Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2006, 11:53
Verwijderd
Ik startte net mijn computer op en het blijkt dat al mijn bestanden op mysterieuze wijze zijn verdwenen. Via winamp kan ik nog wel muziek luisteren, maar de wordbestanden zijn niet te vinden. De computer doet net alsof ik de computer opnieuw heb geïnstalleerd (biedt rondleidingen aan ed.), terwijl programma's als Azureus, msn en winamp er wel nog gewoon op staan.

Ik deel deze computer met mijn broer en moeder. Beide beweren niets te hebben gedaan. Op het account van mijn broer lijkt alles zoals het hoort (hij heeft nog zijn eigen achtergrond) en mijn moeder zou niets durven doen.

Ik heb een oom al gebeld, maar misschien dat een van jullie een helder idee heeft over wat er is gebeurd en hoe ik het kan oplossen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 12:08
freyk
freyk is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 11-02-2006 @ 12:53 :
Ik startte net mijn computer op en het blijkt dat al mijn bestanden op mysterieuze wijze zijn verdwenen. Via winamp kan ik nog wel muziek luisteren, maar de wordbestanden zijn niet te vinden.
Zeker weten?
Staan ze echt niet meer op de plaats waar je ze opgeslagen hebt?
Je kan ook nog proberen om vanuit de snelstart opties van windows en word om je bestanden te openen.

Citaat:
Cytherea schreef op 11-02-2006 @ 12:53 :
De computer doet net alsof ik de computer opnieuw heb geïnstalleerd (biedt rondleidingen aan ed.)
Deze popups kan je uitschakelen, door de popup te selecteren en in te stellen dat je de volgende keer ze niet meer wil zien.
Bij gebeurt dit ook bij je broer?
Oud 11-02-2006, 12:09
M@rco
M@rco is offline
Kijk eens in C:\Documents and Settings. Het klinkt een beetje alsof er om de één of andere manier een nieuw profiel is aangemaakt, misschien dat je daar je oude profiel (en documenten) nog terug kunt vinden.
Oud 11-02-2006, 12:25
ThunderW
ThunderW is offline
of ga even naar start -> zoeken -> alle bestanden en mappen en typ daar even .doc in, misschien vind ie je bestanden wel?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:33
Verwijderd
Het typische is dat het lijkt alsof de computer haar lange termijn geheugen kwijt is. Ik had net (voor het vorige bericht) aangegeven dat hij mijn wachtwoord moest onthouden en nu moest ik het opnieuw in typen. Het duurt ook eeuwen voordat mijn account geopend wordt.

ik heb op .doc gezocht en hij vindt de bestanden Alleen geeft hij bestandslokaties aan die er dus niet (meer) zijn.

Als ik terug kom van mijn werk ga ik er even goed naar kijken..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:58
ThunderW
ThunderW is offline
oke.. ze bestaan dus wel? als het goed is kun je ze nog gewoon openen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:04
Verwijderd
Dan heeft iemand gewoon (per ongeluk) alle links, recent geopende bestanden, wachtwoorden e.d. verwijderd, zodat je ze opnieuw moet intoetsen. Kan gebeuren.

Bestanden worden overigens niet uit zichzelf verplaatst en snelkoppelingen verwijzen ook niet uit zichzelf naar niet bestaande lokaties.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 18:17
Verwijderd
'mijn documenten' is leeg, 'mijn muziek' is leeg, daar stonden genoeg bestanden in. Bij het zoeken op .doc kreeg ik de oude files te zien, met de locaties waarop ze horen te staan, maar die mappen zijn er dus niet meer.

Het gaat niet alleen om word bestanden, maar om alle bestanden, alles wat ik zelf heb aangemaakt en opgeslagen is verdwenen.

En niemand verder in huis zou weten hoe hij de cookies moet verwijderen.

Ik heb nu in C:\Documents and Settings gekeken. Bij de documenten van mijn accont zijn de bestanden er gewoon, dat is dus heel mooi. Toch zit ik nu op mijn account en kan ik ze niet zien. Er is verder geen nieuw account aangemaakt, wel staat er 'TEMP' als account, nog nooit eerder gezien, maar misschien hoort het er? Daar staat verder niets in..

Spookaccounts
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 18:32
Verwijderd
Ik heb een systeemherstel gedaan van 6 dagen en nu doet hij het gewoon

bedankt iig!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 01:10
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 11-02-2006 @ 19:17 :
'mijn documenten' is leeg, 'mijn muziek' is leeg, daar stonden genoeg bestanden in. Bij het zoeken op .doc kreeg ik de oude files te zien, met de locaties waarop ze horen te staan, maar die mappen zijn er dus niet meer.

Het gaat niet alleen om word bestanden, maar om alle bestanden, alles wat ik zelf heb aangemaakt en opgeslagen is verdwenen.

En niemand verder in huis zou weten hoe hij de cookies moet verwijderen.

Ik heb nu in C:\Documents and Settings gekeken. Bij de documenten van mijn accont zijn de bestanden er gewoon, dat is dus heel mooi. Toch zit ik nu op mijn account en kan ik ze niet zien. Er is verder geen nieuw account aangemaakt, wel staat er 'TEMP' als account, nog nooit eerder gezien, maar misschien hoort het er? Daar staat verder niets in..

Spookaccounts
Wel vreemd dat je eerst zegt dat er niets in "mijn documente" staat en vervolgens dat je dat de bestanden er wel zijn.

Al is het wel zo, dat als je een account met beperkte rechten hebt, je de bestanden uit mappen van een andere gebruiker niet zomaar kunt zien.
Oud 13-02-2006, 16:28
Maradinus
Maradinus is offline
afgelopen dagen niet c:\format C: ingetypt of iemand anders van je mede bewoners??
Oud 13-02-2006, 17:30
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 13-02-2006 @ 17:28 :
afgelopen dagen niet c:\format C: ingetypt of iemand anders van je mede bewoners??
en windows die nog wel opstart, lijkt me heel sterk
Reageren

Regels voor berichten