Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2006, 00:13
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-01-2006 @ 18:20 :
@kellytje: Ik vind het wel heel erg weinig. Die cracotten zijn ook meer lucht dan dat er werkelijk voedingsstoffen in zitten ed, volgens mij. Waarom niet gewoon drie boterhammen met mager beleg?
Ik he er nog een sandwich , een hele komkommer en een tomaat bij gegete .
Ik had gewoon zin in cracotten vooral omdat ik geen zin he om boterhamme te gaa smeren op mijn werk en ik maar een kwartiertje pauze had.
En nu he ik ongeloofelijk buikpijn van die komkommer
Oud 24-01-2006, 00:17
Bloem
Bloem is offline
Ik vind een komkommer en een tomaat niet echt tellen eigenlijk, en ik vraag me echt af hoe je in hemelsnaam wel een hele komkommer wegkrijgt in een kwartier, maar geen tijd hebt om brood te smeren
Oud 24-01-2006, 00:38
kellytje
kellytje is offline
Die komkommer was vanavond
Oud 24-01-2006, 06:56
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 24-01-2006 @ 01:13 :
Ik he er nog een sandwich , een hele komkommer en een tomaat bij gegete .
Jeetje, stel je voor... (Dit ivm die smileys.) Komkommer bevat amper kcal, al eet je er tien, daarvan kom je echt niet aan.
Oud 24-01-2006, 10:00
kellytje
kellytje is offline
Dat weet ik , ik had het ook niet over da kcal maar gewoon over het feit dat ik een hele in een keer naar binnen gewerkt had en daar dus misselijk van was
Oud 24-01-2006, 15:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 24-01-2006 @ 11:00 :
Dat weet ik , ik had het ook niet over da kcal maar gewoon over het feit dat ik een hele in een keer naar binnen gewerkt had en daar dus misselijk van was
kun je beter eerst iets vezelrijks eten en evt erna komkommer... zelfde dat je eerst moet eten, en daarna pas een halve liter water naar binnen moet gieten en niet andersom...
Oud 24-01-2006, 17:12
kellytje
kellytje is offline
Hoe bedoel je ? Die komkommer was niet voor eten ofzo maar 's avonds rond een uur of 9 voor de tv
Oud 24-01-2006, 17:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 24-01-2006 @ 18:12 :
Hoe bedoel je ? Die komkommer was niet voor eten ofzo maar 's avonds rond een uur of 9 voor de tv
ow ok, dan had ik het verkeerd begrepen, dat is prima
Oud 24-01-2006, 21:54
slaagroom
slaagroom is offline
haaaii ik heb hier 3x gepost vorige zomer.... maar ik ben weer begonnen! ben vorig jaar 5 kilo afgevallen (GEZOND!) 1.72 ben ik en ik was op mijn zwaarst 66 kilo, ben naar 61 gegaan. zit nu weer op 63.5. wil zeker weer terug naar 61, 60, 59.
ben fanatiek aan het fitnessen, hometrainer, joggen, fietsen naar school
mijn eetschema:
8.00 2bb sandwichspread + light jam, jus de orange
10.00 2bb kaas 30+
12.00 2bb kaas 30+
13.00 fruit (appel)
15.00 fruit (2 manderijnen)
17.30 avondeten (meestal erg veel vind het altijd lekker) halfvolle melk een glas
+ yoghurt met light jam
18.30 2 peperkoekjes

over de hele dag 1.5 liter water

ik heb echt geen idee hoeveel calorieen het zijn, kan iemand dat globaal snel zien?

ik hoop dat ik snel weer gewicht ga verliezen!

hebben jullie dat niet, in het begin is het zoo moeilijk om je aan je schema te houden, maar als je er eenmaal in zit heb je geen zin meer in chips, snoep etc.
Oud 24-01-2006, 21:57
Verwijderd
Citaat:
slaagroom schreef op 24-01-2006 @ 22:54 :
*lijstje*
Afhankelijk van de precieze hoeveelheden is dat zo tussen de 1500 en de 1900 kcal, daar val je dus vast wel mee af, zeker als je er bij sport
oh en het ziet er ook wel gezond uit
Oud 25-01-2006, 09:34
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
-7.1 kilo

@slaagroom: ziet er relaxed uit
Oud 25-01-2006, 11:00
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben het laatste half jaar 3 kg. aangekomen zonder dat ik ook maar ietsqua eten/beweging veranderd heb.
Ik heb het hier met mijn huisarts over gehad en ook hij vond het vreemd, verder zijn we er niet op ingegaan maar als het door bleef gaan moest ik terug komen.

Ik ben sinds afgelopen maandag ens gaan bijhouden wat ik allemaal eet en drink op een dag en schrok een beetje van de uitslag, ik blijk mínder dan de dagelijks nodige hoeveelheid binnen te krijgen.
Ik had altijd het idee dat ik redelijk veel at maar dat blijkt dus niet zo te zijn...

Kan het komen (ondanks dat ik het altijd al zo doe) dat ik aankom door te weinig eten (dat heb ik wel eens gelezen..)?

Ik snap er niets van....wie kan me helpen?
Oud 25-01-2006, 12:29
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-01-2006 @ 10:34 :
-7.1 kilo
Echt goed
Oud 25-01-2006, 12:48
Somebody Special
Citaat:
Axilithor schreef op 25-01-2006 @ 12:16 :
Misschien beweeg je minder dan toen? Of misschien eet je onregelmatig. Hoe minder vaak je per dag eet, des te sneller slaat je lichaam iets wat teveel binnenkomt op als vet. Als je zorgt dat je regelmatig om de 3 uur wat eet blijft je stofwisseling lekker snel.
Ik eet idd onregelmatig maar dat doe ik mijn hele leven al.
Qua beweging heb ik ook niets veranderd, dat is nou juist het gekke..
Oud 25-01-2006, 13:22
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 25-01-2006 @ 13:48 :
Ik eet idd onregelmatig maar dat doe ik mijn hele leven al.
Qua beweging heb ik ook niets veranderd, dat is nou juist het gekke..
Je wordt ouder, dat kan ook uitmaken. Je maakt minder groeihormoon aan...

Probeer gewoon om de 2 uur een boterham te eten, dan gaat je stofwisseling wat harder werken en zijn die kilo's er zo weer af ...
Oud 25-01-2006, 13:27
Somebody Special
Citaat:
Gothic schreef op 25-01-2006 @ 14:22 :
Je wordt ouder, dat kan ook uitmaken. Je maakt minder groeihormoon aan...

Probeer gewoon om de 2 uur een boterham te eten, dan gaat je stofwisseling wat harder werken en zijn die kilo's er zo weer af ...
Om de 2 uur? Dan eet je toch vreselijk veel?

Ik denk dat het idd iets met ouder worden te maken heeft.
Het extra vet zit namelijk alleen rond mijn buik en heupen.
Al klopt dat volgens de huisarts niet....die zegt dat je pas rond je 30e 'zwaarder wordt door je leeftijd'
Oud 25-01-2006, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 25-01-2006 @ 14:27 :
Als je om 8 uur op staat en een boterham eet, dan om 10.00/12.00/14.00/16.00 een boterham en om 18.00u warm eten, dan eventueel om 20.00 uur nog één...dan heb je maar 5/6 boterhammen op, vind ik nou niet echt vreselijk veel oid.
Oud 25-01-2006, 13:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 25-01-2006 @ 14:27 :

Ik denk dat het idd iets met ouder worden te maken heeft.
Het extra vet zit namelijk alleen rond mijn buik en heupen.
Al klopt dat volgens de huisarts niet....die zegt dat je pas rond je 30e 'zwaarder wordt door je leeftijd'
De bedoeling is dat je 2000 cal eet op een dag. Dus dat valt mee...

8 uur: 2 bb
10 uur: 1 bb
12 uur: 2 bb
14 uur: 1 bb
16 uur: fruit / yoghurt
avondeten
20 uur: fruit / yoghurt

Dan moet je eigenlijk nog iets aan tussendoortjes eten, anders kom je niet aan de 2000. Dit is iets van 1500 cal. (tenzij je gewoon normale kaas, pindakaas, hagelslag eet, dus geen dieetproducten).

Op deze manier denkt je lichaam dat ze heel veel binnenkrijgt (doordat je vaak eet, maar niet veel), terwijl je de normale hoeveelheden binnenkrijgt .

Bij mij op college zeiden ze ongeveer rond de leeftijd van 25...
Oud 25-01-2006, 13:54
Verwijderd
(Gothics verdeling vind ik btw beter. )
Oud 25-01-2006, 13:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-01-2006 @ 14:54 :
(Gothics verdeling vind ik btw beter. )
ik vond jouw verdeling juist goed/beter, die volg ik namelijk ongeveer zelf

(alleen wat meer brood dan )
Oud 25-01-2006, 15:21
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik heb juist gehoord dat je beter 3x normaal kan eten. Dan zou je stofwisseling namelijk een "boost" krijgen en dus harder gaan werken. Bij kleine porties als een boterham zou de stofwisseling niet gestimuleerd worden...
Dit is het schema wat ik heb gehoord als normaal:
ochtend: 2 boterhammen en glas melk
tussendoor: 1 pakje sultana
middag: 1 stuk fruit, 3 boterhammen en glas melk
tussendoor: 1 stuk fruit
avond: normaal avondeten en schaaltje yoghurt
tussendoor: 1 cracker met beleg
Komt ook neer op 5 boterhammen...
zelf moet ik er de laatste tijd 8 eten (wat ik dus niet doe... )
Oud 25-01-2006, 15:26
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
slaagroom schreef op 24-01-2006 @ 22:54 :
haaaii ik heb hier 3x gepost vorige zomer.... maar ik ben weer begonnen! ben vorig jaar 5 kilo afgevallen (GEZOND!) 1.72 ben ik en ik was op mijn zwaarst 66 kilo, ben naar 61 gegaan. zit nu weer op 63.5. wil zeker weer terug naar 61, 60, 59.
ben fanatiek aan het fitnessen, hometrainer, joggen, fietsen naar school
mijn eetschema:
8.00 2bb sandwichspread + light jam, jus de orange
10.00 2bb kaas 30+
12.00 2bb kaas 30+
13.00 fruit (appel)
15.00 fruit (2 manderijnen)
17.30 avondeten (meestal erg veel vind het altijd lekker) halfvolle melk een glas
+ yoghurt met light jam
18.30 2 peperkoekjes

over de hele dag 1.5 liter water

ik heb echt geen idee hoeveel calorieen het zijn, kan iemand dat globaal snel zien?

ik hoop dat ik snel weer gewicht ga verliezen!

hebben jullie dat niet, in het begin is het zoo moeilijk om je aan je schema te houden, maar als je er eenmaal in zit heb je geen zin meer in chips, snoep etc.
Het lopende calorieboekje zal dat wel ff berekenen
boterham sandwichspread = 130 kcal
boterham light jam = 100 kcal
jus d'orange = 90 kcal
2 boterhammen kaas = 240 kcal
2 boterhammen kaas = 240 kcal
appel = 65 kcal
mandarijnen = 60 kcal
avondeten = ongeveer 600 kcal?
halfvolle melk een glas = 90 kcal
yoghurt met light jam = 150 kcal
2 peperkoekjes = 40 kcal

Dus dan zou je uitkomen op 1800 (als ik goed reken?)
Dit zijn de calorien die ik uit mijn hoofd geleerd heb, maar kan natuurlijk wel beetje verschillen met yoghurt en jam enzo..
Oud 25-01-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-01-2006 @ 16:21 :
ik heb juist gehoord dat je beter 3x normaal kan eten.
De één zegt dit, de ander dat.

Ik geloof dat vaker eten beter is...niet alleen voor je stofwisseling, maar ook voor je bloedsuiker en dat soort dingen.

(Het schema dat jij hebt gehoord als normaal, dan eet je toch meer dan drie keer...? Een tussendoortje is ook eten?)
Oud 25-01-2006, 16:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-01-2006 @ 16:21 :
ik heb juist gehoord dat je beter 3x normaal kan eten. Dan zou je stofwisseling namelijk een "boost" krijgen en dus harder gaan werken. Bij kleine porties als een boterham zou de stofwisseling niet gestimuleerd worden...
Dit is het schema wat ik heb gehoord als normaal:
ochtend: 2 boterhammen en glas melk
tussendoor: 1 pakje sultana
middag: 1 stuk fruit, 3 boterhammen en glas melk
tussendoor: 1 stuk fruit
avond: normaal avondeten en schaaltje yoghurt
tussendoor: 1 cracker met beleg
Komt ook neer op 5 boterhammen...
zelf moet ik er de laatste tijd 8 eten (wat ik dus niet doe... )
jij moet aankomen, dan kun je idd beter 3x normaal eten...
Oud 25-01-2006, 16:47
Maija
Maija is offline
Ik vroeg me af hoeveel kal. wortelstampot bevat

Nu heb ik maar voor 300 gram. 200 gram aardappelen en 100 gram wortelen gepakt.
Omdat er heel veel (weinig kal) wortelen inzitten

Of weet iemand hoeveel het precies is?
Oud 25-01-2006, 16:51
Roos
Roos is offline
Citaat:
Maija schreef op 25-01-2006 @ 17:47 :

Lijkt me wel goed, alleen in stamppot zit vaak ook nog melk en/of boter.
Oud 25-01-2006, 17:29
babylove
babylove is offline
Dit is informatie van fitplein waar ik heel veel aan had/heb. Lees het maar eens door!

In 10 makkelijke stappen naar een slanker figuur, ook jij kunt dat! Heb je genoeg van je overgewicht,
zit je zwembandje je voordurend in de weg? Verlang je naar de winter omdat je dan je slappe figuur
kunt verbergen achter wijde truien en broeken? Dan ben JIJ ook op zoek naar de juiste informatie om
nu voor eens en voor altijd mee af te rekenen met je verslapte lichaam.
Er bestaan geen snelle oplossingen maar als je de juiste informatie gebruikt ben je wel in staat om
dramatische verandering in je uiterlijk in een korte tijd voor elkaar te krijgen. Je ziet er niet alleen
beter uit, maar je gezondheid en uithoudingsvermogen varen er wel bij! Hier vind je die info, tips en
ondersteuning die je nodig hebt om een strak en sterk lichaam te krijgen en volgend jaar vol trots je
strakke lijf in de volgende zomerzon te koesteren!

Hieronder staat de belangrijkste informatie op een rij:
1. EET VAKER
Als je wilt afslanken moet je eten! Zorg ervoor dat je geen honger LIJDT. Je lichaam is gemaakt om te
overleven en een deel van het overlevingsmechanisme is het opslaan en vasthouden van lichaamsvet.
Dit wordt gebruikt in tijden van ‘nood’ of als er een voedseltekort dreigt te ontstaan.
Als je er een gewoonte van maakt heel weinig te eten, denkt je lichaam dat je steeds aan een tekort
lijdt en slaat het alle brandstof op waar ze over kan beschikken. Bovendien verlaagt het je
stofwisseling, zodat alle voedingsmiddelen niet optimaal gebruikt worden met alle gevolgen van dien.
2. EET MINDER CALORIEN
Je dagelijks voedingspatroon zou in het beste geval iets minder calorieën moeten bevatten dan je
daadwerkelijk nodig hebt. In andere woorden moet je lichaam meer calorieën verbranden dan het door
middel van voeding binnenkrijgt. Als je lichaam alle calorieën heeft gebruikt uit de voeding zal het in
theorie de aanwezige vetreserves in je lichaam aanwenden of vrijmaken om het tekort aan te vullen.
En het aanspreken van je vetreserves en door het verbranden ervan is nou precies wat je wilt bereiken
als je wilt afvallen!
3. EET MEER PROTEINE
Het ideale afslankdieet bevat een gemiddelde hoeveelheid vet, een gemiddelde hoeveelheid
koolhydraten (complexe suikers) en een hogere hoeveelheid eiwitten. Proteïne ondersteunt, bouwt en
herstelt je spieren bij sportbeoefening en helpt ook je stofwisseling te verhogen en je afweersysteem
te versterken. Eet dus meer proteïne!
4. EET MEER VET
Ja, dat lees je goed: eet meer vet! Ik weet al wat je gaat zeggen: mijn huisarts adviseert mij dat ik
minder vet moet eten in verband met mijn verhoogde cholesterol. Komt dit bekend voor? Verzadigde
vetzuren (zoals aanwezig in alle dierlijke bronnen als vlees) verhogen inderdaad je LDL (slecht
cholesterol).
Dit is het goedje dat je aderen laat dichtslibben maar het is onmogelijk helemaal uit je
voedingspatroon te schrappen. Deze verzadigde vetzuren zijn de oorzaak van veel
ouderdomsverschijnselen zoals hart-,vaatziekten en kanker. Wees er dus voorzichtig mee!
Gelukkig zijn de Essentiële Vetzuren (EFA’s) onverzadigd en nodig voor de meest uiteenlopende functies
in het gehele lichaam. Omdat je lichaam ze zelf niet kan aanmaken moeten ze uit je voeding komen.
Deze belangrijke onverzadigde vetzuren zijn in ruime mate aanwezig in bijvoorbeeld visolie en
lijnzaadolie. Deze vetten beïnvloeden belangrijke functies in het lichaam zoals je hormoonhuishouding.
Een gezonde hormoonhuishouding ondersteunt weer je afslankinspanningen.
5. GEBRUIK VOEDINSSUPPLEMENTEN
Het succes van je afslanken wordt mede bepaald door het ‘supplementeren’ oftewel aanvullen van je
voeding. Er zijn een aantal geweldige producten die je kunnen helpen als andere factoren zoals een
gezond voedingspatroon en een trainingsprogramma al geregeld zijn en deel uitmaken van je dagelijkse
leven. Supplementen zijn geen vervanging van een gezonde voeding en regelmatige beweging maar
helpen je wel om je doel beter en gezonder te bereiken.
6. TRAIN REGELMATIG (duursport + weerstandstraining)
Er is geen beter recept voor versneld afvallen dan het regelmatig trainen van je spieren door middel
van krachttraining. De gezondheidsvoordelen van krachttraining zijn ZO positief dat ik nog steeds niet
begrijp dat niet iedereen ermee bezig is.
Een voorbeeld van een voordeel is dat je spiermassa toeneemt. Dit is belangrijk omdat spieren veel
meer calorieën verbranden dan bijvoorbeeld lichaamsvet. Dus hoe meer spieren je hebt hoe sneller je
stofwisseling is en hoe makkelijker je af kan vallen.
7. GEBRUIK LOSSE GEWICHTEN
De enige weg om snel en veilig meer spieren te maken is door het trainen met gewichten zoals
dummbells en halters. Dit kan je thuis prima doen of op de sportschool. Maakt niet uit waar je het doet
als je het maar doet…
8. DOE REGELMATIG AEROBISCHE OEFENINGEN
Om het vet te verbranden is het essentieel (dus geen optie) om aerobische oefeningen te doen. Dit zijn
oefeningen zoals fietsen, hardlopen en touwtje springen tot het punt dat je gaat zweten en hijgen.
Sommige mensen boeken al ongelofelijke resultaten door dit regelmatig (3-4 in de week) te gaan doen.
Het verbrand niet alleen calorieën terwijl je ermee bezig bent maar ook gedurende de hele dag blijft je
stofwisseling verhoogt waardoor je vet verbrand lang nadat je de oefeningen hebt gedaan!
9. WEES CONSISTENT
Dit is het verschil tussen succes of falen. Alleen maar willen afvallen is niet goed genoeg. Je zal je door
de tijdelijke ongemakken heen moeten werken die bij serieus afvallen komen kijken. Als je er echt over
nadenkt komt niets van waarde in het leven je ‘zomaar’ aanwaaien zonder daarvoor echte moeite te
moeten doen.
Als afslanken geen prioriteit heeft in je leven, stop er dan onmiddellijk mee. Je houd jezelf voor de gek
en verspilt je tijd. Stop dan ook gelijk met het klagen over je gewicht en ga door met je leven.
Maar als je het echt wilt maak het dan belangrijk en doe het gewoon! Er moet dan niets staan tussen
jou en je doel. Tot het moment dat je het lichaam hebt wat je wilt zou je moeten leven, ademen en
eten om af te slanken. Ga ervoor, vraag steun aan collega's vrienden en familie en steven recht op je
doel af! Ik beloof dat je leven nooit meer hetzelfde zal zijn.
10. NU BEGINNEN!
SAMENVATTING
Voeding:
1) om af te vallen moet je minder eten dan je nodig hebt
2) eet minder maar zorg dat je geen honger lijdt
3) begin met 5-6 kleinere maaltijden (elke per dag) in plaats van 3
4) verhoog je eiwitten inname. Daarmee verhoog je je stofwisseling
5) verhoog je inname van water. Houdt altijd een flesje met water in de buurt en drink daar de
hele dag uit
Training:
1) train intensief en kort maximaal 75 minuten
2) concentreer je op losse gewichten in plaats van fitnessmachines
3) train met gewichten niet meer dan 3 keer per week en elke spiergroep maar 1x
4) doe 3-4 per week aerobische oefeningen zoals touwtje springen, spinnen of hardlopen
5) neem voldoende rust
Oud 25-01-2006, 17:38
Roos
Roos is offline
@ babylove: Klinkt wel goed. Als toevoeging zou ik willen geven dat je op een sportdag meer mag (moet) eten omdat je zoveel energie hebt verbrand. Wat extra boterhammen is dan dus geen verkeerd plan (sowieso is er nog nooit iemand dik geworden van boterhammen eten, tenzij je ze belegd met mayonaise )
Oud 25-01-2006, 21:24
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Maija schreef op 25-01-2006 @ 17:47 :

Ik denk dat het iets meer is, volgens mij wegen die dingen kant-en-klare stamppot van AH 450 gram en dat zijn imo niet echt supergrote maaltijden.

@babylove, volgens mij is dat wat iedereen hier zo'n beetje al de hele tijd vertelt

@Wishfuldreaming, super!

Laatst gewijzigd op 25-01-2006 om 21:27.
Oud 26-01-2006, 07:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 26-01-2006 @ 00:45 :
Geef hem nou geen verkeerde tips. Aankomen doe je juist door 7x per dag te eten, om de zoveel uur. Ik denk niet dat hij vetter wil worden. De meesten die aan willen komen willen spiermassa bouwen. Dat doe je gewoon door véél te eten en trainen.
Niet meteen schreeuwen voor je alle feiten gelezen hebt, alweer Het is een meisje van 15 of 16 jaar met een eetstoornis en een BMI van 14.8 Elke massa (vet óf spier) is op dit moment goed omdat haar gezondheid érnstig in gevaar is.
Oud 26-01-2006, 13:45
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-01-2006 @ 08:52 :
Niet meteen schreeuwen voor je alle feiten gelezen hebt, alweer Het is een meisje van 15 of 16 jaar met een eetstoornis en een BMI van 14.8 Elke massa (vet óf spier) is op dit moment goed omdat haar gezondheid érnstig in gevaar is.
haha wil idd geen spiermassa ofzo kweken
BMI 14,8? Ik dacht iets van 15,5...ach 't is iig onder de 18...
(ben 16, 1,80 meter en iets van 48 kg)
Ben vandaag alweer goed bezig , nadat het gister echt super slecht is gegaan...
Oud 26-01-2006, 15:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 26-01-2006 @ 14:45 :
haha wil idd geen spiermassa ofzo kweken
BMI 14,8? Ik dacht iets van 15,5...ach 't is iig onder de 18...
(ben 16, 1,80 meter en iets van 48 kg)
Ben vandaag alweer goed bezig , nadat het gister echt super slecht is gegaan...
Ik meende ergens 14.8 te lezen, vandaar.
Even nagerekend, het is inderdaad 14.8
Oud 26-01-2006, 15:50
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het goed ikkuh15 dat je niet alles maar laat vallen als het een dag niet goed gaat, maar dat je de dag erna weer gewoon verder gaat
Oud 26-01-2006, 18:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-01-2006 @ 16:50 :
Ik vind het goed ikkuh15 dat je niet alles maar laat vallen als het een dag niet goed gaat, maar dat je de dag erna weer gewoon verder gaat

hep alleen mijn lijst nog geen 1x helemaal volgehouden...hoe slecht
Ik kan/durf t niej
Oud 26-01-2006, 20:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 26-01-2006 @ 16:40 :
Maar dan nog kun je beter 6x per dag eten dan 3x. Ook al wil je gewoon vetter worden.
Dat is waar, maar van later zorg. Bij haar is 't een psychisch probleem, ze moet eerst gewoon weer gaan eten en normale hoeveelheden. Daarna, als ze weer normaal met eten om kan gaan (alhoewel ik van mening ben dat dat nooit meer helemaal gaat na een eetprobleem/eetstoornis) kan je eventueel daar op gaan letten.
Oud 26-01-2006, 20:41
Roos
Roos is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 26-01-2006 @ 19:59 :

hep alleen mijn lijst nog geen 1x helemaal volgehouden...hoe slecht
Ik kan/durf t niej
Het is ook ontzettend moeilijk. Heel veel meiden (jongens ook maar het zijn toch vooral meiden) komen op een punt waarop ze niet verder durven.
Probeer dit te onthouden: als je het toch doet, het toch durft, en je toch aan je lijstje houdt, dan ga je je vanzelf beter voelen. Dat is het rare met anorexia: hoe beter je op gewicht komt, hoe beter je je van binnen ook voelt! Succes, je kan dit verslaan!
Oud 27-01-2006, 09:02
miekmuis
miekmuis is offline
Afgelopen twee weken gaat het een beetje moeizaam omdat ik amper thuis ben en anderen niet de producten in huis hebben die ik normaal gesproken eet, maar ik zit nu ergens tussen de
-9.5 en -10 kilo vanaf mijn topgewicht vorig voorjaar.

Zo'n beetje elke dag als ik thuis ben zegt mijn moeder weer "Goh meid wat ben jij toch afgevallen, dat je toch van zo (armen ver uit elkaar) naar zo (armen dicht bij elkaar) kunt gaan!"

Oud 27-01-2006, 13:05
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 26-01-2006 @ 21:50 :
Wat is het probleem? Waar ben je bang voor dan?
om aan te komen, om dik te worden...
vind het namelijk een té grote lijst..als ik dat eet ben ik volgens mij straks 5 kilo meer.. maar volgens haar niet...
Oud 27-01-2006, 13:13
Maija
Maija is offline
Geloof nu maar, ook al kom je op het begin bij, je gaat jezelf stabaliseren (ja, zoiets..), Je lichaam went,
De ellendige kou gaat weg enz. je staat niet meer strillent op je benen.

Serieus,
Oud 27-01-2006, 13:25
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 27-01-2006 @ 10:02 :
Zo'n beetje elke dag als ik thuis ben zegt mijn moeder weer "Goh meid wat ben jij toch afgevallen, dat je toch van zo (armen ver uit elkaar) naar zo (armen dicht bij elkaar) kunt gaan!"
Lief! Hier gaat het ook wel, heb tenminste weer echte honger. Heb een dag heel veel en goed gegeten, maar daarna had ik buikpijn. Denk dat mijn lichaam weer langzaam aan normale porties moet wennen. Heb net een pot pindakaas gekocht, de laatste keer dat ik het heb gegeten is zeker tien jaar geleden en toen vond ik het smerig. Maar er zitten veel goede vetten in dus toch maar proberen. Ik heb besloten niet meer op de weegschaal te gaan staan (dat besluit ik vaker, dus in ieder geval voor een tijdje), het is niet goed hoeveel impact die nummertjes op mijn humeur hebben. Voorlopig probeer ik het met de spiegel en als ik dan wat resultaat zie pak ik het meetlint erbij
Oud 27-01-2006, 16:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 27-01-2006 @ 17:37 :
Het is niet zo dat je van de een op de andere dag 5kg erbij krijgt. Het gaat geleidelijk. Wordt het teveel, dan ga je minderen tot je lichaam stabiel blijft.
Misschien is het handiger als zij gewoon de adviezen van haar diëtiste opvolgt en niet van iemand die niks van haar persoonlijke situatie afweet. Ze moet helemaal niet gaan minderen, ze moet een gezond gewicht krijgen.
Oud 27-01-2006, 16:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 27-01-2006 @ 17:37 :
Het is niet zo dat je van de een op de andere dag 5kg erbij krijgt. Het gaat geleidelijk. Wordt het teveel, dan ga je minderen tot je lichaam stabiel blijft.
Jongen, je hebt verstand van lijnen, dieten, sporten enzo. Je hebt alleen géén verstand van mensen met een eetstoornis en hoe 't er in hun hoofd aan toegaat, dus probeer 't dan ook niet
Oud 27-01-2006, 20:38
Roos
Roos is offline
Inderdaad Axilithor, als je zoveel van het menselijk lichaam afweet, ken je misschien ook de term "niet schaden" van Hippocrates. Iemand met zo'n laag BMI vertellen dat ze best kan minderen in eetgewoontes, noem ik "schaden".

Dus schoenmaker blijf bij je leest.
Oud 27-01-2006, 21:07
Bloem
Bloem is offline
Die foto's zijn nep, zie deze link. En verder is dit misschien niet echt het goede topic om over verstoorde lichaamsbeelden of eetstoornissen te discusseren? Ik vind het wel interessant, maar hier past het niet echt.
Oud 27-01-2006, 21:13
Verwijderd
die armen
Oud 27-01-2006, 22:18
Verwijderd
het gaat goehoed! Ik ben sinds begin november 5kg afgevallen en eet nu ook echt gezond. Vandaag was het de eerste keer dat iemand vroeg of ik afgevallen was en dat is wel fijn .
Oud 28-01-2006, 12:36
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 27-01-2006 @ 21:51 :
Ik heb eroverheen gelezen. Ik dacht dat ze het had over wanneer ze echt teveel zou gaan wegen. Voor het gemak heb ik er niet eens bij stilgestaan dat zij met die 5kg nog steeds verre van teveel weegt. My bad. Ik zie nu pas dat het 48kg bij 1m80 is. Daar mag dus gewoon lekker 20kg bij komen.

Ik vraag me altijd af hoe sommige mensen zo'n vertekend beeld van zichzelf kunnen ontwikkelen. Hoe komt ze erbij dat ze met 5kg dik zou zijn?
20 kg... er hoeft maar 7 kg bij geloof ik...(en dat is al te veel..)
tsja beetje vertekend beeld is het geloof ik wel...toen ik 45 woog vond ik het prima zo, nu ik wat ben aangekomen vind ik het zo eigenlijk al wat beter Had toen echt gewoon een "gat" als buik... alleen nu durf ik niet verder meer..
maar ik ga door Want is al de 3e poging, dus moet toch een keertje gaan lukken...
Oud 28-01-2006, 15:04
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 28-01-2006 @ 13:36 :
20 kg...
Dit is een dikke nono, mijn beste vriendin weegt 68 kilo dus twintig kilo meer als jij nu, bij eenzelfde lengte en zij is enorm slank. Heb je naast de hulp van de diëtiste ook gesprekken met een psycholoog? Het lijkt me echt heel moeilijk om zo'n vertekend zelfbeeld weer om te vormen naar een realistisch beeld. Ik hoop echt dat het je gaat lukken, zodat je je op andere dingen kunt gaan richten!
Oud 28-01-2006, 15:19
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 28-01-2006 @ 16:04 :
Dit is een dikke nono, mijn beste vriendin weegt 68 kilo dus twintig kilo meer als jij nu, bij eenzelfde lengte en zij is enorm slank. Heb je naast de hulp van de diëtiste ook gesprekken met een psycholoog? Het lijkt me echt heel moeilijk om zo'n vertekend zelfbeeld weer om te vormen naar een realistisch beeld. Ik hoop echt dat het je gaat lukken, zodat je je op andere dingen kunt gaan richten!
Dat jouw beste vriendin hartstikke slank is met dezelfde lengte wil toch niet zeggen dat zij op dit moment ook 20 kilo aan moet komen Misschien is de afspraak wel dat ze eerst 7 kilo aan moet komen om een gezonder gewicht te krijgen ofzo. Ik snap de bedoeling van je post wel, maar ik denk niet dat het echt zin heeft om nu te gaan discusseren over hoeveel ze aan moet komen. (Sowieso lijkt het me geen goed idee om echt inhoudelijk op haar behandeling in te gaan hier, dat is meer iets voor psych ofzo, maar oke.)
Oud 28-01-2006, 15:33
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 16:19 :
Dat jouw beste vriendin hartstikke slank is met dezelfde lengte wil toch niet zeggen dat zij op dit moment ook 20 kilo aan moet komen Misschien is de afspraak wel dat ze eerst 7 kilo aan moet komen om een gezonder gewicht te krijgen ofzo. Ik snap de bedoeling van je post wel, maar ik denk niet dat het echt zin heeft om nu te gaan discusseren over hoeveel ze aan moet komen. (Sowieso lijkt het me geen goed idee om echt inhoudelijk op haar behandeling in te gaan hier, dat is meer iets voor psych ofzo, maar oke.)
Je hebt helemaal gelijk, ik beweer dat ze nu direct twintig kilogram moet aankomen Wat ik wilde zeggen is dat een BMI van 21 perfect is.

@Ikkuh: Ik hoop voor je dat je je goed gaat voelen in je lijf. Of je nu te dik bent of te dun, het is niet fijn om altijd maar met eten en afvallen bezig te moeten zijn. Er gaat zoveel aan je voorbij. Succes meid!

Regels voor berichten