Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat het een goed idee is om vrouwen in zielzorgende ( ![]() Ik ben niet gelovig, maar ik denk dat ik toch liever een 'moeder' dan een 'vader' zou hebben om mijn zieleheil te verzorgen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: ik zou niet weten waarom, dat moeten katholieken toch lekker zelf weten? Het is hun sekte. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar om er even serieus op in te gaan: als ik katholiek was en vrouw, en ik zou er mee zitten dat ik geen priester e.d. zou mogen worden, zou ik gewoon stoppen met katholiek zijn. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dat het voor mensen vaak lastig is om de groep, waar ze deel uit van maken, te verlaten. Maar ik vind dat je dan ook niet moet gaan zitten zeuren. |
![]() |
||
Citaat:
Eh, nou je begrijpt wat ik bedoel ![]() Ik denk niet dat het te maken heeft met het verlaten van een groep maar meer met wat je gelooft dat waar is. Als je gelooft dat A waar is, kun je niet zomaar opeens A opgeven en gaan geloven dat B waar is, alleen omdat je het met een niet geloof-gerelateerd dingetje van A niet eens bent. Ik hoop dat je nu nog steeds begrijpt wat ik bedoel ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dan komt paulus met "Ook wil ik dat de vrouwen zich waardig, sober en ingetogen kleden. " dan komt jou stukje waar ook duidelijk uit blijkt dat paulus voor zichzelf spreekt en niet namens God. Tot slot nog "14 En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. 15 Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze." (hoort er wel een beetje bij als je vers 13 quote) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ten overvloede, je kent immers ongetwijfeld paulus gewone schrijfstijl: 1 timotius 6: 12 Strijd de goede strijd van het geloof, win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo’n krachtig getuigenis hebt afgelegd. daar staat niet: ik wil dat de goede strijd van het geloof gestreden wordt enz. @Blood Fire Rage: bedankt @makali: onzin |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de opmerking was verder wat gaar vanwege de afhankelijkheid van de topictitel. verander namelijk de topic titel in: "het moet voor vrouwen onmogelijk blijven priester, kardinaal of pauls te worden" en jouw 'algemene wijsheid' slaat opeens op het compleet tegenovergestelde. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus of er nog te spreken is van regels... ik weet het niet. Zoals de wind waait, waait hus vestje denk ik.
||||
Citaat:
Citaat:
Overigens zijn er wel vrouwen die naar andere kerken overstappen waar ze wel in het amt kunnen. Een eigen kerk oprichten gaat wat ver, bovendien is dat ook niet wat die vrouwen willen. Over het algemeen willen dergelijke vrouwen gewoon dat bepaalde teksten nog eens worden bekeken en zijn ze het verder wel eens met de leerstellingen van de kerk. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
graag uitleg T_ID, want jij komt als eerst met OT aanzetten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verrek, ik meende me nog wat quotes te kunnen herinneren uit het OT die er ook op sloegen dat de vrouw inferieur is, daar dacht ik eigenlijk aan. Opzoeken is in progress.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||