Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 12:01
kimmie1986
kimmie1986 is offline
hey,

ik heb een vraag, ik heb gister bij mijn broer op zijn kamer een rolletje papier gevonden met wit poeder erin, en nou vroeg ik me af of er een bepaalde manier is waarop ik kan herkennen/merken of het cocaine is. Want straks is het niks en dan ben ik de veroorzaker van een huis vol herrie. Dus kan iemand me helpen?

thx xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2006, 12:06
Mephisto
Mephisto is offline
proeven.

als het niet naar poedersuiker smaakt moet je'ns met je broer gaan praten

Maar het blijft belangrijk dat hij, als het coke is, het zelf aan je ouders vertelt.
Oud 19-01-2006, 12:07
Verwijderd
Ik ken niets van cocaïne eigenlijk. Maar ik dacht wel gelezen te hebben dat cocaïne, als je het proeft, een verdovend effect zou geven op je tong. Waarschijnlijk zit je er niet om te springen om te gaan proeven, maar echt een minihoeveelheid zou genoeg moeten zijn om het te merken. Maar ik raad het je ook niet aan om zomaar te proberen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:08
kimmie1986
kimmie1986 is offline
nou het rook in ieder geval niet naar poedersuiker!! maar
sorry ik heb geen zin om dat te gaan proeven

maar sorry het is heel leuk dat hij het zelf moet vertellen..
maar als hij dat (blijkbaar) niet doet. Dan doe ik het. heel simpel.
En ik wil echt geen klikspaan zijn, maar dit gaat niet over een snoepje
jatten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:09
Verwijderd
ik zou em gewoon laten. Zijn jouw problemen niet en als hij het wilt vertellen doet hij dat echt wel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
kimmie1986 schreef op 19-01-2006 @ 13:08 :
nou het rook in ieder geval niet naar poedersuiker!! maar
sorry ik heb geen zin om dat te gaan proeven

maar sorry het is heel leuk dat hij het zelf moet vertellen..
maar als hij dat (blijkbaar) niet doet. Dan doe ik het. heel simpel.
En ik wil echt geen klikspaan zijn, maar dit gaat niet over een snoepje
jatten ofzo.
nee maar ook niet over het einde van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:16
Verwijderd
als het echt knake chemische geur heeft is het waarschijnlijk pep (amphetamine). niet dat pure pep zo'n chemische geur heeft, maar aangezien bijna iedereen slechte straatpep heeft...
coke ruikt ook wel, maar niet zo heftig.
vraag het 'm gewoon zelf en zeg dat je je zorgen maakt. kan hij je vast wel vertellen dat dat nergens voor nodig is.
en verder vertel het niet aan je ouders, je bent geen klein kind meer en je broer al helemaal niet. dat is zijn eigen verantwoordelijkheid. 'klikken' is ronduit zielig.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:18
Verwijderd
Hoe oud is je broer overigens?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:21
Verwijderd
zoek je een date?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:42
kimmie1986
kimmie1986 is offline
mijn broer is 23...

Citaat:
ik zou em gewoon laten. Zijn jouw problemen niet en als hij het wilt vertellen doet hij dat echt wel.
het zijn mijn problemen wel.. sorry hoor ik snap dat de gemiddelde iemand die op dit forum komt wat makkelijker denkt over drugs.. Maar ik heb geen zin in een broer die verslaafd is, en hij heeft een goede baan, heeft het naar zijn zin. En ik laat hem niet zijn leven vergallen. En als ik het daarom aan mijn ouders moet vertellen interreseert het me geen ene f*ck dat het "ronduit zielig" is om te klikken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 12:52
Mephisto
Mephisto is offline
oke, stap 1: doe je huiswerk.

Coke is ook recreatief te gebruiken, niet iedereen die coke gebruikt is een junkie.

Verder zijn er talloze mensen in de zakenwereld die aan de coke zitten.
Oud 19-01-2006, 13:01
Verwijderd
Citaat:
kimmie1986 schreef op 19-01-2006 @ 13:42 :
mijn broer is 23...

het zijn mijn problemen wel.. sorry hoor ik snap dat de gemiddelde iemand die op dit forum komt wat makkelijker denkt over drugs.. Maar ik heb geen zin in een broer die verslaafd is, en hij heeft een goede baan, heeft het naar zijn zin. En ik laat hem niet zijn leven vergallen. En als ik het daarom aan mijn ouders moet vertellen interreseert het me geen ene f*ck dat het "ronduit zielig" is om te klikken.
ja dat is zielig, want de meeste mensen raken niet verslaafd. Dus als je eens wat minder kortzichtig doet en onder die steen vandaan kruipt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 13:12
Type
Type is offline
Ja een keer goed aan ruiken om te testen of het coke is, puiq plan...?
(als antwoord op 'het rook niet naar poedersuiker')

Anyway, ik zou zeggen dat je beter je broer er mee kan confronteren, dan het zomaar gaan lopen rondroepen in huis. Zeg dat je het weet, en dat je vind dat hij er eerlijk over moet zijn, of het niet meer moet doen. Dan kan hij vanuit daar de keuze maken te stoppen, het te vertellen, of het jou te laten vertellen. Lijkt me ook iets eerlijker
Oud 19-01-2006, 13:40
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
mijn broer is 23...

Waarom is iets wat je volwassen broer doet jouw probleem? Als hij zijn leven dan al zo nodig wil vergallen is dat nog altijd zijn zaak. Het klinkt heel hard en lullig enzo maar jij hebt daar in mijn ogen geen fuck mee te maken. Tevens is op je 19e roepen dat je het tegen z'n ouders gaat vertellen in mijn ogen zeer, zeer kinderachtig.

Dan nu het probleem zelf.

Ten eerste wil ik even benadrukken dat lang niet iedere drugsgebruiker per definitie een verslaafde is of dit ooit gaat worden. Dat heeft niets met ons als ietwat ruimdenkender over drugs zijnde mensen te maken maar vele malen meer met het feit dat een veel te grote hoeveelheid mensen onder een rotsblok leven wat betreft drugs en het gebruik hiervan.

Het zou dus heel erg goed kunnen zijn dat je broer puur recreatief en voor de lol zo af en toe eens een lijntje snuift (of dit nou coke of pep is dat maakt voor zover ik daar over kan oordelen geen verschil) en dat jij dit toevallig op het moment dat hij dit weer eens een keer van plan is te doen hebt ontdekt.

Wat ik je kan adviseren is om je broer hiermee te confronteren. Vraag hem op een NORMALE manier (ik benadruk normale even omdat veel mensen nogal een verkeerd beeld hebben over drugs en al vrij snel gaan schreeuwen of een verkeerde toon aanslaan. Hiermee krijg je geen goed gesprek maar alleen maar verwijten en daar schiet je geen fuck mee op) of hij wel eens drugs gebruikt en zo ja wat voor drugs dan. Mocht hij erover liegen dan kan je vertellen wat je hebt gevonden en om een reactie vragen.

Ik wil wel even heel duidelijk maken dat je dit op een goede manier aan moet pakken. Ga dus niet meteen roepen dat hij een verslaafde kutjunk kan worden en weet ik het wat voor shit allemaal want daarmee lok je ook negatieve reacties van zijn kant uit en heb je grote kans dat het gesprek inderdaad uitloopt op een grote ruzie en dan heb je wel een probleem.

Verder denk ik echt dat het zijn zaak is. hij zal het zelf aan z'n ouders moet vertellen (als hij dit al wil. Ik kan me namelijk voorstellen dat je zoiets liever voor jezelf houd ivm onder een rotsblok levende mensen). Als jij dit gaat doen en het loopt verkeerd heb je een groter probleem omdat je broer hoogstwaarschijnlijk ook zal denken dat je een kinderachtige kutzus bent die hem alleen maar loopt te controleren en alles doorlult. Ook dan gaan er onvermijdelijke ruzies komen die uiteindelijk niets meer met zijn mogelijke drugsgebruik te maken hebben maar veel meer over dingen gaan die er niets mee te maken hebben.
Oud 19-01-2006, 14:01
wann
wann is offline
Citaat:
Type schreef op 19-01-2006 @ 14:12 :
Ja een keer goed aan ruiken om te testen of het coke is, puiq plan...?
(als antwoord op 'het rook niet naar poedersuiker')
Als het een beetje te doen is kun je het ook wel door een stukje papier heen ruiken, dus je hoeft nou niet persé je neus/mond vol te proppen met sneeuw wil je weten wat de smaak/geur is.

Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 14:27
qghp
qghp is offline
Je kijkt teveel naar Oprah..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 16:05
kimmie1986
kimmie1986 is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 19-01-2006 @ 15:27 :
Je kijkt teveel naar Oprah..
wat zijn we weer aardig vandaag

maaruh in ieder geval bedankt voor jullie reacties, en ik was zeker niet van plan mijn broer te gaan bestormen dat hij een k*tjunk is ofzo.. Ik wilde het gewoon vragen.. maarjah ik heb ff mijn andere broer gebeld ff vragen wat die ervan vind... (en nee hoor hij kijkt geen oprah) en hem ff laten zweren dat hij niet tegen mijn ouders vertelt.. dan kunnen we wel ff samen overleggen of we iets tegen hem zeggen...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
kimmie1986 schreef op 19-01-2006 @ 13:01 :
hey,

ik heb een vraag, ik heb gister bij mijn broer op zijn kamer een rolletje papier gevonden met wit poeder erin, en nou vroeg ik me af of er een bepaalde manier is waarop ik kan herkennen/merken of het cocaine is. Want straks is het niks en dan ben ik de veroorzaker van een huis vol herrie. Dus kan iemand me helpen?

thx xxx
Ik heb maar 1 vraag: Wat moet jij in godsnaam op zijn kamer. En dan nog in spullen snuffelen ook. Dingen openvouwen. Pff. gewoon afblijven, leven en laten leven
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:49
Verwijderd
ligt het trouwens aan mij of lijkt dit topic een up van een jaar geleden ofzo? Tkomt me zo bekend voor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:06
stickie
stickie is offline
Ik zou het gewoon lekker zelf op snuiven. Help je je broer ervan af (dat wil je toch?) en je hebt zelf lekker gratis wat coke of pep of whatever.
Oud 19-01-2006, 22:20
Verwijderd
Citaat:
stickie schreef op 19-01-2006 @ 23:06 :
Ik zou het gewoon lekker zelf op snuiven. Help je je broer ervan af (dat wil je toch?) en je hebt zelf lekker gratis wat coke of pep of whatever.
stoer ben jij
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:36
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Wat snuffel jij überhaupt rond op je broers kamer?

Enige toevoeging die iik heb is dat als ie t niet in huis laat rondslingeren maar in de privacy van zijn eigen kamer bewaard hij er geen anderen mee lastig valt.
Als hij daarnaast jullie lieven niet vergalt door het vergallen van zn eigen is wat jij in handen hebt onrechtmatig verkregen bewijslast en moet jij je diep schamen
Oud 19-01-2006, 23:47
zeehond23
zeehond23 is offline
heb je al gedacht om het aan je broer te vragen?
Oud 19-01-2006, 23:54
Hulk
Hulk is offline
lijkt wel op situatie bij mij thuis.. mn zusje had gelezen in mn msn logs ( ) dat ik een keer xtc ging gebruiken.. die heeft dat natuurlijk direct tegen mn ouders verteld en die hebben er ook weer een heleboel heisa om gemaakt om niks.
Door al die oprah dingen denkt iedereen bij harddrugs gelijk aan mensen die 13 nachten wakkerblijven, katengaas in je hersenen en gebroken families. je moet begrijpen, dat die gevallen slechts een fractie van de werkelijkheid is. De meeste mensen die harddrugs gebruiken doen dat redelijk verantwoord en sporadisch.
het advies wat ik je zou geven is de boel lekker te laten rusten, voorkom je overbodige ruzies mee etc.. als je nou merkt dat hij vreemde stemmingswisselingen krijgt oid is het tijd om eens een belletje te rinkelen.
Oud 20-01-2006, 07:14
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Dat beeld leeft idd, maar naar mijn idee leeft bij veel mensen ook wel de wetenschap dat de kans op dergelijke taferelen minuscuul is.
Punt voor meeste mensen is echter dat zolang je wéégt dat dat risico er is je er hard voor maakt er ver van te blijven en je met alles wat je hebt af te zetten tegen drugs. Want zo zou dat moeten horen.

Sterker nog, de meeste mensen onderkennen de hypocrisie van alcoholgebruik zelfs (krantekop gister "Alcohol Giftiger dan Harddrugs") terwijl ze hard doorlopen met hun oogkleppen op (krantekop éérgister "Cannabis leidt naar Harddrugs").

Maargoed, weer even ontopic; mijn ouders bijvoorbeeld zouden bij het maken van heisa de stelling innemen dat het gebruiken van drugs een bewuste keuze is voor het (aangaan van) t risico op de dingen die Hulk zei en een uiting van dikke disrestcep jegens t gezin.
Om dat te voorkomen wordt er hier thuis sinds het laatste gesprek over jointjes niet meer over drugs gepraat zolang dr geen aanleiding voor is (nog nooit dus) en ik mn drugs of mn randapparatuur (crunchers e.d.) niet in huis laats slingeren.
Dr zijn zat razzia's op mn kamer maar die zijn niet-drugs gerelateerd en besides heb ik mn spullum altijd netjes in mn drugs-doos die privacy en 'NIET OPENEN' uitstraalt

En om terug te komen op kkbemoeizuchtige kutzussen, pareer deze bemoeizucht met de vraag of ze ook jengelend het ouderlijk gezag aan zwengelen als ze je toevallig in de stad een burger met hoog vetgehalte (gezinschontwrichter nummer 1) zien eten...
Oud 20-01-2006, 11:30
Verwijderd
proeven en kijken of het je tong verdooft..
of een junk zoeken en et em laten testen..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 20:31
HTID
HTID is offline
http://www.d-test.com/
Oud 21-01-2006, 11:44
nps
nps is offline
Citaat:
mijn broer is 23...

praat er eerst eens met hemzelf over voordat je meteen naar pa en ma rent. Je weet niet eens wat het is. Wat deed je uberhaupt in zijn kamer dat je het vond? Dat je het vind wil trouwens ook niet meteen zeggen dat hij verslaafd is/wordt of over hoe serieus het probleem is.

Ik snap dat je je zorgen maakt, dat is nogal logisch, maar je trekt nogal overhaaste conclusies. Praat er met hem zelf over.
Oud 21-01-2006, 11:46
nps
nps is offline
Citaat:
Hulk schreef op 20-01-2006 @ 00:54 :
katengaas in je hersenen
Oud 21-01-2006, 17:41
Peacefully
Peacefully is offline
1. wat doe jij op zijn kamer
2. laat hem hij is oud genoeg om zijn eigen problemen op te lossen
3. haal je neus uit zijn zaken
(en uit zijn poeder)
4. zoek een hobby
Oud 22-01-2006, 13:55
hmmmm
hmmmm is offline
Het zou me niks kunnen interesseren als mijn ouders het te weten zouden komen. Het zijn mijn eigen zaken en daar hebben ze verder niets over te zeggen. Als ze anti gaan doen, stimuleren ze alleen maar drugsmisbruik.
Gelukkig doen mijn ouders niet anti, maar ik gebruik dan ook alleen nog maar smartdrugs, 'cause I'm smart No, jus' kiddin'
Oud 22-01-2006, 14:54
wann
wann is offline
Uit het verhaal zou je kunnen opmaken dat hij dus waarschijnlijk nog bij z'n ouders woont maar zeker al wel meerderjarig is. Mochten z'n ouders het niet zo waarderen kunnen ze hem uit huis trappen, me dunkt. In dat geval heeft 'ie vast liever niet dat z'n ouders het te weten komen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:15
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
wann schreef op 22-01-2006 @ 15:54 :
me dunkt.
Oud 22-01-2006, 15:18
wann
wann is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 22-01-2006 @ 16:15 :
Prachtige uitdrukking, niet?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:21
zeehond23
zeehond23 is offline
bijna even mooi als: "Kheb geen goesting"
Oud 22-01-2006, 15:28
wann
wann is offline
Daar haalt me dunkt het inderdaad niet bij.

Oubollig Nederlandsch (zo werd het taalgebruik in een aantal werken van mij door m'n lerares Nederlands bestempeld IIG, alhoewel ik me niet voor de geest kan halen waarom ) en vage, voornamelijk in België nog gebruikte uitdrukkingen heerschen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:22
DROGO DROGAS
DROGO DROGAS is offline
Gewoon een klein likje nemen weet je het zo, als het verdoofd is coke of pep. Je hoeft niet bang te zijn, werking heeft het nauwelijks als je paar korretjes op je tong legt.

Als die in de geld schulden zit niks zeggen tegen je ouders zijn jou zaken niet. Als dat wel zo is gewoon tegen je pa en ma.
Oud 22-01-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
DROGO DROGAS schreef op 22-01-2006 @ 20:22 :

Als die in de geld schulden zit niks zeggen tegen je ouders zijn jou zaken niet. Als dat wel zo is gewoon tegen je pa en ma.
hier klopt niet veel van.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 20:23
DROGO DROGAS
DROGO DROGAS is offline
Ja sorry, ik ben nog niet echt wakker
Oud 22-01-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 21-01-2006 @ 18:41 :
1. wat doe jij op zijn kamer
2. laat hem hij is oud genoeg om zijn eigen problemen op te lossen
3. haal je neus uit zijn zaken
(en uit zijn poeder)
4. zoek een hobby
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 14:41
Verwijderd
ga er een gesprek met hem direct over aan, NIET eerst naar anderen gaan en uren OVER hem lullen alsof hij non stop crack loopt te roken, je weet niet hoeveel hij gebruikt, het zou heel goed kunnen dat hij af en toe is een klein beetje gebruikt.

en als zijn salaris na 2 weken op is, terwijl hij eerst geen moeeite whatsoever had om geneog geld te hebbend e hele maand door weet je wel genoeg denk ik.

recreatief gebruik is geen probleem, maar als ie van zijn neus een oosterschelde tunnel wil maken zou ik wel ingrijpen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 13:27
FEARandLOATHING
FEARandLOATHING is offline
Met je reactie heb je wel gelijk, mijn zusje zou precies hetzelfde doen maar je kan vast wel aan hem zien, lijkt mij, of hij het vaker doet. Ik heb cocaine met wit poeder maar je kan het wel zien en horen aan zijn neus (de hele tijd neus ophalen) als hij het vaker doet, lijkt me. Uit het verhaal tot nu toe kan ik opmaken dat dit niet het geval is dus dit duidt op sporadisch gebruik. Laat hem toch doen wat hij wil, hij is 23, hij kent heus wel zijn grens en wanneer er spullen beginnen te verdwijnen uit het huis dan kan je het wel, met een gerust hart, tegen je ouders zeggen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:28
lodemai
lodemai is offline
cocain is alleen cool als het word gezongen door eric clapton.
Reageren

Regels voor berichten