![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt geen controle maar die krijg je als je je verdiept. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In dit geval bestaat het woordje nooit NIET. Ik verbaas me .. echt .. Dat Nederlanders zo koelbloedig kunnen zijn. Leven is niet gebaseerd op wiskundige feiten. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind "the American dream" sowieso een beetje een raar idee. Het gaat erom dat iedereen in principe rijk kan worden, als hij of zij leeft in een land dat je de kansen ervoor geeft. Ten eerste is het zodat er genoeg mensen zijn die niet echt veel gelukkiger worden van geld, maar meer andere doelen nastreven die lang niet altijd afhankelijk zijn van je inzet. Ten tweede houdt de stelling in dat wanneer iedereen hard zou gaan werken, iedereen rijk zou worden. Als iedereeen hard zou werken zou echter de volledige economie instorten (er moet namelijk extreem veel geld "bij gemaakt" worden) en daardoor is niemand echt meer rijk. Ik ben het er wel mee eens dat je veel geld kunt verdienen als je je veel inzet voor dat doel. Er is helaas altijd een pechcomponent die een beetje roet in het eten gooit, maar die verwaarloos ik voor het gemak even. Met de stelling van dit topic ben ik het dus principieel oneens, in de gedachte achter de "American Dream" kan ik mij gedeeltelijk vinden.
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet wat jouw doelen zijn.. Maar ik sta volledig achter dit klein een niet al te groot woordje Sommige dingen zijn groter JA |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: Mijn ultieme doel is het volledig waarnemen van accretie door een ster op een neutronenster of zwart gat. Lijkt me machtig mooi
||
Verwijderd
|
Citaat:
Juist waar het niet draait om 'wiskundige feiten' zul je moeten accepteren dat je het niet zelf in de hand hebt: of je doorzettingsvermogen hebt, of je talent hebt, of je creatief bent. En wat 'controle door verdiepen' betreft - jij gelooft ook niet in intelligentieverschillen? Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 11:17. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het lijkt me duidelijk dat niet iedereen rijk kan worden, er is maar een bepaalde hoeveelheid geld en als we die eerlijk zouden verdelen zou niemand rijk zijn. De enige vraag die je jezelf moet stellen is hoe jij wilt dat het geld verdeeld word en dan kom je weer uit op het verschil tussen communisme en het harde kapitalisme (plus alle vormen van afgezwakt kapitalisme die er tussen zitten)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
miGant staat niet bekend om zijn genuanceerde, onderbouwde en vooral beschaafde manier van posten
![]() http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1333788 |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 20:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
DoggySHIZzle |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb het over een kind uit een krottenwijk ZONDER aangeboren obstakels. Tuurlijk is het zo dat je je doel niet kan bereiken als je aangeboren obstakels hebt die je doel in de weg zitten. Intelligentie verschillen... je gaat me toch niet vertellen dat laagopgeleiden geen ambities hebben om iets te bereiken. Succes is NIET afhankelijk van je intelligentie. Ik geloof niet, nee ik weet het zeker niet dat je perse Hoofdbegaafd/begaafd moet zijn om je UNi diploma te behalen. Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 20:05. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
met een iq van 90 slaag je niet voor de uni nee je hoeft niet hoogbegaafd voor de uni te zijn dat zegt wat over het niveau van de uni niet over of succes afhankelijk is van intelligentie ja dan nee |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb deze twee dingen ook echt wel apart geprobeerd te houden. Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 20:48. |
![]() |
||
Citaat:
(maar wat vond je nou bullshit, ga eens op een normale manier op posts in, kinderachtig gedoe)
||
![]() |
Citaat:
Leven is niet gebaseerd op wiskundige feiten. Factoren zullen altijd wel meespelen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je meteen al kansloos bent. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 20-01-2006 om 20:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- Brutaal zijn - Bepaalde WIL hebben Tot op welke hoogte ?? Daar valt niet over te praten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn dus wel mensen die zonder opleiding kunen slagen en dergelijke. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar ja, serieuzer, het lijkt me onzin om te zeggen dat iedereen zijn eigen succes voor 100% bepaald, wie met een IQ van 80 ter wereld komt zal simpelweg altijd sterk gereduceerde kansen hebben het ergens ver te schoppen, shit happens. Als diegene binnen de marge van zijn 'handicap' dan weer veel weet te bereiken wil ik best stellen dat diegene succesvol is. Aan de andere kant hebben we simpelweg invloed op onze omgeving, je kunt dingen naar je hand zetten, dus ook stellen dat we geen controle hebben over succes of geluk is geen goed standpunt. De middenweg is zoals vaker het juiste antwoord.
||
Citaat:
![]() Voor de rest ben ik het wel eens met T_ID, wel raar dat je met die redenering op een rechtse partij kan stemmen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
oKE, fUSE .. nU GA JE WEL WAT VErder met je standpunt dan het noodzakelijk is en moet ik je deze hele zin toeroepen ![]() JE KENT ME NIET JIJ STOMME KONIJN ............................ ![]() REALITEIT IS IETS WAT JIJ DUS FF NIET KAN BEGRIJPEN. maar ik ga niet in op je argumenten omdat het toch waardeloos is om jouw te overtuigen ... Laatst gewijzigd op 25-01-2006 om 14:34. |
![]() |
|
|