|
|
Bekijk resultaten poll: kunnen de commando's hun taak aan | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 41.67% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 58.33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dan kan je beter een meute bewapenen met Ak-47's dan dat je een scherpschuttersgeweer aanschaft, voor een sluipschutter die toch hoogstwaarschijnlijk zijn eerste missie niet zal overleven.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als je vervolgens even simpel zoekt op Dragunov op bijvoorbeeld pakistanidefenceforum.com, dan zie je snel zat dat dragunov's erg zeldzaam zijn daar en dat de AK-47 toch echt het meest gebruikte wapen daar blijft. Waarom? Voornamelijk door het makkelijke namaken, de lage kosten, de grote betrouwbaarheid en de effectiviteit. |
![]() |
||
Citaat:
En mensen maken over het algemeen niets dat geld kost zonder daar een motief voor te hebben. ![]()
||
Citaat:
Darra Adam Khel is een dorpje in Pakistan vlak bij de afghaanse grens waar zo'n 80% van alle wapens in die regio vandaan komt. Bolwerk van kleine wapen fabriekjes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is gevaarlijk EN het heeft dus geen zin kom op laten we in dat geval ons leger ontbinden doemdenker, opgeven voordat je het probeert is een van de slapste dingen die je kan doen
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg niet dat het gevaarlijk is en dat we het daarom niet moeten doen. We hebben namelijk een beroepsleger dat er vrijwillig voor kiest en dus weet dat het bij gevaarlijke situaties kan worden ingezet. Mijn bezwaar is alleen dat het onnodig gevaarlijk is en daarnaast ook niet erg nuttig. Naar alle waarschijnlijkheid is er toch op den duur weer een fundamentalistische groep aan de macht. De strijd tegen de taliban is een stijd die amerika is aangegaan. Het sturen van hulptroepen voor de opbouw van het land in de zin van huizen ed is niet bezwaarlijk. Maar om nu ook nog een regeringsvorm op te dringen die binnen een decennia weer terugveranderd is onzinnig bezig zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-02-2006 om 19:16. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is een stuk aannemelijker dat het faalt dan dat het slaagt om van Afghanistan een democratie te maken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
voor al mijn argumenten waarom wel scroll je de topics maar door ik blijf niet bezig
||
Citaat:
etcetc, voor de derde keer alweer. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je maakt er echt alles van dat je ervan kunt maken.
|||
Citaat:
Citaat:
ok ik zal nogmaals wederom zoals velen anderen kort herhalen waarom wel humanitaire redenen -> dwz, ik help graag mensen, dichtbij of veraf, vooral als het slachtoffers zijn van iets buiten hun macht. opbouw provincie->want wat je kapot schiet, moet je weer opbouwen, en om ze een stapje op weg te helpen nog wat extratjes (voornamelijk infrastructuur, de drijfveer achter economie) steun afghaanse regering->want die hebben op het moment alle steun nodig ISAF/VN/NAVO -> we maken deel uit van een internationaal verband dat besloten heeft in dat land missies te gaan uitvoeren, dan kan je niet halverwege stoppen, behalve als je direct uit die internationale samenwerking stapt
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar inderdaad die landen zouden zich veraden voelen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-02-2006 om 20:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
B-dat klopt, zie A C-Daarom moeten we het werk afmaken en er voor zorgen dat de taliban geen been meer heeft om op te staan
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ala ik -> de besluitvorming aan de regering overlaten eventueel advies geven, en ze steunen in de uitvoering ervan
||
Citaat:
Dream on. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zou ook vreemd zijn als dat niet zo was, dan hadden ze echt hun kop in de grond zitten
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En daarnaast zet dat juist aan tot problemen zodra de troepen weer weg zijn |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een breed draagvlak wil niet zeggen dat het werkt in de voormalig sovjetstaten waren ze ook blij met de democratie (eventjes dan). |
![]() |
||
Citaat:
als je criminelen opsluit dan is er geen sprake van democratie want iedereen heeft het recht om te doen wat hij wilt slaat nergens op dus of ik moet me totaal vergissen, in dat geval graag nadere toelichting ![]()
||
Citaat:
het is appels met peren vergelijken
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(westers voorbeeld: vlaams blok)
||
Citaat:
Ik vind het overigens absurd in het kwadraat dat je insinueerd dat de taliban een serieuze politieke partner is in wat dan ook. Weet je uberhaupt wel hoe de taliban aan de macht kwam?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||