Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 20:58
Verwijderd
Ik vroeg me af of ik nog studiefinanciering krijg als ik al een HBO-diploma heb en dan nog een HBO of WO studie wil gaan doen. Want ik hoor om me heen verschillende geruchten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2006, 21:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
Als je HBO-studie vier jaar duurt en je gaat vervolgens een vijf-jarige HBO/WO opleiding doen, krijg je nog 1 jaar extra, ga je echter een vier-jarige opleiding doen, dan ben je door je studiefinanciering heen, je kan dan nog wel lenen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 21:12
Verwijderd
dat is toch niet logisch? als je een 5-jarige vervolgopleiding gaat doen krijg je wel nog een jaar studiefinanciering en als je een 4-jarige vervolgopleiding gaat doen niet?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 21:30
Integer
Integer is offline
Jawel, want je krijgt studiefinanciering voor de duur van je langste studie. Dit heeft te maken met het feit dat technische (en sommige andere betastudies) studies vijf jaar duren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 22:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor de bepaling van het aantal jaar studiefinanciering dat je krijgt wordt de lengte van de studie die je als laatste volgt genomen. Als dat een vierjarige studie is dan had je dus vier jaar recht op stufi en bij een vijfjarige studie recht op vijf jaar. Het aantal jaar wat je al gehad hebt wordt daar eventueel vanaf getrokken.

Voorbeeldjes:

Doe je dus vier jaar HBO en daarna nog vier jaar WO dan heb je recht op vier jaar in totaal

Doe je drie jaar HBO en daarna nog vijf jaar WO dan heb je recht op vijf jaar in totaal
Oud 15-01-2006, 10:38
Verwijderd
ik blijf het een rare regeling vinden maar goed dank jullie wel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 10:48
Iduna
Iduna is offline
Volgens mij krijg je geen stufi meer hoor, als je al een HBO diploma hebt behaald?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 10:51
Verwijderd
Er zijn trouwens ook opleidingen waarvoor extra stufi bestaat. Ik weet welke dat zijn, maar als je met de opleidingscode naar het IBG belt, krijg je vast antwoord
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 13:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als je HBO in 4 jaar doet en je doet vervolgens een kortere WO-opleiding (bijvoorbeeld 2 jaar of zo), dan krijg je geen SF meer, maar dan kun je wel nog altijd een lening afsluiten bij de IBG.
Oud 15-01-2006, 14:19
Onlyme
Onlyme is offline
Ik heb mijn vorige HBO in drie jaar afgerond en heb nu nog een jaar stufi voor mijn huidige studie. Dan is het over en ga ik een flinke schuld opbouwen. Maar goed, heb ook al 2,5 jaar stufi gehad op het MBO, dus geef ze geen ongelijk.
Oud 15-01-2006, 14:47
Verwijderd
ik geef ze in veel gevallen geen ongelijk maar ik blijf het wat onrechtvaardig vinden dat je niet gewoon een vast aantal jaren studiefinanciering krijgt als je nog studeert en dat je dan zelf mag uitzoeken hoeveel studie's je in die jaren propt, want sommige mensen stoppen een aantal keer, doen er een jaartje langer over en krijgen naar mijn idee nog steeds stufi?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 14:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 15-01-2006 @ 15:47 :
ik geef ze in veel gevallen geen ongelijk maar ik blijf het wat onrechtvaardig vinden dat je niet gewoon een vast aantal jaren studiefinanciering krijgt als je nog studeert en dat je dan zelf mag uitzoeken hoeveel studie's je in die jaren propt, want sommige mensen stoppen een aantal keer, doen er een jaartje langer over en krijgen naar mijn idee nog steeds stufi?
Ik heb vorig jaar iets anders gedaan, een vijfjarige WO-studie, ben gestopt en doe nu een driejarige HBO-opleiding. Ik heb in totaal recht op vier jaar stufi dus ik kan deze studie nog afmaken maar als ik daarna nog een master wil gaan doen mag ik alleen nog maar lenen.
Oud 15-01-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2006 @ 15:52 :
Ik heb vorig jaar iets anders gedaan, een vijfjarige WO-studie, ben gestopt en doe nu een driejarige HBO-opleiding. Ik heb in totaal recht op vier jaar stufi dus ik kan deze studie nog afmaken maar als ik daarna nog een master wil gaan doen mag ik alleen nog maar lenen.
dan ben ik gek. opzich is het wel terecht, maar het zou toch idealer zijn als ze alles zouden willen financieren.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 15:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 15-01-2006 @ 15:54 :
dan ben ik gek. opzich is het wel terecht, maar het zou toch idealer zijn als ze alles zouden willen financieren.
Tuurlijk is dat idealer maar ze moeten ergens een grens trekken
Oud 15-01-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-01-2006 @ 16:03 :
Tuurlijk is dat idealer maar ze moeten ergens een grens trekken
dat snap ik, anders kan de nederlandse overheid intussen ook wel falliet verklaard worden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 16:09
Wawl
Wawl is offline
Was het maar zo, dat zou mijn lasten toch enigszins verlichten.
Oud 21-01-2006, 14:07
Cylon
Cylon is offline
Stel je begint een nieuwe HBO of WO- studie naast je huidige HBO studie ( je hebt van deze geen propedeuse gehaald)

Kan, en krijg je dan voor de tweede studie die je tegelijkertijd met de eerste doet dan nog studiefinanciering?

Kun je op twee verschillende scholen twee studies doen, en studiefinanciering ontvangen? ?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 14:31
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Cylon schreef op 21-01-2006 @ 15:07 :
Stel je begint een nieuwe HBO of WO- studie naast je huidige HBO studie ( je hebt van deze geen propedeuse gehaald)

Kan, en krijg je dan voor de tweede studie die je tegelijkertijd met de eerste doet dan nog studiefinanciering?

Kun je op twee verschillende scholen twee studies doen, en studiefinanciering ontvangen? ?
Twee studies volgen = één keer collegegeld betalen en dus ook maar één keer studiefinanciering ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 14:49
Cylon
Cylon is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 21-01-2006 @ 15:31 :
Twee studies volgen = één keer collegegeld betalen en dus ook maar één keer studiefinanciering ontvangen.
Is daarmee de vraag of je 2 studies op 2 verschillende scholen kan volgen ook beantwoord?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 15:05
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Cylon schreef op 21-01-2006 @ 15:49 :
Is daarmee de vraag of je 2 studies op 2 verschillende scholen kan volgen ook beantwoord?
Het kan. Je moet gewoon rekening houden met de contacturen van elke opleiding. Maar waarom zou je dat willen? Kun je niet beter in een ding je energie steken?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten