Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 13:43
Verwijderd
Hoi, ik wil wat geld versturen van mijn eigen Paypal-account naar iemand in de US, en dat is natuurlijk in USD. Nu heeft hij een Paypal-link via de website maar daar kan ik alleen USD kiezen als valuta, en als ik dat doe dan moet ik eerst een creditcard registreren (heb ik dus helemaal geen zin in).

Nu kan ik het natuurlijk ook gewoon vanaf mijn eigen account doen (dus niet via een weblink) maar ook daar blijft-ie zeiken om een creditcard tenzij ik EUR kies. Nu mijn vraag, kan ik gewoon het bedrag in euro's overmaken naar de dollar-account van die persoon? Wordt dat automatisch en zonder kosten omgezet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2006, 13:53
Hakuna
Hakuna is offline
Ik gebruik al geruime tijd paypal voor mijn (internationale) betalingen naar het buitenland, maar dan wel via mijn creditcard. Normaal moet het ook mogelijk zijn om via een ''gewone'' bank/girorekening een betaling te doen via paypal, maar dan moet je dat wel vooraf instellen bij de instelling Profile hier kun je oa je bank gegevens invoeren en/of wijzigen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 13:54
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Als ik iets op ebay koop en betaal via paypall , ookal is mijn account in euro's word t automatisch en kostenloos omgezet naar dollars
Oud 19-01-2006, 13:55
Verwijderd
Ja maar kijk Cornel, mijn account is unverified, dus ik kan sowieso het saldo op mijn eigen bankrekening niet aanspreken. Hoeft ook niet, want ik heb eerst geld overgemaakt naar mijn Paypal-account, die nu een balans in euro heeft. Die wil ik gewoon overmaken naar iemand in de US, ik snap niet waarom ze dan verwachten dat je daar een creditcard voor aanmaakt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 14:04
Hakuna
Hakuna is offline
Vreemde zaak dat jou paypal account moeilijk doet om euro's over te zetten naar bv dollars, je kunt altijd kiezen naar welke valuta je het bedrag wilt overmaken of het nou Engelse ponden, US dollars oid is maak niet uit. Het is moeilijk om via een forum hulp te beiden, maar dat er iets bij jou paypal account niet goed is ingesteld is wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 15:25
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Meestal is dat een kwestie van even contact opnemen met Paypal zelf. Ik doe al jaren zaken via Paypal en ben altijd unverified geweest.
Oud 19-01-2006, 20:16
Tiño
Tiño is offline
Op die manier gebruikte ik paypal ook. Ik stuurde gewoon bijv. 50e van mn rekening courant naar mn paypal account.
Vervolgens ging ik geld via paypal naar de tegenpartij overmaken, en dan is er onder andere de optie om de munteenheid te veranderen.nooit problemen meegehad verder.

Ik zou wel gewoon via paypal.nl gaan en niet via een vage link, kan een scam zijn.

Maar als je het in Euros overmaakt krijgt hij het ook in euros en dat vinden die lui vaak niet leuk.

Probeer het anders gewoon nog eens.
Oud 19-01-2006, 21:46
Verwijderd
Maar stel dat iemand dat bedrag binnenkrijgt in euro's, dan kan hij het toch gewoon weer omzetten naar dollars? Eventueel komt er dan nog een conversion fee overheen, maar die gaat ook van het bedrag af als je het bij de rekening van herkomst omzet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:33
Verwijderd
Mja, die oplossing heb ik ook op een ander forum gekregen, maar daar vertelde iemand me later dat je dan weer hetzelfde probleem kreeg (creditcardnummer invoeren)...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2006 @ 00:33 :
Mja, die oplossing heb ik ook op een ander forum gekregen, maar daar vertelde iemand me later dat je dan weer hetzelfde probleem kreeg (creditcardnummer invoeren)...
Weet je zeker dat je genoeg euro op je account hebt staan? Ik heb dat probleem ook wel eens gehad als ik te weinig saldo heb. In mijn vorige post heb ik uitgelegt waarom dat gebeurt. Als je bovenstaande instructies volgt, moet het gewoon werken.

Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 10:54
Gimme more beer
Ik weet eigenlijk 100% zeker dat het op de manier van Thomas moet werken. Van wanneer dateert jouw registratie?
Oud 20-01-2006, 12:13
Verwijderd
Paar dagen geleden. Maar ik heb het nu gewoon in euro's over gemaakt, dus in het ergste geval moet de ontvanger het handmatig converteren naar dollars (maar daarover gaat hij niet zeuren, omdat het toch een vrijwillige donatie is).
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 12:26
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2006 @ 13:13 :
Paar dagen geleden.
Dan zou ik sowieso even contact opnemen met Paypal, er verandert nogal eens wat in de "policy".
Oud 20-01-2006, 16:19
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-01-2006 @ 13:13 :
Paar dagen geleden. Maar ik heb het nu gewoon in euro's over gemaakt, dus in het ergste geval moet de ontvanger het handmatig converteren naar dollars (maar daarover gaat hij niet zeuren, omdat het toch een vrijwillige donatie is).
Dat kan vrees ik niet.Ik heb vaker gelezen over mensen die een aparte account namen om daar een andere munteenheid op te kunnen ontvangen.

Ook zijn er legio voorbeelden te vinden op ebay van verkopers die eisen dat een betaling alleen in USD plaatsvindt via paypal.
Oud 21-01-2006, 11:14
Gimme more beer
Ik heb altijd alles in euro's op m'n rekening gezet, m'n balans was ook altijd in euro's, maar ik heb geld ontvangen en verzonden in dollars, ponden, roepies, kronen en nog veel meer. Geen probleem
Oud 21-01-2006, 13:40
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-01-2006 @ 12:14 :
Ik heb altijd alles in euro's op m'n rekening gezet, m'n balans was ook altijd in euro's, maar ik heb geld ontvangen en verzonden in dollars, ponden, roepies, kronen en nog veel meer. Geen probleem
Paypal heeft toch alleen USDollars, Can.Dollars,Aus Dollars,Pond en Euros?
Oud 21-01-2006, 13:43
Verwijderd
Volgens mij is dat wat een account in zijn allersimpelste vorm aankan, maar het is ook vast wel mogelijk om andere valuta te versturen en te ontvangen als je dat specifiek opgeeft
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 14:00
Gimme more beer
Citaat:
Tiño schreef op 21-01-2006 @ 14:40 :
Paypal heeft toch alleen USDollars, Can.Dollars,Aus Dollars,Pond en Euros?
Kronen weet ik in ieder geval zeker
Oud 22-01-2006, 11:09
Verwijderd
Nee, bij paypal zitten altijd kosten bij transfer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten