in the bible. It is also a very bad sign according to astrologes and this predicts a lot of disasters.

NASA studies has proven that the positions of the planets will increase solar activities. It is proved that an increasing of solar activities caused a lot of eurthquakes on Earth. In 1999 all big planets will be on the other side of the sun and only the earth and the planet Pluto at the other side. The gravity of all big planets will cause serious interferences in our planet and could destroy the earth. The possibility of this interference could also change our magnetic poles. North will become South and vice versa. This will cause a lot of disaster everywhere.
Oud 26-08-2002, 21:25
Rerisen Phoenix
Behalve een toekomstvoorspelling is het waarschijnlijk ook wel een interessant boek? - (serieus bedoeld)
Oud 26-08-2002, 21:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
Behalve een toekomstvoorspelling is het waarschijnlijk ook wel een interessant boek?
Bedoel je een goed idee voor een interessant boek?
Oud 26-08-2002, 21:32
Rerisen Phoenix
ik ging er vanuit dat dat gedoe over aquarius in boekvorm was uitgebracht.

Waar komt het dan vandaan?
Oud 26-08-2002, 21:39
legatus
legatus is offline
Uiteraard is er veel in boekvorm over.

Hier is een uitleg die weer anderen tegenspreekt -- volgens deze bron is het tijdperk begonnen op 4 Februari, 1962.

A race lasts as long as the sun's journey lasts around the zodiacal belt. Our race was born in the constellation of Aquarius during the age of the water bearer, after the universal flood.

Now the end is near, since the journey of the solar system has ended; it has returned after many years, to the point of origin, since in these precise moments we find ourselves in the Age of Aquarius.

http://home.earthlink.net/~gnosisla/February4.html

OF

You've all probably heard the song, Age of Aquarius, the one about the time when Jupiter aligns with Mars. Well, there's really more to it than that, as Jupiter and Mars align relatively often. What's really remarkable about this epoch is the powerful change that will sweep through our world, the shift in mood, action and intention that is already palpable. The estimated start date is thought to be sometime around the millennium, but, though its exact start date is contested among astrologers, astronomers, theologians and others, the effects of the Age of Aquarius have already been felt.

http://www.astrology.com/ageofaquarius.html

Conclusie: Astrologie.
Oud 27-08-2002, 20:39
Nefiâth
Nefiâth is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dan zal ik je maar helemaal niet initiëren in het Nieuwe Tijds Kinderen fenomeen.

Aquarius Tijdperk is trouwens begonnen rondt het jaar 2000 -- voor de doemdenkers hebben we daarom ook een leuk wetenswaardigheidje:

Hideo Itakawa

In 1980 the Japanese scientist Hideo Itakawa used computers to predicts the positions of the planets at August 19th 1999. At that moment there will be solar eclipse. After that the positions of the planets will take the shape of a cross. Strange thing is that the sides of the cross will be in the astrologic signs Aquarius, Taurus, The Lion and Scorpio. According to astrologes it is the same positions as told in the Apocalypse in the bible. It is also a very bad sign according to astrologes and this predicts a lot of disasters.

NASA studies has proven that the positions of the planets will increase solar activities. It is proved that an increasing of solar activities caused a lot of eurthquakes on Earth. In 1999 all big planets will be on the other side of the sun and only the earth and the planet Pluto at the other side. The gravity of all big planets will cause serious interferences in our planet and could destroy the earth. The possibility of this interference could also change our magnetic poles. North will become South and vice versa. This will cause a lot of disaster everywhere.
Das idd bullshit...... Dan zou m'n zusje paranormaal begaafd zijn...... Hoe komen ze der eigenlijk op?

Over dat de polen zouden verwisselen heb ik meer gehoord. Zo iedere 10.000 jaar (of een paar nulletjes der achter) gebeuren. Hebben ze een interessante topic bij actiualiteit & nieuws over gehad. Stond ook een zeer interresant stuk in de kijk der over.
Oud 28-08-2002, 06:10
Rerisen Phoenix
Dat omkeren dat is geen paranormaal verschijnsel ofzow hoor. Heeft er ook niks mee te maken. Ik zou het 'natuurkundig' verschijnsel noemen.
Oud 28-08-2002, 08:11
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Dat omkeren dat is geen paranormaal verschijnsel ofzow hoor. Heeft er ook niks mee te maken. Ik zou het 'natuurkundig' verschijnsel noemen.
ja, zeker ons "it's okay"-experiment wijst wel in die richting
Oud 28-08-2002, 08:14
Rerisen Phoenix
ik bedoel van aardsmagnetisch veld
Oud 28-08-2002, 08:22
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik bedoel van aardsmagnetisch veld
oh ik lette niet op
Oud 28-08-2002, 10:17
MUBA
MUBA is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

Blah blah blah... heb zelf helaas geen werkende mike maareuh... volgens mij is dat gewoon een toevalstreffer en is "it's ok" omgedraaid gewoon idd iets als "yet it wasn't".

Probeer het eens met een Nederlands voorbeeld: "het is goed", "het is ok", "het gaat goed" ofzo...
Oud 28-08-2002, 10:36
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
MUBA schreef:

Blah blah blah... heb zelf helaas geen werkende mike maareuh... volgens mij is dat gewoon een toevalstreffer en is "it's ok" omgedraaid gewoon idd iets als "yet it wasn't".

Probeer het eens met een Nederlands voorbeeld: "het is goed", "het is ok", "het gaat goed" ofzo...
achteruit spreek ik vloeiend fins! alleen jammer dat ik het niet kan verstaan; we moeten iemand vinden die vloeiend fins spreekt, want dat moet dan achterstevoren nederlands zijn.
Oud 28-08-2002, 15:39
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

volgens mij is dat bij iedereen zo hoor want als je het achterstevoren op schrijft: yakosti dan zij je dat het ongeveer wel de zelfde letters zijn, oke, je moet dan wel heel veel fantasie hebben, maartoch. volgens mij werkt telephatie toch echt anders, ik zou niet weten hoe, maar ja, ik denk dat het toch wel iets met de overige 90% hersen te maken heeft en dat je het net als lopen of praten gewoon kunt onwikkelen
Oud 28-08-2002, 16:21
Rerisen Phoenix
Je gebruikt gemiddeld maar 10% van je hersenen maar niet altijd dezelfde 10%. Als je filosofeert gebruik je een andere 10% dan wanneer je bijvoorbeeld seks hebt.
Er is geen ongebruikt gedeelte van je hersenen ofzo hoor.

En misschien kom ik straks met een berekening die aantoont dat telepathie praktisch onmogelijk is. (denk ik - maar dat zien we wel als ik hem heb gemaakt)
Oud 28-08-2002, 16:25
legatus
legatus is offline
Citaat:
Typisch broodje aap.

Er zijn geen onontdekte hersendelen die ergens verstopt zitten. Alhoewel we van bepaalde hersenfuncties nog niet het fijne weten.
Oud 28-08-2002, 17:07
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Je gebruikt gemiddeld maar 10% van je hersenen maar niet altijd dezelfde 10%. Als je filosofeert gebruik je een andere 10% dan wanneer je bijvoorbeeld seks hebt.

En misschien kom ik straks met een berekening die aantoont dat telepathie praktisch onmogelijk is. (denk ik - maar dat zien we wel als ik hem heb gemaakt)
o,dan had ik dat verkeerd begrepen, maar ik weet ook niet zeker of zegmaar letterlijk zinnen overbrengen lukt, maar gevoelens ofzo wel, en de kleuren rood, groen, blauw, en geel lukken ook 9 van de 10 keer bij mijn beste vriendin en mij, want bij die kleuren heb je zegmaar houvast aan de elementen, bij blauw denk ik dan aan water en zwemmen enzo ik denk ook dat het dan meer met mensenkennis ofzoiets te maken heeft
Oud 28-08-2002, 17:15
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
bonsai schreef:

o,dan had ik dat verkeerd begrepen, maar ik weet ook niet zeker of zegmaar letterlijk zinnen overbrengen lukt, maar gevoelens ofzo wel, en de kleuren rood, groen, blauw, en geel lukken ook 9 van de 10 keer bij mijn beste vriendin en mij, want bij die kleuren heb je zegmaar houvast aan de elementen, bij blauw denk ik dan aan water en zwemmen enzo ik denk ook dat het dan meer met mensenkennis ofzoiets te maken heeft
denk je dat je dat experiment kunt herhalen met over het algemeen vergelijkbare resultaten? als extra aanmoediging zal ik nog zeggen dat er 1 miljoen dollar is uitgeloofd door James Randi voor het vertonen van een paranormaal verschijnsel; als ik mag helpen kunnen we samen delen maar dan moeten we dus de factoren die met mensenkennis te maken hebben uitsluiten (we willen immers het aandeel van telepathie meten).
Oud 28-08-2002, 18:51
legatus
legatus is offline
Citaat:
als ik mag helpen kunnen we samen delen
Hoezo 'opheldering'?

Erg leuk voor Randi ook om te controleren!

Randi laat een rode kleur zien. Bonsai denkt rood. Maar zijn grote telepatische vriend denkt blauw. "Fout!", zegt Randi. "Nee!", zegt Bonsai... "DAARNA dacht ik even aan blauw -- sorry... nog een keer?"

Door de mand gevallen!
Oud 28-08-2002, 19:41
Just Johan
Just Johan is offline
nouja net als bij die man die voor 20.000 belgische frank ging proberen 7 trekkingen van tarotkaarten aan 7 mensen te koppelen: heb je toch kans 1 op 5040 (helaas had ie er maar 2 goed; maar toen ie achteraf aan iedereen ging vertellen wat hij overal bij gedacht had werd de meerderheid van de vrijwillige proefpersonen toch overtuigd van zijn kunnen )
Oud 28-08-2002, 21:22
We_Are_One
We_Are_One is offline
zou er ok zoiets bestaan als "reverse reading"? dat als je een lange tekst achterstevoren leest dat er dan ook boodschapen in zitten?

misschien staat de bijbel wel vol van satanische boodschappen, ze hebben immers ook het kruis omkekeerd, dus waarom de letters ook niet
Oud 29-08-2002, 14:25
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Just Johan schreef:

denk je dat je dat experiment kunt herhalen met over het algemeen vergelijkbare resultaten? als extra aanmoediging zal ik nog zeggen dat er 1 miljoen dollar is uitgeloofd door James Randi voor het vertonen van een paranormaal verschijnsel; als ik mag helpen kunnen we samen delen maar dan moeten we dus de factoren die met mensenkennis te maken hebben uitsluiten (we willen immers het aandeel van telepathie meten).
kep nog iets: vanacht toen ik bijna sliep hoorde ik in mijn hoofd sommige mensen wat zeggen, de meeste ben ik vergeten maar ik heb wel onthouden dat mijn lerares economie zij: "sommige mensen zij hebberig, die hebben het gevoel van...." en ik heb morgen les van haar dus ik ben benieuwd of ze dat ook echt zegt zou wel cool zijn moet ik het wel vantevoren tegen wat mensen zeggen, anders gelooft niemand het natuurlijk als het waar is
Oud 30-08-2002, 09:41
MUBA
MUBA is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
nouja net als bij die man die voor 20.000 belgische frank ging proberen 7 trekkingen van tarotkaarten aan 7 mensen te koppelen: heb je toch kans 1 op 5040 (helaas had ie er maar 2 goed; maar toen ie achteraf aan iedereen ging vertellen wat hij overal bij gedacht had werd de meerderheid van de vrijwillige proefpersonen toch overtuigd van zijn kunnen )
Dude! Dit is er al!
Bij mij in de bibliotheek is een boek die aantoont dat er op bepaalde pagina's in de Herbreeuwse bijbel patronen zijn in de letters, en als je alle letters van dat patroon (bijv iederen twee-en-twintigste letter, elke eerste letter van een alinea, of 1 regel naar beneden en 2 letters naar rechts, zulke patronen) achter elkaartzet dan komen daar ook allerlei boodschappen uit... Volgens mij toeval ofzo, maar toch...

Regels voor berichten