Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat rose brillengedoe heb ik ze lf ook een hekel aan. Ik heb nu ook relatie, en we staan beid eook op dezelfde manie rin het leven zelfde normen en waarden, zelfde iedeen over dingen. Groot dele zelfde karaktereigenschappen. Tsja dan lig je elkaar ook dan snap je mekaar, dan is het bes tlogisch dat je vaak hetzelfde zegt. Dat kun je en zielsverwant noemen ja.
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou dit niet kunnen? Alsof je elkaar jaren moet kennen voordat je kan zeggen dat je een zielsverwant bent. En dan nog, er zijn mensen die ik al jaren ken, maar ik heb niet echt het idee dat ik een zielsverwantschap bij ze voel. Ik ben van mening dat je al best wel snel kan zeggen of iemand een zielsverwant van je is door hoe diep het gevoel kan gaan. Omdat ik nu bijna vier weken heb, betelent het niet dat we nu ook bijna vier weken contact hebben. Alleen deze vier weken hebben we ontzettend veel contact. Aan de andere kant kan ik begrijpen dat ik een bepaald gevoel mogelijk aan het ophemelen ben, doordat ik nog helemaal verliefd ben. En toch geloof ik nog altijd in een zielsverwant. Ik ben een jaar geleden bevriend geraakt met iemand op internet en die band ging ook in het begin heel erg diep en nog steeds. Pas na een paar maanden begon het bij mij te dagen dat het mogelijk een 'zielsgenoot' is. Daarvoor kon ik het niet goed plaatsen, dacht ik dat ik verliefd was.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had mijn definitie ervan gegeven, maar ik heb het toch nog even opgezocht op internet en in het woordenboek. Op internet staat: Een ziel die iets met je gemeen heeft en wel uit een vorig leven en welke je in dit leven weer ontmoet. In het woordenboek: verwantschap= v-pen het verwant zijn verwant= familie zijnde; 2 overeenkomende met, onderling verbonden ziel= v(m) -en 1 het niet-stoffelijk gedeelte vanwaaruit de mens leeft: godsd onsterfelijk deel vd mens: ter -e gaan: a) sterven; b) kapotgaan, ophouden te bestaan; God hebbe zijn - ve overledene; 2 het innerlijk, het wezenlijke in de mens tegenover het stoffelijke en tijdelijke: zich met hart en - aan iets wijden met zijn gehele wezen;
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan 't gewoon goed met elkaar vinden, je vindt elkaar erg leuk. Klaar. Geen gedoe met 'we zouden elkaar wel in het vorige leven hebben gekend en nu zijn onze zielen verwant' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeg dan gewoon dat je een heel hechte vriendschap hebt, zielsverwant klinkt weer zo dramatisch, maar dat is natuurlijk ook onderdeel van de mythologie eromheen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ah... Ik doe niet aan vorige levens ![]() Citaat:
Iedereen heeft een ziel Ik ben aan al die mensen verwant... |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar even nu antwoord op je vraag: als het uit zou gaan, weet ik niet of we dan nog bevriend kunnen zijn. Ik weet namelijk hoe lastig zo'n situatie kan zijn als de één meer verlangt dan de ander. Dat kan ontzettend botsen. Aan de andere kant denk ik dat als we echt zielsverwanten zijn, we onafscheidelijk zullen zijn, ook na dit leven. Ik zie in dat maar weinig mensen hierin geloven. Ik ben wat dat betreft zeker geen nuchter persoon. Ik probeer altijd het diepe te ervaren van dit leven en ben ook wel spiritueel aangelged.
||
![]() |
Citaat:
Het is naar mijn idee niet alleen omdat iedereen een ziel heeft iedereen zich verbonden met elkaar voelt. Het is wel een overeenkomst dat iedereen een ziel heeft, maar dan zou ik mij ook verwant moeten voelen bij al die mensen en dieren, maar dat is dus niet het geval. Dat wil niet zeggen dat al die dieren en mensen waar ik geen band mee heb mij koud laten. Maar ik heb maar met enkelen een diepe band waarvan ik kan zeggen dat het mogelijk mijn 'zielsverwant' is of 'soulmate' dat inderdaad meer gebruikt wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Anneka: ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ikn mij definitie ben je zielsverwant of niet. dus tijd doet er niet toe.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb al bij de benaming verwant als volgende aangegeven: verwant= familie zijnde; 2 overeenkomende met, onderling verbonden Ook in mijn vorige antwoorden geef ik aan wat ik versta onder zielsverwantschap. Mischien heb ik er niet goed aangedaan om het zielsverwantschap te noemen, kon ik het denk ik beter 'soulmate' noemen. Dan snapt iedereen mij denk ik nog beter, maar ik dacht dat ik het beter op zijn Nederlands kon houden. In ieder geval, zielsverwantschap of soulmate gaat naar mijn idee veel verder dan alleen dat de overeenkomsten zielen zijn. Lees de voorgaande antwoorden nog maar eens van mij als je nog steeds niet begrijpt wat ik met zielsverwantschap wil zeggen.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, ik zal het nog duidelijker zeggen: Het was gewoon een fijn staaltje sarcasme ![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |