Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 12:55
Wicked
Wicked is offline
Ik wilde (lees: moest) beginnen aan mijn opleiding logopedie. Ik heb nooit echt nagedacht of ik t wilde maar er was gewoon niks anders wat me leuk leek.
T beroep lijkt me uiteindelijk leuk maar de weg erheen lijkt me gewoon SH*T!!! Dat is ook waarom ik geen pabo of sph wilde gaan doen.
Toen, een week voor de intro van logo begon kwam ik erachter dat er toch een opl. (die ik veel liever deed!) mogelijk was. Het was toch dichterbij (wel op kamers maar niet aan de andere kant v.h land) en toch een niveau voor mij!!
Maarja, toch een beetje te laat om nu overhaast op kamers te gaan.
Maar de intro van Logo vond ik echt alleen maar duidelijk niks voor mij en nu wil ik dan toch nog uitschrijven en een jaar thuisstudie doen voor ik aan die andere opl. begin!!

Vinden jullie dit een verstandig besluit? Want ik wil dit veel liever en logo is gewoon echt niks voor mij. Mn moeder zei ook gister (toen al ) ineens dat ze al wist dat ik logo eigenlijk niet wilde/moest doen. AARGH... maar goed....doe ik er goed aan!?
Oud 31-08-2002, 13:57
Miess
Miess is offline
Als je niet voor 100% achter je studiekeuze staat, moet je het niet doen. Wat voor opleiding wil je dan nu gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:21
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Miess schreef:
Als je niet voor 100% achter je studiekeuze staat, moet je het niet doen.
Mee eens. Je kunt daar wel een heel jaar met tegenzin rond gaan hobbelen.. maar wat schiet je daar mee op?

Maar kun je nu niet meer terecht op die opleiding die je liever wilt doen?
Oud 31-08-2002, 14:21
Wicked
Wicked is offline
aoc, dierverzorging in helmond
Oud 31-08-2002, 14:23
Wicked
Wicked is offline
kan wel maar die is al begonnen dus heb ik al een deel gemist en ken die hele school niet dus is wel erg moeilijk dan en wordt gestress.
En ik kan er niet meer zo een kamer vinden en elke dag 6 uur opstaan en laat weer thuis zijn vind ik ook niks.

Dan doe ik nu gewoon een basisopleiding thuis, dat is voor 1 jaar en heb ik meteen wat aan voor volgend jaar. En dan kan ik volgend jaar volledig voorbereid rustig beginnen!
Oud 31-08-2002, 14:26
Wicked
Wicked is offline
en nog iets..........K ben nog niet aan Logopedie begonnen dus ik weet niet zeker of ik t niet leuk ga vinden maar zo als ik t nu zie lijkt t me zwaar niks!!

De klas is niks, t systeem is niks, de vakken niet voor mij weggelegd. ( we zijn met 1/4 nl en de rest is duits. en we zijn met alleen maar meiden en dat terwijl ik veeeel beter met jongens overweg kan) En dat zijn dan een paar puntjes....
Oud 31-08-2002, 14:49
Lyx
Lyx is offline
je kan toch voor dec/jan stoppen
en dan krijg je een deel van je collegegeld terug oid

en dan maar half jaartje werken ofzo
Oud 31-08-2002, 15:37
ganralph
ganralph is offline
dat kan ook, maar als je n goed gevoel hebt over die andere opleiding (en thuis n jaar leren), zou ik dat zeker doen - met tegenzin beginnen is het slechtste wat je kunt doen (ervaring ja)

alleen jammer dat je dan n jaar thuis moet studeren (dat is ook wel ff wennen)

suc6!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:49
makita
makita is offline
ik vind het juist heel slim van je. je krijgt namelijk ook maar vier jaar je stufi enzo dus kan je dat beter bewaren. en van je een jaartje werken ofzo wordt je ook niet dommer hoor !!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:31
Kat
Kat is offline
ik zou geen geld uitgeven aan een studie die me bij voorbaat al niet intreseert. Je vind dat hele logopedie (voorzover ik nu begrijp) gewoon helemaal nix, prima, maar dan zou ik er ook niet aan beginnen. Als je daar wel heengaat zit je daar vanaf de eerste dag met het idee dat je volgend jaar toch iets leukers gaat doen, en dat je dat logopedie eigenlijk toch kut vind. Das voor jouw en voor je medescholieren + leraren niet echt leuk denk ik. En nog zonde van je tijd + geld ook.
Oud 31-08-2002, 19:55
Balance
Balance is offline
als je een beroep leuk vind, vind je meestal ook de opleiding leuk. Die heeft immers veel met dat beroep te maken.
Dat die opleiding (en die voor leraar enz.) je niet leuk lijken, zeggen al genoeg over of het beroep wat voor jou is of niet.

Vind 't dan ook een goed plan om een jaar thuis te gaan leren!!!
(of anders werken, komt goed van pas voor als je op kamers gaat lijkt me!)
Oud 01-09-2002, 10:22
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik vind persoonlijk dat je een goede keuze heb gemaakt.
Ik zag het vorig jaar bij mijn opleiding, mensen die nog neit wisten wat ze precies wouden en toch begonnen zijn met zomaar iets. Daardoor weten ze nog steeds niet wat ze willen en dan gooien ze alleen maar jaren weg.

Kan je trouwens nu echt niet meer beginnen met die andere opleiding? Scholen zijn pas net begonnen dus vandaar.

Maar in iedergeval geen geld weggooien aan iets wat je toch nix lijkt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:30
Wicked
Wicked is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Kan je trouwens nu echt niet meer beginnen met die andere opleiding? Scholen zijn pas net begonnen dus vandaar.
Kan wel, maar red ik niet met kamer vinden en heen en weer reizen. En ik ken die hele school niet en die zijn al begonnen dus dan wil ik niet opeens daarinvallen, dat is te gehaast!
(staat al eerder in t berichtje!!!)
Oud 01-09-2002, 13:33
Wicked
Wicked is offline
Citaat:
Lyx schreef:
je kan toch voor dec/jan stoppen
en dan krijg je een deel van je collegegeld terug oid

en dan maar half jaartje werken ofzo
Ik kan wel halverwege de opleiding stoppen maar k weet gewoon nu al dat ik t niet wil, dus waarom geld verspillen?! Kan ik beter al t collegegeld terug (proberen te) krijgen!! Toch?
Oud 01-09-2002, 13:37
Wicked
Wicked is offline
Citaat:
linda85 schreef:
als je een beroep leuk vind, vind je meestal ook de opleiding leuk. Die heeft immers veel met dat beroep te maken.
Dat die opleiding (en die voor leraar enz.) je niet leuk lijken, zeggen al genoeg over of het beroep wat voor jou is of niet.

Vind 't dan ook een goed plan om een jaar thuis te gaan leren!!!
(of anders werken, komt goed van pas voor als je op kamers gaat lijkt me!)

Het beroep lijkt me leuk! (met kinderen omgaan, ze helpen, ze dingen leren) Maar zelf heel biologisch bezig zijn met stem en zingen en rekenen en gymles!! ARGGHHH niks voor mij!

En ik wil inderdaad naast die thuisstudie ook gaan werken!!
Oud 01-09-2002, 17:40
Wicked
Wicked is offline
Dank jullie voor de reacties!!! Heel lief!!!
Oud 01-09-2002, 18:30
Miess
Miess is offline
Waar zou je eigenlijk logopedie gaan studeren? En wat voor opleiding heb je hiervoor gedaan (zie dat je 19 bent, dus lijkt me raar als je hiervoor de HAVO hebt gedaan).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:21
Wicked
Wicked is offline
JA Ik heb WEL de havo gedaan!!!!
die heb ik in wat meer jaartjes dan verwacht gedaan, er daar zijn heel wat redenen voor, die ik hier niet ga neerzetten!

Ik wilde die opl. gaan doen in Heerlen En daar heb je dus een havodiploma voor nodig!!!
Reageren

Regels voor berichten