Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 12:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ieke schreef op 29-12-2005 @ 16:49 :
Natuurlijk is een film voorspelbaar als je het boek gelezen hebt en natuurlijk zit je dan te wachten op dingen. Dat heb ik altijd als ik een film zie waar ik eerst van het boek gelezen heb. Maar dat maakt een film niet slecht.
Ik heb het boek niet gelezen, daarom juist. Anders had ik 't wel 'geaccepteerd' maar ik had eerlijk gezegd nog nooit van Narnia gehoord voor ik de aankondigingen in de bios zag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 22:13
Anaïs
Anaïs is offline
Ik heb hem dit weekend gezien, zonder dat ik de boeken gelezen heb. Je moet je een klein beetje inleven, misschien wat terug kind worden, maar ik vond het best wel een mooie film, met mooie muziek erbij!

Is Disney trouwens van plan de andere boeken ook te verfilmen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 11:02
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 06-01-2006 @ 23:13 :
Ik heb hem dit weekend gezien, zonder dat ik de boeken gelezen heb. Je moet je een klein beetje inleven, misschien wat terug kind worden, maar ik vond het best wel een mooie film, met mooie muziek erbij!

Is Disney trouwens van plan de andere boeken ook te verfilmen?
Ik geloof Prins Caspian ja.
Oud 10-01-2006, 20:55
Severus
Severus is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 07-01-2006 @ 12:02 :
Ik geloof Prins Caspian ja.
Die is wel goed, maar ik hoop dat ze "Voyage of the Dawn Treader" ook gaan doen.
Oud 12-01-2006, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 10-01-2006 @ 21:55 :
Die is wel goed, maar ik hoop dat ze "Voyage of the Dawn Treader" ook gaan doen.
Ik wil the Horse and his Boy

De rest van de boeken eigenlijk ook.

Ik vind dat als ze er meer dan twee doen, ze ze maar gelijk allemaal moeten doen. En dan bedoel ik ook écht allemaal, inclusief The Magician's nephew.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 23:30
volkapagal
volkapagal is offline
Ik heb alle boeken gelezen en het meisje dat Lucy Pevensie speelt in de film, Georgie Henley, ken ik. Vriendinnetje van mij Ze is echt heel lief. Ik ben heel blij dat zij de rol heeft gekregen
Ze zei dat ze ook gaat spelen in "Prince Caspian" en misschien ook "The Voyage of the Dawn treader" Maar dat is pas veel later.
Daarna komt "The silver chair, daarna "The horse and his boy" daarna "The last battle" en ten slotte "The Magicians Nephew" als ik me niet vergis is dit tot nu toe de bedoeling.
Oud 14-01-2006, 11:32
Verwijderd
Citaat:
volkapagal schreef op 14-01-2006 @ 00:30 :
Ik heb alle boeken gelezen en het meisje dat Lucy Pevensie speelt in de film, Georgie Henley, ken ik. Vriendinnetje van mij Ze is echt heel lief. Ik ben heel blij dat zij de rol heeft gekregen
Ze zei dat ze ook gaat spelen in "Prince Caspian" en misschien ook "The Voyage of the Dawn treader" Maar dat is pas veel later.
Daarna komt "The silver chair, daarna "The horse and his boy" daarna "The last battle" en ten slotte "The Magicians Nephew" als ik me niet vergis is dit tot nu toe de bedoeling.
de hele volgorde wordt omgegooid, dus?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:57
volkapagal
volkapagal is offline
Ja zowat. Want ze willen eerst alle films met de 4 kinderen dat zijn LWW en PC. VotDT heeft Lucy en Edmund en dan komt Eustace erbij. Vandaar dat ze daarna ook direct SC doen, met Eustace en Jill. In LB komen Eustace en Jill ook weer in voor en pas na die boeken komt HB. En daarna pas MN, dus een soort "How it all began" film. Zo heb je nog twee films on te zien nadat Narnia is geeindigd in LB. Snappie? Maar dat is gewoon een tijdelijke volgorde. Ik weet niet of ze hem nog gaan veranderen ofzo...
Oud 14-01-2006, 15:01
Verwijderd
Citaat:
volkapagal schreef op 14-01-2006 @ 13:57 :
Ja zowat. Want ze willen eerst alle films met de 4 kinderen dat zijn LWW en PC. VotDT heeft Lucy en Edmund en dan komt Eustace erbij. Vandaar dat ze daarna ook direct SC doen, met Eustace en Jill. In LB komen Eustace en Jill ook weer in voor en pas na die boeken komt HB. En daarna pas MN, dus een soort "How it all began" film. Zo heb je nog twee films on te zien nadat Narnia is geeindigd in LB. Snappie? Maar dat is gewoon een tijdelijke volgorde. Ik weet niet of ze hem nog gaan veranderen ofzo...
Misschien dat ze ze in die volgorde opnemen en in "de" volgorde uitbrengen?

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat ze rekening moeten houden met de presonages en hun leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 15:51
Joostje
Joostje is offline
waarom verfilmen ze de boeken niet chronologisch? Ik vindt 7 fil, eigelijk wel wat teveel van het goede :/
Oud 14-01-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-01-2006 @ 16:51 :
Ik vindt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 17:24
volkapagal
volkapagal is offline
Nou, je moet niet vergeten dat de schrijver van de boeken C.S. Lewis, oftewel Clive Staples Lewis, ze niet op gromologische volgorde heeft geschreven. Hij begon met LWW, PC, SC, HB, LB en daarna MN. Als ik me niet vergis mss was het wel ietsjes anders maar in ieder geval. En over wat *Blue Angel* zei dat kan best zo zijn, maar volgens mij zou dat veel te lang duren. Kan wel, wie weet. Maar als dat zo was, waarom hebben ze MN niet eerst uitgebracht? Nou in ieder geval, wat maakt het uit? Als je het zo graag in die volgorde wilt hebben koop je later alle 7 DVD's en ga je op een zaterdag lekker naar allemaal kijken, op die volgorde, makkelijk toch? hahaha
Oud 14-01-2006, 17:26
volkapagal
volkapagal is offline
Ow en nog ff erbij zeggen, ze zijn niet eens zeker of ze ze allemaal gaan maken hoor. Mss gaan ze zelfs een paar samen voegen. Zoals SC en LB, maar daar ben ik ook niet zeker over.
Oud 15-01-2006, 11:08
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 14-01-2006 @ 18:23 :
omg ja
Oud 15-01-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Suusjuhh schreef op 01-01-2006 @ 18:11 :
Er zit overigens, als ik het goed gezien heb een fout in de film:
Spoiler
Dat viel mij ook al op.
Erg leuke film trouwens, veel minder kinderlijk en veel grappiger dan ik had verwacht.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 20:13
Krynn
Krynn is offline
De ijskoningin was goed, de beelden waren prachtig, maar verder pakte de film me net niet, net even te weinig spanning misschien?

Naja.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 21:17
volkapagal
volkapagal is offline
Hey hebben jullie ook gemerkt dat de kroon van "the white whitch" steeds korter werd in de film? en haar jurk steeds donkerder? Dat gebeurt omdat ze ook steeds minder macht heeft. Haar macht wordt heel erg zwak.
Oud 17-01-2006, 10:54
Verwijderd
Haha, wat cool. Was me niet opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-01-2006 @ 11:54 :
Haha, wat cool. Was me niet opgevallen.
mij wel, en net toen ik het gezegd had tegen m'n vriendin, kwam er een scène waarin ze haar lichte jurk weer aanhad...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:28
Severus
Severus is offline
Wie gaat er hier de DVD kopen zodra die uit is? Ik zeker.
Oud 20-01-2006, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 20-01-2006 @ 00:28 :
Wie gaat er hier de DVD kopen zodra die uit is? Ik zeker.
ikke
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:25
Verwijderd
ik kijk zooooo uit naar de film van the Voyage of the Dawn Treader, en dan vooral de scènes met de Dufflepuds

Ik ben weer aan't lezen en lag opnieuw S T R I J K

"Keep it up, chief, keep it up!"
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 10:46
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
ik heb m gister gezien, boeken nooit gelezen, nog nooit van dat hele Narnia gehoord en mag ik ff zeggen dat ik het een BOUTfilm vond? Hoe verneuk je een verhaal deel 1 was dit. Mijn goeie god ik heb me dood zitten ergeren aan die vier kids (behalve die Lucy die wist in ieder geval nog wat acteren was) Hoe kun je hun in godsnaam casten!? Het verhaal is prachtig, maar er wordt zooooo jammerlijk in geacteerd door die Peter, Edmund en heilig boontje Susan

ben ik echt de enige?? kan t me niet voorstellen!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Miss Pannekoek schreef op 10-02-2006 @ 11:46 :
ik heb m gister gezien, boeken nooit gelezen, nog nooit van dat hele Narnia gehoord en mag ik ff zeggen dat ik het een BOUTfilm vond? Hoe verneuk je een verhaal deel 1 was dit. Mijn goeie god ik heb me dood zitten ergeren aan die vier kids (behalve die Lucy die wist in ieder geval nog wat acteren was) Hoe kun je hun in godsnaam casten!? Het verhaal is prachtig, maar er wordt zooooo jammerlijk in geacteerd door die Peter, Edmund en heilig boontje Susan

ben ik echt de enige?? kan t me niet voorstellen!
als je de BBC-reeks ooit had gezien zou je wel héééél anders miepen

ten opzichte van die reeks is dit echt fantastisch acteerwerk.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 14:47
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-02-2006 @ 13:45 :

De BBC-reeks heb ik, geloof ik, nooit gezien. Heel misschien wel eens een keer een eerdere verfilming, want toen ik "The Lion, The Witch & The Wardrobe" las, zweerde ik dat ik ooit eens iets op TV had gezien over een jongen die met een witte heks meereed op haar slee.

Maar inderdaad, ik heb niets op te merken aan het acteerwerk, hoor! Ik vond dat ze heel naturel acteerden, zeker aangezien ze amper acteerervaring hadden (en dan vooral de kleine Georgie Henley, met haar 10 jaar - al zou je zeggen dat ze veel jonger is! ).
Oud 10-02-2006, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 10-02-2006 @ 15:47 :
De BBC-reeks heb ik, geloof ik, nooit gezien. Heel misschien wel eens een keer een eerdere verfilming, want toen ik "The Lion, The Witch & The Wardrobe" las, zweerde ik dat ik ooit eens iets op TV had gezien over een jongen die met een witte heks meereed op haar slee.
deze heks?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 15:02
Verwijderd
En de jongen langs de linkerkant?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:46
Severus
Severus is offline
Volgens mij was die jongen ook zwartharig. Het was volgens mij in ieder geval gemaakt in de jaren '90; maar wie weet kan het ook gewoon een fragment zijn geweest in een bepaalde serie of kerstfilm, ik weet het niet. Ik ben er ook al naar op zoek geweest, maar heb niets kunnen vinden.
Oud 10-02-2006, 20:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 10-02-2006 @ 13:45 :

Die BBC-reeks is echt om te huilen zo slecht
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 09:34
Verwijderd
Da's een feit!

De bevers lijken op gigantische bowlingkegels die werden bruingeverfd en de witte heks lijkt op de allereerste superman, die nu verlamd is. Heel eng als een vrouw op een man lijkt En Peter - de oudste - is bijna de kleinste van de hoop en ab-so-luut niet high-king-like... En Lucy die tanden
En die getekende figuurtjes
En Aslan

Alleen de professor vind ik oké...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 09:51
Severus
Severus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 11-02-2006 @ 10:34 :
Da's een feit!

De bevers lijken op gigantische bowlingkegels die werden bruingeverfd en de witte heks lijkt op de allereerste superman, die nu verlamd is.
Pssst.... Christopher Reeve is al sinds oktober 2004 dood....
Oud 12-02-2006, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 12-02-2006 @ 10:51 :
Pssst.... Christopher Reeve is al sinds oktober 2004 dood....
als je dood bent kun je toch ook niet lopen hé?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 15:47
bbyn
bbyn is offline
beetje laat ik weet het.. ben tijdje weggeweest maar wou tog nog even wat zeggen hierover..

SUPERFILM!! ik ben ong. grootste narnia-fan van nederland haha.. k had kaartjes voor de NL'se premiere.. met BN-ers en rode loper enzo.. vet maf... en ben daarna nog 6x naar de bios geweest.. I love this movie... nu nog wachten tot Prince Caspian... eind 2007... zucht...
Reageren

Regels voor berichten