Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 08:42
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
Is er iemand in Egypte geweest en kan iemand mij daar wat meer info over geven? Ik zit eraan te denken om er in de zomervakantie heen te gaan maar geen idee waar. En waar ik het beste kan boeken etc.
De rode zee, is dat wat?
Advertentie
Oud 13-01-2006, 12:07
Kali
Kali is offline
Egypte is groot, wat wil je? wil je een vakantie aan de zee, wil je cultuur zien, wil je op de Nijl varen ...?
Oud 13-01-2006, 14:41
Miracle
Miracle is offline
Ik geloof dat het in de zomer daar echt té warm is. Tenminste, dat zegt iedereen die ik ken en er daarom in april/mei naar toe gingen.
Oud 13-01-2006, 18:50
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ben in 2004 met een last minute een weekje naar Egypte geweest. Naar het toeristische Hurghada. 't was zeker leuk, maar het was een echte all-inclusive zoals je die in heel veel alnden ziet. Heel veel van het land heb ik er niet gezien, hoewel we toch een dagje naar Caïro gingen dat echter wel 600 kilometer noordwaarts ligt. De rode zee is zeker mooi, en hurghada is dé plek voor duikers. Heb dat zelf alleen niet gedaan. Het was er zeker heet, maar zelf kon ik er wel tegen. Maar eigenlijk kun je zóveel vinden over egypte, dus je kunt beter op reisforums naar ervaringen vragen...
Oud 17-02-2006, 11:33
Bertemans
Bertemans is offline
phoe, Egypte in de zomer, dat lijkt me geen lolletjes... 50 graden celcius...
lijkt me voor de doorsnee nederlander iet wat aan de warme kant.
Maar egypte is cool! Ga er oktober/november ook twee weekjes heen
Oud 17-02-2006, 11:59
TRXD
TRXD is offline
Bij ons thuis zijn ze daar ook geweest een tijd terug en het was een mooie vakantie alleen was het te warm. Het was echt niet uit te houden de meeste tijd.

Mooi om een keer te zien maar wel beetje goed plannen wanneer je gaat als je een beetje actief wilt zijn denk ik.
Oud 17-02-2006, 17:41
nivava
nivava is offline
Ik ben 5 jaar geleden geweest...naar sharm el sheik....
was een hele mooie ervaring...
de zee is er prachtig, alleen de mannen zijn daar niet zo fijn...beetje nare herinnering aan overgehouden...

maar ik was net 16 en was nog niet echt ontwikkeld op cultureel gebied..dus voor mij was het niet meer dan winkelen, zwemmen en zonnen...en beetje van de cultuur proeven...
(kameel rijden, berg beklimmen, bedoeïen bezoeken, waterpijp roken e.d.)
Wel ontzettend leuk!

maar heb geen behoefte om er nog een keer naar toe te gaan.
Oud 19-02-2006, 21:24
Hanneke
Hanneke is offline
Israel heeft ook een badplaats aan de rode zee, Eilat. 'T is er iets minder warm ook, en 't schijnt dat de mensen wat beschaafder zijn
Oud 21-02-2006, 18:40
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben 2 weken in Egypte geweest en ik vond de mensen er juist erg aardig. Ja, ze waren uiteraard wel toeristisch ingesteld en probeerden je juist van alles aan te smeren, maar dat heb je overal wel. Ik ben daar wel heel erg 'lastig gevallen' door mannen die wel vanalles met me wilden doen, heb de meest erge opmerkingen gehoord, maar ik zag het niet als 'lastig gevallen worden'. Ik vond het juist wel grappig, vooral omdat ik het natuurlijk totáál niet had verwacht. Op het eind van de vakantie had ik wel zoiets van 'doe nu maar weer normaal, ik ben geen filmster ofzo.'

Ik ging overigens eind januari, begin februari, dan is het daar goed uit te houden hoor, dan is het daar winter. Temperaturen tussen de 20-30 graden, afhankelijk of je in het noorden of zuiden bent. Het warmste wat het tijdens mijn reis geweest is, is 30 graden in Aswan. Ik heb trouwens een culturele rondreis gedaan, dus van Cairo naar Aswan en via Luxor en El Minya weer terug naar Cairo. Met reisorganisatie Djoser, héél goed bevallen
Oud 23-02-2006, 15:38
Bruut
Bruut is offline
Ik ben er van 3 tot 10 jan geweest

in de zomer is het echt veelste warm

ik was in hurghada.. vandaar naar luxor + cairo geweest om alle mooie culturele dingen te zien
Oud 28-02-2006, 09:50
Matthijs K.
Matthijs K. is offline
Ik ben in Eilat (Israel) en Sharm-el-Sheik (Egypte) geweest.

Israel beviel beter, vriendelijkere mensen, betere atmosfeer, veiliger op straat. Ben in Sharm-el-Sheik getuige geweest van een aanranding.

En Egypte is gewoon een arm derdewereldland vol sloppenwijken, buiten de toeristengebieden.

Plus de terreurdreiging. Egypte is een stuk gevaarlijker dan Israel. Je zag er overal soldaten lopen. Ik was er in november 2004, kort na de aanslagen daar in de buurt toen.
Oud 06-03-2006, 20:02
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Matthijs K. schreef op 28-02-2006 @ 10:50 :
Ik ben in Eilat (Israel) en Sharm-el-Sheik (Egypte) geweest.

Israel beviel beter, vriendelijkere mensen, betere atmosfeer, veiliger op straat. Ben in Sharm-el-Sheik getuige geweest van een aanranding.

En Egypte is gewoon een arm derdewereldland vol sloppenwijken, buiten de toeristengebieden.

Plus de terreurdreiging. Egypte is een stuk gevaarlijker dan Israel. Je zag er overal soldaten lopen. Ik was er in november 2004, kort na de aanslagen daar in de buurt toen.
Egypte is helemaal niet zon onveilig land, waar haal je dat idee vandaan? En dat er overal soldaten rondlopen heeft meer te maken met de manier waarop de dienstplicht werkt in egypte dan hoe (on)veilig het er is. Ze zitten daar in het leger met een hele hoop jonge jongens waar ze niets mee kunnen en die ze niet echt willen, dus zetten ze ze maar op straat neer.
Oud 07-03-2006, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 13-01-2006 @ 09:42 :
Is er iemand in Egypte geweest en kan iemand mij daar wat meer info over geven? Ik zit eraan te denken om er in de zomervakantie heen te gaan maar geen idee waar. En waar ik het beste kan boeken etc.
De rode zee, is dat wat?
Leuk dat iedereen hier aan voorbij gaat: wat denk je in Egypte te vinden? Waarom wil je ernaar toe? En wat hoop je er niet te vinden? Dan kunnen we een beetje inschatten of, en zo ja, waar je in Egypte moet zijn.
Oud 07-03-2006, 22:37
Missy1234567890
Citaat:
Matthijs K. schreef op 28-02-2006 @ 10:50 :
IkPlus de terreurdreiging. Egypte is een stuk gevaarlijker dan Israel. Je zag er overal soldaten lopen. Ik was er in november 2004, kort na de aanslagen daar in de buurt toen.
Dat is toeristenpolitie, ja oke, dat moet je even weten, die heb je daar op elke straathoek. Die is er gekomen na de aanslagen in Luxor in 1997 en zo denkt de Egyptische overheid de toeristen een veilig gevoel te geven (want bij een aanslag kunnen ze toch weinig uitvoeren)

Wat betreft Allumans opmerking:
Als je aan mij vraagt of ik de Rode Zee wat vind, zou ik 'nee' zeggen, ik zou daar niet langer dan 2 dagen willen zitten. Ik hou meer van cultuur, oude tempels bekijken, graven en het landschap. Dus wat zoek je: zon, zee, strand, dan moet je inderdaad naar de Rode Zee, maar daarvoor hoef je niet perse naar Egypte. Zoek je oude culturen dan moet je naar Cairo, Luxor en Aswan.
Oud 08-03-2006, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 07-03-2006 @ 23:37 :
Wat betreft Allumans opmerking:
Als je aan mij vraagt of ik de Rode Zee wat vind, zou ik 'nee' zeggen, ik zou daar niet langer dan 2 dagen willen zitten. Ik hou meer van cultuur, oude tempels bekijken, graven en het landschap. Dus wat zoek je: zon, zee, strand, dan moet je inderdaad naar de Rode Zee, maar daarvoor hoef je niet perse naar Egypte. Zoek je oude culturen dan moet je naar Cairo, Luxor en Aswan.
No offence, maar de vraag is (overduidelijk) bedoeld voor Diana's~Acolyte. Zolang ik niet weet wat ze daar denkt te willen vinden, dan kan ik haar niet aan- of afraden daar heen te gaan...
Oud 28-03-2006, 18:35
Missy1234567890
Citaat:
alluman schreef op 08-03-2006 @ 09:44 :
No offence, maar de vraag is (overduidelijk) bedoeld voor Diana's~Acolyte. Zolang ik niet weet wat ze daar denkt te willen vinden, dan kan ik haar niet aan- of afraden daar heen te gaan...
Ja dat snap ik, ik ben het dus met je eens. Ter verduidelijking gaf ik mijn mening er maar even bij
Oud 22-04-2006, 12:39
Verwijderd
Ik heb voor begin augustus een tweeweekse reis bij shoestring.nl geboekt. "Egypte Totaal". Minimaal 4 deelnemers, nu 3 De temperatuur schijnt wel te doen te zijn, maar dat is natuurlijk relatief. Luxor en Cairo zijn natuurlijk must-sees.
Oud 25-04-2006, 21:49
Missy1234567890
Citaat:
Wild Wizard schreef op 22-04-2006 @ 13:39 :
Ik heb voor begin augustus een tweeweekse reis bij shoestring.nl geboekt. "Egypte Totaal". Minimaal 4 deelnemers, nu 3 De temperatuur schijnt wel te doen te zijn, maar dat is natuurlijk relatief. Luxor en Cairo zijn natuurlijk must-sees.
Ga je ook naar Aswan? Dat is echt zo'n leuke stad + omgeving.
Toen ik mijn reis naar Egypte boekte, ging ik ook echt voor Cairo en Luxor, Aswan had ik nog nooit van gehoord. Maar achteraf vond ik de dagen daar bijna de leukste van de hele vakantie.
Oud 25-04-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 25-04-2006 @ 22:49 :
Ga je ook naar Aswan? Dat is echt zo'n leuke stad + omgeving.
Toen ik mijn reis naar Egypte boekte, ging ik ook echt voor Cairo en Luxor, Aswan had ik nog nooit van gehoord. Maar achteraf vond ik de dagen daar bijna de leukste van de hele vakantie.
Ja. Cairo, Alexandrie, Bahariyya Oase, Dakhla Oase, Kharga Oase, Aswan, Luxor en Sharm el-Naga. Cairo zelf boeit me niet echt zo, meer het uitstapje naar Gizeh Ik ben ook erg benieuwd naar de Feloeka-tocht en de woestijnovernachtingen En natuurlijk de Valley of Kings. Alleen ben ik wel bang dat die toeristische plaatsen echt ontzettend vervuild zijn geraakt. De piramiden liggen bij wijze van spreken naast een woonwijk, dus ben benieuwd of het nog sfeer heeft.
Oud 25-04-2006, 23:35
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 25-04-2006 @ 23:45 :
Ja. Cairo, Alexandrie, Bahariyya Oase, Dakhla Oase, Kharga Oase, Aswan, Luxor en Sharm el-Naga. Cairo zelf boeit me niet echt zo, meer het uitstapje naar Gizeh Ik ben ook erg benieuwd naar de Feloeka-tocht en de woestijnovernachtingen En natuurlijk de Valley of Kings. Alleen ben ik wel bang dat die toeristische plaatsen echt ontzettend vervuild zijn geraakt. De piramiden liggen bij wijze van spreken naast een woonwijk, dus ben benieuwd of het nog sfeer heeft.
Cairo zelf is echt 100x zo leuk als de piramides. Je kunt in Gizeh in de Kentucky Fried Chicken eten met uitzicht op de piramides Vond ze persoonlijk wel een beetje tegenvallen Superdruk, en iedere 4 meter iemand die je een platic piramide/ritje op een kameel/ritje in een koets wil verkopen. Valley of the kings en Karnak zijn wel echt de moeite waard. Ook feloeka op de nijl is leuk, bij zonsondergang als het even kan
Oud 27-04-2006, 18:02
Missy1234567890
Citaat:
Martine1986 schreef op 26-04-2006 @ 00:35 :
Je kunt in Gizeh in de Kentucky Fried Chicken eten met uitzicht op de piramides
Ja, echt letterlijk. Maar vanaf het 'busuitkijkpunt' waan je je wel een beetje in the middle of nowhere met 3 grote piramides voor je. De stad gaat daar voor het grootste deel achter schuil.

Cairo is inderdaad echt leuk. Het Egyptisch museum en de Cairo-tower, mooi uitzicht over de stad! En maak eens een ritje in een Caireense taxi... (o, ik krijg weer helemaal zin om er heen te gaan)
Oud 27-04-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 27-04-2006 @ 19:02 :
(o, ik krijg weer helemaal zin om er heen te gaan)
Wat houdt je tegen?
Oud 17-05-2006, 18:19
Missy1234567890
Citaat:
Wild Wizard schreef op 27-04-2006 @ 19:41 :
Wat houdt je tegen?
Nou, geld? En toch ook wel tijd en aangezien ik niet in de zomer wil vanwege de hitte en verder niet veel vakantie heb...
Maar ik ga er zeker nog een keer heen! Over een paar jaar ofzo..
Oud 25-05-2006, 11:42
bbyn
bbyn is offline
ik heb er 3 jaar gewoond leuk land
Oud 12-07-2006, 13:08
Verwijderd
Even een klein upje!

Ik heb zojuist een last-minute geboekt naar Hurghada, en we vertrekken komend weekend al. Ik ben er nog nooit eerder geweest, en nu vraag ik me een paar dingen af.

- Is het echt zo dat je als vrouw zijnde het beste lange broek/lange mouwen aan kan doen ivm opdringerige Egyptenaren? Ik zit wel in Hurghada wat, naar wat ik vernomen heb, nogal toeristisch is.

- Waar moet ik rekening mee houden mbt gezondheid? Ik heb al veel gelezen over dat groente en water not done is, en dat het verstandig is om diarree pillen mee te nemen. Nog andere dingen?

- Ik zou ook wel graag een dag naar Cairo gaan, is dat een beetje makkelijk te regelen vanuit Hurghada? Trein oid?

- Is het nodig dat ik me laat inenten? Volgens mij is het niet verplicht, maar misschien wel verstandig?

- Hoe zit het met snorkelen/duiken daar? Ik hoorde dat het ERG mooi moet zijn, maar is het ook veilig? En zitten er geen gevaarlijke vissen oid in het water ben een beetje bang voor grote vissen

Tips zijn natuurlijk welkom Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 13:11.
Advertentie
Oud 12-07-2006, 16:17
Noddy
Noddy is offline
Mijn broer is er vorig jaar geweest. hij vond het erg leuk, alleen was er wel die bomaanslag vlakbij zijn hotel.

Ik weet niet hoe het daar is als vrouwelijke toerist of zo. Ik hoorde wel dat het duiken erg mooi was, en dat zal echt wel veilig zijn. Als er gevaarlijke vissen zouden rondzwemmen dan zal je het water denk ik niet in gaan.
Oud 26-07-2006, 11:46
Synonym
Synonym is offline
Ik heb ook net geboekt! Ik ga een groepsrondreis maken door Egypte, maar wel pas in de kerstvakantie (twee weken). Ik ga naar Cairo, Luxor, Aswan en dwars door de woestijn. Wie weet of het aan te raden is om je in te enten?
Oud 26-07-2006, 13:06
Nyawa
Citaat:
Synonym schreef op 26-07-2006 @ 12:46 :
Ik heb ook net geboekt! Ik ga een groepsrondreis maken door Egypte, maar wel pas in de kerstvakantie (twee weken). Ik ga naar Cairo, Luxor, Aswan en dwars door de woestijn. Wie weet of het aan te raden is om je in te enten?
Degenen die naar Egypte zijn geweest die ik ken hebben zich allemaal wel laten inenten (DTP en Hepatitis A).
Oud 30-07-2006, 06:05
Verwijderd
ik heb me niet in laten enten, maar was er maar een week en verbleef in een hotel. ik zou het wel doen als ik jou was, van hygiene is buiten de hotels niet echt te spreken. luxor ben ik ook geweest en dat was erg indrukwekkend wel tyfuswarm maar dat schijnt wel vaker zo te zijn in woestijnen
Oud 31-07-2006, 10:15
BartW
BartW is offline
Ook ooit eens een rondreis gemaakt daar van 2,5 week met een gezelschap. De helft ervan heeft een paar dagen aan de schijt en weet ik het wat gezeten.
Zelf wel een spuitje gehad en nergens last van gehad dus als je slim bent laat je je gewoon inenten voor de zekerheid
Advertentie

Regels voor berichten