Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2006, 12:04
Roosje
Roosje is offline
Wat zeikt ze nou? Het gaat toch goed, ja toch?
Oud 24-01-2006, 12:19
Roosje
Roosje is offline
Jeej, tien bladzijdes aan geschiedenis. Tweede Wereldoorlog en ik ben het aan het samenvatten en het is vervelend. Letterlijk.
Oud 24-01-2006, 12:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als je de hele dag thuis bent, en je pa ook, en hij zegt helemaal niets tegen je... Al drie dagen niet trouwens... Dat is toch ook niet normaal?
Oud 24-01-2006, 12:30
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Nee, lijkt me niet gezond.
Oud 24-01-2006, 12:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn leren gaat eigenlijk wel goed

Maar dat zegt niets, want dan denk ik dat ik alles helemaal goed heb geleerd en dat mijn tentamen best oké ging en dan krijg ik nog niet het cijfer dat ik wilde hebben.

Maar op dit moment heb ik er vertrouwen in.
Oud 24-01-2006, 12:44
indigo
indigo is offline
Het leren gaat niet echt, het begint hier (na een halve dag in de kou) pas warm te worden, ik voel me alleen en het gaat maar niet weg. Misschien wil ik het niet, maar ik móét leren alleen te wonen. En dat is stom. Ik wil verhuizen. Naar thuis of naar een studentenhuis. Met véél anderen, met lieve mensen. Dat ik me niet alleen voel Ik wil een knuffel en een echt thuis.

(En ik praat mezelf te veel de grond in. Bahbah. Spijtspijt.)
Oud 24-01-2006, 12:45
Verwijderd
Wiskunde is stomstomstom. Heel lang bezig geweest met een som, en kwam er maar niet uit. Bleek uiteindelijk dat het antwoordenboekje fout was. Bah.

En ik moet nog 'maar' 45 opgaven maken voordat ik morgen mn tentamen heb en nog een engels mondeling voorbereiden. School is zo fijn..
Oud 24-01-2006, 12:46
farai
farai is offline
Ik wil even echt nimeer. Ik haat deze stomme kutrolstoel, ik haat mn lichaam.......

Gvd kutzooi. Die fucking spasmen doen mn been helemaal verkrampen. Net ging het even beter, tilt iemand me verkeerd op doet het weer evenveel pijn.

en ik wil niet hele maandplanningen maken omdat ik een paar uurtjes per week wil gaan knutselen. Hoe belachelijk is het ook? Hopelijk is daar snel een oplossing voor.

Och ik wil gewoon ff uit die kutrolstoel springen, een normaal lichaam en een leven zoals iedereen, mag dat?

Nee, kennelijk niet van "iets" dat hierboven is of van de natuur of whatever, who cares ma laat me dan gvd ook allemaal gerust en zorg aub dat die pijn een "normale" oorzaak heeft en nix ernstigs en dat ze verdwijnt en......

okay 1 iemand gaat dit ni graag lezen maar.....vraag me echt af waarom die bij me bljft. kga altijd in dees krakend karreke blijven zitten, altijd te kampen hebben met vervelende dingen waar een ander niet mee te maken heeft.....

nee das echt de toekomst waar iemand van droomt he, met zo iemand als ik samenleven?
Oud 24-01-2006, 13:03
Roosje
Roosje is offline
~oceangirl~, knuffel!

Ik kan niet eens meer leren. Het is onmogelijk om me totaal te focussen op m'n o zo geniale feitensamenvatting van twee kantjes. Kom op, zeg. Het is hier te koud om normaal te kunnen doen.

Als m'n samenvatting af is, mag ik naar beneden. Eerder niet. Nog twee bladzijdes.
Oud 24-01-2006, 13:39
farai
farai is offline
turns out dak een peesontsteking heb. naja fijn, weer iets geleerd over mn lichaam
Oud 24-01-2006, 14:27
Anno2007
Anno2007 is offline
toetsweek is lekker afgelopen nu de puntn nog hoop dat t een beetje goed is gegaan
Oud 24-01-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 24-01-2006 @ 13:46 :
nee das echt de toekomst waar iemand van droomt he, met zo iemand als ik samenleven?
Het klinkt misschien heel standaard, maar ik denk dat iemand die echt om je geeft en echt van je houdt daar niet echt om geeft. In het begin van mijn relatie twijfelde ik er ook heel erg aan (ik zit niet in een rolstoel, maar ben lichamelijk nou ook niet bepaald 100%), maar ik weet inmiddels dat hij al die dingen voor lief neemt, hij vindt het eerder vervelend voor mij dat dat hij het zelf vervelend vindt. Als het omgekeerd het geval zou zijn, dan zou dat net zo zijn...want ik houd van hem (heel erg veel ).

Jij bent je rolstoel niet, toch? (In de zin van: je bent veel meer dan alleen een rolstoel (of eigenlijk: jij bent geen rolstoel)...kan het niet goed uitleggen, maar wie weet snap je het al. )
Oud 24-01-2006, 14:46
Verwijderd
Ontopic:

Waarom reageer ik altijd zo inhoudelijk op mensen die hier posten... Misschien willen ze, zoals het topic heet, alleen maar hun hart luchten en zitten ze helemaal niet te wachten op ongevraagd 'advies'. (Zeg het dan maar, hoor.)

Gister iemand gemaild die een presentatie had gehouden bij ons op school, ze mailde vandaag al terug met een boel informatie. Echt tof. Een docent die ik vorige week gemaild heb kan daar nog wat van leren... Verder gister en vanmorgen ook nog een andere docent gemaild, daar heb ik ook nog niets van gehoord...maar goed, dat is ook nog maar kort geleden...

Heb vandaag redelijk wat huiswerk gedaan, kon eindelijk weer echt verder nadat ik de opdracht terug had gekregen van een docent (al zat ik in eerste instantie toch nog steeds vast...theoretisch vond ze het erg goed, maar er moest meer praktijk bij ed...daarom dus die mevrouw van de presentatie gemaild voor informatie...en gekregen dus, was/is nog steeds wel lastig, maar ik ben iig weer een heel stuk verder, hopelijk is het ook goed). Ik ben nog bijna 1,5 uur alleen thuis, hopelijk kan ik deel I van de opdracht afmaken en misschien ook nog een stukje van deel II...dan hoef ik daarna alleen nog deel III.

En dan nog leren...maar dat stel ik steeds uit (slecht ). Gister wel wat van de samenvatting die ik gemaakt heb doorgelezen, maar ik viel na drie bladzijden in slaap.

Ow, en niet te vergeten: ik kreeg een smsje van iemand. En daar was ik heel blij mee. (En mocht ze dit lezen: (}))
Oud 24-01-2006, 14:48
rare kwast
rare kwast is offline
i'm sorry for who i am..
i'm sorry that i hurt you ever time i see you
i'm sorry..

als ik nog ff doorga ik het einde vriendschap.. ik weet het, ik voel het en het stomme is dat ik het ergens nog wil ook..

ze verdiend een goede vriendin.. niet een of andere zeikende jankerd die het leven meer niet dan wel ziet zitten..
die het plezier in haar leven kwijt is en waar je niet meer mee kan lachen..

laat haar alsjeblieft haar weg volgen naar het geluk en laat mij stoppen

------

nee ik wil dat niet.. ik wil deze vriendschap niet tot een einde zien komen.. ik heb haar nodig om te blijven staan
zonder haar ga ik gigantisch onderuit..
maar waarom doe ik dan zo?! ik wil haar geen pijn doen

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 14:52.
Oud 24-01-2006, 15:16
farai
farai is offline
@leonoor: ik snap je dondersgoed en ja tis een standaardantwoord ma ik weet wel da je gelijk hebt. Heb alleen echt zo'n baaldag. Fucking veel vage pijntjes en dan wil ik écht ff heel erg graag hieruit springen (rolstoel) en dat ding tegen de muur kwakken.

yeah you're right....iemand die echt om je geeft kijkt door je handicap heen alleen....

He's worth more then I can give......Als ik deze rothandicap niet had kon 'k meer geven maarja die gaat nooit weg...
Oud 24-01-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
~oceangirl~ schreef op 24-01-2006 @ 16:16 :
He's worth more then I can give......Als ik deze rothandicap niet had kon 'k meer geven maarja die gaat nooit weg...
Misschien neemt hij genoegen met wat je hem geeft? (Als in: misschien vindt hij dat voldoende? En is dat wel meer dan een ander hem kan geven of iig iets wat een ander hem niet kan geven? Omdat hij van jou houdt en niet van die ander. Jij geeft hem liefde en is dat niet het belangrijkste?)
Oud 24-01-2006, 15:53
ilse
ilse is offline
pfff ik maak ales weer veel te ingewikkeld. waarom doe ik zo moeilijk als ik het gewoon zou kunnen doen? waarom is alles zo veel werk?

whaaa ik heb honger..!! (maar we eten spaghetti, helaas..)
Oud 24-01-2006, 15:57
Roosje
Roosje is offline
Beetje een... vreemd gevoel vandaag. Alsof er iets goed mis gaat, maar ik wil het niet, ik wil het ècht niet, ik wil dat alles zo blijft als het nu is.
Oud 24-01-2006, 16:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Van mij mag ze verdwijnen; ze pakt een van mijn beste vriendinnen af, en ook anderen lijken een vriendin minder te hebben. Kutstreek.
Oud 24-01-2006, 16:01
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik ga met haar op stijldansen

Eerst wist ik niet of ik het wel zou doen, maar ik wil toch weer graag een goed vriendschappelijk contact met haar en omdat het eigenlijk ook al van haar kant komt is het zeker een goed idee om daar ja op te zeggen.

Ik ben er eigenlijk helemaal niet het typ voor, maar het lijkt me toch leuk om te doen

Ik ben dus echt in een goed humeur. Al langer, maar nog niet zo goed. Ohja en we eten vanaaf lekker lasagna. Al zo lang niet meer gehad, maar is wel heerlijk

En ik heb de neiging om alles in html taal te typen, omdat ik dat de laatste dagen heel veel heb gedaan voor informatica
Oud 24-01-2006, 16:06
Verwijderd
Ik fiets me de hele dag al de poten uit mijn lijf. En alles doet zeer. *pruil* En ik moet ook nog eten koken en oppassen vanavond. En morgen ook weer weg. Wel vrij. En ik moet ook nog even een keer iets vinden wanneer ik ga leren.
Maar Frans vandaag ging goed.

When you feel your heart break
You're learnin' the blues
Oud 24-01-2006, 16:09
BananaSplit
BananaSplit is offline
en wat dat stijldansen betreft ben ik wel benieuwd naar de reactie van mijn vader.

De danspartner die mij vroeg is namelijk mijn ex, maar dat kan helemaal geen kwaad en dat ziet hij niet in. Hij kent mij niet en haar al helemaal niet.

Mij werd namelijk aangeraden om er alle contact mee te verbreken, iets dat ik helemaal niet zie zitten. En hij zal me sowieso voor gek verklaren, omdat ik misschien op stijldansen wil gaan. Nja zijn mening zal mij eerlijk gezegd een reet roesten
Oud 24-01-2006, 16:19
BananaSplit
BananaSplit is offline
Dit wordt mijn 1000ste post
Oud 24-01-2006, 17:22
Gothic
Gothic is offline
pff ik ben weer zo ontzettend moe... vanmiddag weer geslapen, terwijl ik vroeg naar bed ben gegaan. Het moet echt eens minder worden, want ik weet het echt niet meer. Ik ben gezond volgens de dokter. Ik eet me helemaal rot aan brood, in de hoop wat meer energie te krijgen, maar het helpt voor geen meter. Heb onderhand al 12 boterhammen op en ik word er gewoon afhankelijk van. Met minder word ik slap. Het schiet gewoon niet op, zo vervelend om er steeds rekening mee te moeten houden...

Ik wil gewoon niet meer moe zijn ... zometeen sporten, vast even goed, hopelijk krijg ik wat meer energie, maar ik denk dat ik meteen mn bed in duik als ik terug ben. Maar had het maar zin. Hielp het maar, maar niets helpt ...
Oud 24-01-2006, 17:27
rare kwast
rare kwast is offline
nou ik ben er nog niet helemaal uit over de studie.. maaaaar ik heb iig een stage..
Oud 24-01-2006, 17:39
Verwijderd
@Gothic: Houd je je al aan dat dieetgebeuren? (En dan echt?)
Wie weet helpt dat?
Oud 24-01-2006, 17:45
Nijn*
Nijn* is offline
Vanmiddag ging het nog best goed, maar nu voel ik me onwijs kut.

Mijn moeder heeft gisteren naar het NPI gebelt voor een intakegesprek. Nou is ze vandaag al(!) teruggebelt (komt denk ik omdat mijn tante er vaart achter heeft gezet) en nou moeten zij en mijn vader 17 februari een oudergesprek voeren en ik krijg op 20 februari een intake. Ik vind het echt weer doodeng! Ik moet dan ongeveer een uur een gesprek voeren daar en daarna daar nog allerlei vragenlijsten invullen. En waarschijnlijk komt er dan nog een tweede intake, misschien zelfs een derde en dan teamvergadering enz. Da's natuurlijk nog een hele tijd weg maar ik vind het zo eng! Ik ben ook wel blij hoor dat ik weer hulp krijg over een tijdje maar ik weet niet.. het is ook weer zo eng. Alles moet dan weer overnieuw, m'n hele verhaal en dan begin ik er weer aan te twijfelen of ik me niet aanstel. Er zijn zoveel mensen met veel ergere problemen dan de mijne en die hebben meer recht op hulp.

Ik voel zoveel tweestrijd in mijn hoofd, aan de ene kant wil ik er nu echt voor gaan en aan de andere kant ben ik zo bang om mijn vertrouwde duister om te ruilen voor al het nieuwe. Al dat nieuwe is zo onbekend en eng. Dat duistere gedeelte is vertrouwd en natuurlijk wel kut maar het is iets van mij. En ik voel zoveel pijn omdat ik het gevoel heb dat niemand me begrijpt, iedereen wil toch gelukkig zijn, waarom vind ik het dan zo moeilijk voor die gelukkige tijden te gaan?! Ik ben ook zo bang om alles te vertellen. Maar ik denk ook dat het me zal opluchten, omdat ik het dan eindelijk met iemand kan delen. Ik wil niet dat het allemaal zoveel van mijn leven blijft bepalen zoals het nu doet, aan de andere kant: zo houd ik wel de controle in handen.
Maar ik raak er totaal uitgeput van, zowel lichamelijk als geestelijk: ik heb bijna geen energie meer om te fietsen naar school, laat staan na school nog te leren.

Uiteindelijk komt het vast wel weer goed, waarschijnlijk stel ik me gewoon aan. Ik wou dat ik anders kon leven dan zoals ik het nu doe. Of helemaal niet meer hoefde te leven. Niet dat ik dood wil maar toch.. Liever wil ik weg. Weggaan en terug komen als alles weer goed is. Of alle dingen in het verleden uitwissen en overnieuw beginnen met de kennis die ik nu heb. Het breekt me op dit leven, ik raak zo vermoeid. Blijkbaar kan ik niet anders dan mezelf kapot maken. Alle pijn maakt me kapot van binnen maar er is niemand die het ziet, laat staan begrijpt.
Oud 24-01-2006, 17:49
rare kwast
rare kwast is offline
yeaaaah *sorry dit moet ff kwijt*

mijn ex!!! is VERLIEFD het heeft bijna een jaar geduurd voordat ie mij met rust kon laten (hij bleef maar stalken) maar nu is dat over!!

*yeaaaahhh*

*gaat feestje bouwen en zich flink bezatten (<- om ook de rest te vergeten )

doet er iemand mee?
Oud 24-01-2006, 18:01
Verwijderd
*Doet mee met rare kwast haar feestje*

We hebben een 8 voor ons project! Daar ben ik erg blij mee. We hebben er hard aan gewerkt en ik vind die 8 ook wel terecht dus...

Verder mn tentamen van gister net niet gehaald. En daar baal ik heel erg van. Vanmiddag was ik boos, verdrietig, wanhopig, weet ik wat. Ben maar gaan sporten. Misschien iets te fanatiek maar ik voel me een stuk beter.

Moet wel even een plan bedenken over hoe ik school nu ga aanpakken, want zo kan het niet...
Oud 24-01-2006, 18:06
Verwijderd
Ja, bezatten, hier!

Of eigenlijk wil ik wat weten
Heb je nu alles wat je wou?
Werd je wakker met een glimlach?
Zegt ie vaak: 'Ik hou van jou'?

Houdt ie je vast als je soms bang bent?
Kent hij je angst en je verdriet?
Alleen maar schudden met je hoofd, lief
Logisch dat je me verliet

Wat we samen vroeger droomden
Weet de helft van ons niet meer

Oud 24-01-2006, 18:54
kroot
kroot is offline
vanmorgen voor het eerst zangles gegeven aan een man van 50 was leuk en ging ook wel goed. Alhoewel ik me beter had kunnen voorbereiden.
Werken was ook leuk, mijn baas is echt heel erg aardig!
Nu ben ik wel zenuwachtig voor morgen, ik moet weer dat kamerkoor dirigeren.
En mijn huisgenootje gaat morgen voor 3 maanden naar Indonesië, ik ga haar heel erg missen.
Oud 24-01-2006, 19:00
Verwijderd
@Nattigheid: Acda en de Munnik <3

Ik ga me mee bezatten. Godver. Wat een gedoe zeg.
Oud 24-01-2006, 19:01
rare kwast
rare kwast is offline
het wordt straks nog super gezellig ook allemaal mensen die meedoen!!

acda en de munnik
Oud 24-01-2006, 19:05
kroot
kroot is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 24-01-2006 @ 20:01 :
het wordt straks nog super gezellig ook allemaal mensen die meedoen!!
Ow als het gezellig wordt doe ik ook mee
Oud 24-01-2006, 19:08
Xonzo
Xonzo is offline
Ik ben precies aan het wakker worden terwijl ik de neiging heb verder te slapen.

Damn, ik voel me echt niet lekker laatste dagen. Die kutexamens moeten gedaan zijn!
Ik heb al dagen niet meer deftig gegeten, bijna nix, heel erg raar, heb ik nog nooit gehad...
Ik moet nog superveel leren, en het lukt echt niet. Heb geen energie, zowel fysiek niet als geestelijk niet. Ik weet niet wat ik heb, ik wil weg van hier.

Plots komen herinneringen van jaren geleden. Ik staar een uur voor me uit en zit precies tegen een 'onzichtbaar' iemand te praten en heel mn levensverhaal te vertellen. Wat heb ik toch? Kan iemand het zeggen?
Alsjeblief?
Oud 24-01-2006, 19:10
rare kwast
rare kwast is offline
als ik heeeeeeeeeeel lief kijk mag ik em dan volspammen???

*lief kijk*
Oud 24-01-2006, 19:11
rare kwast
rare kwast is offline
pleaseeeeeeeee
Oud 24-01-2006, 19:11
kroot
kroot is offline
zal ik je helpen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten