Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 10:44
spemmey
spemmey is offline
Ik heb nog nooit wat aan mn tanden of kiezen gehad. Tot aan vorig jaar; ik had een heel klein beginnend gaatje en dat heeft de tandarts weggeboord (zonder verdoving en voelde er niets van zo oppervlakkig was het) en een heeel kleine witte vulling erop.

Sindsdien is die vulling altijd erg gevoelig, maar iedereen om me heen zei dat dit normaal was bij een vulling. Nu zat ik er net even goed naar te kijken, en nu zit er om die witte vulling een zwarte plek, redelijk groot ook. En nu ik erover nadenk, is het altijd gevoelig om met die kies iets zoets of heel heets of kouds te eten. Dus ik denk dat er gewoon een gaatje nog ONDER zit..

Kan dit wel?? Ik denk dat die tandarts het oppervlakkige gaatje gewoon niet goed heeft behandeld! Ohwwww wat ben ik pissig!! Nooit heb ik wat en gaat die eikel eraan zitten morren en nu heb ik nog een veel groter gaatje!!

En wat gaat er nu gebeuren??? Moet ie alles dan weer wegboren en doet dat nou echt zo'n zeer?? Ik was nooit bang voor de tandarts, maar nogal makkelijk als je nooit wat hebt... en ook lekker voor je vertrouwen in je tandarts, vooral omdat het de grootste hork is die je ooit hebt gezien!! Gaaatver!Help me please!
Oud 25-01-2006, 10:55
Balance
Balance is offline
Volgens mij trek jij een beetje te snel conclusies. Je bent al kwaad op die tandarts nog voordat je weet of het uberhaupt wel een gaatje is.

Ga eens langs bij hem voor controle. Als het een gaatje is ziet hij dat zelf ook wel. En ziet hij niks, dan kan je hem nog vragen wat het dan is.

Sowieso is het een beetje zinloos om je tandarts de schuld te geven voor het feit dat jij een gaatje hebt. Of dat nou iets is dat ie geboord heeft of niet.
Oud 25-01-2006, 10:57
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Hoi hoi,

ik ben zelf geen kenner op het gebied van tanden.. maar mijn vriend studeerd tandheelkunde dus ik heb hem even voor je geraadpleegd.
Een gaatje onder een vulling is mogelijk (secundaire caries heet dat) het kan zijn dat de tandarts niet genoeg weefsel heeft weggeboord of dat hij de vulling niet goed heeft aangelegd (dat hij niet goed aansluit aan de randjes)
Maarr.. het is normaal dat het weefsel om het randje van de vulling een beetje verkleurt en het is ook normaal dat het vaak een stuk gevoeliger is dan je 'gewone' tanden. Ook kan je een gaatje onder een vulling eigenlijk niet zelf zien, dit kan je alleen zien op een rontgenfoto.

Dus, ga gewoon even langs bij de tandarts, misschien is het wel helemaal geen gaatje en maak je je zorgen voor niks

Succes ermee!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten