Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 13:02
triesz
triesz is offline
Hey mensen hier,
Allereerst hoop ik dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad!
Maar ik hoop ook dat jullie me kunnen helpen met mijn werkstuk. Ik moet een enquête houden over de vraag of geld gelukkig maakt. Wat vinden jullie daarvan?
Ik hoop dat jullie hierop willen reageren.

kusz,
P@+r!(!@
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2005, 14:25
Barry K
Barry K is offline
Het helpt je een heel eind op weg...
Oud 28-12-2005, 17:13
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Iik vind dat geld wel gelukkig maakt. Ik bedoel als je arm en veel geld zorgen hebt. Lijkt me dat je best wel depressief er van wordt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 04:36
Unique Clone
Unique Clone is offline
Ja
Oud 30-12-2005, 18:11
Go
Go is offline
Het maakt je niet gelukkig, in de zin van ongelukkig naar gelukkig. Maar geen of weinig geld betekent wel vaak omstandigheden waaronder je eerder ongeluk zult zijn, bijv. de spanningen die ontstaan door de financiële gevolgen van ontslag.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 11:58
Gedoemd
Gedoemd is offline
Citaat:
gerwin schreef op 30-12-2005 @ 19:11 :
Het maakt je niet gelukkig, in de zin van ongelukkig naar gelukkig. Maar geen of weinig geld betekent wel vaak omstandigheden waaronder je eerder ongeluk zult zijn, bijv. de spanningen die ontstaan door de financiële gevolgen van ontslag.
Oud 31-12-2005, 13:25
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Teveel of te weinig geld maakt niet gelukkig.
Oud 01-01-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
ge·luk (het ~, ~ken)
2 aangename toestand waarin men zijn wensen bevredigd ziet en vrede heeft met zichzelf en zijn omgeving
Aangezien sommige wensen materialistisch van aard zijn kan geld iemand dus wel gelukkiger maken. Hij is immers in staat een deel van zijn wensen te bevredigen. Waar het natuurlijk om gaat is dat geld immaterialistische wensen als liefde, gezondheid en vriendschap niet kan vervullen. Het spreekwoord wordt meestal gebruikt om aan te geven dat iemand die zich volledig op geld verdienen/carriëre maken richt, andere zaken (met name sociale) niet moet verwaarlozen.

Denk voortaan zelf eens na.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:02
Go
Go is offline
Citaat:
ongeluk => ongelukkig

Ja, ik kon mijn bericht niet meer wijzigen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:12
no pain n death
no pain n death is offline
Citaat:
FuSe schreef op 01-01-2006 @ 15:30 :

Denk voortaan zelf eens na.
De pot verwijt...

(Het is een 'enquete'. van 1 vraag ja)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:21
Verwijderd
Ja. Geld geeft je tot op zekere hoogte de vrijheid de dingen te doen die je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:32
Faerie
Faerie is offline
Ja, absoluut.
Je moet er denk ik gewoon goed mee om kunnen gaan, niet alles in 1x over de balk gooien of alles vergokken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 11:20
muts8848
muts8848 is offline
geld maakt niet gelukkig, maar het is verdomd makkelijk als je het hebt
Oud 10-01-2006, 14:37
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Ertur schreef op 09-01-2006 @ 19:21 :
Ja. Geld geeft je tot op zekere hoogte de vrijheid de dingen te doen die je zelf wilt.
Oud 10-01-2006, 18:35
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 23:41
Srn
Srn is offline
het kan wel een deel helpen, maar van als je echt ongelukkig was en dan krijg je een hoop geld, ben je heus niet meteen wel gelukkig .. dat gelukkig zijn ligt ook wel aan andere dingen
Oud 15-01-2006, 16:33
Sailor
Sailor is offline
Ik denk dat wanneer mensen het goed hebben en opeens een hoop geld krijgen daar niet persee gelukkiger van worden, wel aagenamer.

Maar mijn moeder daar integen, die in de bijstand zit en elke euro dubbel en dwars moet omdraaien en constant zich zelf afvraagt of ze de volgende maand wel door kan komen zou van van wat extra geld wel heel gelukkig wordt omdat ze dan gewoon minder zorgen heeft. Ze vind het bijvoorbeeld verschrikkelijk dat zij mij en mijn andere broers vroeger nooit zakgeld heeft kunnen geven, en dat wij zelf onze kleren betaalden (vanaf 15/16 met bijbaantje) en dat ze nooit eens iets extra's voor ons kon doen. Ik weet zeker dat voor deze mensen wat extra geld een heleboel goeds doet.

Met de stelling: "Maakt geld gelukkig" ben ik het dus wel eens, met als toevoeging dat het geluk ontstaat uit de zorgen die weg vallen.

En ik ben het trouwens volledig met Srn eens dat het een deel helpt, maar dat je inderdaad heus niet meteen gelukkig bent als je een hoop geld krijgt/verdient, dat hangt af van veel meer dingen.
Oud 16-01-2006, 17:39
Rodion
Rodion is offline
Huiswerk 'o mati©:

Geen geld kan een mens ongelukkig maken.

Geld maakt een mens niet persè gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:08
Srn
Srn is offline
Citaat:
Sailor schreef op 15-01-2006 @ 17:33 :
Ik denk dat wanneer mensen het goed hebben en opeens een hoop geld krijgen daar niet persee gelukkiger van worden, wel aagenamer.

Maar mijn moeder daar integen, die in de bijstand zit en elke euro dubbel en dwars moet omdraaien en constant zich zelf afvraagt of ze de volgende maand wel door kan komen zou van van wat extra geld wel heel gelukkig wordt omdat ze dan gewoon minder zorgen heeft. Ze vind het bijvoorbeeld verschrikkelijk dat zij mij en mijn andere broers vroeger nooit zakgeld heeft kunnen geven, en dat wij zelf onze kleren betaalden (vanaf 15/16 met bijbaantje) en dat ze nooit eens iets extra's voor ons kon doen. Ik weet zeker dat voor deze mensen wat extra geld een heleboel goeds doet.

Met de stelling: "Maakt geld gelukkig" ben ik het dus wel eens, met als toevoeging dat het geluk ontstaat uit de zorgen die weg vallen.

En ik ben het trouwens volledig met Srn eens dat het een deel helpt, maar dat je inderdaad heus niet meteen gelukkig bent als je een hoop geld krijgt/verdient, dat hangt af van veel meer dingen.
Kijk net zoals jij dan zegt, op die manier kan geld wel gelukkig maken. Dan is het anders. Maar als je wel rond kan komen en misschien nog wel redelijk/veel over hebt dan zal het je niet gelukkig maken denk ik.
Oud 19-01-2006, 20:31
thijno
geld maar j tot op een zkere hoogte gelukig!! niet al benj een gierige zak die alles alleen wil en een ego is! dan heb j er niet veel aan! tog? ennuh het is makkelijk als j ermee kan doen wat j wil!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:58
Verwijderd
Geld maakt niet altijd gelukkig, maar geen geld maakt helaas wel bijna altijd ongelukkig. op zo'n manier kun je het ook bekijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten