Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oldboy verveelt geen moment. Sin City ook niet, Phonebooth, Three Kings, Infernal Affairs (HongKong film) en nog veel meer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() LotR, alle 3 de delen
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Lawrence of Arabia Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede de karakters. Als je kijkt naar The Lion King, vind ik het enige boeiende karakter daar Scar. Ik vind zijn sarcasme heerlijk. Maar Scar is, als je let op uiterlijk, gedragingen en stem, een kloon van Jafar uit Aladdin en dat is niet gek, want de karakters hadden allebei dezelfde hoofd-animator. Timon & Pumbaa zijn vooral leuk voor de jongere kinderen, terwijl ik ze nu flauw vind. Maar Iago en de Geest spreken zowel kinderen als volwassenen aan denk ik. En dan de hoofdpersonen: Aladdin en Jasmine vormen de spil van het verhaal, terwijl in The Lion King de romance van Simba en Nala er met de haren bijgesleept wordt en egenlijk van ondergeschikt belang is. Ten derde de humor. Die ligt in The Lion King vooral bij Scar, de heyena's en Timon & Pumbaa. Zoals gezegd is Scar een aftreksel van Jafar en de hyena's en Timon & Pumbaa hebben een lomp, kinderlijk gevoel voor humor. Wat ik zo cool vind aan Aladdin zijn de vele verwijzingen naar onze tijd en moderne films en beroemdheden. Tegenwoordig is dat heel populair, maar Aladdin was de eerste film die daarmee begon. De Geest imiteert onder andere Robert DeNiro, Jack Nicholson en Arnold Schwarzenegger. Verder zijn er verwijzingen naar The little mermaid en Beauty and the Beast en zelfs grapjes die de draak steken met de film zelf. Dat ligt op een veel hoger niveau vind ik, en daardoor blijft de film leuk voor kinderen en volwassenen. Tenslotte de muziek die ik in Aladdin geweldig vind. Howard Ashman en Alan Menken hebben er iets fantastisch mee gedaan. Ik heb nog nooit zulke creatieve, grappige en inventieve teksten gehoord als in 'One jump ahead', 'Prince Ali' en 'Friend like me'. 'A whole new world' vind ik veruit het mooiste liefdesliedje uit alle Disney-films. De muziek uit The Lion King is wel aardig, maar erg standaard en bijna on-Disney-achtig. En tenslotte nog de stemmen: Scott Weinger als Aladdin, Gilbert Gottfried als Iago en Robin Williams als de Geest: perfect gecast! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Haten jullie mij? sexylexy | 24 | 16-03-2006 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
vrijdagavond verhaal Sasjeliefff | 1 | 31-10-2005 18:14 | |
Liefde & Relatie |
Vertel jouw liefdesverhaal hier! Mark | 153 | 20-05-2005 17:32 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 26: Ladykillers, Shrek 2 + Verwacht: Thunderbirds. AJMouse | 3 | 12-08-2004 12:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |