Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2006, 11:53
Verwijderd
aaah, ik doe ook mee met de grote ruilactie.

babyvet en lovehandles in de aanbieding! kont en bovenbeen vet gratis bijgeleverd! het enige wat ik er voor terug wil is een beetje borsten.
Oud 20-01-2006, 16:21
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik wil ook wat gezonder gaan eten, ik heb geen overgewicht maar ik wil er gewoon 2-3 kilo af die er de laatste tijd zijn bijgekomen (kerst etc. ).
En eh het is een beetje een domme vraag, maar ik heb dus echt een gigantische hekel aan sporten en heb het ook nog hartstikke druk...zou het ook genoeg zijn als ik alleen gezonder ga eten?
En is kaas heel erg slecht, want ik ben gek op kaas en 20+ kaas ofzo vind ik toch echt niet lekker
Oud 20-01-2006, 16:34
Mara
Mara is offline
Kaas is niet slecht. 20+ kaas is misschien net iets beter maar het is niet nodig om 't te vervangen, zeker niet als je maar 2-3 kilo kwijt wil.

Ik neem aan dat je met gezonder eten bedoelt dat je tussendoor niet meer snoept etc.Zorg er dan iig voor dat je wel genoeg normaal eten binnenkrijgt (6-7 boterhammen, fruit, avondeten, gezond tussendoortje zoals ontbijtkoek etc.) zodat je niet veel te laag in kcal uitkomt.
Oud 20-01-2006, 20:10
Maresha
Maresha is offline
weet ik bloem
maar ik zeg meestal sandwichpruthahaha
Oud 20-01-2006, 20:59
Verwijderd
Ik doe ook wel mee
heb van die leuke zwembandjes.. iemadn nog een ideeh oe die weg te krijgen zijn?
Oud 20-01-2006, 21:31
Mara
Mara is offline
Gewoon normaal eten (2000 kcal) en dan sporten.
Oud 20-01-2006, 22:12
Verwijderd
ok dan moeti k dus gewoon zo doorgaan

verders voor de ruilactie. Heeft iemand nog een cupje borsten over? Ik heb nog wel wat spieren in mn bovenbenen over.
Oud 21-01-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 20-01-2006 @ 23:12 :
ok dan moeti k dus gewoon zo doorgaan

verders voor de ruilactie. Heeft iemand nog een cupje borsten over? Ik heb nog wel wat spieren in mn bovenbenen over.
Je mag wel wat borst van mij, sinds ik ben aangekomen heb ik ong. 2 cupmaten groter.

Je beenspieren mag je houden overigens, die heb ik zelf genoeg, straks pas ik helemaal niet meer in mijn broeken.
Oud 21-01-2006, 15:19
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-01-2006 @ 08:49 :
Sourcy Sprankelsap is dus helemaal zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen.
En dat is best lekker , vooral de limoen-appel is lekker.
Een beetje laat, maar ik wilde het nog even zeggen. Thnx Leonoor
Oud 21-01-2006, 16:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-01-2006 @ 14:07 :
Je mag wel wat borst van mij, sinds ik ben aangekomen heb ik ong. 2 cupmaten groter.

Je beenspieren mag je houden overigens, die heb ik zelf genoeg, straks pas ik helemaal niet meer in mijn broeken.
hoeveel ben je aangekomen dan ? Dan ga ik dat ook eens proberen , ik ben wel eens 9 kilo zwaarder geweest dan dit, maar dat hielp niet...
Oud 21-01-2006, 17:02
Nijn*
Nijn* is offline
Klein vraagje: weet iemand hoeveel calorieën er in (per shotje)tequila en (per vaasje)bier zitten?
Oud 21-01-2006, 17:04
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-01-2006 @ 17:34 :
Kaas is niet slecht. 20+ kaas is misschien net iets beter maar het is niet nodig om 't te vervangen, zeker niet als je maar 2-3 kilo kwijt wil.

Ik neem aan dat je met gezonder eten bedoelt dat je tussendoor niet meer snoept etc.Zorg er dan iig voor dat je wel genoeg normaal eten binnenkrijgt (6-7 boterhammen, fruit, avondeten, gezond tussendoortje zoals ontbijtkoek etc.) zodat je niet veel te laag in kcal uitkomt.
Ja, ik bedoel inderdaad niet meer snoepen en niet meer naar de mac gaan, dat soort dingen
Oud 21-01-2006, 17:12
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-01-2006 @ 22:32 :
Misschien kunnen Sneeuwvlokje, MeelFriek, Hagel en ik ons mengen en zo 4 ideale lichamen creeëren?
Offtopic: post jij ook op het Viva forum? Ik niet trouwens, maar ik zag een Bloem met roggebrood en kwark
Oud 21-01-2006, 17:28
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 21-01-2006 @ 18:02 :
Klein vraagje: weet iemand hoeveel calorieën er in (per shotje)tequila en (per vaasje)bier zitten?
Vaasje bier is ongeveer 100 kcal (fluitje is 80).
tequila zou ik niet weten, maar zal rond de 80 zitten. De meeste sterke drank zit rond de 80 kcal per borrel.
Oud 21-01-2006, 17:52
Verwijderd
Per standaardglas (250 cc) bier:
0% - 58 kcal
2% - 63 kcal
5% - 103 kcal
7% - 150 kcal

Tequila is geloof ik 87 kcal per standaardglas (35 cc).
Oud 21-01-2006, 20:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Experiment schreef op 21-01-2006 @ 18:12 :
Offtopic: post jij ook op het Viva forum? Ik niet trouwens, maar ik zag een Bloem met roggebrood en kwark
Kan niet missen he? Klopt, is een topic waar ook veel gekletst wordt over eten, niet alleen over lijnen enzo, veel mensen ook die gewoon veel eten en niet hoeven af te vallen ofzo.
Oud 22-01-2006, 16:51
Verwijderd
Even ter controle een vraag over mijn eetpatroon.
Ik wil een aantal kilo's afvallen (uiteindelijk zo'n 10, maar niet te snel natuurlijk). Ik weet van mezelf dat ik de neiging heb erg ongezond te eten, als ik eenmaal begin met snoepen stop ik moeilijk. Ik vind het nou eenmaal erg lekker.
De afgelopen week heb ik geprobeerd me te houden aan dit schema: (en dat ging best aardig)

8.00 1 boterham met becel light en hagelslag + 200 ml halfvolle melk

10.00 1 bb + 1/2 beleg pasta

12.00 2 bb + 1 beleg pasta

14.00 b'tween light reep

16.00 glas frisdrank/chocolademelk (halfvol) + koekje

17.00 banaan

18.30 Avondeten, meestal 2 borden

20.00 frisdrank/chocomel + koekje

Tussendoor drink ik veel water. Ik eet geen vlees, wel vleesvervangers.

Mis ik op deze manier voedingsstoffen? En zou ik zo afvallen? Ik fiets iedere dag een dik uur.
Oud 22-01-2006, 20:13
Verwijderd
je mist nog een extra boterham en 1 stuk fruit. Verder ziet het er wel goed uit . Oja, eigenlijk moet er op elke boterham boter... (doe ik ook nooit ) En als je verder niet hele dikke gevulde koeken gaat eten oid, denk ik dat je hier wel mee af gaat vallen .
Oud 22-01-2006, 20:30
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat ze wel genoeg tussendoortjes heeft die die extra boterham vervangen, eigenlijk. Maar dat stuk fruit extra is wel beter. En boter, ach ja, als je daar van houdt...
Oud 22-01-2006, 21:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-01-2006 @ 21:30 :
Ik denk dat ze wel genoeg tussendoortjes heeft die die extra boterham vervangen, eigenlijk. Maar dat stuk fruit extra is wel beter. En boter, ach ja, als je daar van houdt...
ik vind 4 boterhammen erg weinig...
Oud 22-01-2006, 21:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-01-2006 @ 22:17 :
ik vind 4 boterhammen erg weinig...
Ja dat vind ik ook, maar ze eet wel 2 borden avondeten, dus dat heft wel weer wat op dan. En een between reep tussendoor, en 2 koekjes.

Het zouden mijn keuzes niet zijn, ik zou ipv zo'n between reep 1 of 2 boterhammen extra eten, maar goed.
Oud 23-01-2006, 02:33
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik moet omdat ik een hormoonziekte heb gehad nu in 1x heel veel afvallen. Mijn dieetiste had het over groene thee... nu heb ik 2 vragen:

1. Heeft iemand ervaring met groene thee ik bedoel helpt het echt?

2. Zijn er hier mensen met de ziekte van crohn die groene thee drinken? k ben namelijk erg bang dat het verkeerd valt
Oud 23-01-2006, 07:03
Verwijderd
Groene thee zuivert je lichaam, dacht ik. Als je af wilt vallen moet je veel drinken en groene thee is gezond, voor zo ver ik weet. Door de thee zelf zul je waarschijnlijk niet of weinig afvallen, het zal meer een soort van 'ondersteunende functie' hebben (ook doordat het vocht is), denk ik.

Die dietiste weet dat je de ziekte van Crohn hebt, neem ik aan? Dan zal ze daar toch wel rekening mee gehouden hebben? Zou ik wel heel slecht vinden anders.
Oud 23-01-2006, 07:04
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 22-01-2006 @ 22:32 :
Ja dat vind ik ook, maar ze eet wel 2 borden avondeten, dus dat heft wel weer wat op dan. En een between reep tussendoor, en 2 koekjes.

Het zouden mijn keuzes niet zijn, ik zou ipv zo'n between reep 1 of 2 boterhammen extra eten, maar goed.
Je kunt volgens mij sowieso beter overdag wat extra's eten (dus bv. een half bord avondeten 'ruilen' voor twee boterhammen).

Ze eet nu maar drie boterhammen: erg weinig dus. Vier is ook niet veel.
Oud 23-01-2006, 07:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-01-2006 @ 22:32 :

Ik wil eerst het aantal grammen zien, 2 borden avondeten klinkt leuk, maar ik geloof niet dat het meer is dan een normaal persoon aan avondeten binnenkrijgt...
Oud 23-01-2006, 10:35
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2006 @ 08:03 :
Groene thee zuivert je lichaam, dacht ik. Als je af wilt vallen moet je veel drinken en groene thee is gezond, voor zo ver ik weet. Door de thee zelf zul je waarschijnlijk niet of weinig afvallen, het zal meer een soort van 'ondersteunende functie' hebben (ook doordat het vocht is), denk ik.

Die dietiste weet dat je de ziekte van Crohn hebt, neem ik aan? Dan zal ze daar toch wel rekening mee gehouden hebben? Zou ik wel heel slecht vinden anders.

Ja ze heeft verder wel rekening met die ziekte gehoude maar met groene thee wist ze het niet zeker... en mijn internist ook niet ik denk dat er niets anders op zit om het maar gewoon te proberen
Oud 23-01-2006, 11:51
Verwijderd
Kun je wel tegen zwarte thee? Gewoon de 'normale' thee dus? Dat komt van dezelfde plant als groene thee, alleen zijn bij zwarte thee de blaadjes eerst gefermenteerd en daarna gedroogd, terwijl ze bij groene thee meteen gedroogd worden. Dat fermenteren verandert natuurlijk wel weer veel aan de blaadjes, maar toch
Oud 23-01-2006, 13:04
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Dat is het nou juist ik kan niet tegen gewone thee maar de dieetiste dacht dat ik wel tegen groene thee zou kunnen mischien om die reden dat jij beschrijft.

Pff moeilijk ik heb ook geen zin om er ziek van te worden
Oud 23-01-2006, 14:42
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-01-2006 @ 08:46 :
Ik wil eerst het aantal grammen zien, 2 borden avondeten klinkt leuk, maar ik geloof niet dat het meer is dan een normaal persoon aan avondeten binnenkrijgt...
"normaal" avondeten is 4 aardappelen, 4 lepels groente, stukje vlees en 1 lepel jus. Dus eet je hier echt het dubbele van? Lijkt me niet...?!
en verder is het aantal boterhammen idd niet echt veel. Normaal is tussen de 5-7 boterhammen. Maar ik moet er nu zelfs 8 eten.
En brood is altijd beter dan koekjes eigenlijk...
Oud 23-01-2006, 14:52
kellytje
kellytje is offline
Maar weer eens op dieet gaan Het gaat goed met bodystling, reeds enkele cm's kwijt maar de kilo's volgen niet echt...
Ik heb de neiging om of te veel gezond eten te eten of te weinig ongezond... Zo blijf ik wel op hetzelfde gewicht maar gezond is het niet.
Vandaag eens posten wat ik gegeten heb. Volgens mij kom ik hiermee rond de 1500 en ik denkz elf dat het gezond is...
ontbijt : 2 boterhammen met jam, cola light en een sinaasappel en eenh yoghurt
middag : 3 cracotten met smeerkaas en een banaan
tussendoor : bolletje sorbet en een wortel
avond : pasta (normale portie) met 200 gram scampi, 2 kl olie, groenten (300gram)
tussendoor : 2 boterhammen met iets op

Weet iemand eigelijk hoe gezond/ongezond een belegd broodje is. Oke op smos zit heel veel mayo maar hoe zit het met een martino ofzo
Oud 23-01-2006, 15:30
Mara
Mara is offline
kellytje, je moet je ook niet focussen op het cijfertje op de weegschaal maar op hoe je eruit ziet en de cijfertjes van je omtrek
Oud 23-01-2006, 15:46
kellytje
kellytje is offline
Oke ik weet dat het niet volledig van gewicht afhangt maar het is wel de bedoeling dat ik bij die oefeningen ook nog op mijn eten lete Dus rond de 1500 kcal gezond voedsel ipv +2000gezond voedsel of rond de 1000 aan snoep
Oud 23-01-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 22-01-2006 @ 17:51 :
Even ter controle een vraag over mijn eetpatroon.
Ik wil een aantal kilo's afvallen (uiteindelijk zo'n 10, maar niet te snel natuurlijk). Ik weet van mezelf dat ik de neiging heb erg ongezond te eten, als ik eenmaal begin met snoepen stop ik moeilijk. Ik vind het nou eenmaal erg lekker.
De afgelopen week heb ik geprobeerd me te houden aan dit schema: (en dat ging best aardig)

8.00 1 boterham met becel light en hagelslag + 200 ml halfvolle melk

10.00 1 bb + 1/2 beleg pasta

12.00 2 bb + 1 beleg pasta

14.00 b'tween light reep

16.00 glas frisdrank/chocolademelk (halfvol) + koekje

17.00 banaan

18.30 Avondeten, meestal 2 borden

20.00 frisdrank/chocomel + koekje
Het is juist gemakkelijker om zoet beleg te laten staan dan koekjes, snoepjes etc, dus ik zou eerst al proberen altijd gezond beleg 'in te voeren' ipv minder koekjes & snoepjes.
Oud 23-01-2006, 15:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
per piacere schreef op 23-01-2006 @ 16:51 :
Het is juist gemakkelijker om zoet beleg te laten staan dan koekjes, snoepjes etc, dus ik zou eerst al proberen altijd gezond beleg 'in te voeren' ipv minder koekjes & snoepjes.
dat verschilt per persoon. Ik eet juist hagelslag, omdat ik anders smiddags ga snoepen... en zoet beleg is beter dan koekjes
Oud 23-01-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-01-2006 @ 16:56 :
dat verschilt per persoon. Ik eet juist hagelslag, omdat ik anders smiddags ga snoepen... en zoet beleg is beter dan koekjes

Het is misschien wel beter, maar toch, ik zou het eerder lekkerder vinden om een reep chocolade naar binnen te proppen dan pasta op mijn boterham, dat zou ik eerder kunnen vervangen. Het verschilt idd per persoon maar misschien heeft Ave er wel wat aan.
Oud 23-01-2006, 15:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 23-01-2006 @ 16:46 :
Oke ik weet dat het niet volledig van gewicht afhangt maar het is wel de bedoeling dat ik bij die oefeningen ook nog op mijn eten lete Dus rond de 1500 kcal gezond voedsel ipv +2000gezond voedsel of rond de 1000 aan snoep
Ja ok Maar je snapt m'n punt
Oud 23-01-2006, 16:03
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-01-2006 @ 16:58 :
Ja ok Maar je snapt m'n punt
Tuurlijk en je hebt ook wel gelijk
Oud 23-01-2006, 17:20
Verwijderd
@kellytje: Ik vind het wel heel erg weinig. Die cracotten zijn ook meer lucht dan dat er werkelijk voedingsstoffen in zitten ed, volgens mij. Waarom niet gewoon drie boterhammen met mager beleg?

Wat is ivn smos en martino...?

Broodjes zijn sowieso niet zo heel gezond, een gewone bruine boterham is iig beter...en mayonaise is natuurlijk niet echt gezond...
Oud 23-01-2006, 17:22
Mara
Mara is offline
Misschien een idee voor mensen..

Ik eet nu soms afbak pistoletjes, meergranen. Die zijn (van easy bakery) 75 gram per stuk. Dat is 2,5 boterham. Ze vullen bij mij echter véél beter dan 2,5 boterham! Ik neem er één bij het ontbijt en één bij de lunch. Dan rond 4 uur bijv. nog een plak ontbijtkoek, genoeg fruit etc.. heerlijk
Oud 23-01-2006, 17:23
Kali
Kali is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2006 @ 18:20 :

Wat is ivn smos en martino...?

Smos = broodje met sla, tomaat, ham, kaas en mayonnaise en soms een hardgekookt eitje

Martino = Broodje met americain, augurkjes , zilveruitjes, mosterd en ketchup (of zo pikante ketchup) en beetje sla
Oud 23-01-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 23-01-2006 @ 18:23 :
Smos = broodje met sla, tomaat, ham, kaas en mayonnaise en soms een hardgekookt eitje

Martino = Broodje met americain, augurkjes , zilveruitjes, mosterd en ketchup (of zo pikante ketchup) en beetje sla
Een 'smos' lijkt me dan niet echt gezond...een martino wat meer, al heb ik geen idee wat er in americain (filé americain, neem ik aan?) zit...ik eet zelf geen vlees. Rode sauzen (ketchup en curry ed) zijn iig beter dan mayonnaise.
Oud 23-01-2006, 17:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-01-2006 @ 18:22 :
Misschien een idee voor mensen..

Ik eet nu soms afbak pistoletjes, meergranen. Die zijn (van easy bakery) 75 gram per stuk. Dat is 2,5 boterham. Ze vullen bij mij echter véél beter dan 2,5 boterham! Ik neem er één bij het ontbijt en één bij de lunch. Dan rond 4 uur bijv. nog een plak ontbijtkoek, genoeg fruit etc.. heerlijk
Klinkt lekker.... wil je voor mij kijken hoeveel voedingsvezel er in zit? Per 100 gram of per broodje?

(Heb mijzelf een vezelrijk dieet moeten aanmeten )

Ben nu overigens van hoogtepunt BMI 23,9 naar BMI 21,4 gegaan, zonder moeite eigenlijk
Oud 23-01-2006, 17:47
Mara
Mara is offline
Ik heb net even de verpakking bekeken, maar het staat er helaas niet op! Alleen de voedingswaarde, koolhydraten, eiwitten en vet.
Oud 23-01-2006, 17:48
Roos
Roos is offline
Oh hmm jammer, nou bedankt voor het kijken

Ik ga trouwens ook maar roggebrood eten, in 1 sneetje zit wel 5 gram voedingsvezel. Jammer dat ik het niet zo lekker vind.

Wat vinden jullie lekker op roggebrood?
Oud 23-01-2006, 17:50
Verwijderd
kaas en appelstroop, samen
Oud 23-01-2006, 17:50
Mara
Mara is offline
Ik ben een saaie donder wat roggebrood betreft, ik doe er meestal kaas op. Andere dingen vind ik er niet echt lekker op eerlijk gezegd

Ik hoor dat sommige mensen suiker op roggebrood doen maar dat eet ik niet (word ik hyperactief van, geraffineerde suiker) dus geen idee hoe dat smaakt.
Oud 23-01-2006, 19:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2006 @ 08:04 :
Je kunt volgens mij sowieso beter overdag wat extra's eten (dus bv. een half bord avondeten 'ruilen' voor twee boterhammen).

Ze eet nu maar drie boterhammen: erg weinig dus. Vier is ook niet veel.
Ook mee eens, maar goed, als je veel avondeten gewend bent of met het avondeten veel honger hebt kun je beter dat eten dan dat je misschien 's avonds weer gaat snoepen ofzo

Ze eet nu toch 4 boterhammen al? Dat vind ik ook niet veel, maar als ze echt 2 borden avondeten eet komt ze denk ik wel aan de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt, met die chocomel, de koekjes en zo'n reep tussendoor. Dat bedoelde ik meer. Ik zou het persoonlijk anders opvullen, maar als dat niet lukt omdat ze dan snoepbuien krijgt kan ze het beter op deze manier doen dan gewoon doorgaan met waar ze mee bezig was, volgens mij

@Roos, ik doe er ook altijd kaas op, vind het dan superlekker Met appelstroop vind ik het ook lekker en met hagelslag is het helemaal superlekker, vind ik
Oud 23-01-2006, 19:13
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-01-2006 @ 18:48 :
Geitenkaas
Oud 23-01-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-01-2006 @ 18:50 :
Ik ben een saaie donder wat roggebrood betreft, ik doe er meestal kaas op. Andere dingen vind ik er niet echt lekker op eerlijk gezegd
^ Dat. Maar ik eet het eigenlijk zelden, vind het sowieso niet echt lekker.
Oud 23-01-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 23-01-2006 @ 18:48 :
Oh hmm jammer, nou bedankt voor het kijken

Ik ga trouwens ook maar roggebrood eten, in 1 sneetje zit wel 5 gram voedingsvezel. Jammer dat ik het niet zo lekker vind.

Heb toevallig net een roggebroodje met hagelslag op stroop is ook lekker trouwens.
Topic gesloten

Regels voor berichten