Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2006, 22:48
D'nisSe
D'nisSe is offline
Wie heeft al is mee gemaakt dat je school helemaal niet meer ziet zitten door die ene persoon die een soort van macht over je heeft? Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen V. wordt onwijs snel boos en nou heb ik al een paar keer ruzie met haar gehad en als dat gebeurd dan zet ze dus ook mensen tegen mij op. Ik durf gewoon niets terug te doen en ik weet niet hoe ik dat moet gaan oplossen ik weet niet hoe ik voor me zelf moet gaan opkomen. Ik ben nou echt in staat om expres slechte cijfers te gaan halen zodat ik maar van haar af kom!
Oud 17-01-2006, 22:52
Verwijderd
Ben je er al mee naar je mentor geweest? Of naar een andere leraar die je vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 22:59
Prof
Prof is offline
omg dit staat altijd in die meiden tijdschriften

mja inderdaad naar metor of vertrouwens persoon op school gaan
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 23:34
D'nisSe
D'nisSe is offline
ja dat kan ik wel doen alleen mijn mentor heeft nogal een goede band (eigenlijk alle leraren die mij zouden kunnen helpen) met haar vader (die heeft 1 van de belangrijkste functie's bij ons op school) en mijn mentor (en die andere leraren) komen met feestjes en verjaardagen ook bij hem thuis. V. is trouwens super schijnheilig zoals zij normaal is tegen mij zo gedraagd zij zich echt niet tegen de leraren. Ze haalt goede cijfers, let goed op in de lessen, alle leraren mogen haar. Als ik met zo'n verhaal aan kom gelooft niemand me. Voor m'n gevoel sta ik op het moment echt machteloos.

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 23:37.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 09:09
Wawl
Wawl is offline
Misschien is het nog wel het beste om van je af te bijten.
Oud 18-01-2006, 09:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
D'nisSe schreef op 18-01-2006 @ 00:34 :
ja dat kan ik wel doen alleen mijn mentor heeft nogal een goede band (eigenlijk alle leraren die mij zouden kunnen helpen) met haar vader (die heeft 1 van de belangrijkste functie's bij ons op school) en mijn mentor (en die andere leraren) komen met feestjes en verjaardagen ook bij hem thuis.
Dat zegt niet dat ze niet kunnen begrijpen dat ze ook een heel andere kant kan hebben hoor.
Oud 18-01-2006, 10:55
Verwijderd
Ga naar je mentor, ook al kent hij haar vader, dat zegt niets.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 10:44
fanofhughgrant
fanofhughgrant is offline
Ik denk niet dat je per se naar je mentor moet gaan, ik denk niet dat dat veel nut heeft en het misschien alleen maar erger zou maken. ik denk dat het het beste is om het te proberen te negeren. Misschien een beetje een slappe oplossing, maar ik denk dat je je er echt gewoon niet veel van aan moet trekken. Dat van die slechte cijfers halen zou ik in ieder geval niet doen.
Maar is het zo dat je er helemaal alleen voor staat of heb je wel mensen die aan jouw kant staan?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 14:32
remy476
remy476 is offline
vol op de bek slaan..kan ze voorlopig niet meer praten
Oud 19-01-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 19-01-2006 @ 15:32 :

...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 19-01-2006 @ 15:32 :
En jij wilt naar de universiteit, las ik ergens anders? Dan zul je toch echt iets moeten doen aan die asociale houding van je. Op tuig zit een universiteit niet te wachten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 14:50
remy476
remy476 is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2006 @ 15:36 :
En jij wilt naar de universiteit, las ik ergens anders? Dan zul je toch echt iets moeten doen aan die asociale houding van je. Op tuig zit een universiteit niet te wachten.
hmm..ikke wel
Oud 19-01-2006, 15:09
Morri
Morri is offline
Citaat:
remy476 schreef op 19-01-2006 @ 15:50 :
hmm..ikke wel
Ben jij echt zeventien? Gedraag je dan ook zo. Help dat meisje of zeg gewoon niks.

@TS: zulk soort mensen zul je altijd houden. Als je naar de HAVO gaat kom je ze waarschijnlijk ook tegen. Bedenk dat ze zelf waarschijnlijk ook heel onzeker zijn en dat dit hun manier is om stoer gevonden te worden... best zielig eigenlijk of niet? Je hebt geen massa vrienden nodig.. slechts één waarop je altijd kunt rekenen. Ik weet hoe moeilijk het is, begrijp je probleem precies, maar je moet je niet op je kop laten zitten door hen. Het is zonde als ze nu alles voor je verpesten... die macht geef je ze toch niet?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:49
Verwijderd
Citaat:
D'nisSe schreef op 17-01-2006 @ 23:48 :
Wie heeft al is mee gemaakt dat je school helemaal niet meer ziet zitten door die ene persoon die een soort van macht over je heeft? Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen V. wordt onwijs snel boos en nou heb ik al een paar keer ruzie met haar gehad en als dat gebeurd dan zet ze dus ook mensen tegen mij op. Ik durf gewoon niets terug te doen en ik weet niet hoe ik dat moet gaan oplossen ik weet niet hoe ik voor me zelf moet gaan opkomen. Ik ben nou echt in staat om expres slechte cijfers te gaan halen zodat ik maar van haar af kom!
Soms helpt het om gewoon om er keihard tegen in te gaan. Het lijkt misschien een grote stap maar je kunt het al voor elkaar krijgen door maar een zinnetje dat ze niet verwacht, of een bepaalde houding. Ze vindt het duidelijk leuk om deze macht over jou te hebben en zolang jij doet wat ze zegt zal het nooit overgaan. De mensen die zij tegen jou opzet, dat zijn meelopers en die menen het niet zoals zij. Als je je tegen haar verzet zul je waarschijnlijk snel een paar van hen voor je kunnen winnen. Iedereen heeft immers zijn eigen mening, en dat is zeker niet altijd die van V.

Volgende keer als ze boos wordt of iets van je wil kijk je haar recht aan en zeg je: Nee, nee, nee, zoek maar iemand anders om tegen te blaten want ik hoef je onzin niet meer aan te horen (en vervolgens loop je weg). Volgende keer als je haar ziet en zij naar jou kijkt, zorg dan dat je jij niet de eerste bent die wegkijkt. Iemand lang aanstaren werkt namelijk intimiderend. Ze zal dit niet verwachten en niet meer weten wat ze moet doen. Als het blijkt te werken krijg je ook de volgende keer meer zelfvertrouwen, omdat je zelf hebt gezien dat je het eigenlijk best wel kunt.

Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 16:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon naar je mentor gaan.
Oud 19-01-2006, 20:10
D'nisSe
D'nisSe is offline
Citaat:
fanofhughgrant schreef op 19-01-2006 @ 11:44 :
Maar is het zo dat je er helemaal alleen voor staat of heb je wel mensen die aan jouw kant staan?
er is wel een meisje die mij begrijpt, alleen op het ene moment dan verteld ze me dus wat V. allemaal over mij lult en het andere moment dan zit ze en gaat ze alleen maar met V. om dus ik weet niet of ik haar wel kan vertrouwen.
Reageren

Regels voor berichten