|
|
Bekijk resultaten poll: kunnen de commando's hun taak aan | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 41.67% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 58.33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar jij vind dus dat omdat de kans groot is dat er een Nederlander sneuveld we de Afghaanse bevolking maar moeten laten aanmodderen....... Vergeet niet dat Nederland na de 2de wereld oorlog ook is opgebouwd door anderen, Na de Watersnoodramp wij ook hulp hebben geaccepteerd. Wat je ontvangt moet je ook uitdelen..... Je bent het als welvarend land verplicht de minderen te helpen en als de hele wereld zo dacht dan zou die er een stuk beter uit zien. |
![]() |
||
Citaat:
deel 1 en 2 kan ik wel inkomen maar deel 3 (zie quote) is natuurlijk onzin, in elk instabiel gebied zijn aanslagen e.d. alleen hoeveel die op jou gericht zijn ligt aan je manier van werken, zie irak zoals de president van afghanistan in een interview gisteren zei op de vraag: hoeveel matrasdekken gaan er terug naar nederland: ik hoop geen, maar als je al bang bent om hierheen te komen, hoe kan je dan je land verdedigen we zijn welkom daar, we zijn lid van de ISAF en we owe die afghais nog een hoop
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Verder heb je wel gelijk en is het slap om het risico dat er mogelijk Nederlanders sneuvelen te gebruiken als excuus om tienduizenden te laten stikken.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Missie naar Afghanistan gaat door
DEN HAAG Nederlandse militairen gaan definitief naar de Afghaanse provincie Uruzgan. De Tweede Kamer heeft met een ruime meerderheid ingestemd met het sturen van zeker 1200 militairen in het kader van een NAVO-missie. Premier Balkenende zei in het debat dat alle ministers in het kabinet de missie steunen, ook die van D66.De PvdA had om zo'n verklaring gevraagd, anders zou de partij tegenstemmen. Nu stemde één lid van de PvdA tegen. De fracties van D66,GroenLinks en de SP stemden ook tegen. Het kabinet moet het besluit over de missie vandaag nog officieel bekrachtigen. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...0500606CF.html Vandaag wordt het voorstel dus officieel goedgekeurd door de kamer. ![]()
||
Citaat:
Leuk is het niet, maar als je ervoor kiest om beroepsmilitair te worden dan moet je niet verwachten dat je alleen maar dijken gaat verstevigen in Nederland. ![]() ![]()
||
Citaat:
Jammer van D66 eerder.
||
Verwijderd
|
Citaat:
O.a Missie kan leiden tot een uitzichtloze grondoorlog, die de zogenaamde vredesmissie alleen maar zal bemoeilijken. Straks worden Nederlandse militairen, of ze dat nou willen of niet, medeverantwoordelijk voor de schendingen van mensenrechten en het oorlogsrecht in de Amerikaanse jacht op 'terroristen'. Ook vind ik het maar vreemd dat de Tweede Kamer een 'geheim' rapport van de Militaire Inlichtingen en Veiligheidsdienst niet in mag zien, wat over deze missie gaat en de risico's die daaraan verbonden zitten. |
![]() |
|||
Citaat:
mwah, niks doen is ook oorlog daar. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Je hoeft geen generaal te zijn om door te hebben wie gaat winnen in een confrontatie. Citaat:
Dat was een van de voorwaarden. Citaat:
Dan bewerk je die gegevens en de conclusies daaruit neem je mee voor de kamer, wat hier ook gebeurd is. Dat is dus waarom ik vind dat er geen argumenten tegen zijn, het zijn of verdachtmakingen (dat geheime rapport) of dingen die gewoon botweg onjuist zijn, zoals de achterlijke bewering dat Nederland gevangen genomen strijders naar Guantanamo Bay zou gaan brengen. Ik weet niet wat de bedenker van die argumenten rookte, maar als je dat soort niet-bestaande verbanden weet te leggen dan vind ik dat zonde voor de geloofwaardigheid van de tegenstanders van de missie. Het enige dat ik hen wel terecht heb horen beweren is de kans op het sneuvelen van Nederlanders, maar ja, ik vind het niet ethisch om op basis van dat risico duizenden Afghanen maar te laten verrekken.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want wie 'controleert' de Amerikanen? Niemand. Ze controleren zichzelf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast vergeet je dat die talibanstrijders wel het thuisvoordeel hebben overal verrassingsaanvallen kunnen plegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar ik zou maar niet dat als uitgangspunt gaan nemen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() verzorgd is niet een heel goed woord. Maar het ziet er minder getrimd uit, zeg maar ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ach ![]() ![]() want er zijn ook "getrimde" talibanners en "non-getrimde" non-Talibanners ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Verder valt het met dat thuisvoordeel allemaal wel mee, om te beginnen is het geen oerwoud en gaan de Vietcong technieken dus totaal niet op, verder is de plaatselijke bevolking hen ook niet bepaald gunstig gezind nadat ze meer dan 5 jaar lang mensen hebben opgehangen voor het zingen van een liedje of het oplaten van een vlieger. Zo konden we bijvoorbeeld een paar weken geleden lezen dat een aanslag op een Nederlands konvooi werd voorkomen doordat bewoners van een gebied naar de Nederlanders toe kwamen en hen waarschuwden voor het explosief dat langs de weg begraven was. Verder beschikken ze niet over artillerie, pantsertroepen of een luchtmacht, dus ook op het gebied van bewapening gaat de vergelijking met Vietnam mank.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De politionele acties waren vanuit militair standpunt trouwens een daverend succes, het is dankzij de diplomatieke druk van de VS dat Indonesië vandaag de dag in staat is alle etnische minderheden met geweld te onderdrukken, anders dan waren de nationalisten gewoon als verraders in de gevangenis verdwenen omdat ze hun eigen mensen rekruteerden als slaven voor de Japanners. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Artillerie is nergens voor nodig, er is geen vaste frontlijn, geen strongholds of wat dan ook. De luchtmacht kan incidenteel te hulp schieten maar heeft ook geen vaste targetlist. Beter opgeleid, misschien wel maar die AK47 bediend door een man van 67 die al gevechtservaring heeft sinds zijn 4de is vele malen beter dan een Nederlander die heeft leren schieten op de I.S.K. te Harskamp. Tuurlijk we hebben meer matrieel, zijn beter opgeleid in de randzaken maar als het op echte actie aankomt (gevechtsituaties) heeft die afghaan toch vele malen meer ervaring. De vijand kan overal zitten, ook in de stad die jij net hebt ontruimt, dus ja het is een guerilla oorlog, hinderlagen zullen voorkomen in Stedelijk gebied, in de woestijn zal het wel meevallen. De Squirre zal dat binnen een straal van 300km detecteren. Echter de kans dat er Nederlanders onder vuur worden genomen is mijn insziens klein. We zijn er voor een Humind operation en niet voor Oorlogshandelingen. Schendingen van de Mensenrechten zullen dan ook niet door de Nederlanders worden gepleegd. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti amerikaans... iceball | 452 | 02-02-2006 17:21 |