Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 15:40
muisje1000
muisje1000 is offline
Ik draag zachte contactlenzen en heb de laatste steeds vaker last van mijn ogen. Ik denk dat het komt doordat ik niet goed tegen me make-up remover kan. Ik heb er al verschillende geprobeerd (etos,kruidvat,hema, nivea en garnier) maar van al deze kreeg ik last van me ogen. Als ik een paar dagen geen mascara draag heb ik geen last meer van me ogen. Weet iemand een make-up remover, die geschikt is voor zeer gevoelige ogen?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:04
Kali
Kali is offline
1. Zeker dat het aan de make up remover ligt en niet aan je Mascara?
2. Zeker dat het niet aan je lenzen ligt?
3. kun je niet gewoon water gebruiken ipv make up remover?
4. Draag je als man mascara?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:20
Neiu
Neiu is offline
Zoals Kali zei: ligt het niet aan de mascara? Misschien eens een andere proberen en dan bij voorkeur een voor gevoelige ogen.
Wat voor lenzenvloeistof gebruik je?
Ohja, en ik neem aan dat je je make up erafhaalt als je lenzen al uit zijn toch?

@Kali: Mascara met water afwassen wil meestal niet zo goed, ook omdat je met water redelijk moet boenen, ook al is het geen waterproofmascara en dat pijn doet.
Oud 14-01-2006, 16:21
muisje1000
muisje1000 is offline
Nee het ligt niet aan me lenzen of mascara, me ogen gaan helemaal pijn doen als ik me make-up er af haal. Als ik de volgende morgen wakker word, zijn me ogen ook niet schoon en pijnlijk! Oja en ik ben wel een vrouw....foutje in me profiel!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:32
Kali
Kali is offline
Al van die doekjes geprobeerd? ik denk diadermine ofzoiets ...
Misschien beter ? Of kijk eens in de winkel naar gevoelige ogen spul... Of bij de apotheker / drogisterij?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:57
Verwijderd
In elk geval éérst je lenzen uitdoen en dan pas de make-up eraf halen, anders kan er make-up remover aan je lenzen komen en dat doet idd pijn.
Als je nu een creme-achtige make-up remover hebt, kun je eens een tonic-achtige remover proberen, en andersom. Bij de opticien hebben ze trouwens ook speciale make-up removers voor mensen die lenzen dragen, maar dat is wel duur.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:42
Verwijderd
Inderdaad, éérst uitdoen. Ik kan soweiso niet tegen heel veel make-upremovers, kreeg altijd last van mijn ogen, ook toen ik nog geen lenzen droeg. Nu heb ik reinigingsmelk van Weleda, waar je make-up prima mee afgaat, en nergens meer last van.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:23
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb ongeveer het zelfde maar ik denk dat het juist van de mascara komt. Ik doe eerst mijn lenzen uit en daarna maak ik ze schoon. Maar als je waterproof hebt of gewoon goede, dure mascara dan gaan ze er slecht af door makeup remover waardoor er soms kruimels in je oog gaan zitten die gaan irriteren als je je lenzen in doen.

Kwam ik eigenlijk achter samen met mijn opticien. Had er eerder niet aangedacht!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:46
paarden_girly
paarden_girly is offline
het kan van de mascara komen... als die erg korrelig is komt dat bij je lens en dat is erg irriterend
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:47
paarden_girly
paarden_girly is offline
goedzo! d8 ik al
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:48
paarden_girly
paarden_girly is offline
waar ik paardjes verzorg heeft daar ook last van!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten