Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2006, 16:29
Spoonie
Spoonie is offline
fijn, we (eu) sturen er 100 miljoenen per jaar heen en om een of andere reden zijn ze daar niet echt blij met ons...what did we do ?
Oud 05-02-2006, 16:36
Melpomene
Melpomene is offline

Oud 05-02-2006, 16:39
Spoonie
Spoonie is offline
......'t zal wel aan m'n algemene kennis liggen maar dit kan wel een kleine toelichting gebruiken
Oud 05-02-2006, 16:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:39 :
......'t zal wel aan m'n algemene kennis liggen maar dit kan wel een kleine toelichting gebruiken
Het feit dat tinypic.com een spotprent hostte en dit plaatje is natuurlijk het onomstotelijke bewijs dat Melpomene heeft uitgevonden dat tinypic.com en die spotprenten een zionistische samenzwering zijn.
Oud 05-02-2006, 16:45
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:39 :
Och, ik vond dat er ook wat kunst tussen moest om het niveau hier even op te krikken
Oud 05-02-2006, 16:46
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2006 @ 16:43 :
Het feit dat tinypic.com een spotprent hostte en dit plaatje is natuurlijk het onomstotelijke bewijs dat Melpomene heeft uitgevonden dat tinypic.com en die spotprenten een zionistische samenzwering zijn.
Haha, valt me nog mee dat je niet met je boze palestijntjes complot komt aanzetten
Oud 05-02-2006, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:13 :
Is het aanvallen van ambassades niet gewoon een aanval op het grondgebied van dat land
Ja en nee. Het wordt door de onschendbaarheid van diplomatieke missie wel behandeld zijnde het grondgebied van de desbetreffende staat maar het blijft wel officieel territorium van het land waarin het consulaat/ambassade zich bevind.
Oud 05-02-2006, 16:48
Melpomene
Melpomene is offline
Het is trouwens wel vreemd dat het gedonder nu pas begint terwijl er al geruime tijd(begin maart ?) is verstreken toen die spotprenten uitkwamen
Oud 05-02-2006, 16:49
Verwijderd
Ze kwam pas in september of november uit dacht ik.
Oud 05-02-2006, 16:54
Gatara
Gatara is offline
voor de -hopelijk- laatste keer:

een chronologische schets:
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post20412154

(kan best dat er nog meer heeft voorgevallen, maar voel je vrij om het aan te vullen)
Oud 05-02-2006, 16:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:13 :
Is het aanvallen van ambassades niet gewoon een aanval op het grondgebied van dat land
Ja

Een Egyptenaar heeft hier nog een grapje over gemaakt:

Citaat:
Well, the whole thing started when a Danish Newspaper printed 12 cartoons of the Prophet Mohamed, which lead the Muslims- who got really offended- all over the world to respond by burning Danish flags and Cheese. Because the Danish Prime Minister refused to apologize in the name of his country for what a danish Newspaper did, this burning of cheese and LEGO later on escelated into burning Danish embassies, which were located in buildings that hosted the embassies of other EU countries, which were also incidently NATO countries, whose leaders eventually got tired of this bullshit and warned that it will attack any country that allows their embassies to get attacked. A terrorist dirty bomb attack in France by syrian terrorists prompted French President Chirac to actually "scratch that itch" and nuke Syria as he threatend with "za fwench newcleaar bombe", which enraged all the muslim countries, led to huge unrest and revolutions, and brought to power the craziest elements the Muslim fanatic camp has to offer. Wasting no time, they declared full Jihad on Europe, and started what has become known the Western-Islamic Cartoon war."
Oud 05-02-2006, 16:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 16:27 :
Wat dat zooitje zandeters daar doet zal me een worst wezen, maar 't moet wel van onze spullen afblijven. Zou een algemene boycot door de Eu niet een goed idee zijn om dat zooitje weer terug op hun plaats te zetten.
dat wordt dan dure olie
Oud 05-02-2006, 17:08
Spoonie
Spoonie is offline
dan gaan we toch over op suikerbieten aandrijving, genoeg lege velden hier in het Zuiden
Oud 05-02-2006, 17:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik hoor net op het nieuws dat de Nederlandse ambassade nog niet extra beveiligd wordt. BuZa vindt dat niet nodig. Nou, het lijkt mij van wel, als die theedoeken nog niet eens het verschil weten tussen Noren en Denen, zien ze vast ook het verschil niet tussen Nederlanders en Denen.
Oud 05-02-2006, 17:13
Melpomene
Melpomene is offline
Vlak na uitgave was het iig al besproken op de arabische top maar ik dacht dat met een sisser was afgelopen, er zit iig wel een hele tijdspanne omheen.Waarom barst de bom nu pas?Alsof iemand uberhaupt deense kranten leest, denen uitgezonderd natuurlijk
Oud 05-02-2006, 17:19
Spoonie
Spoonie is offline
Als de theedoeken nu op de Nederlandse ambassade komen, hebben eventuele bewakers/mariniers/marechaussee dan het recht ze neer te schieten
Oud 05-02-2006, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 17:19 :
Als de theedoeken nu op de Nederlandse ambassade komen, hebben eventuele bewakers/mariniers/marechaussee dan het recht ze neer te schieten
Eric O.
Oud 05-02-2006, 17:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 17:19 :
De plicht.
Oud 05-02-2006, 17:20
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 05-02-2006 @ 17:19 :
Eric O.
ik zie de vergelijking niet echt
Oud 05-02-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 05-02-2006 @ 17:20 :
ik zie de vergelijking niet echt
Ik doelde op het feit dat je als Nederlandse militair een verrekt stevig mandaat moet hebben voor je op burgers, want dat zijn het, mag schieten.
En dat dus een eventuele militair die op deze theedoeken schiet linea recta richting Nederland mag om contact op te nemen met een advocaat.
Oud 05-02-2006, 17:36
Verwijderd
Inmiddels heeft het CIDI een aanklacht ingediend tegen de AEL.
Daar word ik persoonlijk ook een beetje naar van, die Nafthaniel is altijd wel erg blij als hij weer in een slachtofferrol kan duiken.

Komop zeg, je klaagt die Jajah toch niet aan vanwege een paar tekeningen op zn site?
Als mijn gehandicapte neefje van 8 beweert dat ik niet lief ben trek ik me daar toch ook niets van aan?
Oud 05-02-2006, 17:41
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
BEIROET - Woedende demonstranten hebben zondag in de Libanese hoofdstad Beiroet de Deense ambassade bestormd en in brand gestoken. Door brandweerauto's onklaar te maken voorkwamen ze dat het vuur kon worden geblust. De demonstranten uitten daarmee hun woede over de publicatie van spotprenten van de islamitische profeet Mohammed. Volgens een hooggeplaatste bron bij de Libanese veiligheidsdiensten is bij de brandstichting een dode gevallen: een betoger die door de vlammen was omsingeld en op de derde verdieping uit het raam sprong
nu de rest nog
Oud 05-02-2006, 17:48
juno
juno is offline
Zolang wij onze oren naar organisaties als het CIDI laten hangen, moeten we niet verbaasd opkijken als andere groeperingen ook het recht opeisen om beledigd te zijn over iedere scheet die hun kant op komt.

Het CIDI dient weliswaar netjes een klacht in en andere groepën doen helaas meer dan wat roepen, maar het uitgangspunt zijn hun lange tenen, en juist de groepen die meer doen dan roepen beroepen zich op hun tenen om hun acties te rechtvaardigen. Zij maken namelijk geen onderscheid tussen brommen en bommen.

We mogen het mensen niet aanwennen dat ze hun lange tenen niet wat in hoeven te trekken.
Oud 05-02-2006, 17:50
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 05-02-2006 @ 17:36 :
Inmiddels heeft het CIDI een aanklacht ingediend tegen de AEL.
Daar word ik persoonlijk ook een beetje naar van, die Nafthaniel is altijd wel erg blij als hij weer in een slachtofferrol kan duiken.

Komop zeg, je klaagt die Jajah toch niet aan vanwege een paar tekeningen op zn site?
Als mijn gehandicapte neefje van 8 beweert dat ik niet lief ben trek ik me daar toch ook niets van aan?
Tja.. Nafthaniel spoort niet helemaal.
Ach dat spotprentje van AEL is ook onsmakelijk, maar dat moet natuurlijk evengoed kunnen. Anders meet men echt met twee maten. Met dat doel heeft AEL het overigens gemaakt, dat de kwestie mohammed even gevoelig ligt bij hen als de tweede wereldoorlog voor het westen.
Oud 05-02-2006, 17:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Vraag me af wat er gebeurt als er iemand besluit om "ge-islamideerde" ( ) versies van de Monthy Python films te maken...
Oud 05-02-2006, 17:54
Tiño
Tiño is offline
ECht, deze situatie begint mij depressief te maken, wat een tyfuswereld is dit soms,zeg.
Oud 05-02-2006, 18:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 05-02-2006 @ 17:50 :
Tja.. Nafthaniel spoort niet helemaal.
Ach dat spotprentje van AEL is ook onsmakelijk, maar dat moet natuurlijk evengoed kunnen. Anders meet men echt met twee maten. Met dat doel heeft AEL het overigens gemaakt, dat de kwestie mohammed even gevoelig ligt bij hen als de tweede wereldoorlog voor het westen.
Helemaal niet. De AEL heeft die cartoons geplaatst om te provoceren, meer olie op het vuur te gooien en sowieso grijpen ze iedere gelegenheid aan om de joden zwart te maken.

'k Zag net op het Journaal weer dat gepeupel rellen en de ambassades in de fik steken. Echt waar: alsof de HEL was losgebroken, alsof er een OORLOG aan de gang was. Als je dit zag zou je denken dat er voor een belangrijke zaak gevochten werd of dat er een dictatuur omvergeworpen werd.

Maar al die herrie, al dat vandalisme, al die vernielingen, al die brandstichterij, allemaal alleen maar om een paar tekeningen in een krant aan de andere kant van de wereld!

Een HEEL grote bom erop en er niet meer over praten.
Oud 05-02-2006, 18:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 05-02-2006 @ 17:13 :
Vlak na uitgave was het iig al besproken op de arabische top maar ik dacht dat met een sisser was afgelopen, er zit iig wel een hele tijdspanne omheen.Waarom barst de bom nu pas?Alsof iemand uberhaupt deense kranten leest, denen uitgezonderd natuurlijk
heb je me op de negeerlijst gezet?
Oud 05-02-2006, 18:13
Gatara
Gatara is offline
AEL zijn een stelletje rukkers die inderdaad iedere mogelijkheid aangrijpen om joden zwart te maken. Ik had liever dat hier niet op gereageerd werd zodat ze niet kunnen zeggen: zie je nu wel? joden wel, maar moslims niet.

Stelletje eikels
Oud 05-02-2006, 18:15
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 18:11 :
heb je me op de negeerlijst gezet?
Euhm nee hoezo?Ik heb niet eerst al die pagina's gelezen van een onderwerp dat me sowieso niet veel interesseert
Oud 05-02-2006, 18:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 05-02-2006 @ 18:15 :
Euhm nee hoezo?Ik heb niet eerst al die pagina's gelezen van een onderwerp dat me sowieso niet veel interesseert
Omdat tussen beide posts waarin je hetzelfde schrijft met andere woorden ik dit gezegd had:
http://forum.scholieren.com/showthre...0#post20426690
Oud 05-02-2006, 18:22
Gatara
Gatara is offline
Op BBC World over de Arabische media. Interessant

1 man:

"het wordt een schandaal als in de New York Times een verhaal staat dat niet gebeurd schijnt te zijn, maar een schandaal in de Arabische wereld bij hun pers zul je nooit vinden en ik heb interviews in de Arabische pers gelezen die gewoon nooit hebben plaatsgevonden."
Oud 05-02-2006, 18:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
juno schreef op 05-02-2006 @ 17:48 :
Zolang wij onze oren naar organisaties als het CIDI laten hangen,
Doen "we" dat dan?
Oud 05-02-2006, 18:28
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 18:09 :
Helemaal niet. De AEL heeft die cartoons geplaatst om te provoceren, meer olie op het vuur te gooien en sowieso grijpen ze iedere gelegenheid aan om de joden zwart te maken.
True, dat was denk ik idd hun voornaamste doel om het te publiceren.

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 18:35.
Oud 05-02-2006, 18:35
Supreme Dutch
Nu nog even wachten tot de Moslims in Nederland gaan rellen en de Multiculturele samenleving stort als een kaartenhuis ineen..
Oud 05-02-2006, 18:36
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 05-02-2006 @ 18:35 :
Nu nog even wachten tot de Moslims in Nederland gaan rellen en de Multiculturele samenleving stort als een kaartenhuis ineen..
Trek je ook je conclusies als de Nederlandse Moslims niet rellen?
Oud 05-02-2006, 18:36
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Ja, net als de moord op Fortuyn en Van Gogh de samenleving ineen hebben doen storten..

Oh nee, dat is helemaal niet gebeurd.
Oud 05-02-2006, 18:38
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 18:22 :
Op BBC World over de Arabische media. Interessant

1 man:

"het wordt een schandaal als in de New York Times een verhaal staat dat niet gebeurd schijnt te zijn, maar een schandaal in de Arabische wereld bij hun pers zul je nooit vinden en ik heb interviews in de Arabische pers gelezen die gewoon nooit hebben plaatsgevonden."
Mwaa zo interessant vind ik dat niet. De hele wereld propagandeerd erop los.
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 18:36 :
Trek je ook je conclusies als de Nederlandse Moslims niet rellen?
Dan zullen t vast de geniepige joden zijn, als er niets gebeurt zijn t de joden, gebeuren er ongeregeldheden dan zijn t de moslims
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Dat zou je graag willen he?
Prof
Prof is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2006 @ 18:36 :
Ja, net als de moord op Fortuyn en Van Gogh de samenleving ineen hebben doen storten..

behalve misschien dat het ideaal beeld van ''de multiculutrele samenleving'' is ingestort
Oud 05-02-2006, 18:40
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Prof schreef op 05-02-2006 @ 18:38 :
behalve misschien dat het ideaal beeld van ''de multiculutrele samenleving'' is ingestort
welk 'ideaal beeld' ?
Oud 05-02-2006, 18:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-02-2006 @ 18:40 :
welk 'ideaal beeld' ?
Geen idee, het enige beeld waar bij mij zelf een steen doorheen is gegaan is de voorzichtige hoop dat er Arabieren bestaan die in staat zijn om een ander zijn vrijheid te gunnen.
Oud 05-02-2006, 18:43
Love & Peace
Love & Peace is offline
EU eist betere bescherming Midden-Oosten

BRUSSEL - De Europese Unie eist van alle betrokken autoriteiten in het Midden-Oosten dat ze maatregelen nemen om Europese burgers en bezittingen te beschermen.

Huidig EU-voorzitter Oostenrijk heeft dat zondag gezegd na de oplaaiende aanvallen in de zogeheten cartooncrisis. Getergde islamieten stichtten brand en vernielden Scandinavische ambassades in Damascus, het kantoor van de Europese Commissie in Gaza-stad en andere gebouwen.

„Totaal onacceptabel”, stelt Oostenrijk in een verklaring. „Er kan nooit een legitieme reden zijn voor zulke aanvallen”. De EU roept iedereen op tot beheersing en het staken van verder geweld.

NAVO-secretaris De Hoop Scheffer veroordeelt de aanvallen ten sterkste. „Ik begrijp dat de moslims zich beledigd voelen, maar er is absoluut geen rechtvaardiging voor zulk geweld. Ook kan de vrijheid van meningsuiting in geen geval in twijfel worden getrokken”, aldus de Nederlandse oud-minister van Buitenlandse Zaken.

telegraaf
Oud 05-02-2006, 18:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-02-2006 @ 18:36 :

Nouja, niet van moslimzijde

*herinnert zich rellen in Den Haag na moord Fortuin*
Oud 05-02-2006, 18:52
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2006 @ 18:43 :
Geen idee, het enige beeld waar bij mij zelf een steen doorheen is gegaan is de voorzichtige hoop dat er Arabieren bestaan die in staat zijn om een ander zijn vrijheid te gunnen.
Dat is een interessant onderwerp.

Ieder mens heeft rechten (en plichten) en één daarvan is vrijheid van meningsuiting. De overheid moet er alles aan doen die te waarborgen. Maar wanneer een persoon express anderen beledigt en de overheid beschermt die persoon, vind ik dat toch krom. In mijn beeld van rechtvaardigheid moet de overheid zijn macht juist gebruiken om de zwakkere, aangevallene te verdedigen en zeker niet de agressor.

Er zijn dan wel praktische bezwaren zoals de vraag wat wel en niet beledigend is en wie dat mag(/kan?) bepalen, maar die onzekerheid zou nooit mogen bepalen aan wiens kant de overheid staat, denk ik.
Oud 05-02-2006, 18:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 18:52 :
Ieder mens heeft rechten (en plichten) en één daarvan is vrijheid van meningsuiting. De overheid moet er alles aan doen die te waarborgen. Maar wanneer een persoon express anderen beledigt en de overheid beschermt die persoon, vind ik dat toch krom.
Daar is in dit geval dan ook geen sprake van.

Citaat:
Love & Peace schreef op 05-02-2006 @ 18:52 :
In mijn beeld van rechtvaardigheid moet de overheid zijn macht juist gebruiken om de zwakkere, aangevallene te verdedigen en zeker niet de agressor.
Dat gebeurd dus ook wanneer de tekenaar van die spotprenten de steun van zo ongeveer het hele westen krijgt.

De overheden in het westen kiezen trouwens geen kant vanwege die spotprenten, maar vanwege het feit dat in Arabische landen zaken gebeuren die vroeger als een oorlogsverklaring waren opgevat. Het is allemaal leuk en aardig dat de overheden daar de massa's arm, dom en geïndoctrineerd willen houden, maar dan hebben ze ook maar te zorgen dat die massa in de hand gehouden wordt.
Oud 05-02-2006, 18:58
Gatara
Gatara is offline
als ik tegen mijn buurman zeg dat ie kaal is en hij voelt zich daardoor beledigd, moet ik dan gestraft worden en de buurman beschermd?

Ik bedoel,.. wanneer is er sprake van "voldoende belediging"?
Oud 05-02-2006, 19:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-02-2006 @ 18:56 :
Daar is in dit geval dan ook geen sprake van.
Hoezo is waar geen sprake van?

Citaat:
De overheden in het westen kiezen trouwens geen kant vanwege die spotprenten, maar vanwege het feit dat in Arabische landen zaken gebeuren die vroeger als een oorlogsverklaring waren opgevat.
Voordat de rellen begonnen zei Rasmussen dat de vrijheid van meningsuiting nooit in het geding mag raken (of iets met die strekking) en koos partij voor de tekenaars. En dat weet jij ook.
Oud 05-02-2006, 19:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2006 @ 18:58 :
als ik tegen mijn buurman zeg dat ie kaal is en hij voelt zich daardoor beledigd, moet ik dan gestraft worden en de buurman beschermd?

Ik bedoel,.. wanneer is er sprake van "voldoende belediging"?
Citaat:
Er zijn dan wel praktische bezwaren zoals de vraag wat wel en niet beledigend is en wie dat mag(/kan?) bepalen, maar die onzekerheid zou nooit mogen bepalen aan wiens kant de overheid staat, denk ik.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten