Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 19:14
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 17-05-2010 om 01:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 19:27
dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik vind de eerste strofe het mooist , maar ik denk dat dat vooral komt omdat ik het herkenbaar vind, ik hou ook graag de zomer vast terwijl andeen al met een dikke sjaal aanzitten. Dat van die woorden vind ik ook leuk gevonden, en de uitstraling ook (ik hou eigenlijk niet van "wat een mooie uitstraling) geleuter.

In de tweede strofe vind ik dat die zin van "bracht het ons" niet klopt of raar is voor mij. Als het over de herfst gaat, die is toch vrouwelijk?
En dan denk ik dat ik het mooier zou vinden zonder de inversie.
'k Weet niet eigenlijk.

moeilijk en al, zo gefundeerd reageren
Oud 01-02-2006, 19:30
Verwijderd
wat is inversie?

En je hebt gelijk, maar ik ben niet zo goed in mannelijk-vrouwelijk en onzijdig gedoe dus de herfst heeft voor mij gewoon de naam "het" .. Wel dankje voor je gefundeerde ( ) reactie, al is het lastig ik stel het zeer op prijs !
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:35
dromenvanger
dromenvanger is offline
gewoon, werkwoord voor zelfstandig naamwoord plaatsen
Oud 01-02-2006, 21:04
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Sei-zoen Schitterende titel. De rest van het gedicht spreekt me enorm aan, alleen mis ik iets in je einde. Ik weet niet goed wat maar ik vind het minder sterk dan de rest van je gedicht.
Oud 01-02-2006, 21:07
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 17-05-2010 om 01:31.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 21:08
milamber
milamber is offline
Die heb ik eerder gelezen en vind hem nog steeds even mooi gevonden. Geen kritiek van mij ditmaal (sry voor de beperkte reactie fri )

gr
kerwin
Oud 01-02-2006, 21:11
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Citaat:
Fri.. schreef op 01-02-2006 @ 22:07 :
ja.. ik ben het wel met je eens over dat einde ( ik had bijna zoiets van "neee.. dit wordt cliché! Vraagje: is het een beetje cliché misschien?) Maar ik kan nog niet mijn vinger erop leggen wát ik precies mis.. weet jij (weten jullie) het misschien?
Cliché...tsjah, niet om te zeggen van 'goh dit heb ik al duizend keer gelezen' maar het is niet zo origineel als de rest. Sorry, ik kan je niet helpen, heb zelf nogal de neiging om in clichés te vervallen
Oud 01-02-2006, 21:16
Halogeen
Halogeen is offline
Xineof zei het al als kritiek op je vorige gedicht, maar ik vind dat ze gelijk heeft en het is hier ook van toepassing:

je moet echt meer doen met de vorm.

Het woordgebruik en het taaltechnische gedeelte, dat gaat nu wel, maar de vorm is saai en iedere keer het zelfde. Er is veel meer, en je kan veel meer dan van die vier-regelige strofen. Doe eens wild!
Oud 01-02-2006, 21:52
Verwijderd
Ik heb wat geprobeerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten