Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 11:42
Cratus
Cratus is offline
Een beetje liegen op je CV mag?

Graag jullie mening

Ik heb ook andere stellingen... Bekijk die ook als je wilt!!
Ik doe dit voor school en wil graag de meningen van andere mensen...

alvast bedankt!!

groetjes Cratus
Oud 13-01-2006, 11:46
mar87
mar87 is offline
Nee, wat heb je er nou aan.
De waarheid wordt meestal toch wel achterhaald. Je houdt jezelf ook nog beter voor dan je in werkelijkheid bent.
Het heeft gewoon geen zin, ze moeten je aannemen om je ervaring/kennis enz. die je werkelijk hebt en niet om iets wat je een beetje hebt lopen verzinnen. Zometeen nemen ze je aan op basis van je verzonnen werkervaring o.i.d. en kun je dat later helemaal niet waarmaken ofzo.

Gewoon eerlijk zijn. Simpelzat.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 12:31
Cratus
Cratus is offline
Citaat:
mar87 schreef op 13-01-2006 @ 12:46 :
Nee, wat heb je er nou aan.
De waarheid wordt meestal toch wel achterhaald. Je houdt jezelf ook nog beter voor dan je in werkelijkheid bent.
Het heeft gewoon geen zin, ze moeten je aannemen om je ervaring/kennis enz. die je werkelijk hebt en niet om iets wat je een beetje hebt lopen verzinnen. Zometeen nemen ze je aan op basis van je verzonnen werkervaring o.i.d. en kun je dat later helemaal niet waarmaken ofzo.

Gewoon eerlijk zijn. Simpelzat.
helemaal met je eens! ik denk dat je op een gegevend moment gewoon keihard onderuit ga als je liegt op je CV maar het is een heel actueel onderwerp en wil graag weten wat andere mensen ervan vinden.. maar ik ben tegen!
Oud 13-01-2006, 12:46
MTpower
MTpower is offline
Ik denk dat het er aan ligt waar je over liegt
Ik heb ook een klein leugentje erin staan, namelijk dat ik bij mijn vorige werkgever een maandje langer heb gewerkt dan in werkelijkheid, dus ipv 7 maanden 8 maanden.
Dit heb ik gedaan zodat er geen gaten inzitten, lekker boeient
Oud 13-01-2006, 13:00
Verwijderd
Liegen niet, maar een beetje dingen verhullen of misschien iets mooier laten lijken, ok.. zolang het maar kleine dingen zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-01-2006 @ 14:00 :
Liegen niet, maar een beetje dingen verhullen of misschien iets mooier laten lijken, ok.. zolang het maar kleine dingen zijn.
Precies.

Geen nep-werkervaring of een andere opleiding er neerzetten oid
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-01-2006 @ 15:20 :
Precies.

Geen nep-werkervaring of een andere opleiding er neerzetten oid
Precies, maar wat MTpower zegt is wel acceptabel.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:35
Verwijderd
Ik heb er net een heel debat over gevoerd (en gewonnen).
Nu geen zin meer

Maar ik zeg toch; Nee, het mag niet. Wat als iemand op z'n cv zet dat hij een EHBO cursus heeft gevolgd omdat dat mooier staat en met z'n mond vol tanden staat bij een ongeluk?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 13-01-2006 @ 18:35 :
Ik heb er net een heel debat over gevoerd (en gewonnen).
Nu geen zin meer

Maar ik zeg toch; Nee, het mag niet. Wat als iemand op z'n cv zet dat hij een EHBO cursus heeft gevolgd omdat dat mooier staat en met z'n mond vol tanden staat bij een ongeluk?
Dat mag natuurlijk ook gewoon níet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:50
Roos
Roos is offline
Ik heb op de basisschool 1 klas overgeslagen, en ben op de middelbare school 1x blijven zitten.

Dit trekt elkaar recht en zo heb ik het dus ook op mijn CV staan
Reden: ik wil niet dat werkgevers zien dat ik ben blijven zitten

Diploma's of werkervaring verzinnen vind ik fout overigens.
Oud 13-01-2006, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 13-01-2006 @ 19:50 :

Daar is helemaal niks mis mee hoor meid!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:20
Go
Go is offline
Citaat:
stefano schreef op 13-01-2006 @ 20:06 :
Daar is helemaal niks mis mee hoor meid!
Och, jij kunt er misschien geen problemen mee hebben, werkgevers zullen er meestal niet erg enthousiast over zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 19:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Liegen mag niet (als je betrapt wordt kun je het wel vergeten), maar de waarheid een beetje oppoetsen kan geen kwaad. Ik las daar een keer een klein stukje over: "oppas" word bijvoorbeeld "vervangend gezinshoofd"
Je moet het niet overdrijven, maar jezelf een beetje verkopen mag best.
Oud 13-01-2006, 19:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-01-2006 @ 19:50 :
Ik heb op de basisschool 1 klas overgeslagen, en ben op de middelbare school 1x blijven zitten.

Dit trekt elkaar recht en zo heb ik het dus ook op mijn CV staan

Diploma's of werkervaring verzinnen vind ik fout overigens.
Je zal de eerste niet zijn die blijft zitten. Grote kans dat je potentiele werkgever ook niet er in één keer door is gerold
Trouwens, het laat volgens mij eerder zien dat je tóch hebt doorgezet i.p.v. afgehaakt. Dat lijkt me niet iets dat je moet verbergen. Trouwens, als ze je natrekken (je weet maar nooit) sta je echt gigantisch voor gek
Oud 13-01-2006, 19:48
Roos
Roos is offline
Tja ach, ik kan het natuurlijk ook gewoon eerlijk opschrijven. Daar heb ik zelf ook wel voordeel van, want dan ziet mijn werkgever dat ik een klas heb overgeslagen op de basisschool.
Ik bleef zitten puur door gebrek aan zelfdiscipline en dat vind ik nogal een nare eigenschap dus vandaar
Oud 13-01-2006, 19:51
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-01-2006 @ 20:48 :
Tja ach, ik kan het natuurlijk ook gewoon eerlijk opschrijven. Daar heb ik zelf ook wel voordeel van, want dan ziet mijn werkgever dat ik een klas heb overgeslagen op de basisschool.
Ik bleef zitten puur door gebrek aan zelfdiscipline en dat vind ik nogal een nare eigenschap dus vandaar
Ik zou het ook verbergen hoor, als ik jou was... ik zou als werkgever er zeker punten ervoor aftrekken en als ik kon kiezen tussen jou en 1tje die alles in 1x gehaald heeft, dan is dat duidelijk...
Oud 13-01-2006, 19:53
Verwijderd
Maar je schrijft toch gewoon op van wanneer tot wanneer je op welke school hebt gezeten. Dan ziet ie toch zelf wel dat het een jaar extra is? Of verander je echt die jaartallen?

Ik heb ook op de basisschool een klas overgeslagen, en op de middelbare blijven zitten, maar dat ga ik er echt niet in een P.S. bijschrijven
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:58
PV
PV is offline
Nee natuurlijk niet. Ze komen er toch wel achter dat je liegt. Boeiend dat je een keer bent blijven zitten / een maand ( ) niet hebt gewerkt of een jaartje er tussenuit bent geweest door ziekte/vakantie/whatever, daar heb je dan of zelf voor gekozen of je kon er niets aan doen, wees dan ook zo volwassen om daar voor uit te komen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:03
Verwijderd
niets mis met een beetje oppoetsen, zolang je het maar niet te bont maakt, en niet van die dingen opschrijft die je toekomstige werkgever alleen maar irriteren (zoals bv "Senior Executive Officer Ground Level Distribution" ipv krantenbezorger )
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:39
Verwijderd
Ik ben altijd eerlijk geweest in mijn CV, uiteraard staan er dingen in waar ik absoluut niet trots op ben. Er staan echter ook dingen in waar ik heel blij mee ben. En zoals recentelijk al is gebleken ook eventuele werkgevers.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:50
Frostbite
Frostbite is offline
Jup dat mag.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:10
Verwijderd
Natuurlijk mag het, maar dan moet je geen baan willen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 00:27
Verwijderd
Als jij dan nog tegen jezelf kunt volhouden dat je een integere werknemer bent, waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 01:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zolang er geen grote verschillen instaat in vergelijking met de werkelijkheid, dan kan het wel. Maar ga het natuurlijk niet te veel verbloemen en mooi maken door er bijvoobeeld nog een hele opleiding bij te zetten die je niet eens hebt gevolgd.
Oud 14-01-2006, 02:09
T_ID
T_ID is offline
Ach, je diploma VBIA kan je er standaard bij zetten.
Oud 14-01-2006, 11:39
Iduna
Iduna is offline
Een beetje ja, dat is dan ook je stelling.
Je kunt een beetje liegen over vorige werkgevers, zoals bij MTpower.
Maar je kunt ook een diploma die je niet gehaald hebt er op zetten. Het tweede geval valt niet onder 'een beetje liegen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten