Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 12:18
Haligh
Haligh is offline
mijn oma is hip, ze zit nu met mijn opa in China en houden er nogal een bourgouse levenstijl op na. veel rode wijn drinken en uit eten gaan.

mijn andere woont in de buurt en zie ik ook best vaak, ze is af en toe een beetje geflipt maar ze kent coparck en this beautifull mess en luistert jamie cullum.
Oud 05-10-2005, 13:20
Libertine
Libertine is offline
Mijn oma rockt de pan uit

(afgelopen maandag in de Gelderlander, sorry voor de lay-out verneuking)
Oud 05-10-2005, 13:41
Verwijderd
alle opa's en oma's zijn dood
Oud 05-10-2005, 13:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik heb nog 1 oma, heb de rest van de grootouders wel gekend trouwens. van mn vaders kant waren het echte boeren, ik verstond ze amper en ik geloof dat mn vader ze meestal eigenlijk ook niet verstond... en t waren sowieso best rare mensen.

mn opa van mn moeders kant heb ik echt heel goed gekend, toffe gozer was dat. af en toe een tikje ouderwets (dat niet elke duitser een nazi is ging dr bijvoorbeeld niet in), maar toch wel een aardige kerel. (en ik kreeg altijd ijsjes , en hij was banketbakker geweest )

mn oma van mn moeders kant leeft nog, en heb ik eigenlijk de laatste paar jaar - na de dood van mn opa - echt leren kennen, en dat blijkt een behoorlijk modern mens te zijn ('dat samenwonen van tegenwoordig, dat is toch wel beter, denk ik', dat soort ideeen). wel kan ze nogal bot uit de hoek komen soms, ze gooit dr mening dr nogal 's heerlijk direct uit. ach, daar is ze oud voor, denk ik dan maar.
Oud 05-10-2005, 13:55
Blackgeni
Blackgeni is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 05-10-2005 @ 14:41 :
alle opa's en oma's zijn dood
en
Op een of andere manier irriteren mij oma'tjes altijd heel snel.
Ze hebben altijd wat te zeiken en vroeger was het altijd beter, en wie heeft er ooit een rockende oma gezien?
Oud 05-10-2005, 16:18
edvis
edvis is offline

mijn oma zeikt graag en is communistisch. gelukkig zie ik haar maar 1 keer per 2 jaar.
Oud 05-10-2005, 16:42
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Libertine schreef op 05-10-2005 @ 14:20 :

[afbeelding]

klinkt aardig.
Oud 05-10-2005, 16:52
ZerO
ZerO is offline
mijn oma's zijn allebei dood en van eentje heb ik schoenen sieraden en tassen gepikt
Oud 05-10-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 05-10-2005 @ 17:52 :
mijn oma's zijn allebei dood en van eentje heb ik schoenen sieraden en tassen gepikt
Citaat:
Haligh schreef op 05-10-2005 @ 17:42 :
klinkt aardig.
Oud 05-10-2005, 17:21
Verwijderd
mijn lieve oma is dood, en mijn lieve opa leeft nog. die is heel lief, en ik krijg altijd geld als ik er kom, omdat hij denkt dat ik geen geld heb voor normale kleding

mijn stomme oma is gek, en mijn stomme opa is wel lief, maar hij is wel raar. ze schreeuwen, en het zijn een soort van aso's, denk ik. gelukkig zie ik ze niet zo vaak, 2 weken geleden familieweekend gehad, dus nu hoef ik ze een halfjaar niet meer te zien
Oud 05-10-2005, 22:28
*oma*
*oma* is offline
De oma die ik nog heb is superrrrrrr en mijn andere oma die niet meer leeft wat ook fantastisch. Ook heb ik nog een beppe en die is ook lief. En ik natuuurlijk ook.
Oud 05-10-2005, 22:42
Verwijderd
mijn opa en oma verschillen heel erg van lengte en dat is leuk, en toen ze gingen trouwen waren ze hip, check:

dit is wel eeh 54 jaar geleden eh!
Oud 05-10-2005, 22:52
Verwijderd
Oud 05-10-2005, 22:54
Verwijderd
omg wat een gave foto
Oud 05-10-2005, 23:05
Kreator
Kreator is offline
Mijn oma's zijn dood. Een ervan heb ik gekend, en zij was een geweldig mens. Heb wél nog een seniele overgrootoma van 98, maar erg veel zinnigs komt daar ook niet uit.
Oud 05-10-2005, 23:14
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
Blackgeni schreef op 05-10-2005 @ 14:55 :
en
Op een of andere manier irriteren mij oma'tjes altijd heel snel.
Ze hebben altijd wat te zeiken en vroeger was het altijd beter, en wie heeft er ooit een rockende oma gezien?
Ik dus

@Haligh en Doezel: danku!

Laatst gewijzigd op 05-10-2005 om 23:23.
Oud 05-10-2005, 23:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mijn oma van vaders kant is een enorm zeikwijf. Ze loopt altijd iedereen maar af te katten, doet ontzettend zielig ("oh ik ben zo arm" terwijl ze 10000 euro op dr rekening heeft) en loopt al 20 jaar te verkondigen dat ze volgend jaar toch niet haalt.

Mijn moeders moeder is een hele toffe oma. Ze is 63, maar is nog heel erg hip en heeft minder rimpels dan m'n moeder. Pas had ze zelfs een truitje aan dat ik zelf ook wel leuk vond. wowie.
Ze is ook heel open over alles en heel begrijpend, maar soms is het een beetje te... Want om een of andere reden draait het gesprek altijd uit op seks, en dat is toch iets waar je liever niet met je oma over praat. Maar ze bedoelt het allemaal goed en daar gaat het om.

En het vervelende is dat ik mijn irritante chago oma elke week verplicht moet zien, terwijl ik mijn toffe oma maar 2 keer in 't jaar zie. Alleen omdat mijn vader ruzie heeft met haar man om een tuinhekje ofzo.
Oud 07-10-2005, 11:56
nps
nps is offline
mijn ene oma is dood en mijn andere zwaar aan het dementeren maar zij is zoiezo altijd al een beetje raar geweest. mijn dooie oma was wel tof, want die schreeuwde en zat de hele dag te nintendoën (ja echt).
Oud 07-10-2005, 12:40
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
nps schreef op 07-10-2005 @ 12:56 :
mijn ene oma is dood en mijn andere zwaar aan het dementeren maar zij is zoiezo altijd al een beetje raar geweest. mijn dooie oma was wel tof, want die schreeuwde en zat de hele dag te nintendoën (ja echt).
Gaaf

Mijn oma kon prince of persia helemaal uitspelen
En af en toe belde ze op hoe level 5 ook alweer moest
Oud 07-10-2005, 17:09
Jannekie
Jannekie is offline
Mijn ene oma is echt fantastisch . Ze is nu 83 en praat aan 1 stuk door en maakt opmerkingen die ik niet zou durven maken, echt super .
Mijn andere oma is gewoon een gezellige, lieve oma.
Oud 07-10-2005, 17:38
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
P33N schreef op 05-10-2005 @ 13:12 :
mijn oma is een typische *oma*
ze tuiniert tot ze een zere rug heeft en lurkt thee uit een kop en schotel, en ze sopt koekjes erin wat eigenlijk niet mag van de dokter die ze omschrijft als 'gasnichten', voor de rest is ze schattig en spaart ze parfumflaconnetjes.
Oud 07-10-2005, 19:22
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Mijn ene opa heb ik nooit gekend. Hij is doorgereden toen mijn vader nog maar 25 was ofzo. Heel jammer, want volgens mijn vader was het een goede vent. Ook mijn tante (die heel erg op mij scheen te lijken) heb ik nooit gekend, die is toen ze 15 was aan kanker overleden. Mijn oma is echt een zelfgemaakte-groentesoep-centje-krijgen-als-je-langskomt oma. Ze heeft een hele hechte band met mijn famillie van vaderskant, terwijl ik het grootste deel daarvan niet eens ken. Ik zie haar ook niet zo vaak omdat we meer bezig zijn met mijn andere oma. Mijn stiefopa heb ik niet zo'n hechte band mee. Hij rookt als een schoorsteen maar weet wel het laatste nieus via teletekst enzo. Hij heeft nu prostaatkanker en is niet meer te genzen. Dat vind ik wle erg balen, ook voor mijn oma.

Mijn andere opa was een echte heer. Als we op bezoek kwamen was hij altijd degene die thee haalde voor ons, oma mocht rustig blijven zitten. Hij had van die typische kenmerken. Als hij nieste zei hij altijd "hatsjoeheid" en als hij ons een koekje gaf zeiden wij altijd omdat we er 2 wilden 'op ene bene kan je niet lopen' en dan zei hij'maar wel hinkelen' en gaf ons toch een 2de koekje.
Toen hij doodging, ging het met oma hollend achteruit. Ze was heel afhankelijk van hem geworden en zegt nu nog elke avond weltrusten tegen zijn foto, en af en toe mompelt ze 'oh, pappa toch' als wij er zijn heeft ze het over 'pappa'
voor hij doodging was ze een hele lieve vrouw, nu nog steeds, maar we kunnne nooit meer leuke dingen met haar doen, naar de stad winkelen, ijsje halen enzo. Ze heeft hele slechte benen door dat almaar in haar stoel zitten. Ze is nog steeds wel gezellig, maar enorm koppig. het heeft heel lang geduurd voor ze besefte dat het zo niet langer kon, want er moest altijd iemand bij haar in huis zijn, want als ze ging lopen, valt ze nog wel eens. Nu zit ze in een verzorgingstehuis en kunnnen we weer op bezoek voor de gezelligheid in plaats van voor haar te zorgen enzo.
Oud 07-10-2005, 19:46
Verwijderd
Mijn ene oma is dood aan kanker. Ze was naar het schijnt wel tof, maar ik heb 'r nooit echt gekend.
Mijn opa, haar man dus, heeft zichzelf kapotgereden tegen een boom toen hij eens dronken een ritje op z'n motor wilde maken. Da's maar goed ook, want hij was erg onvriendelijk.

Mijn andere opa en oma wonen in Duitsland. Die oma is wel lief en die opa is een chagrijn, maar vroeger was hij erg gaaf want hij kon heel goed tekenen en maakte altijd speelgoed voor mij en m'n broertje toen ik klein was.
Oud 07-10-2005, 22:31
Orpa
Orpa is offline
Mijn ene oma is hard bezig niet oud te willen zijn, maar wel te accepteren dat ze het is ... Als k bij hen ben dan gaan we wandelen, of ik krijg les in de soorten vogeltjes en planten buiten, of we gaan winkelen, of naar de dierentuin... Ook mocht ik daar logeren toen ik van de zomer terug vloog uit Ierland voor een jubileum, en toen hebben ze me 4 dagen verschikkelijk verwend... (ze hebben een soort vakantie woning waar ze altijd wonen, behalve ind e winter dan zijn de met de camper naar een of ander warm land, Marokko ofzo) Ik ben hun oudste kleindochter, dus als ze terugkomen uit Marokko of Syrie of ergends anders dan mag ik altijd eerst cadeautjes kiezen... Ze zijn super stoer, dragen wat ze willen, hebben een super vorm van humor en ik houd van ze...

Mijn andere oma is een oma-oma, met parelknopjes, en vestjes en een gezet krulletjes kapsel... Ook zij is heel erg lief, als ik daar ben dan ga k lekker in een stoel zitten lezen, of helpen met de afwas of met tafel dekken... Ze komt me altijd warme chocolademelk brengen... Ze maakt zelf verschikkelijk lekkere groentensoep, kookt alles zelf en bewaard ook alle restjes in apparte bakjes in de koelakst... Vroeger gingen we altijd winkelen en dan kreeg in een nieuw bedeltje voor aan mijn bedelarmband, en een cadeautje uit de speelgoed zaak... Vroeger nam ze altijd snoep voor mij en m'n broertje mee als ze langs kwam, toen begon ze met 5 gulden meenemen en nu krijgen we 5 euro... Ook als we daarheen gaan trouwens... En als zij of mijn opa jarig is dan krijgen we (alle kleinkinderen = 5) 50 euro "om iets leuks mee te doen"... En ook van hen houd ik super veel...

Eigenlijk ben k best wel verwent als k t zo lees, alle opa's en oma's nog en zelfs mijn overgroot vader nog gekend, en heel goed contact met ze...

Laatst gewijzigd op 07-10-2005 om 22:33.
Oud 09-10-2005, 21:12
Verwijderd
Mijn ene oma is dood, de ander woont 375 km van me af. Maar ze is écht zeeuws, en zeeuwen zijn gaaaaaf. Dat accent alleen al
Maar ze is lief, komt af en toe hier op verjaardagen en wij af en toe op de hunne.
Oud 09-10-2005, 21:28
Jolene
Jolene is offline
Ik heb allebei mn oma's nog en ze zijn wel oke opzich.Eentje woont in bloemendaal en is al heel lang getrouwd met mn opa die op popeye lijkt, stoere loodgieter is en overal bep is lief neerkalkt.Mn oma is heel erg lomp en dik en pulkt aan dr tenen op tafel als je een broodje aan het eten bent en vroeger veegde ze mn gezicht af met vaatdoekjes tot mn moeder het ontdekte en ging flippen.Ze gaan altijd op vakantie in een busje die ze hebben omgebouwd tot camper en vroeger mocht ik weleens mee.Mn andere oma is een beetje een saaie zeurpiet die laatst helemaal gek werd omdat ze herpes op dr oog had en wij dr gingen pesten wat ze deed als wij er niet zijn.Ze heeft en hondje die een beetje gestoord is.Hij gaat plassen als ik binnenkom en keihard blaffen enzo .Ze moet alleen wel wat beter op houdbaarheids datum gaan letten want je kleinkinderen ketchup geven van een jaar oud is ook een beetje smerig
Oud 10-10-2005, 06:48
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mijn oma's zijn dood dus...
Oud 10-10-2005, 10:50
biep
biep is offline
Citaat:
Libertine schreef op 05-10-2005 @ 14:20 :

[afbeelding]

hey, die linkse, das Jan David toch ?

ik heb een lieve opa en oma (die nog leven dan.)
maar mijn opa is nu aan het doodgaan, die heeft nog maximaal 3 dagen, dus das minder
mijn oma doet altijd een euro in mijn hand voor mijn rapport, zelfs nu nog
Oud 16-10-2005, 21:34
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
biep schreef op 10-10-2005 @ 11:50 :
hey, die linkse, das Jan David toch ?

ik heb een lieve opa en oma (die nog leven dan.)
maar mijn opa is nu aan het doodgaan, die heeft nog maximaal 3 dagen, dus das minder
mijn oma doet altijd een euro in mijn hand voor mijn rapport, zelfs nu nog
Idd
Oud 16-10-2005, 23:38
Verwijderd
ik heb een oma die altijd wil knuffelen en nogal gooey is, een beetje een zeurkous, dan heb ik er nog een die van vouwen en theezakjesknutselen houdt en een hekel heeft aan mij omdat ik op m'n moeder lijk, sinds kort ook een stiefoma die slecht hoort en altijd klaagt over dat het plassen zo moeilijk gaat of andere dingen die ik niet hoef te weten en nog een soort van stiefoma die in de bajes heeft gezeten voor mensensmokkel.
prima, als je ze weinig ziet. ik heb er niet zoveel mee. soms geven ze geld. het zijn iig geen types om een voorbeeld aan te nemen of te bewonderen.
Oud 16-10-2005, 23:45
Floris_22
Floris_22 is offline
Hmm, moeilijk onderwerp. Opa en oma van vaders kant zijn beiden in '85 overleden. Andere opa en oma in '90 en '92. Dus ik zit al een tijdje zonder.
Oud 16-10-2005, 23:50
Verwijderd
Mijn indonesische opa en oma hebben altijd veel te vertellen.
Mijn nederlandse opa kan ik ook nog wel mee lachen.
Oud 17-10-2005, 00:17
Skilly
Skilly is offline
Heb 2 oma's.

1 van 62 woont in Curaçao. Die zie ik 1 keer per jaar (klink logisch). Ze is laatst toen ik kwam omtzettend vergeetachtig geworden. Vindt ik wel jammer. Ze is heel beschermend en wil altijd een discussie winnen. Verder is ze niet oma achtig. Ze hou niet van geld geven aan haar kleinkinderen. WIj moeten geld geven Ze denk alles beter te weten en beslist over jouw. No choice. ALs ze zegt je gaat A doen en als je zegt het kan ook op een ander manier manier B dan ben je meteen brutaal

Me andere oma van 75 is een stoere oma. Ze is de 'baas'van de familie. Alle roddels gaan via haar. Ze kent de vriendin en vriend van al haar kleinkindereb. En als die vriend of vriendin haar niet bevalt. Hou je hart dan vast want dan weet de hele familie het. Ze is echt bram. In 1 keer de waarheid. Eerlijk en aardig. Maar ik voel me nooit op me gemak bij haar want ze roddelt over iedereen en dan vraag ik me altijd af of ze me raar vindt...Verder kan ze lekker taart bakken

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 00:39.
Oud 17-10-2005, 00:44
Verwijderd
Citaat:
edvis schreef op 05-10-2005 @ 17:18 :
[afbeelding]
hehe
Oud 17-10-2005, 07:34
Sjoerd
Sjoerd is offline
De ene oma is druk aanwezig, vraagt veel aandacht, en vroeger speelde ik er scrabble mee. voor die opa en oma is er elk jaar een familieweekend . Mijn oma heeft een ijzeren knie en een traplift en opa is nog helemaal fit maar begint ook af te takelen. Vroeger kreeg ik er altijd een chocolaatje maar nu niet meer. en ze zijn laatst met volgens mij zo'n ouwemensentrip meegeweest over de rijn want dat vinden ze leuk, maar ze hebben het al een paar keer gedaan geloof ik. Ze weet ook alle roddels van de familie, en die weet dan de hele familie weer van haar. Als mijn nicht een vriend heeft, dan hoor ik dat van oma: '*naam* heeft een vriend, blablabla' en dan zegt ze later: 'Oh, eigenlijk had ze dat zelf meoten vertellen', maar ze wist natuurlijk al dondersgoed dat mijn nicht dat zelf moest vertellen. Maarja, ze is best lief.

andere oma is veel rustiger. Ze loopt wat moeilijk en heeft het met haar zussen over die afslankkousen, zodat je schoenen nog aankunnen. Oma kan soms ineens heel grappig zijn en ze woont verweg in Fryslan. ze gaat ook vaak bridgen met zo'n bridgecub want dat vind ze leuk en tennis vind ze ook leuk, maar dat kan ze nu niet meer en dat vind ze heel jammer en ze zit op koor en haar zussen ook geloof ik want die wonen ook allemaal in fryslan.
Ohja en ze zegt altijd dat ik lijk op de dirigent van haar koor en haalt de namen van mij en mijn neefje altijd door elkaar omdat er in allebei de namen een 'oe' zit. Het is wel een lieve oma.

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 07:38.
Oud 17-10-2005, 10:19
Lugosi
Lugosi is offline
oma 1, van moeders kant, ging dood aan kanker toen ik 4 of 5 jaar oud was. daar weet ik niet meer zoveel van, maar wel dat ze lief was, en ze kon heel goed schilderen. daar hebben we nog een paar schilderijen van hangen.

oma 2, van vaders kant, leeft nog steeds en is op haar 83e lichamelijk hartstikke fit maar geestelijk minder. ze is aan het dementeren en ontzettend vergeetachtig. zij en opa wonen sinds een paar jaar in het bejaardentehuis en oma maakt veel ruzie omdat ze terug wil naar het oude huis en dan zegt ze dat ze wil scheiden. en 5 minuten later weet ze niet meer dat ze dat allemaal gezegd heeft. verder is ze wel heel lief en ze kan slecht tegen rode wijn, daar gaat ze helemaal van giechelen en dat is heel schattig. ze vraagt elke keer als ze me ziet of ik al op de middelbare school zit.
Oud 17-10-2005, 11:06
Muspel
Muspel is offline
Mijn ene oma is heel lief en heeft een twents accent en altijd snoep in haar tas dus ze is een echte oma. En ze zit ook altijd aan mijn been maar dat vind ik irritant, maar je moet toch iets voor het snoep overhebben natuurlijk. Aan de andere kant kan ze ook heel erg zeiken en dat doet ze beter dan ik en ik dacht dat ik goed was. En oja, ze doet altijd alsof ze hoofdpijn krijgt als ik iets zeg waar ze het niet mee eens isen als ze vind dat ik te hard praat.

En mijn andere oma is ook lief, maar is voor andere mensen echt zo´n Tang Op Leeftijd. En ze heeft mijn vader onder de plak als ze hem dingen begint te verwijten. En ze kan ook kleurrijker schelden dan ik en dat vind ik best wel stoer, want oma´s horen niet te schelden in bijzijn van hun kleinkinderen maar zij deed dat wel en niet zo´n klein beetje ook. Omdat er een pleeborstel vast zat in haar afvoerpijp. Met heel veel godverdommes maar tegelijk heeft ze wel haar hele huis volhangen met crucifixen

en mijn opa´s heb ik niet gekend maar ze zijn vast wel leuk want de ene was een Franse Limburger en de andere kon alleen maar Twents.

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 11:12.
Oud 17-10-2005, 12:09
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Alleen mijn 2 oma's leven nog.

Met de ene oma kan ik het wel goed vinden, hoewel ik niet echt goed contact met der heb. Ik zie haar meestal 1X per week. Ze is echt zo'n oma die om de zoveel tijd je wat geld toestopt. Ze loopt altijd koekjes en snoepjes uit te delen. En als je bij haar op bezoek komt krijg je standaard een glas sinasappelsap en een kokoskoek écht elke keer weer. Ze is iemand die erg op zichzelf is ze kent de weg niet eens meer in het dorp waar ze woont omdat ze altijd naar dezelfde winkels gaat en nooit verder komt. Ze geeft echt nergens verder iets om, ze doet lekker haar eigen dingen. Ze kleedt zich best goed voor iemand van haar leeftijd. Ze zit wel altijd steen en been te klagen over vroegah, en dat het de slechte kant op gaat met Nederland. Haar man (mijn opa) is bijna 7 jaar geleden overleden en met hem kon ik het echt goed vinden. Hij was er altijd voor z'n kinderen en kleinkinderen en nam ons overal mee naar toe.

Mijn andere oma woont tegenover ons. Wat meestal een erg groot nadeel is. Ze is nogal bemoeizuchtig en stookt mijn moeder vaak tegen mij op. Soms wordt zelfs m'n moeder er gek van. ( en mijn vader ook) Ik kan het niet goed met haar vinden en dat weet ze zelf net zo goed als ik. Hoewel ze meestal doet alsof haar neus bloed. Soms hoor ik van m'n moeder dat ze het zich zo aantrekt, en dat het haar veel verdriet doet. Hoewel ze de keer daarop weer tegen me loopt te zeiken. Ze weet altijd alles beter, en ik ga daar ook altijd lekker tegenin omdat ik dat niet kan velen. Ookal is ze oud ze moet zich ook maar eens aanpassen. Mijn vader heeft de strijd allang opgegeven, maar ook hem zul je niet vrijwillig op bezoek bij haar aantreffen. Haar man ( mijn opa) is allang overleden en ik heb hem nauwelijks gekend omdat ik nog veelst te jong was. Het scheen een goede man te zijn geweest en helemaal geen zeikerd zoals mijn oma. Jammer dat ik hem nooit echt gekend heb.
Oud 17-10-2005, 13:24
Verwijderd
Ik heb twee oma's die niet echt oma-ig zijn. De ene is 83 en loopt mij er nog uit in bergwandelingen. Ze woont helaas in Nieuw Zeeland. De andere oma is niet zo'n oma van: 'hoe gaat het op school' maar meer van: 'ben je nog uit geweest/welke film als laatste gezien.'
En m'n derde oma is wel een echte oma. Ze betuttelt en noemt mij steeds Anouk, want de naam van mijn jongere nichtje is.
Oud 17-10-2005, 17:44
Verwijderd
Mijn ene oma is al 7 jaar dood en was zover ik me kan herinneren een fijn mens. We deden altijd kaartspelletjes met als inzet muntdropjes, wanneer er niemand keek schoof ze me stiekem wat dropjes toe.
Haar man, me opa, is al 54 jaar dood. Gestorven door het in contact komen met chemische stoffen, in een duits werkkamp.

Mijn andere oma zit in een opvangtehuis en is geestelijk niet helemaal in orde. Ze is altijd vrolijk en aardig maar zo gek als een deur.
Bij het laatste familiedineetje in een italiaans pizzarestaurant struikelde ze over dr tas, en moest ze met een brancard afgevoerd worden.
Haar man, me opa(vermeer), is kunstschilder en drinkt iedere avond ''een paar neutjes'', maar aan het eind van de avond is de halve fles leeg. Zijn 2e vrouw is een paar jaar geleden na een lang ziekbed gestorven, daarom is ie nu best wel eenzaam in een huis van 4 etages. K ga maar weer is snel een keertje naar hem toe.
Oud 17-10-2005, 19:59
Avelon
Avelon is offline
mijn oma is een beetje saai want ze wil altijd dat iedereen blij is
ze is dus wel lief
en mijn opa ook
ze worden wel steeds dommer, maar dat is ouder dom he
Oud 17-10-2005, 21:13
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Avelon schreef op 17-10-2005 @ 20:59 :

ze worden wel steeds dommer, maar dat is ouder dom he
haha
Oud 14-01-2006, 01:25
Verwijderd
Ik hoop niet dat het een probleem is dat ik deze up, want ik vind dit ene leuk topic.

Van mijn moeders kant heb ik een jonge familie.
Oma is dood. Opa (58) hertrouwd met Carla (51).
Carla is een typische amsterdamse. Ze heeft potverdomme maatje 34/36 en overdrijft alles. Ze bedoeld alles wel altijd goed. Maar het is niet leuk, dat als jij net nieuwe kleren hebt, dat ze haar veel te groot zijn. Nogmaals potverdomme. Carla heeft kalknagels. Toen ik een jaar of 5 was, zag ik dat en vroeg wat dat waren. *dat zijn kalknagels Siegrid* Toen heb ik het *carla's nagels leven langer met calgon* liedje op haar verjaardag gezongen. Met veel gierende toeschouwers. Carla vindt zichzelf altijd heel erg hip. Ze zijn erg rijk.

Mijn andere oma is een deutsche slageroma. Denk een jaar of 70. Lief mens. Kralen-blousjes-caravan-deutscheslager-kruidkoekbakkende-oma. Ofnee, eigenlijk een BEPPE. want zo heet dat. Beppe gaat nog steeds met pake.
Oud 14-01-2006, 02:46
Carn
Carn is offline
ik heb 2 oma's

1 oma is getrouwd met een succesvolle ex-zakenman waar ik NU al de vruchten van pluk. Een leuk stel, alhoewel wel erg jaren 50 soms. Lieve mensen, maar verder dan koetjes en kalfjes komt het niet.

1 oma was getrouwd met een alcoholische schoft die haar sloeg enzo. Zij geniet nu van haar pensioen (zonder hem natuurlijk) en is gewoon een knuffeloma. (L)
Oud 14-01-2006, 07:17
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
mn ene oma is kut omdat ze nie tlief was tegen mn moeder en mn andere oma is een zeikwijf
oja ik ben dronken dus ik vergeet vast wat ik zeg
mn familie kna me eigenlijk geen ene kanker schelen!
Oud 14-01-2006, 10:32
Lif
Lif is offline
Mijn ene oma was soms aardig maar meestal gemeen en die is nu dood. De ander was al zo'n beetje dement toen ik geboren werd en die is nu ook dood.

Mijn opa en oma zijn heel lang geleden gescheiden en allebei opnieuw getrouwd (en de gemene oma is ook weer gescheiden en nog een keer getrouwd en weer gescheiden).

De nieuwe vrouw van mijn opa (zijn ook al iets van 50 jaar getrouwd hoor) dat is echt een stom mens. Die zeurt altijd en laat nooit iemand bij m'n opa op bezoek komen.
Oud 14-01-2006, 10:50
Verwijderd
De ene omais 7 jaar geleden ofzo overleden, en ze maakte altijd pannekoeken met stroop. En dan de echte stroop, niet de ranzige nep-zoete stroop.

Mijn andere oma word in februari 94, en heeft in 3 jaar tijd twee keer har heup gebroken. De eerste keer was 2 jaar geleden, toen zeiden de dokters dat ze waarschijnlijk nooit meer zou kunnen lopen, en 3 weken later liep ze weer. Langzamer uiteraard, maar ze liep wel weer. Ze heeft 10 kinderen gekregen, en heeft nog altijd het gevoel dat ze voor hen en
(achter)kleinkinderen moet zorgen. Zo is het, elke keer als je naar haar toe gaat, dat je thuis komt met 2 euro (ofzo) op zak, en een zak snoepjes. Tot een jaar terug breidde ze ook nog sjaals en sokken voor iedereen. Vol met gaten en zo scheef als maar mogelijk is, maar ze zorgde wel voor iedereen. Iedere keer als ik daar ben, en ik ga, vraagt ze me of ik al een vriendje heb. En dan zeg ik: nee. En dan word ik door iemand van 93 gewaarschuwd dat ik toch maar uit moet kijken met jongens, want ik heb nog mijn hele leven om iemand te zoeken en dan vraag ik of zij wel al een vriendje heeft, en dan zit ze helemaal te schudden van het lachen in haar stoel, en dan zegt ze: Nee, ik heb een goede man gehad, daar heb ik genoeg mee. En dat terwijl opa gewoon al 20 jaar dood is.
Op haar tafel staat ook altijd "de Kiep" (de kip). Een glazen (stiekem best wel lelijke) kip, waar je het hoofd vanaf kunt halen en waar ALTIJD snoepjes in zitten.
Ik hou van mijn ome <3 (L)
Oud 14-01-2006, 11:41
Snuitermans
Snuitermans is offline
Zowel mijn oma's als opa's zijn töt. Alle vier waren ze niet bijzonder rijk, echter wel levensgenieters. De opa en oma van mijn moeders kant besloten zich te verdiepen in filosofisch geneuzel ter tijde van hun pensioen. De opa en oma van mijn vaders kant waren arm echter erg lief en gul voor zover dat ging. Ze hielden van pianojazz en –klassiek.
Oud 14-01-2006, 11:55
botulismf
botulismf is offline
Mijn Nederlandse opa en oma zijn erg lief. Oma tuiniert graag en kookt erg lekker, opa speelt wekelijks pool en had vroeger zijn eigen supermarktketen. Ook houden ze van scrabble en andere spannende bordspelen en zitten ze samen op koersballen, een soort jeu de boules.

Mijn Spaanse opa is dood en hij was wel gaaf in zijn opajaren maar volgens mij was hij niet zo'n goede vader. Maar voordat hij getrouwd was zat hij bij de politie en is hij een keer in zijn hart geschoten en toen heeft zijn gouden kruisje dat om zijn nek hing hem gered.
Mijn Spaanse oma maakt fantastische macaroni uit de oven (met stukjes CHORIZO) en heeft het best wel zwaar nu ze in haar eentje voor mijn tante moet zorgen (die het Downsyndroom heeft).

Opa en oma in Nederland zie ik vrij regelmatig, oma in Spanje helaas veel te weinig.
Oud 14-01-2006, 11:58
Allochthony
Allochthony is offline
Heb ik niet, maar ik heb eigenlijk best een hekel aan oude mensen op straat (en wat me opvalt is dat het dan vooral blanke ouderen zijn die zo vervelend zijn, hier in Den Bosch tenminste ).

Boo.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten