Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2006, 16:46
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vroeg me af wat jullie allemaal voor cursussen hebben gedaan met jullie hond(en), of ze dat leuk vonden en tot welke leeftijd jullie met cursussen zijn door gegaan?

Met onze vorige hond hebben we een puppycursus en 2 of 3 gehoorzaamheid voor gevorderden gedaan.
Met onze puppy zijn we nog bezig met de puppycursus, maar ik ben van plan om zoveel mogelijk gehoorzaamheids- en behendigheidscursussen met hem te doen. Als hij het leuk blijft vinden, that is.
Oud 18-01-2006, 16:47
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, dat hebben wij niet gedaan. wij hebben zelf vanalles aan onze hond geleerd.
Oud 19-01-2006, 16:00
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vind het gewoon leuk om dat soort dingen met hem te doen
Behalve gisteren dan, want hij luisterde nergens naar
Oud 19-01-2006, 21:07
Bloem
Bloem is offline
Puppycursus, was ernstig nodig omdat hondje aan niks gewend was, ze dachten daar dat we hem mishandelden, zo bang was 'ie.

Toen eerste vervolgcursus, dat ging heel goed, tot op het examen een andere hond bovenop hem dook en hond daar zo van schrok dat 'ie niet meer wilde blijven liggen op 10 meter, gezakt dus 2e Keer die eerste vercolgcursus gedaan en gehaald, met de mededeling dat ze verbaasd waren dat hondlief zo ver gekomen was omdat hij zó bang was toen we hem net hadden.

Daarna niks meer gedaan, het is geen hond die het vreselijk leuk vindt om dat soort 'trucjes' te doen, of te apporteren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:59
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-01-2006 @ 22:07 :
Puppycursus, was ernstig nodig omdat hondje aan niks gewend was, ze dachten daar dat we hem mishandelden, zo bang was 'ie.

Toen eerste vervolgcursus, dat ging heel goed, tot op het examen een andere hond bovenop hem dook en hond daar zo van schrok dat 'ie niet meer wilde blijven liggen op 10 meter, gezakt dus 2e Keer die eerste vercolgcursus gedaan en gehaald, met de mededeling dat ze verbaasd waren dat hondlief zo ver gekomen was omdat hij zó bang was toen we hem net hadden.

Daarna niks meer gedaan, het is geen hond die het vreselijk leuk vindt om dat soort 'trucjes' te doen, of te apporteren ofzo.
Ik zou me echt vreselijk beledigd voelen als ze denken dat je hem mishandeld Ik was denk ik best wel boos geworden op die mensen daar.
Maar wat voor ras hond heb je? Zijn die van nature bang of had je gewoon de schijterd uit het nest?
Oud 19-01-2006, 22:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-01-2006 @ 22:59 :
Ik zou me echt vreselijk beledigd voelen als ze denken dat je hem mishandeld Ik was denk ik best wel boos geworden op die mensen daar.
Maar wat voor ras hond heb je? Zijn die van nature bang of had je gewoon de schijterd uit het nest?
Nou zo hebben ze het natuurlijk niet gezegd, maar daar kwam het wel op neer Maar het was ook wel logisch, hij was zó bang voor alles en iedereen, andere pups ook enzo, hij ging alleen maar op z'n rug tussen je benen liggen eigenlijk

Een hondje van een boerderij, fout natuurlijk, maar goed, we gingen kijken en toen waren we verkocht. Ze zeiden dat hij 13 weken was, achteraf kwamen we er achter dat hij al 16 weken was, en al die tijd aan niks gewent, geen andere honden, geen auto's, stofzuigers, allemaal dat soort dingen. En hij was ondervoed, niet zo erg dat je het op het eerste gezicht zag, maar later viel dat natuurlijk wel op.

Het was wel meteen echt 'mijn' hond though, ze zaten in een schuur (had al een slecht teken moeten zijn natuurlijk, maar goed) en toen ze daar uitkwamen sprong hij meteen op mijn schoot en is daar ook niet meer echt vanaf gegaan. En voor ons was en is het een lieverd, hij slaapt op mijn kamer (en regelmatig op mijn bed ) en in huis is hij perfect, een supermakkelijke hond. Alleen met andere honden is hij nog steeds heel vaak onsociaal, helaas, dat is nooit helemaal goed gekomen.

(Hmm, 't is wel een heel verhaal zo Ik kan iig wel iedereen een cursus aanraden )
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 07:16
wizkid
wizkid is offline
Met onze vorige hond hebben we wel een cursus gedaan, maar bij hem ging het dan zo: Op de cursus was hij het beste en luisterde hij heel goed. Op het einde van iedere cursusdag mochten ze dan even los rennen, maar wij stonden daar dan meer dan een half uur te wachten en te roepen dat die van ons terug moest komen.
Met onze huidige hond hebben we geen cursus gedaan.
Oud 20-01-2006, 10:38
Verwijderd
Geen cursus gedaan. Hebben een appenzeller en die leren van zichzelf al heel erg makkelijk.
Dus hij kan opzich gewoon alles wat hij moet doen. Incl dat hij zelf met z'n bak aankomt als het etenstijd is, deur dicht kan gooien enz.

Probleem is alleen dat hij heel asociaal en dominant is. We wonen op een boerderij, dus hij is niet gewend van het erf af te komen en met andere honden om te gaan. Wilde m'n vader niet. Maar achteraf was het beter geweest als hij als pup meer met andere honden was omgegaan.

Voor ons is het verder een hele leuke lieve hond, die alleen een wat eigen wil heeft. Zo wil hij 's avonds als hij slaapt niet aangeraakt worden. Niet dat hij zal bijten ofzo hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 12:11
heavyukkie
heavyukkie is offline
met onze labrador: EG, VEG G&G behendigheid 1, en ik doe met hem wedstrijd frisbee.

Met onze maltezer pup: nu puppie cursus, nu nog speler de wijs frisbee..
Oud 20-01-2006, 12:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 20-01-2006 @ 11:38 :

Probleem is alleen dat hij heel asociaal en dominant is. We wonen op een boerderij, dus hij is niet gewend van het erf af te komen en met andere honden om te gaan. Wilde m'n vader niet. Maar achteraf was het beter geweest als hij als pup meer met andere honden was omgegaan.

Voor ons is het verder een hele leuke lieve hond, die alleen een wat eigen wil heeft. Zo wil hij 's avonds als hij slaapt niet aangeraakt worden. Niet dat hij zal bijten ofzo hoor.
Klinkt precies als onze hond
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2006 @ 13:31 :
Klinkt precies als onze hond
Heeft die ook dat ie 's avonds als hij slaapt niet gestoord wil worden?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 13:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 20-01-2006 @ 13:41 :
Heeft die ook dat ie 's avonds als hij slaapt niet gestoord wil worden?
Niet alleen 's nachts, sowieso als hij op z'n mand ligt. Dan gaat 'ie grommen, hij zal verder echt niks doen, maar het is zijn manier om aan te geven dat hij het niet wil, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-01-2006 @ 14:44 :
Niet alleen 's nachts, sowieso als hij op z'n mand ligt. Dan gaat 'ie grommen, hij zal verder echt niks doen, maar het is zijn manier om aan te geven dat hij het niet wil, ofzo.
Die van ons heeft niet eens een mand, lag hij toch niet in.
Maar lijkt me wel vervelend als je dan helemaal nooit bij hem kan komen?
Is het toevallig ook een reu? Bij ons iig wel en hebben hem verder nooit laten helpen, dus dat zal ook wel een reden zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 20:03
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 20-01-2006 @ 15:43 :
Die van ons heeft niet eens een mand, lag hij toch niet in.
Maar lijkt me wel vervelend als je dan helemaal nooit bij hem kan komen?
Is het toevallig ook een reu? Bij ons iig wel en hebben hem verder nooit laten helpen, dus dat zal ook wel een reden zijn.
Nou ja kan wel bij hem komen, gewoon niet teveel van zijn 'gemopper' aantrekken En het is verder wel een grote knuffel, uit zichzelf komt hij ook heel veel naar je toe. Maar als hij geen zin heeft laat 'ie dat wel merken.

Het is een reutje inderdaad, wel gecastreerd, maar gewoon verknipt ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 15:54
Verwijderd
haha ok dan

Die van ons grauwt echt naar je als je bij hem komt als hij dat niet wil en dan staat ie meestal daarna demonstratief op om een andere rustiger plek te zoeken of om naar de bijkeuken te gaan.

Als hij zelf naar je toekomt voor aandacht kan hij ook enorm aanhankelijk zijn. Dan blijft hij pootjes geven, af en toe zelfs likjes enz.

En het is volgens mij een hele slimme hond, hij volgt volgens mij echt gesprekken, want al heb je het over hem, of over iets dat hij leuk vind, dan kijkt hij altijd op, of bij iets leuks springt ie op en wil hij meteen dat je meegaat enzo. Heb weleens gehoord dat een intelligente hond 60 woorden kan onthouden.

Ook wel leuk, had gisteren zo'n hondenworst voor hem gekocht. Dus die hou ik voor z'n neus en vraag hem wat hij nou moet gaan doen. Gaat ie gelijk z'n bak zoeken en bij me brengen (terwijl het commanda normaal pak bak is )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 18:15
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb puppy en A gedaan met onze hond alleen de A niet afgemaakt.

Het was niet het juiste tijdstip (moest eerst 10 uur werken, dan gehaast ergens een hapje eten en dan met haar het veld op midden in de winter, barstens koud).
Wat het grootste probleem was waren de konijnen(keutels).
Wij hebben een Beagle, een echte jachthond dus, trainen op een veld waar 's nachts de konijnen vrolijk liepen was absoluut geen succes.
Vind het wel jammer want ze was de beste van de klas, grappig want beagles staan er bekend om dat ze niet luisteren..

Ik ga het nog wel een keer oppakken nu ze wat rustiger is..

Ze vond het altijd heel erg leuk!!
Oud 02-02-2006, 16:35
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb gisteren met m'n hond puppycursus examen gedaan en hij heeft het gehaald
Ik was toch best trots op hem, omdat het een heel onstuimige hond heeft. Maar toch op alle punten geslaagd

We hebben ons nu ingeschreven voor gehoorzaamheid - beginners, dat is alleen van 20.30 tot 21.30, dus dat is wel wat laat. De puppycursus was altijd van 19.00 tot 20.00.
Oud 11-02-2006, 13:49
tothemax
tothemax is offline
Ik vind het best belangrijk voor de hond en het baasje om de curcussen te doen.
Ik heb dan ook diverse curcussen gedaan zoals puppy, beginners, gevorderd en ver gevorderd, en nog wat kleine hier en daar.
Dit heb ik inmiddels 8 jaar geleden gedaan en het beest luistert nu nog als de beste. en is zeer vrinderlijk voor iedereen en alles, zelfs kleine kuikens blijft hij vanaf.
Ik heb er veel aan gehad.
ik ken mensen in mijn directe omgeving die op hun manier dit niet nodig vonden.
Resultaat??? verschrikkelijk irritant beest en luistert niet.
En kan niet los lopen, wat best belangrijk vind.

Oud 11-02-2006, 14:45
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
tothemax schreef op 11-02-2006 @ 14:49 :
Ik vind het best belangrijk voor de hond en het baasje om de curcussen te doen.
Ik heb dan ook diverse curcussen gedaan zoals puppy, beginners, gevorderd en ver gevorderd, en nog wat kleine hier en daar.
Dit heb ik inmiddels 8 jaar geleden gedaan en het beest luistert nu nog als de beste. en is zeer vrinderlijk voor iedereen en alles, zelfs kleine kuikens blijft hij vanaf.
Ik heb er veel aan gehad.
ik ken mensen in mijn directe omgeving die op hun manier dit niet nodig vonden.
Resultaat??? verschrikkelijk irritant beest en luistert niet.
En kan niet los lopen, wat best belangrijk vind.

[afbeelding]
Onze vorige hond mocht op straat ook nit loslopen hoor, dat vind ik niet echt noodzakelijk. In het bos/park natuurlijk wel.
Oud 11-02-2006, 16:33
deesjew
deesjew is offline
Toch zou ik maar uitkijken onze hond (officieel van mijn vriend),
Is een lief beestje voor ons, kan ook happen naar vreemde (in de broekspijp etc), maar nu twee weken geleden heeft hij mij gebeten, door gebeten.
hij is nu bijna 9 jaar en het is de eerste keer, waarom? dat weten we niet, gewoon uit het niet, ik wilde hem een aai geven met weg gaan en hap.

een snee van 1,5 a 2 centimeter diep.
kijk maar uit, eens kan de eerste keer zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 16:36
deesjew
deesjew is offline
oh ja en castreren? het wil niet altijd helpen.

het enige watr we merken aan onze hond is: hij is niet meer zo geintresseerd in teefjes, dus de castratie is bij ons voor niks geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:11
tothemax
tothemax is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 11-02-2006 @ 15:45 :
Onze vorige hond mocht op straat ook nit loslopen hoor, dat vind ik niet echt noodzakelijk. In het bos/park natuurlijk wel.

Is ook gevaarlijk he met al die auto's.
Maar als hij dan losloopt is het ook belangrijk dat hij dan luistert.
Oud 12-02-2006, 10:12
tothemax
tothemax is offline
Citaat:
deesjew schreef op 11-02-2006 @ 17:33 :
Is een lief beestje voor ons, kan ook happen naar vreemde (in de broekspijp etc), maar nu twee weken geleden heeft hij mij gebeten, door gebeten.
hij is nu bijna 9 jaar en het is de eerste keer, waarom? dat weten we niet, gewoon uit het niet, ik wilde hem een aai geven met weg gaan en hap.

Klote maar gelukkig dat het bij jou is gebeurd en niet bij een vreemde.
Oud 12-02-2006, 13:29
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:

Als mijn hond me dat flikt krijgt ziet hij echt alle hoeken van de kamer hoor

Weet iemand trouwens waarom mijn hond ineens niet meer luisteren wil? Vooral het commando "kom hier" wil niet meer. Eerder luisterde hij er gewoon goed naar maar nu al bijna een maand niet meer. Ik kan hem dus ook niet meer los laten in het park enzo. Kan het de puberteit zijn en zo ja, hoe lang duurt dat ongeveer?
Oud 12-02-2006, 14:00
Bloem
Bloem is offline
Als hij een maand of 8 is zal het inderdaad de puberteit wel zijn, dan lijkt het net of al je opvoeding voor niks is geweest Gaat vanzelf over, weet alleen niet meer hoe lang het bij mijn hond ongeveer duurde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2006, 18:13
AlopiA
AlopiA is offline
hij is nu bijna een half jaar
Oud 12-02-2006, 19:08
Bloem
Bloem is offline
Berg je dan maar, dan kan het best nog erger worden (Tenminste, ik geloof dat het zo tussen een half jaar en een jaar echt 'erg' kan zijn, maar ik ben het alweer een beetje vergeten geloof ik )
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 21:53
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:

Als mijn hond mij bijt (doorbijt dus) schop ik haar hartstikke dood.
Wat ze bij mij doet kan ze ook bij andere mensen/honden doet, zo'n hond heeft wat mij betreft geen recht om te leven.
Oud 12-02-2006, 22:18
Bloem
Bloem is offline
Fijn baasje ben je dan
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 04:06
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Onze hond kwam is in zijn vorigegezin erg mishandeld en we hebben een speciale cursus met hem daarvoor gevolgd. Heeft erg geholpen eerst kon ik hem nauwlijks aaien en nu kan ik ermee ouwehoeren wat ik wil. Bij vreemden is hij nu nog een beetje fel maar hij zou niet bijten. Alleen als je hem straft (hij is nog al eens ondeugend dan bijt hij terug. En ook hard. Maar dat is iets wat we er waarschijnlijk nooit afkrijgen en dat is ook iets van hem wat we maar accepteren. O en bij de dierenarts moet hij een muikorfje om anders is die beste man niet veilig

Oud 13-02-2006, 16:08
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 12-02-2006 @ 22:53 :
Als mijn hond mij bijt (doorbijt dus) schop ik haar hartstikke dood.
Wat ze bij mij doet kan ze ook bij andere mensen/honden doet, zo'n hond heeft wat mij betreft geen recht om te leven.
Dat vind ik dan wel weer erg bot hoor, ik zou mijn hond echt een paar rake klappen verkopen en zorgen dat ze dat nóóit meer flikt, maar dood schoppen vind ik echt zwaar overdreven. Wat mij betreft heeft zo'n mens geen recht op een hond. Maar dat is dan weer mijn mening.
Reageren

Regels voor berichten