Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 14:49
Verwijderd
Ik heb een week of 10 geleden mijn pink gebroken precies in het gewrichtje. Inmiddels is het allemaal wel weer aangegroeid enzo, alleen kan ik mijn vinger niet meer goed strekken. Hij kan zich strekken tot iets over de helft.
Nu is mijn vraag eigenlijk of er iemand anders is die wel eens een vinger ofzo gebroken heeft en weet hoe en of dit goedkomt?

Andere vraag is: Bij sommige dingen die ik doe heb ik nog steeds last van die pink, doet pijn. Is dat normaal, hou je dat bij gebroken botten en na hoe lange tijd zou dit dan eigenlijk weg moeten gaan?

Danku.

Ik heb nog nooit wat gebroken vandaar.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 14:52
Bloem
Bloem is offline
Ik heb mijn ringvinger gebroken, en daar had ik na een jaar nog wel eens pijn aan, dus ik denk dat dat wel normaal is. Ook kreeg ik die nog een tijd niet helemaal recht, maar dat is later wel goedgekomen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 14:52
Verwijderd
Als het bot goed geheeld is hoor je, voor zo ver ik weet, geen pijn meer te hebben. (Mijn zusje heeft iig geen pijn meer aan haar been sinds hij 'genezen' is verklaard nadat ze hem gebroken had.)

Heeft een arts gezegd dat je pink goed geheeld is?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 15:51
Poeperd
Poeperd is offline
Ik heb mn rechterpols, linkerarm, rechter middenhandsbotje (zoiets?) gebroken. En daarna een keer mn linker ringvinger. Alleeeeen... toen kwam ik in het ziekenhuis en wist dus al meteen dat hij gebroken was (ik weet ondertussen wel hoe dat voelt), maar ze zeiden dat hij gekneusd was en dat ze dus geen foto hoefden te maken. Ik bleef aandringen, maar ze deden het echt niet. Ik denk dat het heel druk was ofzo -_-'

Nougoed, het is nu al heel wat jaren geleden en ik moet mn vinger soms knakken, omdat ik anders het gevoel heb dat ik em niet meer ver genoeg kan buigen. Dus dan moet ik mn ringvinger 'dichtvouwen' en eventjes goed aandrukken en dan voel ik een kleine knak. En dan doet ie het weer. Heel moeilijk uit te leggen, maar het zit in ieder geval niet goed Ook doet ie soms nog pijn. Kutziekenhuis.

Dus ik zou wel even na laten kijken of alles klopt, anders loop je straks ook met een 'knak-vinger'
Oud 18-01-2006, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2006 @ 15:52 :
Heeft een arts gezegd dat je pink goed geheeld is?
Ja, mijn vader heeft mijn pink onder een doorlichting gehad, hij is radioloog. En het was weer goed aan elkaar gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 18-01-2006 @ 16:51 :
Ik heb mn rechterpols, linkerarm, rechter middenhandsbotje (zoiets?) gebroken. En daarna een keer mn linker ringvinger. Alleeeeen... toen kwam ik in het ziekenhuis en wist dus al meteen dat hij gebroken was (ik weet ondertussen wel hoe dat voelt), maar ze zeiden dat hij gekneusd was en dat ze dus geen foto hoefden te maken. Ik bleef aandringen, maar ze deden het echt niet. Ik denk dat het heel druk was ofzo -_-'

Nougoed, het is nu al heel wat jaren geleden en ik moet mn vinger soms knakken, omdat ik anders het gevoel heb dat ik em niet meer ver genoeg kan buigen. Dus dan moet ik mn ringvinger 'dichtvouwen' en eventjes goed aandrukken en dan voel ik een kleine knak. En dan doet ie het weer. Heel moeilijk uit te leggen, maar het zit in ieder geval niet goed Ook doet ie soms nog pijn. Kutziekenhuis.

Dus ik zou wel even na laten kijken of alles klopt, anders loop je straks ook met een 'knak-vinger'
Dat heb ik zo vaak ik veel van mijn gewrichten, heeft niks met een gebroken vinger te maken volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:02
Zink
Zink is offline
Had men pink is gebroken met basketbal alleen dacht toen dat het verstuikt was ofzo. Was 10 jaar geleden en kan em nog steeds niet strekken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Zink schreef op 19-01-2006 @ 22:02 :
Had men pink is gebroken met basketbal alleen dacht toen dat het verstuikt was ofzo. Was 10 jaar geleden en kan em nog steeds niet strekken.
Hm... Fuck.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:40
Hulk
Hulk is offline
mijn pink is ook ooit een keer gebroken geweest.. hij staat beetje scheef nu (oo knie naar dokter gegaan), maar ik kan hem wel helemaal strekken.
Oud 20-01-2006, 11:15
Verwijderd
Heb m'n pols 2 jaar geleden gebroken gehad. Kan hem nu nog steeds niet helemaal buigen (normaal kan je je hand tot bijna 90 graden ten opzichte van je pols buigen, maar deze maar tot 50 graden ofzo) en verder heb ik er nog steeds weleens last van bij zich steeds herhalende bewegingen of zwaar tillen.
had van de week opeens bij een beweging dat het echt ff heel erg pijn ging doen op de plaats waar hij toen gebroken is geweest

Aan alle reacties te zien is het dus verschillend of je er wel of geen last van blijft houden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten