![]() |
||
Citaat:
![]() Leesvoer (onder andere over toeval met hier en daar nog wat goddelijke aspecten). |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard geen geldige manier om conclusies te trekken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik bedoelde is dit; als een niet-christen ziet dat een christen iets verkeerds doet of zegt, kan deze persoon denken dat God ook zo is. Zo zijn er mensen die niks van God willen weten om wat christenen hebben gedaan. Maar als iemand die God niet kent ziet dat christen goed doet en liefdevol, vriendelijk etc. is, dan zou het wel eens kunnen gebeuren dat deze persoon tot geloof komt. (dat God hem tot geloof brengt). Ik zeg niet dat christenen nooit zondigen, maar dat ze moeten proberen het juiste voorbeeld te geven, want ze zijn naamdragers van Jezus. En wie kan iets op Jezus aanmerken? Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 15:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Verder nog een vraag.. Er is maar 1 God.. Jezus is zogenaamd de zoon van God. Je zou dan zeggen dat er 2 Goden zijn, maar dat is dus niet.. En dan heb je nog de heilige geest.. Uhm.. Leg mij eens uit wat ik hieronder moet verstaan en hoe ik hier tegenaan moet kijken. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: Die zin die je quotte is een beetje krom, waardoor het lijkt dat ik het omgekeerde bedoel.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel als volgens jou god de mens niet nodig heeft, waarom zou god zich dan bemoeien met mensenzaken?
||
Citaat:
![]() Offtopic: Ga me niet vragen wat dat laatste betekent, want ik kan het toch niet uitleggen. Als je weet wat het is ben je het niet, en als je niet weet wat het is ben je het wel.. Lekker simpel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind god ook een verkeerd woord aangezien het meestal refereert naar het monotheïsme. Ik zie god trouwens als niks menselijks en dus ook niet als een persoon. Dimensioneel uitgedaagd vat ik eerder op als iemand die in iets spiritueels gelooft. Zegmaar dat bewust contact met god een andere dimensie is...
|
Verwijderd
|
god betekent niks...
ik geloof niet in (een) god, ik geloof in materie... niet dat ik alles geloof wat wetenschappers zeggen,maar ik geloof gewoon niet in 'iets bovennatuurlijks', ofzo, ik geloof ook niet in reincarnatie, telepathie, en dat soort dingen.. ik geloof in toeval, materie, en reden. mijn moeder is wel katholiek en gelooft en brandt wel eens kaarsen voor me, maar ik zie daar 't nut niet van in. ik heb er wel enigzins respect voor dat ze dat doet, ik ga d'r er niet om afzeiken ofzo, maar ik vind 't wel onzin. ik kan er ook slecht tegen dat veel dingen, en eigenlijk bijna alles tegenwoordig vanuit een Christelijk oogpunt wordt bekeken. In die zin vind ik kerst vieren ook onzin. net als de jaartelling... niet dat ik kinderachtig ga doen en 'niet mee doe met de jaartelling', maar soms irriteer ik me er gewoon aan, dat ongeveer de gehele westerse maatschappij zich houdt aan een manier van de tijd bijhouden, die verbonden is aan iets waar steeds minder mensen echt in geloven... .. ik geloof niet in een god, ik geloof heel dat verhaal over jezus niet, en dan wordt er wel gevierd dat ie dood ging( of weer tot leven kwam, of whatever it may be...) maargoed... kortom: er is geen god, er is toeval, materie en reden... |
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard geen geldige manier om conclusies te trekken. (om maar even een post van T-id te kopieeren ![]()
||
Citaat:
Om een stuk te citeren "Laat Ons mensen maken die op Ons lijken en kunnen heersen over alle dieren op aarde (...)" Heb je ook gelijk de drie-eenheid opgelost ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat de neuk bedoel je daar nou weer mee? dat wat ik denk niet goed beargumenteerd is ? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
mja , I guess... kvind kerst vieren wel gezellig en leuk enzo ,maar de achterliggende gedachte vind ik gewoon onzin... |
![]() |
||
Citaat:
De feiten aanhouden en alle theoriën die je tegen komt net zolang aanpassen totdat ze binnen je waarnemingen passen. Uiteraard een geldige manier om conclusies te trekken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Materie is niet veel anders dan leegte. Reden en toeval.. Dat is een beetje een tegenspraak.. Hangt eigenlijk weer af wat je eronder verstaat.. Dat is gewoon een belangrijk aspect. Maar als er een reden is dat iets gebeurt ofzo, dan is het geen toeval... Ik geloof zelf niet in toeval. Heb geen aanwijzing om daarin te geloven. Voorbeeldje is de link hieronder. De link hieronder heb ik al een keer gepost maar ik doe het nog een keer. Leesvoer over toeval Citaat:
Genesis 1: 25 "En God maakte het wild gedierte der aarde naar zijn aard en het vee naar zijn aard en al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard. En God zag dat het goed was." Als je daarvan uitgaat kun je net zo goed zeggen dat God een insect is als dat God een persoon is. Dus ik blijf gewoon bij mijn standpunt. En trouwens. Wat jij quote is letterlijk dit: "En God zeide: Laat Ons mensen maken naar Ons beeld, naar onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee en over het gevogeltes des hemels en over het vee en over de gehele aarde en overal al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt." Als je dat eens van mijn manier bekijkt. God is alles wat bestaat, van licht en magnetisme naar zwaartekracht en materie. En wij bestaan daaruit. De bijbel moet je niet letterlijk nemen.. En ook nog, als je dat toch wilt doen, er staat "naar Ons beeld". Dus hoe Hij het zich voorstelt. Maar ik zie de bijbel toch als een symbolisch boek, dus niet om letterlijk te nemen. Maar dat is maar ieder z'n keus. En verder moet je niet vergeten dat de bijbel door mensen geschreven is. Ja het zijn de woorden van God zeg je. Nou dat kan misschien zo zijn als je daarin wilt geloven, maar de mens heeft het naar zijn eigen visie vertaald. En aangezien iedereen een andere visie heeft, ziet iedereen de bijbel anders dan diegene die het heeft geschreven (ook al is het God), en dan is het dus toch niet meer geldig als het verkeerd begrepen wordt. Offtopic: Als jullie dachten dat ik geen bijbel heb hebben jullie het mis ![]() Btw hmmmm. Ik heb jou een PM gestuurd. Weet niet of je er weleens naar kijkt dus ik dacht ik zeg het even. |
![]() |
||
Citaat:
Als wij geen tijd hadden of er in ieder geval minder op zouden letten. Impulsiever zijn enzo, dan zou de wereld misschien een stukkie leuker zijn en iets minder stressig
||
Citaat:
Als onze kalender alleen uit jaren zouden bestaan zou het leuker zijn ja ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zelf ben ik een humanist. Het geloof vind ik het meest trieste wat er bestaat zoveel leugens en onnodige doden ![]() Ik vind dat mensen die een geloof hebben die hebben te weinig geloof in zichzelf. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ook kaarsen brandt voor mij en dat soort dingen... m'n pa weet ik niet, maargoed... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik dacht dat 't naar mij bedoeld was, dus nevermind ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ok om het ff over god te hebben,
wetenschap kun je de uitkomsten van herproduceren god is gebaseerd op een boek dat ene paar bezopen appostelen hebben geschrevn, dat vindt ik een zeer onbetrouwbare bron zelfde als je in de strad en zatte mongool tegen komt die zegt dat draken bestaan, en dan maar zo hard erin gaan geloven dat e echt gaat denken dat ze bestaan magoed, daarom heet het ook geloof ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
hechten jullie aan je onvolwassenheid, willen jullie, spotters, blijven spotten, haten jullie, dwazen, kennis?
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament KingOfGod | 178 | 11-12-2005 11:53 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Wie/Wat is God? moonchild | 34 | 13-03-2003 16:58 | |
God en tijd de doornvogel | 34 | 23-09-2002 21:10 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |