Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 20:00
*[FairyGirl]*
*[FairyGirl]* is offline
Nog een bericht van mij, over het PWS over Spelletjes & Opvoeding.
Ik wil graag van jullie weten of jullie nog bordspellen spelen en of jullie vinden of het spelen (en kopen) van bordspellen is verminderd door komst van het computerspel.

Welke bordspellen vinden jullie leuk om te spelen? En welke computerspellen?
Oud 03-01-2006, 15:30
Tejay
Tejay is offline
Ik speel nog zoveel mogelijk bordspellen omdat die gewoon leuker en verrijkender zijn dan computerspellen.
Maar ik speel zowel simpele pocketspelletjes als de grote dozen.
Mijn lievelingspelletjes op dit ogenblik: De Kolonisten, Halli Galli (het spel met de bel), Carcassonne, 6 neemt.
Vroeger speelde ik ook wel nog op de computer, maar ben die tijd een beetje voorbij. Heb bijvoorbeeld wel de hele Tomb Raider serie uitgespeeld.
Oud 03-01-2006, 15:37
Tejay
Tejay is offline
Oh, en ik denk niet dat er minder bordspellen of beter: gezelschapsspellen gespeeld worden dan vroeger. Ik denk dat het gezelschapsspel zelfs aan een heropmars bezig is. De spellen worden ook steeds knapper, tactischer, technisch verfijnd. In het algemeen veel aantrekkelijker. Je hoeft tegenwoordig niet meer naar een computerspel te grijpen als je zin hebt in een strategisch oorlogs- of avontuurspel. Integendeel, de mogelijkheden en plots die vandaag in de bordspellen zitten zijn minstens even uitgebreid en knap als de digitale tegenhangers. Om maar De Kolonisten en al de bijhorende uitbreidingen als voorbeeld te noemen.

hmm, ik vraag me net af wat dit topic hier eigenlijk doet? Hoort dit niet op Games?
Oud 05-01-2006, 12:51
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Tejay schreef op 03-01-2006 @ 16:37 :

hmm, ik vraag me net af wat dit topic hier eigenlijk doet? Hoort dit niet op Games?
Er zijn daar wel vooral gamers alsin pc/playstation/ect.-gamers, maar als ik forumbaas was had ik het ook bij games gezet.

OT:Ik denk dat een computerspel iets heel anders is dan een bordspel. Een bordspel speel je ook om de gezelligheid. Ik vind het leuk om een borspel te doen en speel vooral monopoly.
Oud 05-01-2006, 13:06
Subject
Subject is offline
Ik speelde wel eens Roller Coaster Tycoon en The Sims, maar tegenwoordig speel ik bijna nooit meer computerspellen, behalve mijnenveger.

Bordspellen daarentegen ben ik helemaal gek op. Spellen die ik het vaak speel:

- Kolonisten
- Memory
- Schaken
- Backgammon
- Monopoly
- Hotel
- Betoverde doolhof
Oud 07-01-2006, 15:32
Hanneke
Hanneke is offline
bonanza is leuk. hebben we net een week en echt al 10 potjes gespeeld ofzo
Oud 08-01-2006, 15:26
Verwijderd
Ik speel eigenlijk veeel meer computerspelletjes dan bordspellen. Vroeger was dat anders, toen ik nog geen gameboy of nintendo had speelde ik met mn familie best vaak spellen.
bijvoorbeeld:

Kindermonopoly
Betoverende Doolhof
Het Amsterdam Spel
Levensweg
Otello
Dammen
Mens erger je niet
Klaverjassen

Rond mn 9e kreeg ik een gameboy, daar deed ik veel op:

Tetris (nog steeds)
Marioworld 1, 2 en 3
Pokemon

Tegenwoordig speel ik vooral op de Nintendo 64:
Zelda, 1080 snowboarding en Mario Party.
Oud 12-01-2006, 18:39
Verwijderd
Ik ben niet zo'n fan van bordspelen omdat ik ook geen familiemens ben. Heb ook geen broers of zussen.

Ik maak wel graag een puzzel en speel tabletop RPGs. Je hebt ook RPG-spellen, dat vind ik dan weer een stuk interessanter en fantasievoller. Daarbij speel ik het met vrienden.
Ik speel Exalted en Munchkin.

Daarbij ben ik een computerfan, dus bordspelen zullen het sowieso niet snel halen bij mij. Welke spellen ik leuk vind... GTA-reeks, Myst-reeks, Dune-reeks, Onimusha-reeks, Sims2, vanalles eigenlijk.
Oud 15-01-2006, 12:04
Srn
Srn is offline
Ik speel nog best wel vaak bordspellen, dat vind ik veel leuker dan computerspellen . Ik denk wel dat mensen minder bordspellen kopen omdat er ook veel computerspellen zijn ja..

Ik speel regelmatig:

- dammen
- schaken
- kolonisten van katan

Regels voor berichten