Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2006, 21:37
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Wie heeft er weleens overnacht in zo'n zogenaamde jeugdherberg?
Ik wil het komende zomer gaan proberen en vroeg me af waar je meer privacy hebt: in een kamer met 4 of met 16 mensen?
Hoe meer mensen, hoe meer kans op irritante mensen. Maar hoe meer mensen, hoe makkelijker ze te negeren zijn.
Dilemma's, dilemma's.......
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Advertentie
Oud 02-01-2006, 12:56
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Als je 't niet weet zou ik voor die van 16 gaan, die's waarschijnlijk goedkoper

Maarja, tuurlijk heb je op een kamer van 4 personen meer kans op privacy..

Maar ik zat in de vakantie in een kamer met 8 (of 10), en iedereen ging eigenlijk zijn eigen gang, ik ben met een iemand van die kamer en nog een paar uit andere kamers naar de pub geweest, maar verder..
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 02-01-2006, 13:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik, toen ik de decentrale selectie deed in Rotterdam om geneeskunde in te komen. Was een 8 persoonskamer en ik vond het vrij irritant. Maar dat heeft dan ook te maken met het feit dat ik allemaal tentamens moest maken en graag uitgerust en helder wilde zijn.
Maar ik zou het nog steeds niet graag doen. Er zijn zat goedkope hotels.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 02-01-2006, 14:21
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Je kunt ook gewoon een eigen kamer als je privacy wilt? Kost je natuurlijk wel meer.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 02-01-2006, 17:49
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb 2 weken geleden in Londen in een hostel gezeten met 8 bedden, 7 daarvan waren bezet. Het is best goed te doen vind ik alleen het in en uit de kamer lopen van mensen is soms best irritant, dan bedoel ik uiteraard in de nacht en de ochtend.

(echte) privacy heb je sowieso niet op een kamer die je met meerdere deelt. Ik zou mijn beslissing nemen op de basis van de kosten, mocht deze niet verschillen in een kamer van 8 of 16 man zou ik voor die eerste gaan omdat het geluidsoverlast kleiner is.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 02-01-2006, 18:52
ironflower
ironflower is offline
IK heb van de vakantie in heel veel hostels geslapen en echt verschil vond ik er niet in zitten of je nu met 16 mensen of met 4 mensen op een kamer slaapt.
Of ik heb gewoon geluk gehad dat alle mensen gewoon rustig deden als ze s avonds binnen kwamen.

Natuurlijk heb je er soms wel 'last' van, 1 avond was er iemand die echt enorm snurkte, ik heb er echt een de halve nacht van wakker gelegen. En de andere 15 mensen in de ruimte vast ook.
Maar ben ook midden in de nacht wakker geworden van 2 Amerikaanse jongens waarvan 1 er opeens achter kwam dat hij zn tas kwijt was en een heel grappig gesprek en drama volgde

Het scheelt wel wat geld natuurlijk met meer mensen op een kamer, ik was eerst een beetje bangig voor mijn spullen. Maar overal stonden kluisjes die je vaak bij je bed kreeg.
Wat ik wel vervelend vond was dat in sommige hostels er alleen groot licht was. Dus iedereen die s avonds terug kwam moest het grote licht aan doen.
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 02-01-2006, 20:44
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 02-01-2006 @ 15:21 :
Je kunt ook gewoon een eigen kamer als je privacy wilt? Kost je natuurlijk wel meer.
Ja dat klopt, maar dan zit je meteen aan een euro of 60 meer per nacht. En ik denk dat ik daar mn privacy wel voor op wil offeren
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Oud 03-01-2006, 14:53
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 02-01-2006 @ 21:44 :
Ja dat klopt, maar dan zit je meteen aan een euro of 60 meer per nacht. En ik denk dat ik daar mn privacy wel voor op wil offeren
60? Ik heb eens voor Berlijn gekeken, en dat was tussen de 20 en de 25 euro
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 03-01-2006, 15:43
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-01-2006 @ 15:53 :
60? Ik heb eens voor Berlijn gekeken, en dat was tussen de 20 en de 25 euro
Inderdaad, bij ons waren de 2 persoonskamers ongeveer 5 euro duurder dan een slaapzaal. Je zit natuurlijk in een jeugdherberg, dus nog betaalbaar voor jongeren. Een euro of 60 zal je in een echt hotel betalen.

Het ligt er ook aan in welke stad je bent, hoever je van alle belangrijke plaatsen (centrum, station) bent etc ect
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 03-01-2006, 16:29
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Bijna de hele maand Augustus vind het uiterst populaire Edinburgh Fringe Festival plaats. Daar wil ik graag een dag of 6 heen, maar dan zit ik dus in het ultrahoogseizoen, midden in het centrum van een stad die zowieso niet al te goedkoop is.

Bij de goedkoopste hostel die ik kon vinden zit je voor 8,90 Pond per nacht in een 16 persoons kamer, en voor 35 pond per nacht in een 1 persoonskamer. Die 60 euro was een uiterst grove schatting maar het scheelt toch een flink bedrag.
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Oud 03-01-2006, 16:32
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 03-01-2006 @ 17:29 :
Bijna de hele maand Augustus vind het uiterst populaire Edinburgh Fringe Festival plaats. Daar wil ik graag een dag of 6 heen, maar dan zit ik dus in het ultrahoogseizoen, midden in het centrum van een stad die zowieso niet al te goedkoop is.

Bij de goedkoopste hostel die ik kon vinden zit je voor 8,90 Pond per nacht in een 16 persoons kamer, en voor 35 pond per nacht in een 1 persoonskamer. Die 60 euro was een uiterst grove schatting maar het scheelt toch een flink bedrag.
35 pond is iets van 50/55 euro volgens mij, maar dat is idd wel fucking veel geld. Zal dan wel aan dat festival liggen ja. Ik zou dan voor een kamer met 16 mensen gaan, ik heb altijd veel meer last van weinig geluid dan heel veel geluid: een tikkende klok word ik helemaal gestoord van, maar op lowlands slaap ik als een roos
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 05-01-2006, 15:51
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik heb alleen ervaring met een 4pers kamer in praag. Wij waren met zn tweeen en die andere twee hoorden ook bij elkaar. Opzich heb ik er geen last van gehad. Zij waren altijd al weg als wij wakker werden en sliepen als wij terugkwamen maar natuurlijk moet je wel een beetje stiller doen en niet al te veel nababbelen als mensen liggen te slapen. Wij hebben na dat jaar steeds gekozen voor 2 persoonskamers ook liefst met eigen douche, maar in landen als bratislava, hongarije enzo scheelt dat ook geen 50 euro.. in jouw geval zou ik ook voor de slaapzaal gaan als het bij andere hostels hetzelfde is..
__________________
Everyone wants to be found.
Oud 18-01-2006, 19:41
Krynn
Krynn is offline
Mijn ergste ervaring met een jeugdherberg ooit was op een vierpersoonskamer....maar die kamergenote was gewoon een reteirritant takkewijf.

Als je wil slapen, hoe minder zielen hoe beter. Als je gezelligheid wilt, en contact, hoe meer zielen hoe beter. Ik zou vooral willen weten of het ontbijt een beetje redelijk is
Oud 18-01-2006, 21:53
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb in de zomer door Australië gebackpackt en ook steeds in hostels geslapen. Ik vond de 4- of 6-persoonskamers gezelliger en rustiger, maar had met de 8- of 10-persoonskamers ook geen moeite. Meeste mensen doen wel rustig en natuurlijk slaap je nooit zoals thuis, maar het is prima te doen. Ik zou voor de goedkoopste optie gaan.
Qua privacy vind ik trouwens: hoe minder mensen, hoe meer privacy.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-01-2006, 20:15
Minke88
Minke88 is offline
Ik overnacht al mijn hele leven in jeugdherbergen, met over het algemeen zeer goede ervaringen. Vooral in Engeland erg verzorgd en netjes. Samen met anderen in een kamer slapen lijkt misschien wat eng of vreemd maar je zit allemaal in hetzelfde schuitje en het is vaak leuk om eens met buitenlandse toeristen te praten en zo heb ik dus ook veel contacten gelegd over de hele wereld. Je kostbare spullen kun je zoals boven al gezegd vrijwel altijd kwijt in een kluisje, ik ben nog nooit bestolen oid. Echt een aanrader wat mij betreft!
Oud 29-01-2006, 04:15
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Krynn schreef op 18-01-2006 @ 20:41 :
Als je wil slapen, hoe minder zielen hoe beter. Als je gezelligheid wilt, en contact, hoe meer zielen hoe beter. Ik zou vooral willen weten of het ontbijt een beetje redelijk is
Ligt er ook aan hoe ze zelf bent, ik kan in slaap vallen terwijl er op disco niveau muziek wordt gedraait. Best grappig, komen er 5 dronken engelsen de kamer in al lallend, iedereen wakker behalve JCG .

Alleen mijn ochtend humuer vind 16 mensen omzich heen niet leuk
__________________
Disgustibus non est disputandem
Oud 08-02-2006, 08:36
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Hmm, ik heb ondertussen al in redelijk wat hostels geslapen, en ik hou zelf meer van grotere slaapzalen omdat ik alleen reisde en je zo met meer mensen in contact komt. Tja, als er veel mensen in 1 kamer slapen is er een grotere kans dat er iemand is die je irriteert maar er is ook een grotere kans dat er iemand is met wie je het wel goed kunt vinden.

En daarnaast zegt het aantal bedden op een zaal niet altijd alles. Zo heb ik in een hostel gezeten waar alle slaapzalen met 4 beddem helemaal vol waren terwijl ik mn eentje op een slaapzaal met 10 bedden lag.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 09-02-2006, 15:06
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
ik ga komende zomer naar brighton en daar slapen we dan op een 2persoonskamer. deze kost per persoon 36 euro per nacht (doordeweeks) en een kamer met 4 mensen kost 30. kamer met 6 mensen 27, 8 mensen 26 en 10 mensen 20. het is natuurlijk duurder om een 2persoonskamer te nemen, maar dan heb je én je privacy en ik vind het bij dit hostel de prijs nogal meevallen. maar het ligt er natuurlijk ook aan in welke stad je bent.
__________________
who rubs our noses in the night?
Ads door Google
Oud 10-02-2006, 15:56
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
In engeland heb ik in een aantal youth hostels overnacht, maar ik kende de mensen met wie ik de kamer deelde, het was een groepsvakantie. Ik vond het helemaal geweldig!!

(Als je nog een mooie zoekt in schotland, ga dan naar het youth hostel gelegen aan Loch Lomond (ligt op de westhighland way) Een sprookje!!)
__________________
Lief zijn!
Oud 11-02-2006, 10:07
santje17
Avatar van santje17
santje17 is offline
Heb in Schotland alleen maar in hostels geslapen, en alleen 1 nacht had ik last van de mensen om me heen. heb je op www.macbackpackers.com gekeken? daar kan je youth hostels aanklikken en dan zie je er geloof ik 2 in Edinburgh. Ik zat in het castle rock hostel, beviel me goed!
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119
Verwijderd
500 05-10-2020 18:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Brief Engels
IrmZjeuh
16 31-10-2005 08:15
De Kantine opzoek naar een (youth?)hostel in A'dam
AJMouse
9 24-03-2004 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.