Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 09:31
nickey
nickey is offline
ik vind ze hartstikke mooi! vind het zonder verlenging beter!
Oud 13-12-2005, 19:27
100%hallal
100%hallal is offline
ik ook! Ik vond die foto's voor de verlenging ook heel leuk met van die korte dreadstaartjes enzo
Oud 18-12-2005, 20:24
Verwijderd
Boost het topic.

Allright, dreadjes bijgewerkt!

Daar zat een lamp voor.
Oud 21-12-2005, 22:09
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Die zijn goed vooruit gegaan Mooi

Weet iemand wat er met dutchdreads aan de hand is?
Oud 22-12-2005, 14:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 21-12-2005 @ 23:09 :
Die zijn goed vooruit gegaan Mooi

Weet iemand wat er met dutchdreads aan de hand is?
Nu doet DD het gewoon. Ik weet niet of dat al de hele dag zo is? Gister was hij de hele dag dood, dat is waar!
Oud 22-12-2005, 15:50
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Bij mij werkt die site al weken niet....nu nog steeds niet
Oud 22-12-2005, 17:23
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 22-12-2005 @ 16:50 :
Bij mij werkt die site al weken niet....nu nog steeds niet
Dan doe je toch iets verkeerd
Hij doet t nu wel weer alleen door een of andere storing zijn alle dingen die na 3 november gepost zijn of mensen die zijn aangemeld verwijdert
Oud 22-12-2005, 18:01
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 22-12-2005 @ 18:23 :
Dan doe je toch iets verkeerd
Hij doet t nu wel weer alleen door een of andere storing zijn alle dingen die na 3 november gepost zijn of mensen die zijn aangemeld verwijdert
Vandáár! Ik dacht al dat ik gek werd...
Oud 23-12-2005, 11:33
lievelieze
lievelieze is offline
brrrrr ik had een droom/nachtmerrie ofzo dat ik maden in mn dreads had bahbah heel goor. ik was op school en toen maakte ik een grapje "jaja er zitten beestjes in mn haar" en toen zag ik een dread helemaal dubbel zitten en trok ik m van elkaar af en was het nat en schimmelig omdat ie niet droog was geworden na het wassen en keek ik beter en zaten er kleine maden in ieiieieeieie. die heb ik toen in de wc eruit gepulkt en het hele putje zat vol
brr en nu heb ik weer kippevel maar gelukkig heb ik geen maden
Oud 25-12-2005, 22:27
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-10-2005 @ 11:13 :
nepdreads bestellen of laten zetten kan bij

- aisa/mortischa Amsterdam per post of voor je hele hoofd en dan kun je langskomen. Nepdreads kosten per stuk 1 euro en je hele hoofd komt rond de 100-160 euro
- lievelieze Groningen, zelf dreads en elastiekjes kopen.
- *pixie* bij Rotterdam. Haar maximaal 15-20 cm lang, zelf elastiekjes en dreads kopen, €10,- per uur.
ik sta er bij! jippie!

(btw, haar 15-20 cm lang gaat natuurlijk over eigen haar)
Oud 30-12-2005, 15:02
Qamra
Qamra is offline
Hey mensen, we kakken een beetje in!

2 weekjes oud. Of minder.

7,5 maand later. Zo ongeveer.

Wat een verschil... Damn.
Oud 30-12-2005, 17:34
Verwijderd
vorige week had ik mn dreads alweer 3 jaar, en ze zijn zeker 2 keer zo lang geworden in die tijd en nog steeds ben ik er blij mee
Oud 31-12-2005, 13:50
Louel
Louel is offline

Bij hem ga ik binnenkort voor 't eerst dreads zetten.
Oud 06-01-2006, 11:26
Verwijderd
Daar gaat mijn eetlust
Oud 06-01-2006, 12:35
Verwijderd
Mooi Qamra!

1,5 jaar oud vandaag

Oud 07-01-2006, 00:37
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 06-01-2006 @ 12:26 :
Daar gaat mijn eetlust
Oud 07-01-2006, 19:51
baboon
baboon is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-12-2005 @ 16:02 :
Hey mensen, we kakken een beetje in!

2 weekjes oud. Of minder.
[afbeelding]

7,5 maand later. Zo ongeveer.
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een verschil... Damn.
wow

hoe houd je ze zo strak?
Oud 08-01-2006, 06:55
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
baboon schreef op 07-01-2006 @ 20:51 :
wow

hoe houd je ze zo strak?
Af en toe losse haren terug haken. Af en toe platte dreads palmrollen zodat ze niet meer zo heel erg plat zijn (ookal werkt dat nu niet meer ). En verder niets, eigenlijk.
Oud 15-01-2006, 01:20
Kittibit
Kittibit is offline
hoi hoi, misschien is dit wel iets voor in het eerste bericht: www.dreadspullen.nl (o.a. knottyboy en lets dred wax te koop)

@Pebbles: wat heb jij gave dreads zeg! Lekker lang ook
Oud 15-01-2006, 16:28
Caroo
Caroo is offline
Weet iemand waar je kralen kan kopen, dus niet via internet?

Bijv deze:
Oud 15-01-2006, 18:17
lievelieze
lievelieze is offline
die houten kralen kun je kopen in toko´s, en kralen/sieraden/knutsel winkels hebben ze ook wel kralen.
wat houd je tegen dan om via internet te bestellen? ik doe dat ook wel en dat is best wel makkelijk, vooral wanneer je gewoon geld kunt overmaken met internetbankieren enzo.
Oud 16-01-2006, 12:36
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 15-01-2006 @ 19:17 :
die houten kralen kun je kopen in toko´s, en kralen/sieraden/knutsel winkels hebben ze ook wel kralen.
wat houd je tegen dan om via internet te bestellen? ik doe dat ook wel en dat is best wel makkelijk, vooral wanneer je gewoon geld kunt overmaken met internetbankieren enzo.
Ja, ik heb gisteravond toch maar besloten ze via dreadspullen.nl te bestelen..
Toch bedankt!
Oud 16-01-2006, 12:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Caroo schreef op 16-01-2006 @ 13:36 :
Ja, ik heb gisteravond toch maar besloten ze via dreadspullen.nl te bestelen..
Toch bedankt!
heb ook net ene berg besteld, eindleijk dikkere kralen, ik krijg ze nooit om mijn dreads heen
Oud 18-01-2006, 20:20
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 16-01-2006 @ 13:51 :
heb ook net ene berg besteld, eindleijk dikkere kralen, ik krijg ze nooit om mijn dreads heen
Ik kreeg ze gisteren binnen
Ze zijn echt hip..
Oud 19-01-2006, 16:51
Verwijderd
kheb m'n viltnaalden vandaag binnen, vind het niet zoveel. Volgens mijb reek je meer haren af dan dat je erin stopt.
Oud 20-01-2006, 11:09
nickey
nickey is offline
ik vind vildnaalden ook helemaal niets. heb mijn haar er behoorlijk mee kapot gemaak.
Oud 20-01-2006, 21:31
Hetzusjevan
Hetzusjevan is offline
Ik hou niet van forums/fora maar ik moet mijn dilemma met (toekomstige) medelotgenoten delen

Ik ben dus hetzusjevan...Shoarm maar eigelijk ben ik de grote zus. Ik heb mijn dreads ruim twee jaar en nu wil ik ze eraf............of toch niet.
Ik vind het zoooo moeilijk. Aan de ene kant kan ik niet wachten om weer bij de kapper te zitten (ja ik ben verslaafd aan de kapper!), uren mijn haar te kammen en het vijf keer per dag met de lekkerste shampoos te wassen. Maar aan de andere kant weet ik gewoon zo zeker dat ik ze ga missen en er heel erg verdrietig om ga zijn.
Ik heb de knoop een paar weken terug toch doorgehakt en heb nu al wel iets van 4 cm uitgroei maar nu zit ik weer van....als ik het nog wil bijwerken dan moet ik het wel nu doen want anders wordt het wel weer erg veel werk.

Ik weet het niet, maar ik wil ze er wel uit! Maar ik wil ze ook dan weer gewoon terug kunnen nemen en niet eerst mijn haar weer hoeven te laten groeien en weer al dat werk eraan te besteden.

Pfff ik stel me denk ik misschien een beetje aan maar ik vind het echt een heule moeilijke beslissing.
Nouja ik heb de beslissing genomen! Ja, ooit moet het toch gebeuren en ik vind het nu wel mooi geweest.

Uhm ja, dus wil ik het eerst flink uit laten groeien maar....nu ik besloten heb dat ik ze eruit wil wil ik ze er ook het liefst snel uit. Ik ga daarom denk ik toch maar een uitkampoging doen maar dat zie ik niet zo zonnig in. Ik heb van nature best wel kroezig/krulhaar en dat was goed voor de dreads en ze zijn daarom ook echt onwijs hard en ik zie mezelf daar, zelfs niet met paardenantiklit-shite, echt niet zomaar de kam doorheen halen.

Nou ja ik ga nog maar even een paar maandjes geduld hebben denk ik en dan ga ik er aan!
Maar don`t blame me als ik me tegen die tijd alweer bedacht heb

Ik zal nog eens even kijken of ik nog een representatieve dreadfoto heb.

Nou niet echt dus maar het gaat om het idee.
Afgelopen zomer

Bovenaanzicht

Ik red mijn broertje van de ondergang
Oud 20-01-2006, 22:15
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Hetzusjevan schreef op 20-01-2006 @ 22:31 :
Ik hou niet van forums/fora maar ik moet mijn dilemma met (toekomstige) medelotgenoten delen

*heel verhaal en foto's*

Ik heb je dilemma gedeeld en er toen toch voor gekozen om ze eraf te halen. Had verwacht dat ik er heel veel spijt van zou hebben, maar ik ben nu blij dat ik ze eraf heb. Nooit meer bijwerken enzo, heerlijk!!
Toen ik ze eraf had gehaald heb ik er gewoon niet meer overna gedacht en zo min mogelijk dit topic gelezen om spijt te voorkomen. Ik wil je niet overhalen, maar zo ging het bij mij.
Oud 21-01-2006, 09:32
nickey
nickey is offline
niet doen! dat is eeuwig zonde! ze zijn zo super de super mooi! laten zitten!
oh. moet je je voorstellen dat je spijt krijgt en dat je dan ze weer laat zetten en dan zoooo lang moet wachten tot het eindelijk er weer zo uitziet.
ik zou het echt heeeel zonde vinden!
Oud 21-01-2006, 10:33
Verwijderd
ik snap precies wat je bedoeld. Dreads zijn leuk en alles maar op een punt moet het genoeg zijn. Vooral als je dan zo'n leuk kapsel ziet.
Maar als je krullen/kroes voor geen meter willen zitten zijn ze denk ik snel terug. ( toch nog handig om stijl haar te hebben )
Oud 21-01-2006, 11:59
hippiemeisje
hippiemeisje is offline
Citaat:
Hetzusjevan schreef op 20-01-2006 @ 22:31 :

blablablablabla

[afbeelding]

[afbeelding]

Bovenaanzicht

[afbeelding]

Ik red mijn broertje van de ondergang

heb hetzelfde gehad en er toen uiteindelijk toch voor gekozen om ze eruit te halen
en ik heb er spijt van!!!!
maar nu is mijn haar zo dun dat ik ze er niet zomaar weer in kan zetten
dusj denk er nog eens goed overna!!!
Oud 22-01-2006, 12:31
Kittibit
Kittibit is offline
Ik heb nu voor de 2e keer dreads en eigenlijk een beetje spijt dat ik ze de 1e keer er af heb geknipt na 1,5 jaar. Want, hou ouder zo worden, hoe mooier vind ik. Bij veel mensen zie ik dat die periode tussen 1/2 jaar en 2 jaar het rommelig wordt enzo maar daarna worden ze supermooi.

ik heb trouwens steil haar en bij mij waren ze ook hard geworden. Komt gewoon door het vervilten. En uitkammen zal dan heel lastig worden. Om over het resultaat maar niet te spreken. De eerste 2 weken had ik iets van "o lekker, wind door mijn haren, met mijn kop onder de douche en fijn de borstel erdoor". Daarna begon ik ze alweer te missen.

Ik heb een paar jaar zonder dreads rond gelopen en nu heb ik ze weer en voel ik me weer 'compleet'. Het duurt nu wel weer even voor ze vervilt zijn.
Oud 22-01-2006, 15:05
IcedEarth
IcedEarth is offline
hee!
hee hoelang duurde het bij jullie voor je spullen van dreadspullen.nl binnen kreeg??
b.v.d

groeten he
Oud 22-01-2006, 15:28
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 22-01-2006 @ 16:05 :
hee!
hee hoelang duurde het bij jullie voor je spullen van dreadspullen.nl binnen kreeg??
b.v.d

groeten he
ik heb vandaag besteld
maar op de site staat geloof ik 3 dagen nadat het geld daar binnen is..
Oud 22-01-2006, 17:18
IcedEarth
IcedEarth is offline
ok, dankje
heb ook vandaag besteld, namelijk een knottyboy shampoo fles(H).
Oud 23-01-2006, 11:37
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 22-01-2006 @ 16:05 :
hee!
b.v.d

groeten he
ik had op maandag betaald, en woensdag was het binnen
Oud 24-01-2006, 08:10
the exploding boy
Citaat:
Caroo schreef op 23-01-2006 @ 12:37 :
ik had op maandag betaald, en woensdag was het binnen
me too

en ze zijn dus nu moet ik er helaas nog meer bestellen terwijl ik geen geld heb
Oud 24-01-2006, 10:11
Verwijderd
iemand ervaring met de knotty boy dreadlock removal kit? helpt het ook echt goed, of kan je net zo goed paardenantiklit gebruiken? ik vind het wel best duur..E25 voor shampoo en conditioner.. en mijn dreads zijn echt dusdanig vervild dat ik sommige stukken er echt niet meer uit ga krijgen
Oud 24-01-2006, 11:46
the exploding boy
ik heb ze na 2,5 jaar ook eruit gekregen toendertijd en dat ging prima, alleen je moet wel heel voorzichtig doen. ik had het gewoon met cremespoeling gedaan en een ijzeren kam met hele dunne tandjes. iig. niet raggen ofzo, want dan heb je geen haar meer over. en cremespoeling lang laten zitten. of je doet wat olijfolie etc. als het maar glad maakt.
removal kit is zelfde principe volgens mij.
Oud 24-01-2006, 11:55
Verwijderd
aah dankje ik ben alleen een beetje bang voor de dreads die toen rare kronkels hadden, die heb ik namelijk rechtgeknipt, gewoon de zijkanten eraf dus, omdat ik ze zo lelijk vond maar we zullen zien, ben heel benieuwd hoe het gaat worden, maar ik laat ze eerst nog een stukje meer uitgroeien
Oud 27-01-2006, 10:00
Caroo
Caroo is offline
Gisteren op de open dag van het Sint Lucas heeft een vriendinnetje foto's van mij gemaakt..

Mijn dreads zijn nu 2,5 jaar oud
Oud 27-01-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Urm schreef op 24-01-2006 @ 11:11 :
iemand ervaring met de knotty boy dreadlock removal kit? helpt het ook echt goed, of kan je net zo goed paardenantiklit gebruiken? ik vind het wel best duur..E25 voor shampoo en conditioner.. en mijn dreads zijn echt dusdanig vervild dat ik sommige stukken er echt niet meer uit ga krijgen
op zich kun je echt alleen het deel redden wat nooit in de perm heeft gezeten (dus in feite je uitgroei). de rest knip je toch af want dat is zooo kapot. bespaar jezelf de moeite en knip ze af rond het nieuwe/ouwe stuk
Oud 27-01-2006, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 27-01-2006 @ 16:55 :
op zich kun je echt alleen het deel redden wat nooit in de perm heeft gezeten (dus in feite je uitgroei). de rest knip je toch af want dat is zooo kapot. bespaar jezelf de moeite en knip ze af rond het nieuwe/ouwe stuk
mja zit wat in, alleen is het probleem een beetje dat ik niet kan zien waar die overgang is..
Oud 27-01-2006, 17:46
Drez
Drez is offline
Citaat:
Urm schreef op 27-01-2006 @ 18:10 :
mja zit wat in, alleen is het probleem een beetje dat ik niet kan zien waar die overgang is..
dat merk je wel met uitkammen
Oud 29-01-2006, 09:22
Qamra
Qamra is offline
Ik raak een beetje geïrriteerd door die witte puntjes aan het begin van je haar. Het worden er steeds meer en het is net roos. Ik heb godver geen roos

Iemand tips? Behalve verven, want ik wil mijn eigen haarkleur terug
Oud 29-01-2006, 11:03
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 27-01-2006 @ 18:46 :
dat merk je wel met uitkammen
oh huilie iedereen is ertegen dat ik het eruit ga halen, zelfs mijn ouders vinden dat ik het niet moet doen, mehhh wat moet ik nou straks staat gewoon haar niet DILEMMA
Oud 29-01-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 29-01-2006 @ 10:22 :
Ik raak een beetje geïrriteerd door die witte puntjes aan het begin van je haar. Het worden er steeds meer en het is net roos. Ik heb godver geen roos

Iemand tips? Behalve verven, want ik wil mijn eigen haarkleur terug
begin als in uitgroei of als in puntjes?

want als het dat laatste is, dan zijn het misschien gewoon dode haarpuntjes. Viel me bij mezelf vanmorgen onder de douche ook ineens heel erg op. Maar nu zijn ze weer droog, en is het weer veel minder te zien.

Maar wat je kan doen aan dode puntjes weet ik niet. Normaal knip je ze eraf, maar dat is nu niet echt een optie..
Oud 29-01-2006, 15:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 29-01-2006 @ 14:56 :
begin als in uitgroei of als in puntjes?

want als het dat laatste is, dan zijn het misschien gewoon dode haarpuntjes. Viel me bij mezelf vanmorgen onder de douche ook ineens heel erg op. Maar nu zijn ze weer droog, en is het weer veel minder te zien.

Maar wat je kan doen aan dode puntjes weet ik niet. Normaal knip je ze eraf, maar dat is nu niet echt een optie..
Dat eerste. Dat laatste heb ik ook, maar valt niet op en pulk ik er meestal gewoon uit.

Het is de basis van een haar. Heb het altijd gehad met nepdreads, maar dan kam je alle losse haren er gewoon uit. Gaat nu niet zo best
Oud 29-01-2006, 15:27
Verwijderd

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar dreads...As you can see, pluizen ze ongelovelijk bovenop mijn hoofd (modelletje vogelnestje) en ze moeten weer bijgewerkt worden en gewaxt worden (damn, do I hate wax...)
Oud 29-01-2006, 15:43
Louel
Louel is offline
Is er nog iemand die zijn wax kwijt wilt voor niet zo heel veel geld?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten