Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2006, 20:28
Leon1986-7
Leon1986-7 is offline
Hallo mensen,

Het gaat over mijn vriendin A. We hebben nu net 5 maanden met elkaar. Toen we wat kregen samen na een paar keer gedate te hebben met elkaar, was alles goed en we hadden nooit ruzie.

We praten wel veel met elkaar op msn, we smsen als een gek en bellen elkaar regelmatig. We moeten zoiezo elke dag elkaar even spreken zeg maar. We zijn echt super blij met elkaar en willen elkaar voor geen goud kwijt.

Ik zit al een tijdje op het forum mee te lezen, maar ik kan maar niets vinden, of mee vergelijken, waar ik flink mee zit.. en dus tips kan vinden.

A. zit als ik niet bij haar ben op msn te chatten met andere jongens. Het gaat dan zeg maar niet over koetjes en kalfjes maar een gesprek dat ik dus heb gezien van haar, was ik totaal niet blij mee. Ze hadden het over sex en Ik heb haar een keer betrapt op dit en ik heb tegen haar verteld dat dit niet kan.. ze zit ook met anderen op msn te "flirten" en via sms is het ook wel es raak.

Ik ben niet de kerel die wil weten wat mijn vriendin allemaal
doet. Maar als ik zo'n gesprek van haar heb gelezen, denk ik
hoe ze het tegenover mij kan maken.

Ik heb ook al vaak genoeg tegen haar gezegd dat
ze er mee moet stoppen, met het geflirt en gekut op msn en via
sms. Ze heeft me beloofd om het niet meer te doen, na aan flinke ruzie. Maar toch blijven de gedachten in je achterhoofd zitten..

Het gaat eigenlijk om het vertrouwen. Ik wil haar kunnen vertrouwen, ze zegt ook tegen me dat ze niets uitvreet
en dat ze erg veel van me houdt en dat ze absoluut niet vreemd zal gaan..

maar toch.. *zucht*

Leon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2006, 20:39
Muchacha
Muchacha is offline
Ok. Ik had hetzelfde met mijn ex (toen ie nog wat jonger was gelukkig). En ik kon het ook niet verdragen. Achteraf gezien terecht van me, want hij was niet eerlijk tegen zowel die meisjes (zei dat ie geen vriendin had bv ) en ook niet tegen mij (sprak ermee af achter mijn rug).

Nu ben ik vrijgezel. En nu praat ik ook over seks via msn met jongens, ook irl met vrienden. En ik flirt soms ook wel eens. Ik kan nu zeggen dat het absoluut niks voorstelt! En dat ik er dus ook niet mee ga stoppen als ik een vriendje krijg (denk ik ) Het is gewoon onschuldig. Ik zal nooit liegen tegen die jongens, ze moeten zeker weten dat ze geen kans hebben bij mij en dat ik een vriend heb en dat het allemaal "spielerei" is.

Als jij je vriendin kan vertrouwen, moet je haar laten doen. Ok, dat zeg ik natuurlijk NU omdat ik wat meer ervaring heb met zo'n dingen dan toen ik jouw leeftijd had... Zolang ze bij jou is, en van jou houdt en je haar kan vertrouwen, laat haar toch wat doen met die jongens? Het stelt echt niets voor... En als ze liegt of achterbaks gaat doen, dan is ze het niet waard

Edit: het is wel normaal dat je je zo voelt hoor. Moest mijn vriendje zo doen, ik zou ook stikjaloers zijn. Ik zou het liever niet weten... Maar je kan er niet veel aan doen he.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 20:54
Smokin'
Smokin' is offline
Wat je vriendin doet is respectloos en verkeerd en je bent terecht kwaad op haar geworden. Maar heb je haar ook gevraagd waarom ze het deed? En daarnaast: draait het om een of twee andere kerels of flirt ze op deze manier met zeer veel verschillende jongens?

Maargoed om tot de kern van de zaak te komen: Ik denk dat je vriendin een gebrek aan respect voor je heeft. Je geeft haar waarschijnlijk te gemakkelijk haar zin, en daardoor haal je de spanning tussen jullie er in feite af.

Je schrijft dat jullie superveel sms-en en bellen. Dat vind ik opzich helemaal niet een goede zaak. Waarom al dat ge-sms en gebel? Je neemt er alle spanning en mysterie in feite mee weg. Je moet haar ook de kans geven om te beseffen wat het is als ze een tijdje geen contact met jou heeft. Nu heb je haar het gevoel gegeven (onderbewust) dat ze je toch wel 'heeft' en dat ze daar weinig voor hoeft te doen. Daarnaast weet ze niet hoe het is om jou echt te missen, omdat je haar daar niet de kans voor geeft. Jullie sms-en, msn-en en bellen immers voortudrend als jullie niet bij elkaar zijn. Op deze manier heb je een atmosfeer van vanzelfsprekendheid gecreeërd.

Je kan ook wel tegen haar zeggen dat je niet wil dat ze met anderen flirt op msn, maar ze weet waarschijnlijk(onderbewust) dat je het toch niet uitmaakt ook al gaat ze ermee door. Je zegt zelf immers dat je haar voor geen goud kwijt wil. Daarom zal je boosheid ook niet echt indruk maken op je vriendin, omdat ze ergens diep van binnen weet dat je het toch niet zal uitmaken.

Een andere zin in je vraag baarde me meer zorgen:

Citaat:
We moeten zoiezo elke dag elkaar even spreken zeg maar. We zijn echt super blij met elkaar en willen elkaar voor geen goud kwijt.
Ik denk dat je moet beseffen dat dit een rationalisatie is om jezelf gerust te stellen. Want uit je verhaaltje blijkt vooral dat JIJ haar voor geen goud kwijt wil en dat JIJ superblij met haar bent. Ik ben er helemaal niet zeker van dat dat voor haar geldt. Hoe ik dat weet? Anders dan zat ze niet (sexueel) te flirten met allemaal andere jongens en hadden jullie geen ruzie gehad hierover. Meisjes die verliefd zijn en respect voor hun vriend hebben doen zulke dingen nou eemaal niet. (Tenzij ze een enorm rot karakter heeft, maar als dat zo was dan had je dat al veel eerder gemerkt en moet je haar sowieso niet als vriendin willen) Het feit dat jullie ruzie maakten impliceert voorts dat zij haar daden verdedigde/trachtte te rechtvaardigen. Geen goede zaak, want ze had je gewoon gelijk moeten geven. Direct.

Maar wat kan je aan je situatie veranderen? Als je respect eenmaal verloren hebt kan je het in feite niet terugwinnen. Dat is heel erg moeilijk. Wat je moet doen is een tijd afstand van haar nemen en haar laten merken dat jou liefde niet iets vanzelfsprekends is.

Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:04
santje17
santje17 is offline
Maar wat ik niet helemaal snap, is ze er nu echt mee opgehouden na jullie gesprek, of doet ze het nog? Overigens ben ik het niet helemaal eens met het berichtje boven mij...Als je behoefte hebt aan elke dag bellen/sms-en, is daar heus niks mis mee hoor. En ik denk ook niet dat dat de oorzaak is van het flirten. En wie zegt dat ze hem niet respecteerd? Misschien is het voor haar gewoon onschuldig en ziet ze niet in wat er fout aan is..maar nogmaals, doet ze het nog wel?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:37
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
santje17 schreef op 19-01-2006 @ 23:04 :
Maar wat ik niet helemaal snap, is ze er nu echt mee opgehouden na jullie gesprek, of doet ze het nog? Overigens ben ik het niet helemaal eens met het berichtje boven mij...Als je behoefte hebt aan elke dag bellen/sms-en, is daar heus niks mis mee hoor. En ik denk ook niet dat dat de oorzaak is van het flirten. En wie zegt dat ze hem niet respecteerd? Misschien is het voor haar gewoon onschuldig en ziet ze niet in wat er fout aan is..maar nogmaals, doet ze het nog wel?
Jewel daar is wel degelijk iets mis mee. Je moet begrijpen dat ondanks dat iemand ergens behoefte aan heeft, dit niet persé een goede uitwerking heeft op de relatie. Zelfs als beide behoefte aan lijken te hebben aan uitvoerig sms-en en bellen kan dit een zeer negatieve uitwerking hebben op je relatie.

Wie zegt dat ze hem niet respecteerd..? jezus ze zit met andere kerels over sex te praten en te flirten. Ow wacht.. misschien ziet ze het als onschuldig en wist ze niet dat hij het kut vind... Ja, en als ik morgen wakker word ligt er 2 miljoen onder mijn kussen, contant.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:53
Leon1986-7
Leon1986-7 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 19-01-2006 @ 21:39 :
[B]
Ik kan nu zeggen dat het absoluut niks voorstelt! En dat ik er dus ook niet mee ga stoppen als ik een vriendje krijg (denk ik ) Het is gewoon onschuldig.

:: Hier denkt zij dus ongeveer hetzefde over. Ook al stelt het niks voor.. ze doet daar onbewust wel mij pijn mee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 22:57
Leon1986-7
Leon1986-7 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 19-01-2006 @ 21:54 :
Wat je vriendin doet is respectloos en verkeerd en je bent terecht kwaad op haar geworden. Maar heb je haar ook gevraagd waarom ze het deed? En daarnaast: draait het om een of twee andere kerels of flirt ze op deze manier met zeer veel verschillende jongens?

:: Het is idd respectloos.. ik ben het volkomen met je eens.
Het draait om meerdere kerels waarmee ze op msn aan het "kloten" is. Allemaal volgens haar "onschuldig" zoals
hierboven al genoemd. Ik zal morgen een voorbeeld
uit een gesprek van haar hier posten. Kun je reageren. Goed?

Je schrijft dat jullie superveel sms-en en bellen. Dat vind ik opzich helemaal niet een goede zaak. Waarom al dat ge-sms en gebel? Je neemt er alle spanning en mysterie in feite mee weg. Je moet haar ook de kans geven om te beseffen wat het is als ze een tijdje geen contact met jou heeft. Nu heb je haar het gevoel gegeven (onderbewust) dat ze je toch wel 'heeft' en dat ze daar weinig voor hoeft te doen. Daarnaast weet ze niet hoe het is om jou echt te missen, omdat je haar daar niet de kans voor geeft. Jullie sms-en, msn-en en bellen immers voortudrend als jullie niet bij elkaar zijn. Op deze manier heb je een atmosfeer van vanzelfsprekendheid gecreeërd.

:: Je hebt ook hierover weer gelijk. Ik zal proberen minder
te smsen/bellen.. en de atmosfeer van vanzelfsprekendheid weg te vagen en haar "bang" laten maken dat niet alles vanzelf gaat.

Je kan ook wel tegen haar zeggen dat je niet wil dat ze met anderen flirt op msn, maar ze weet waarschijnlijk(onderbewust) dat je het toch niet uitmaakt ook al gaat ze ermee door. Je zegt zelf immers dat je haar voor geen goud kwijt wil. Daarom zal je boosheid ook niet echt indruk maken op je vriendin, omdat ze ergens diep van binnen weet dat je het toch niet zal uitmaken.

:: Zij wil mij ook voor geen goud kwijt. Ik ben misschien wel
soms te goed voor haar. Ze beseft denk ik soms niet
wat ze heeft...... en wat ze misschien wel KWIJT kan raken.

Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:01
Leon1986-7
Leon1986-7 is offline
Citaat:
santje17 schreef op 19-01-2006 @ 23:04 :
Ja.. ze doet het nog wel ja.

Ik zit nu gewoon in een positie, waar zij doet wat ze wil en
dat het in het ene oortje inkomt en in het andere oortje uit komt wat ik zeg.. en de dingen waarover ik het niet mee eens ben.

Het moet gewoon afgelopen zijn.. als ze voor mij gaat.. dan
gaat ze voor mij en gaat ze niet lope "k*tte" met anderen..
ook al is het onschuldig. Dat vind ik gewoon niet kunnen..

ik denk.. dat ik er gewoon even paar weken ga kijken hoe ze
doet.. zonder dat te laten merken.

Ik hoop dat ze ermee ophoud, en mij begint te respecteren,
want anders is ze mij niet waard.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:16
Verwijderd
Respectloos?
Ik vind het niet respectloos. Zij ziet er blijkbaar geen kwaad in. Daar kun jij over denken, maar pas als zij wéét dat jij het heel vervelend vindt en het dan nog doet. Dan is het respectloos.

Bovendien vind ik dat je toch een beetje neigt naar overdrijven. Praten over seks is nog geen vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:49
Smokin'
Smokin' is offline
Maar het is niet onschuldig en ze snapt best dat ze fout zit. Ze is niet achterlijk, zoals ze hem wil laten geloven. Komnou, als hij dergelijke gesprekken had met andere meisjes dan zou zij niet zeggen: "he lieverd ik vind het prima dat je met je ex Diana flirt en over sex praat". Nee ze zou boos zijn. En terecht. Maar het is zulk gelul dat zij niet wist dat hij het vervelend zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:51
Smokin'
Smokin' is offline
Leon 1986 schreef:

Ik zal morgen een voorbeeld
uit een gesprek van haar hier posten. Kun je reageren. Goed?

Prima, maar nog relevanter zou zijn om een indruk te krijgen van de inhoud van jullie ruzie hierover. Wat zijn haar argumenten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 02:58
Milantju
Milantju is offline
Aha..
gewoon heel duidelijk tegen haar zijn...
of je kiest voor mij, of je gaat maar lekker achter die jongens aan, maar dan niet meer langer met mij als vriendje..

Het is gewoon ontzettend laf van haar, om dit zo achter je rug om te doen...

*spreekt uit ervaring
Oud 20-01-2006, 04:05
Verwijderd
Dit verhaal herken ik heel goed. Al was ik in dit geval de 'dader'. Ook ik was regelmatig over internet met andere meisjes aan het flirten en mijn vriendin vond dat absoluut niet leuk. Wat denk ik heel belangrijk is om te beseffen is dat het vaak voor degene die het doet heel anders lijkt dan voor degene die er het 'slachtoffer' van wordt. Wat voor jou kan lijken op flirten en een overmatige interesse in andere jongens kan voor haar een geintje lijken en onschuldig gedrag. Jouw pijn en verdriet hierom kunnen voor haar vertaald worden als overdreven jaloezie en wantrouwen in haar.

Heb je haar wel eens in ongeveer dezelfde woorden die je hier gebruikt hebt duidelijk te maken wat haar gedrag met jou doet? Als dat niet het geval is lijkt het me goed om dat alsnog te doen. Als dat wel het geval is is het misschien tijd om dat nog een keer te doen. Praat er iig nogmaals met haar over. Als zij haar gedrag werkelijk niet verandert, ondanks jouw pogingen en het jou zoveel pijn blijft doen zou ik zeggen dat je desnoods moet denken aan de ultieme consequentie: je relatie met haar verbreken.

Spreekt ze ook af met andere jongens?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 07:44
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Ja\ dat ken ik wel ja,

Bij mijn ex begon het met koetjes en kalfjes en nu is het haar vriend. dus dan weet je wel weer hoe laat het is.
Oud 20-01-2006, 07:59
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-01-2006 @ 05:05 :
Wat voor jou kan lijken op flirten en een overmatige interesse in andere jongens kan voor haar een geintje lijken en onschuldig gedrag. Jouw pijn en verdriet hierom kunnen voor haar vertaald worden als overdreven jaloezie en wantrouwen in haar.
Juist. Zolang ze alleen over msn flirt, don't worry. Mensen doen zich op Internet sowieso anders voor dan ze zijn.

@ Smokin': ik vind dat jij ook wel overdrijft. Het is geen wereldramp.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 12:45
Leon1986-7
Leon1986-7 is offline
Nee ze spreekt niet af met anderen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 13:15
santje17
santje17 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 19-01-2006 @ 23:37 :
Jewel daar is wel degelijk iets mis mee. Je moet begrijpen dat ondanks dat iemand ergens behoefte aan heeft, dit niet persé een goede uitwerking heeft op de relatie. Zelfs als beide behoefte aan lijken te hebben aan uitvoerig sms-en en bellen kan dit een zeer negatieve uitwerking hebben op je relatie.

Wie zegt dat ze hem niet respecteerd..? jezus ze zit met andere kerels over sex te praten en te flirten. Ow wacht.. misschien ziet ze het als onschuldig en wist ze niet dat hij het kut vind... Ja, en als ik morgen wakker word ligt er 2 miljoen onder mijn kussen, contant.
Nou over dat bellen-sms-en ben ik het nog steeds niet met je eens, ik heb ook elke dag contact met mijn vriend en dat gaat al 3,5 jaar goed..maar goed dat is misschien een andere discussie.

Dus ze doet het nog steeds..ok dan is het misschien wat moeilijker, Ik ben benieuwd naar dat voorbeeld van het gesprek, want misschien valt het allemaal wel mee? En flirtne over msn is natuurlijk niet zo heel serieus, waarschijnlijk meent ze er niks van?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 14:34
Bikinie-meisje
Bikinie-meisje is offline
Ik kan me niet echt een beeld vormen bij het "flirten" over msn en sms; maar ik vind het feit dat ze over seks praat met anderen niet echt schokkend. Misschien is ze onzeker over haar seksualiteit/dingen die ze bij jou doet/whatever en wil ze erover praten met anderen? Dan kun je maar beter blij zijn dat ze dit over MSN bespreekt dan in de discotheek met een of andere jongen; is dit toch een stuk veiliger (zowel veilig voor de relatie als voor haar).
Maargoed; ik kan er verder niets zinnigs over zeggen want ik weet niet wat ze precies bespreekt als ze het over seks heeft: er zit een groot verschil in "Hoe kan ik het beste een jongen pijpen?" en "Ik ben zo geil".
Oud 20-01-2006, 15:22
Lynn
Lynn is offline
Heb niet het hele topic gelezen, dus forgive me als ik iets dubbel zeg.

Ik vraag me af op wat voor manier je vriendin via msn over sex praat? Gaat het over sex in het algemeen, of echt over sex met elkaar? (Dat zij bijvoorbeeld zegt dat ze het leuk zou vinden sex te hebben met haar msner en wat ze dan allemaal zou willen doen, of iets in die richting) Wanneer ze het gewoon over sex in het algemeen heeft.. tsja, dan zou ik er niet zo'n heel groot probleem van maken. Ik praat onderling ook wel met vriendinnen/vrienden over sex, dat vindt mijn vriend ook niet erg. Om het nog wat completer te maken; ik ken ook een paar jongens (alleen via msn), waar ik ook wel eens mee over sex praat. Absoluut niet op een flirterige manier, gewoon in het algemeen. Bijvoorbeeld over het aantal sexpartners dat we hebben gehad, hoe oud we waren tijdens de eerste keer, hoe vaak we het nu ongeveer doen, etc. etc.
Het stelt niks voor, die jongens ken ik redelijk goed en lang en van mij mogen ze dat best weten. Ik ken ze toch niet irl en de details hou ik echt wel voor me. Mijn vriend weet dat we het daar wel eens over hebben, maar hij ligt er niet wakker van, zolang ik er maar eerlijk over ben en het nog een beetje beschaafd hou.

Wat ik al zei; ik weet niet op wat voor manier en in welke mate jouw vriendin over sex praat, maar maak van een mug geen olifant. Dat zou jammer zijn voor jullie relatie.
Oud 20-01-2006, 15:44
Smokin'
Smokin' is offline
Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat als ze gewoon over sex praatte dat we dan niet met deze toestand zaten..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 16:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ben het met DarkSide eens.
Oud 21-01-2006, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 20-01-2006 @ 16:44 :
Ik durf er wel een krat bier op te zetten dat als ze gewoon over sex praatte dat we dan niet met deze toestand zaten..
Ik ga daarentegen voor de overreageer-factor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten