Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2006, 22:22
hmmmm
hmmmm is offline

Deze gast is in opleiding geweest bij de Maharishi, een hindoe goeroe die in de Limburgse bossen woont.
Gelderloos heeft het telecombedrijf Scarlet vanaf de grond opgebouwd, is multimiljonair en wil wereldvrede bereiken.
De eerste stap hiervoor is om 500 tot 1000 mensen op dezelfde plaats te laten mediteren in Nederland tijdens werktijden. Hierdoor zou de negatieve energie in dit gebied minder worden.
Er staat een onderzoek online en ook een wat korter interview.

Ben benieuwd of dit werkt en of hij die 1000 mensen bij elkaar kan krijgen...

\edit: Ik wist trouwens niet waar ik dit topic moest plaatsen, ik vond dit de meest logische optie.

Laatst gewijzigd op 15-01-2006 om 22:35.
Advertentie
Oud 15-01-2006, 22:54
Boebsie
Boebsie is offline
haha wat een onzin..., maar goed het kan geen kwaad dus why not.
Begrijp me niet verkeerd meditatie vind ik alles behalve onzin, maar ik geloof niet zo in positieve en negatieve energien, niet op deze manier althans.
Oud 16-01-2006, 05:59
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik vertrouw die gast voor geen cent! waarom weet ik niet precies, maar alleen die kop al... (en dan heb ik het over de kop van het stukje, niet de kop van die vent want ik heb geen idee hoe hij er uit ziet)
Oud 16-01-2006, 07:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Als ik dat onderzoek zo lees vraag ik me af of hij het verschil tussen correlatie en causaal verband kent.
Oud 16-01-2006, 07:19
Tio
Tio is offline
Mij lijkt het dat de statistiek die hier bedreven wordt nogal op het volgende voorbeeld lijkt:

Citaat:
You may be interested to know that global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of Pirates since the 1800s. For your interest, I have included a graph of the approximate number of pirates versus the average global temperature over the last 200 years. As you can see, there is a statistically significant inverse relationship between pirates and global temperature.

Bron

Groet,
Tio
Oud 16-01-2006, 13:22
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 16-01-2006 @ 06:59 :
Ik vertrouw die gast voor geen cent! waarom weet ik niet precies, maar alleen die kop al... (en dan heb ik het over de kop van het stukje, niet de kop van die vent want ik heb geen idee hoe hij er uit ziet)

Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 16-01-2006 @ 08:05 :
Als ik dat onderzoek zo lees vraag ik me af of hij het verschil tussen correlatie en causaal verband kent.
Ik vond het onderzoek daarom ook een beetje twijfelachtig. Als Socioloog moet je toch met die begrippen bekend zijn.
Aan de andere kant zijn er wel dermate veel positieve veranderingen op verschillende gebieden dat om over correlaties te spreken ook wel een beetje kortzichtig is. Dat neemt echter niet weg dat het niet in twijfel zou moeten worden genomen.

\edit: Ik hoor net van een huisgenoot/student Sociologie dat Sociologen correlaties al vrij snel als theoritisch mogelijk achten...

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 00:27.
Oud 18-01-2006, 16:26
mepsteen
mepsteen is offline
ik zou zeggen, succes!
Oud 18-01-2006, 17:20
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Denk niet dat daar het terrorisme mee zal stoppen, daar is toch wel wat meer voor nodig.
Oud 18-01-2006, 20:33
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 18-01-2006 @ 18:20 :
Denk niet dat daar het terrorisme mee zal stoppen, daar is toch wel wat meer voor nodig.
Hebben we op dit moment te maken met terrorisme in dit land? Nope. Kan het dan dus stoppen? Nope. Totaal onzinnig dus.

Wat nou als die gozer 500 tot 1000 mafkezen vind die elke werkdag lekker gaan lopen mediteren, en er vind tijdens deze periode geen aanslag plaats.. heeft het dan geholpen? Kan, maar aangezien we zonder meditaite onzin ook geen aanslagen voor onze kiezen krijgen, is het hoogst twijfelachtig of zij daarvan de reden zouden zijn.
Oud 19-01-2006, 08:58
Ashot
Ashot is offline
Het lijkt me een goed idee die kerel meteen maar van de hoogste brug af te flikkeren, vuile aandachtszoeker
Oud 19-01-2006, 10:33
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Ashot schreef op 19-01-2006 @ 09:58 :
Het lijkt me een goed idee die kerel meteen maar van de hoogste brug af te flikkeren, vuile aandachtszoeker
Laat hem lekker. Van meditatie kan je veel leren, dus die 1000/500 mensen hebben er zeker niet niks aan...
Oud 19-01-2006, 11:50
Verwijderd
Van meditatie kan je geen hol leren dus die mensen hebben er niets aan.
Oud 19-01-2006, 22:43
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Citaat:
Reverend schreef op 19-01-2006 @ 12:50 :
Van meditatie kan je geen hol leren dus die mensen hebben er niets aan.
Onderbouw die mening eens als je wil.
Oud 20-01-2006, 11:46
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Hmm ik denk niet dat dit echt zin gaat hebben. Wat we van meditatie weten is dat het eigenlijk gewoon helemaal niets doen is. Als iedereen op de wereld het tegelijk zou doen darentegen...
Oud 20-01-2006, 15:34
history_freak
history_freak is offline
Volgens mij moet die Gelderloos zich laten behandelen door een psychiater.Hoeveel mannen zou hij nu bij elkaar geronseld hebben?
Oud 20-01-2006, 20:32
vastie
vastie is offline
Citaat:
akumabito schreef op 18-01-2006 @ 21:33 :
Hebben we op dit moment te maken met terrorisme in dit land? Nope. Kan het dan dus stoppen? Nope. Totaal onzinnig dus.

Wat nou als die gozer 500 tot 1000 mafkezen vind die elke werkdag lekker gaan lopen mediteren, en er vind tijdens deze periode geen aanslag plaats.. heeft het dan geholpen? Kan, maar aangezien we zonder meditaite onzin ook geen aanslagen voor onze kiezen krijgen, is het hoogst twijfelachtig of zij daarvan de reden zouden zijn.
dat is zoals die mop:
er loopt een man zout te strooien in een straat.
vraagt er een andere: waarom doe je dat.
antwoord: dat is tegen de olifanten.
die andere: maar hier zijn toch helemaal geen olifanten.
antwoord: goed spul heh
Oud 20-01-2006, 21:09
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
vastie schreef op 20-01-2006 @ 21:32 :
dat is zoals die mop:
er loopt een man zout te strooien in een straat.
vraagt er een andere: waarom doe je dat.
antwoord: dat is tegen de olifanten.
die andere: maar hier zijn toch helemaal geen olifanten.
antwoord: goed spul heh
hihi...

Een man probeert indruk te maken op een meisje:
Ik ben de beste houthakker in de Sahara!
Maar daar staan toch helemaal geen bomen?
Hah, zo goed ben ik dus!
Oud 21-01-2006, 23:34
Verwijderd
Gevalletje van schoenmaker blijf bij je leest.
Oud 23-01-2006, 10:31
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Die tekst is echt geschreven door een nazi. Sterke leiders? Nederland onoverwinnelijk? :vomit:
Oud 24-01-2006, 21:39
Verwijderd
Van meditatie kun je veel inzicht en rust krijgen.
Je gaat bewuster leven en komt meer tot je ware ik.
Wat Reverend zegt slaat werkelijk nergens op en hij zou eens een keertje een meditatiecursus moeten volgen. Waarom schaart hij zich niet bij die 500 tot 1000 mannen?
Oud 25-01-2006, 14:18
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tio schreef op 16-01-2006 @ 08:19 :
Mij lijkt het dat de statistiek die hier bedreven wordt nogal op het volgende voorbeeld lijkt:

Bron

Groet,
Tio
briljante site
Oud 03-02-2006, 23:31
Verwijderd
*proest*
Oud 04-02-2006, 11:55
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
history_freak schreef op 20-01-2006 @ 16:34 :
Volgens mij moet die Gelderloos zich laten behandelen door een psychiater.Hoeveel mannen zou hij nu bij elkaar geronseld hebben?
Dat zeiden ze van wel meer mensen die grote ontdekkingen hebben gedaan of groot kunstenaars zijn geweest.
Het gaat er juist om dat je bij het ontdekken door de normale structuur heenbreekt. Daarbij helpt het mijns inziens erg om alles zo objectief mogelijk te bekijken en iedere visie in twijfel te nemen (dat wil dus zeggen geen oordeel vellen).
Ik ben blij dat er nog van dit soort mensen zijn.
Die websites laten bovendien duidelijk zien dat hij geen kwade bedoelingen heeft en een heel nuchter persoon is.

Regels voor berichten