Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik las pas in Trouw over een bacterie die leeft van radio-actief afval. Die zingt het wel even uit. Maar inderdaad, andere lifestyle. Als al die vetzuchtige papzakken eens niet voor elke afstand beneden de 5-10 km de auto zouden pakken,....twee vliegen in één klap. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vrees echter dat de aarde onvoldoende grondstoffen heeft om deze transitie voor elke bevolkingsgroep te garanderen in deze wereld. Het Westen zal dus vooral de handelsbarrieres moeten houden en arme werelddelen exploiteren door eigen gebrek aan grondstoffen. Als hier in de jaren 80 mee was begonnen, had het Westen de groei van Aziatische economieen kunnen voorkomen en had het zijn machtspositie weten te versterken. Dit is slechts de cynische politiek die ik uitgevoerd zou hebben mocht ik toen dictator zijn geweest, voorlopig moeten we vertrouwen dat de noodzaak inderdaad de moeder is van alle uitvindingen en we dankzij verder ontwikkelde technologie zulen overleven.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat een houding die schurkt aan het positivisme. Ik dacht dat we die wetenschappelijke fase wel gepasseerd waren. |
![]() |
||
Citaat:
Overbevolking is inderdaad een zeer kwalijke zaak. Daarom weiger ik ok maar 1 cent uit te geven aan organisaties als Artsen zonder Grenzen en Fostern Parents. Het is heel fijn dat we allemaal hongernegers gaan helpen om tegen ziektes en honger te vechten, maar vroeger was het zo.. 1. paar mensen.. veel eten 2. mensen gaan veel eten, veel mensen 3. veel mensen, minder eten 4. mensen kunnen minder eten, evenwicht 5. misoogst, mensen hebben niks te eten 6. minder mensen, nieuwe balans 7. goede oogst --> weer naar 1 Dat hebbe jullie vast ook wel allemaal bij Aardrijkskunde geleerd kinders (mijn Aardrijkskunde leraar heeft ons ook gewoon lik op stuk verteld dat het slecht is om die mensen te helpen) maar nu gaan er minder mensen dood dus word de natuur natuurlijk overbelast. Kortom: Geboortebeperking, ja want ik weet ook wel dat je mensen niet express mag laten doodgaan.. maar je kunt in elk geval helpen dat er niet zoveel meer bijkomen.. Dus juist de goedwillende organisaties maken het probleem alleen maar groter. Ik stel voor om de natuur zijn werk te laten doen en dan doet AIDS de rest wel.. Want er is zo'n theorie dat er nog geen medicijn is tegen AIDS omdat men de bevolkingsgroei in de hand wil houden, wat opzich best goed mogelijk is als je het probleem van overbevolking beschouwd.. Het komt trouwens ook voor in een boek van Tom Clancy (Uur van de Waarheid geloof ik) dat zo'n groep wetenschappers een virus wil loslaten wat 1 op de 1000 mensen overleefd en een geselecteerde groep mensen word ingeent.. Hoe dan de dieren door New York City struinen en dat eerst de ratten in aantal toenemen en vervolgens de echt wilde dieren.. prachtig boek.. Alleen vrij zuur als zoiets echt gebeurt |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat me nog net een stap te ver om driekwart van de mannen te castreren en de vrouwen met een kuisheidsgordel te laten lopen, maar dat zou natuurlijk wel de beste oplossing zijn. Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorlichting is wel goed, maar tevens duur. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() "Vroeger" was het namelijk ook zo dat de gemidelde westerse mens maar een jaar of 50 werd. Nu worden mensen hier makkelijk 70, vaak 80 of nog ouder. Mag jij mij eens uitleggen waarom het slecht is dat mensen daar veel kinderen hebben, terwijl we hier mensen "onnodig oud" laten worden? Het nettoresultaat lijkt mij namelijk hetzelfde. Zowel mensen die langer leven als normaal, als meer mensen dan normaal zorgen voor een anders consumptiepatroon, en daarmee een grotere aanslag op natuurlijke bronnen. Want laten we ook niet vergeten dat mensen in het westen een heel ander consumptiepatroon hebben als de gemiddelde Afrikaan. Voor elke bejaarde hier, kun je misschien wel 15 a 20 "hongernegers" voeden. Jouw logica van "ze zijn daar met te veel, dus laat de natuur haar werk maar doen" zou net zo goed op de westerse situatie doorgetrokken kunnen worden. Alle medische hulp aan 50-plussers maar opschorten, Sup.?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hitler wilde alleen 'bepaalde rassen' (lees: iedereen die hij niet mocht) beperken. Je hoort werkelijk beter te weten.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Stel dat iemand al hiv-positief is. Moet hij dan maar kinderloos sterven? Dat zou m.i. de beste oplossing zijn, maar het is niet erg humaan. Trouwt hij, dan heeft hij seks met een ander. Die kinderen hebben een grote kans ook hiv-positief geboren te worden, en omdat de katholieke kerk tegen voorbehoedsmiddelen is, komen er uit zo'n huwelijk dus heel veel hiv-positieve kindjes naar voren. Ook al blijven die hiv-kindjes maagd tot het huwelijk en neuken ze nooit erbuiten, dan nog brengt dat huwelijk op zijn beurt ook weer hiv-besmette kinderen voort. Citaat:
Het klinkt grof, maar als je wilt helpen, zul je eerst een soort 'bovenklasse' van sterke, gezonde Afrikaanse werkkrachten moeten hebben, die een beetje de orde kan handhaven, die arbeid kan verrichten en dergelijke. Desnoods school je die in een ander land en stuur je ze daarna terug, en laat je ze werken onder toezicht van een externe organisatie. Hulp begint op de grond, bij mensen zelf. Daarom werken bijv. die micro-kredieten ook zo goed. Mensen zijn dan in staat zelf iets te doen, zelf de boel op te bouwen, ipv. continu afhankelijk te zijn van anderen. Je kunt dat ook verleggen naar scholing van kleine groepen arbeiders die dan lokaal aan de slag gaan. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij zal symbool staan voor het goede, dat het kwade overwon. Mensen zullen zelf opperen om in de nieuwste Bijvelversie het verhaal van David en Goliath te vervangen door die van de vliegende non en de nare man... Wees er trots op, jong. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien moet men het eerst nog 60-100 jaar uithouden zonder die gelden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er komt zelfs een trend teruggang over een spanne van 20 jaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om maar de problematiek in respectievelijk zuidelijk en westelijk Afrika in een parabel samen te vatten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 |