Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2006, 10:54
J-roenn
J-roenn is offline
ik persoonlijk vind dit echt zeer onoverzichtelijk, omdat er meerdere problemen door elkaar heen lopen en iedereen dus in hetzelfde topic op een andere onderwerp reageert.

ik snap ook wel dat het voor sommigge mensen wat handiger kan zijn, maar ik vind het zeer onhandig en mischien kunnen jullie onder de mensen die deze subfora vaak bezoeken een kleine enquette houden om te zien wat de meeste mensen graag willen.

Groeten Jeroen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 13:03
M@rco
M@rco is offline
Je bedoelt de centrale topics? Tja, het is lastig... je wilt ook weer niet meerdere topics over hetzelfde onderwerp. Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
Oud 09-02-2006, 13:33
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-02-2006 @ 14:03 :
Je bedoelt de centrale topics? Tja, het is lastig... je wilt ook weer niet meerdere topics over hetzelfde onderwerp. Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden.
jah idd de centrale topics, en over topics met hetzelfde onderwerp, daar kan je de search voor gebruiken.

nu zie ik echter al aankomen dat er in het opslagmedia topic discussies over harde schijven, branders, de beste soort dvd's, mijn diskettestation doet het niet en dergelijke door elkaar heen gaan lopen, en dit word ( mijn inziens ) erg onoverzichtelijk op de duur, zeker als je nog eens iets wilt terugzoeken.

centrale topics kunnen goed werken, zolang ze maar niet te algemeen worden, en I-net browser topic kan bijvoorbeeld wel goed werken, evenals een IM topic.

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 09-02-2006 @ 14:33 :
centrale topics kunnen goed werken, zolang ze maar niet te algemeen worden, en I-net browser topic kan bijvoorbeeld wel goed werken, evenals een IM topic.
Dat is natuurlijk zeker waar, sommige onderwerpen lenen zich er goed voor, andere wat minder. Zo was er een 'browser' topic, maar dat vond ik bijvoorbeeld weer iets te algemeen.

Ik ben er wel voor om ze te behouden, zie zie ik de laatste tijd bijvoorbeeld veel vragen over audio/video. Dat kan IMO best allemaal in één topic.
Oud 09-02-2006, 14:48
Verwijderd
Het is natuurlijk altijd een afweging tussen overzichtelijkheid van het forum en overzichtelijkheid van de topics. Zijn er geen centrale topics dan staat de eerste pagina van een forum snel vol met allerlei korte vragen die met één reactie beantwoord kunnen worden. Is het centrale topic te vaag dan gaan er inderdaad problemen door elkaar lopen.

Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee als iemand een nieuw topic opent naast het centrale topic, als zijn vraag heel erg ingewikkeld is en/of waarschijnlijk heel veel replies gaat vangen, maar de ervaring leert gewoon dat negentig procent van de vragen op zo'n forum relatief eenvoudig te beantwoorden zijn en dus niet allemaal een eigen topic nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 22:47
Jolt
Jolt is offline
Maak daar maar 99% van nare man

Anyway, mij boeit het niet al zie je nu wel dat je niet hopelijk 800 verschillende topics hebben waar nergens opslaat.
Oud 10-02-2006, 07:22
Roos
Roos is offline
Ik denk dat makkelijke vragen, waar niet echt over te discussieren valt, in zo'n centraal topic moeten, a la: hoe moet ik dit instellen.

En dat meer uitgebreide vragen, bijvoorbeeld een afweging tussen twee pc's die allebei goed zijn, misschien eerder een eigen topic verdienen.

Maar oke ik kom er nooit
Oud 10-02-2006, 09:32
Jolt
Jolt is offline
Een paar maanden terug was toch een overvloed aan topics van welke pc config moet ik nemen?

toen had nare een centraal topic gemaakt, maar dat was ook niet echt animo voor.
Oud 10-02-2006, 10:03
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
maar die posts met vragen die in 1 keer beantwoord kunnen worden komen er toch wel maar die worden dan op slot gegooitdtdt met als antwoord ja vraag het nog maar een keer in het centrale topic...met als gevolg dat mensen het daar vragen en er dus 2 topics op de eerste pagina staan...

maak het dan duidelijker en maak van bv de centrale topics stickies ofzo dat mensen niet eerst moeten zoeken op een centraal topic (wat ze toch niet doen) en vervolgens daar posten...

wat mij betreft schaf je een aantal van die centrale topics af...bv centrale html topic...dat werkt niet
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 10:32
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 10-02-2006 @ 11:03 :
maar die posts met vragen die in 1 keer beantwoord kunnen worden komen er toch wel maar die worden dan op slot gegooitdtdt met als antwoord ja vraag het nog maar een keer in het centrale topic...met als gevolg dat mensen het daar vragen en er dus 2 topics op de eerste pagina staan...

maak het dan duidelijker en maak van bv de centrale topics stickies ofzo dat mensen niet eerst moeten zoeken op een centraal topic (wat ze toch niet doen) en vervolgens daar posten...

wat mij betreft schaf je een aantal van die centrale topics af...bv centrale html topic...dat werkt niet
Ehrm dit is allemaal al gebeurd...
Oud 10-02-2006, 15:02
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
wammus schreef op 10-02-2006 @ 11:32 :
Ehrm dit is allemaal al gebeurd...
oh hehe dat had ik nog niet gezien
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:49
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 10-02-2006 @ 16:02 :
oh hehe dat had ik nog niet gezien
Niet zoveel werken in die Apple store jij!
Oud 11-02-2006, 16:41
Verwijderd
Misschien dat Hardware en Software moeten worden samengevoegd. Het zal wel wat drukker worden, maar twijfelgevallen over waar welk topic moet staan is dan tenminste uitgesloten.

De search kan dan ook makkelijker gebruikt worden. Sommige problemen lijken toch heel erg op elkaar en kunnen op deze manier sneller en efficiënter worden gevonden.

Het probleem van de algemene topics kan op deze manier sneller opgelost zijn als mensen dan de search gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 16:52
Verwijderd
Dat is de meest radicale oplossing. Ik vraag me af of daardoor de overzichtelijkheid ten goede komt. Niet alleen neemt de drukte dan erg toe en modereren we er met zijn drieën, maar ook staat er dan een sticky list van minstens zes topics bovenaan. Ik zie nu niet direct in waarom samenvoegen de panacee voor deze problemen zou zijn.

Het probleem is eigenlijk universeel, en speelt niet alleen op hardware en software: mensen pleuren gewoon meteen hun vraag in een nieuw topic zonder überhaupt de forumregels te lezen of de centrale topics te bekijken. En je kunt ze honderd keer dat 'posting and you'-filmpje laten bekijken, ze blijven het doen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 16:59
Verwijderd
We kunnen ze ook eerst een flash instructie video van 30 minuten voorschotelen voordat er überhaubt toegang tot het forum verkregen kan worden.

Een oplossing voor dit probleem is natuurlijk moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 01:48
Jolt
Jolt is offline
Welke van die nieuwe leden of de leden gebruikt de zoekmachine, ze zijn toch te lui omdat daar in te tikken en maken liever een nieuw topic aan.
Oud 12-02-2006, 12:41
Verwijderd
Nouja, dat maakt het modereren natuurlijk wel een stuk minder leuk. Op echte techfora zoals GoT weet je dat als je de FAQ niet leest en de centrale topics niet bekijkt, je post gewoon verwijderd of iig aangepast wordt. Dat is er bij alle leden zo ingesleten dat het wel goed zit. Maar hier gebeurt dat niet, omdat het onvoldoende bezocht wordt, en veelal door mensen die er maar één keer komen als ze ineens een probleem met hun pc hebben. Verder niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 20:40
Verwijderd
misschien dat er meer/vaker gebruik zal worden gemaakt wanneer deze makkelijk(er) te benaderen is?

Dus een zoekfunctie in de index, bij elk forum en misschien ook wel bij elk topic.
Lekker makkelijk boven- of onderaan zetten. Duidelijk zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 06:18
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-02-2006 @ 22:49 :
Niet zoveel werken in die Apple store jij!
oh sorry HMPF! kweet nog niet eens of ik aangenomen ben...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 13:31
J-roenn
J-roenn is offline
het samenvoegen van die forums lijkt me geen goed idee, dan kan je beter nog alles wat verder indelen in subforums, bijvoorbeeld bij software : besturingssystemen, virussen, utility's, programmeren & webdesign, en bij hardware bijv Dataopslag, netwerken, configuraties oid.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 15:46
freyk
freyk is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 09-02-2006 @ 11:54 :
ik persoonlijk vind dit echt zeer onoverzichtelijk, omdat er meerdere problemen door elkaar heen lopen
Ik heb liever alles op een kluit, dan allemaal losse topic's.
Als je erin wil gaan zoeken, gebruik je de zoekfunctie en de optie "toon de posts".

Citaat:
en iedereen dus in hetzelfde topic op een andere onderwerp reageert.
Daarom raad ik aan om de mensen te quote'n, daarvoor is die optie.

Citaat:
ik snap ook wel dat het voor sommigge mensen wat handiger kan zijn, maar ik vind het zeer onhandig en mischien kunnen jullie onder de mensen die deze subfora vaak bezoeken een kleine enquette houden om te zien wat de meeste mensen graag willen.
De meeste fora's hebben centrale topic's.
Ik vind juist erg belangrijk dat de centrale topic's, met een goed gevulde faq begint, om alle toekomstige vragen te kunnen beantwoorden.
Reageren

Regels voor berichten