Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De alphacursus die ik heb gezien, daar werd namelijk weinig anders dan onzin verteld, geen zaken die de waarheid zijn tenminste. Tenzij je ging voor een beetje comic relief natuurlijk. ![]()
||
Citaat:
Waarom weet jij eigenlijk zoveel over wat er in de bijbel staat? Dikke kans dat je antwoord min of meer het zelfde is als het antwoord dat Kimberly gaat geven op jou vraag.
||
Citaat:
![]() Moet je alleen wel zo fatsoenlijk zijn je gemak te houden en de andere mensen die er voor een serieuze reden komen in hun waarde te laten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar je las de bijbel om te leren dus ![]()
||
Citaat:
Goed. Punt is, ik denk dat je onbevooroordeelder over god en Jezus kunt leren door zelf de bijbel te bestuderen dan je door een 'expert' laten vertellen 'hoe het zit'.
||
Citaat:
![]() IQ is intelligentie vergeleken met leeftijd. Wat dus inhoud dat iemand met een een hoog IQ op z'n 18e jaar bijvoorbeeld functioneert op het niveau van een een 22 jarige. Bovendien is in deze tijd van MSNtaal de manier van schrijven of het verwoorden van ideeën geen goede indicator voor wat dan ook.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
wat dit forum betreft : leuk forum, apart subforum, maar het had beter niet 'religie' maar 'het atheistenhoekje' kunnen heten, vrees ik.
||
Citaat:
- De ramp is er - Als de ramp er niet is, dan is het lullig voor de mensen die slachtoffer zijn van andere rampen - En natuurlijk ook voor de slachtoffers van kleiner rampen (auto-ongelukken, iemand die in een put valt, iemand die ipv een 10 een 2 haalt voor een pw) - Mensen hoeven geen moeite te doen om te 'leven', omdat alles toch wel goed komt. Zou het niet goed komen, dan gaan we terug naar bovenaan. - Zonder moeite geen uitdaging, zonder uitdaging geen leven. Vertel me maar waar ik precies fout zit
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat wordt al snel op het onverklaarbare cq opgelegd door de hogere macht gegooid. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je laatste en één-na-laatste regel: er lijkt me namelijk geen uitdaging meer in het leven als je dood bent...Ze hadden niet echt een keuze of zo om dood te gaan. Ze konden niet eens "moeite doen om te leven". ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik geloof wel in God, maar ik denk op een andere manier dan de meeste mensen. Laten we zeggen dat ik het zie als een samenstelling van alles dat bestaat. En dat alles in zijn geheel vormt God. Beetje simpel uitgelegd, maar goed.
Ik ga zelf niet naar de kerk enzo, omdat hun vieze gewoonweg niet bij de mijne past. Veel mensen denken dat iedereen deze wereld hetzelfde ervaart maar dat is dus totaal niet zo, dus iedereen heeft een andere visie, en dat betekent dat iedereen iets anders als absolute waarheid ziet, waardoor eigenlijk niemand weet wat de echte absolute waarheid is, als je snapt wat ik bedoel. Dan heeft iedereen ook gewoon andere aanpak voor nodig, waardoor geloof dus niet voor iedereen bestemd is. Verder is geloof in mijn ogen veel te menselijk. Niet allemaal hetzelfde, maar over het algemeen is het zo van: Je aanbid God, daardoor kom je in de hemel. Als je dat niet doet ben je automatisch tegen hem (wat ik dus onzin vind) en ga je naar hel. Dat is gewoon in hokjes stoppen en een goede God zou dat niet doen. Als je God bekijkt zoals ik het zie, dan ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen realiteit. Je bent eigenlijk 1 met God, want je leeft in "hem" als onderdeel van het geheel, maar elk onderdeel is uniek. Iedereen draagt zijn steentje bij, of je in God gelooft of niet. Het zorgt gewoon voor een soort balans, en in mijn visie kun je God dus niet verraden, alleen jezelf, want je bent zelf ook een "maker". Jij beslist uiteindelijk zelf wel hoe je eigen wereld in elkaar zit, ook al is het einddoel hetzelfde. Wat dat is weet ik niet. Dit is dus een vage uitleg van mijn visie.. Misschien dat jullie het moeilijk kunnen snappen, maar dat maakt niet uit. Verder geloof ik ook in leven na de dood. Of je dat hemel wilt noemen of niet. Voor degenen die daar een wetenschappelijke visie voor willen: http://www.giulianaconforto.it/Engli...ernal_life.htm |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Baas over eigen moraal, om het zo maar even te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind het cool dat je bekeerd bent
![]() God is mijn leven. Hij leidt mijn leven en zorgt voor me. ik probeer onverschillig te zijn over hoe mensen over mij denken (maar dat kan best moeilijk zijn). Als christen represent je God. Dus je moet zo leven dat mensen niks op je aan kunnen merken. Kerk is belangrijk. heb strijd gehad om naar de kerk te gaan. Zeker in het begin. Ik ga nu ongeveer sinds augustus of september (op enkele keren na) Maar God kan tot je spreken in de kerk. Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 19:20. |
![]() |
||
Citaat:
En je moet zo leven dat mensen niets op je aan te merken hebben. Ik dacht dat alle mensen zondaars waren , daar valt dus wat op aan te merken lijkt mij, beetje scheve redenatie dus.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() En voordat er geklaagd wordt dat het er maar 3 zijn, de vierde is Fermions.. (dacht ik) Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 19:52. |
![]() |
||
Citaat:
(bovendien doelde Meph waarschijnlijk op de lucht, wind, water&aarde, iets dat uiteraard extreem achterhaald is)
||
Citaat:
Klik (zelfde bron als paar posts geleden). En verder: Google is je vriend En het gaat dus dieper dan alleen 4, want daar heb je ook verschillende soorten van zoals upquarks (positief) en downquarks(negatief) etc. Maar zoveel weet ik daar niet van, heb me er niet zo heel erg in verdiept. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(Dat is wat ik ervan onthouden heb, maar ik vond het een best ingewikkeld verhaal dus weet het ook niet precies)
|||
Even een update:
Citaat:
Citaat:
Bronnen: 1 2 Offtopic: Waarom lijken threads altijd door mij offtopic te gaan? ![]() Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 21:54. |
![]() |
||
Citaat:
A) De hoofdpersoon Y is slecht geschreven en B) Het verhaal is niet waar!
||
Citaat:
In dat geval doet het er wel degelijk toe dat de auteur(s) hun werk volgestopt hebben met onwaarheden, tegenstrijdigheden en ander soortige fouten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als goed het gene is dat azorgt dat alle natuurwetten overal toegepast worden, da geloof ik ook dat god bestaat
||
Citaat:
Uiteraard kan ik om zinnig te kunnen discussieren over de aard van een bepaalde godheid voorbijgaan aan het feit dat die godheid niet bestaat. bedoel, je kunt best inhoudelijk discussieren over een hoop zaken die niet bestaan, de aard van god, mythen, het succes van Ajax, noem maar op.
||
Citaat:
God is alles (letterlijk) wie gelooft er in god? Ik en in welke god? De god en in alle visies kan ik me wel deels vinden. wie gaat er naar de kerk moskee enz.. Alleen als ik voel of weet dat mensen er ook echt contact maken met god ga ik er heen. Als het dus wat spiritueler is allemaal. en wat zijn jullie ervaringen daar? Mooie ervaringen. Een soort verbondenheid op energetisch niveau altijd wel. wie heeft er wel eens een alpha cursus gedaan en kan me er wat over vertellen? Al sla je me dood, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. hoe gaan jullie om met het geloof en vrienden, famillie en liefde? Ik heb niet veel mensen om me heen die geloven. De mensen die ik ken geloven liever voor zichzelf en hebben geen behoefte aan discussie. Zo lang mensen maar niet te nazi gaan doen over hun geloof vind ik het fijn om te discussieren. Verder sluit ik me aan bij de eerste post van BlackWolf, alleen hoeven die posts daarna niet zo nodig van mij ![]()
||
Citaat:
![]() - Electromagnetisch heeft effect op alles met lading, - zwakke kern op alle fundamentele deeltjes, - sterke op de quarks - en gravitatie op alles met massa. Nou daar gaan we.. - Vuur staat voor electromagnetisch, aangezien er vaak wordt gezegd dat de aurora op een vuur lijkt, en we nu wel beter weten dat het met electromagnetisme te maken heeft. - Lucht voor zwakke kern. Deze heeft invloed op de aarde en ook buiten de aardkorst. Dus je kunt zeggen invloed op de leptons (oftewel elektronen en positronen) en op de kern van het molecuul. - Water voor de sterke kern. Water is een onderdeel van de aarde. Het bouwt als het ware de kern op. Dat is hetzelfde met de quarks en de kern van het molecuul. - Aarde voor gravitatie. Dit spreekt voor zich lijkt me zo.. Zo.. Kraak me maar af.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee wel vergezocht, maar onzin. Ach ik denk dat er niks helemaal onzin is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament KingOfGod | 178 | 11-12-2005 11:53 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Wie/Wat is God? moonchild | 34 | 13-03-2003 16:58 | |
God en tijd de doornvogel | 34 | 23-09-2002 21:10 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |