![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn vriend en ik hebben samen nu ongeveer €1300 per maand, en daarvan sparen we bijna €400,- . |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoelde meer wat Laurens ook al zei, dat je op jezelf woont wil niet zeggen dat je ook meteen niks meer van je ouders hoeft te accepteren. Het is makkelijk gezegd als je thuis woont en geen rekeningen ziet dat je het later ook allemaal wel zelf zult gaan doen en geen 'hulp' wilt, maar ik denk dat je (in het algemeen) daar misschien anders over denkt als je daadwerkelijk op jezelf woont en het een keer tegenvalt omdat er veel rekeningen ineens komen ofzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 13:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zei dat ik nooit op kamers heb gezeten, dat toen ik nog studente was. Nu kan ik voor mezelf opdraaien en mijn loon is inderdaad niet zeer weinig (hoewel ik er wel hard moet voor werken én een diploma heb gehaald). Ik vind persoonlijk dat mijn rijke ouders wél een zekere plicht hebben om hun kinderen financieel bij te dragen indien NODIG. Ik vraag niets meer aan mijn ouders en verlang ook niets meer, maar als je met vodden moet rondlopen (in geval van mijn zus) en je ouders zijn welgesteld, dan zou je je toch voor minder schamen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Je bent volwassen, dat betekend dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven. Je ouders zijn niet (meer) verplicht om bij te dragen, niet wettelijk iig. Je hebt het bovendien ook niet nodig: je hebt een salaris waar je van rond moet kunnen komen (en als dat niet lukt, dan lijkt me dat eerder iets om aan te werken, het is nl heel goed mogelijk). En je mocht weer bij hen komen wonen, het is dus niet dat ze totaal niets voor je over hebben (dan hadden ze je dat ook wel zelf uit laten zoeken). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @Jolt, het kan altijd slechter natuurlijk.. Dat is niet vervelend bedoelt, maar als je zo gaat vergelijken is er altijd wel iemand die het 'minder' heeft dan jij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je het idee dat het gratis is om 5 kinderen op te voeden? Dat als je een winkel binnen wandeld dat mensen je voor niets eten en schoenen en kleren en alles wat een kind nodig heeft geven. Dat je geen schoolgeld meer hoeft te betalen? Je ouders hebben écht wel geld aan je uitgegeven... En tenzij jij iedere avond droog brood zat te eten en je ouders een 5 gangen diner kan ik me niet voorstellen dat je echt iets tekort gekomen bent... Ik kan me voorstellen dat je graag een eigen huis wil hebben. En ik kan me de redenatie van huren is geld weggooien ook wel voorstellen (k ben het er niet mee eens, maar k kant me wel voorstellen). Het is alleen niet anders voor jou op dit moment. Ik kan me goed voorstellen dat je ouders niet garant willen staan voor jou hypotheek. Jij wil een koophuis. Natuurlijk is het voor jou ook niet leuk om steeds te moeten horen dat ze niet het goede huis kunnen vinden. Misschien moet je het daar eens met ze over hebben, in de trant van: 'kunnen we het niet eens over iets anders hebben dan over jullie nieuwe huis'...
|
Verwijderd
|
Mijn ouders betalen toevallig niks, anders zou het wel lekker makkelijk praten zijn he? Ik zou willen dat ik een bed van 300 euro van mijn ouders had gekregen
![]() Jij betaalt geeneens kostgeld, je parasiteert dus sowieso op je ouders, en dan heb je het lef om te zeggen dat je vindt dat je ze niet hoeft te respecteren omdat ze je geen geld geven?! Je bent 24! Echt, daar zakt mijn spreekwoordelijke broek van af... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk eigenlijk dat je ouders die arrogante 'ik heb recht op dit en dat' houding eruit willen persen, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Allemachtig zeg. Je bent volwassen genoeg om een kind te willen, kennelijk, je wilt een eigen huis, noem maar op. Je verdient redelijk. Wat maakt het dan nog uit dat je ouders welgesteld zijn?
Is jou nooit zelfstandigheid bijgebracht? Kennelijk niet, en misschien heeft dat er iets mee te maken dat je nooit op kamers hebt gewoond, want blijkbaar vind je het normaal dat ouders hun volwassen kinderen die allang een eigen leven hebben tot in lengte van dagen blijven onderhouden. Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 14:23. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
dacht jij dat pa en ma iedereens huur betalen of zo ? hahahahaha grow up. dat jij nooit op kamers hebt gezeten, doet niet echt terzake, vind je niet ? Citaat:
Citaat:
leuk voor je kind. besef echter wel dat de centjes van een ander ook ooit verdient zijn, en inderdaad, van een ander. ik ben overigens benieuwd hoe jij het vindt wanneer zoon of dochterlief bij je gaat zeiken omdat hij zelf de huur moet betalen. Citaat:
||
Citaat:
overigens, je zegt dat je zwanger bent van je vriend. heeft die toevallig ook een inkomen ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik het vrij makkelijk heb als enigs kind, op financiëel gebied dan. ![]()
|
![]() |
Misschien heb je er iets aan misschien ook niet, maar probeer een woning te kopen. Want als je huurt betaal je maar heb je uiteindelijk niets. En als je een huis koopt moet je dan alleen de lening afbetalen. En dit is vaak iets meer als huren maar je hebt dan uiteindelijk wel een eigen huis. En als je geen lening kan krijgen weet ik het ook niet.. :-(
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij herhaalt alleen steeds hetzelfde, dus dan zal in mijn reacties ook steeds hetzelfde naar voren komen. |
![]() |
||
Citaat:
een huis kopen of een huis huren maakt uiteindelijk natuurlijk geen hol uit. In beide gevallen betaal je om ergens te kunnen wonen. Bij een eigen huis is het na 20 of 30 jaar je eigendom, en ta-daa, daar ga je dan vermogensbelasting over betalen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() iedereen heeft t over een lening voor een huis, dat klinkt zo... ordinair.
|
![]() |
Wat lees ik hier een hoop onzin van de TS.
Vooral de TS komt iedere keer weer met dingen waardoor haar leven "zwaar" zou moeten lijken. Met 1150 heb je niets te klagen. Je had voordat je zwanger werd er ook aan kunnen denken om je leven eerst financieel op orde te krijgen. Nog iets een huis van een miljoen wil niet zeggen dat jou ouders een miljoen op de bank hebben. bedenk dat maar eens. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ TS: Wat heeft het er in vredesnaam mee te maken dat jij nooit op kamers hebt gezeten? Daarbij krijg ik ook geen zakgeld hoor. En als ik op mezelf ga wonen (of samen) moet mijn moeder eerst wel heel erg hard op haar achterhoofd vallen wil zij mijn maandelijkse huur gaan betalen (of een deel hiervan). Ze zou me best wat geld willen lenen, maar aan maandelijkse lasten begint ze dus echt niet hea. ![]() Verder deel ik de mening van Nare man: Ik denk eigenlijk dat je ouders die arrogante 'ik heb recht op dit en dat' houding eruit willen persen, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. Allemachtig zeg. Je bent volwassen genoeg om een kind te willen, kennelijk, je wilt een eigen huis, noem maar op. Je verdient redelijk. Wat maakt het dan nog uit dat je ouders welgesteld zijn? Is jou nooit zelfstandigheid bijgebracht? Kennelijk niet, en misschien heeft dat er iets mee te maken dat je nooit op kamers hebt gewoond, want blijkbaar vind je het normaal dat ouders hun volwassen kinderen die allang een eigen leven hebben tot in lengte van dagen blijven onderhouden. --- Echt, zák weg!
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zie veel dingen van dichtbij, en ik ken zo ontzettend veel mensen die het zo, maar dan ook zóveel slechter hebben en die je zelfs dan nog niet hoort zeiken. En dan komt zo'n kriegelkut haar verhaal hier verkondigen en verdraagt vervolgens geen enkel commentaar, doet haar verhaal nog eens en duikt vooral in de slachtoffer rol. Ja, wat verwacht ze dan dat we zullen zeggen: "Ach arm kind, jouw ouders zijn inderdaad IN... en IN SLECHT!" Nuance is voor haar hier het woord, waarschijnlijk.
|
Verwijderd
|
Ik kan daar ook echt slecht tegen hoor. Een studiegenoot van me woont thuis, maar ontvangt (via een omweggetje) een uitwonende beurs. En dan nog klaagt hij dat hij niet genoeg geld heeft, terwijl hij geen zák aan kosten heeft, alleen boeken en collegegeld, de rest wordt door z'n ouders betaald. Daar kan ik echt boos om worden
![]() |
![]() |
|
zolang t maar in t testament staat dat de 5 kinderen alles zullen erfen ( en niet dat t naar 1 of andere stichting gaat)
maar goed mijn ouders zijn absolut niet rijk en ik wil graag studeren en wat van mijn leven maken en moet ik dus geld lenen maar als ik wist dat mijn ouders t geld zouden hebben om mijn studie te betalen.. ja dan zou ik wel in iedergeval een bijdrage van hun verwachten..
|
![]() |
ik vind wel dat mensen een beetje overdreven reageren
maar dat lijkt vrij nutteloos, want ts wil kennelijk alleen maar meningen horen die haar standpunt bevestigen. Dus ts: jah het is inderdaad belachelijk 1150 euro netto in de maand? ![]() je ouders zouden het bedrag minstens moeten verdubbelen. En in plaats van dat je vader investeert in onroerend goed, zou ie eigenlijk zijn 5 kinderen van een luxe woning moeten voorzien. Waarom stel je je moeder niet eens voor om samen met je arme zussen en jou te gaan winkelen in de PC hooftstraat, op haar kosten uiteraard?
||
Citaat:
|
![]() |
Kijk je bent 24, je werkt full-time, dan mag je toch zeker wel in je eigen onderhoud kunnen voorzien?
Ik studeer en jah me ouders geven me de ruimte om veel te sparen zodat ik later als ik het huis uit ga een leuk zakcentje heb. Ik heb zakgeld gehad. En ik had een zakgeldcontract waarin stond hoeveel geld ik kreeg voor van alles en nog wat. Ben ik verwend? Ik vind zelf van niet, vooral omdat ik geleerd heb zelf te sparen. Ik heb een TV, Video, Computer en Printer waarvoor ik zelf gespaart heb. Betalen me ouders me studie JAH dat doen ze, moet ik kostgeld betalen nee dat hoef ik niet dat willen ze niet. Hebben me ouders geld, jah dat hebben ze. Als ik full-time ga werken en nog thuis woon zal ik ook kostgeld moeten betalen en dat vind ik dan heel normaal. Als het allemaal beetje goed gaat ben ik dan 22. Ik ben het engzins met je eens dat ik het triest vind dat je nooit zakgeld heb gehad, want daardoor leer je juist met geld om gaan. En als jij van 1150 euro niet rond kan komen......... dan zet ik daar persoonlijk mijn vraagtekens bij. Dat sparen misschien minder makkelijk is kan ik in komen maar ik lees dat je ook een vriend hebt dus..... Ik vind in iedergeval niet dat je ouders nu nog maandelijks gedl moeten geven. Ik vind wel dat ze misschien jullie eenmalig nog een bedrag kunnen geven omdat je nooit zakgeld hebt gehad maar ik ken natuurlijk de situatie niet en misschien kregen jullie wel alles wat jullie wouden zonder zakgeld grtz ivo
|
![]() |
Maar wat ik uit jouw verhaal kan opmaken is dat je
1. Op jezelf woont 2. Een baan hebt 3. 24 bent 4. Niet meer studeert? Weet je hoe dat heet? Dat heet zelfstandig worden. Kijk, het is lullig voor je dat je ouders niks willen bijdragen, maar hey, that's life. Leer ermee om te gaan. Je ouders hebben in ieder geval geensinds de wettelijke verplichting om geheel dan wel gedeeltelijk in jouw onderhoud te voorzien. Ik ken overigens genoeg mensen van 24 die bijna niks van hun ouders krijgen. Ze zijn al afgestudeerd en/of hebben een baan en zijn dus perfect is staat voor zichzelf te zorgen. En weet je wat: ze vinden dat helemaal niet zo erg. |
![]() |
|
Ik sluit me bij de rest aan. Je mag blij zijn dat je ouders je niet vertroetelen. Na je 18e (en zeker als je niet meer studeert) hoor je op eigen benen te kunnen staan. Als zij zomaar dingen voor jou gaan betalen, leer je er érg weinig van.
|
![]() |
Ik vind wel dat ze je meer hadden kunnen steunen toen je het huis uit ging. Maar het is logisch dat je op je 29e (hoe oud je zus dus is) niet meer gesteund wordt. Wat ze als ouders zouden kunnen doen is jullie af en toe meenemen uit eten oid of met verjaardagen wat extra's geven omdat jullie het duidelijk niet makkelijk hebben. Als mijn ouders het geld zouden hebben, zouden ze me ook niet steunen, maar me wel af en toe even verwennen.
Ja, ik snap je frustratie wel. |
![]() |
|
Ok, je krijgt van iedereen de volle laag, kan me goed voorstellen dat je er bot van wordt. Maar dit is een openbaar forum en daar kun je allerlei reacties verwachten.
In vergelijking met je ouders ben je arm. Het is klote dat je ouders je financieel niet gesteund hebben en dat ook niet van plan zijn, maar nu moet je laten zien dat je prima voor jezelf kunt zorgen, zeker nu er een kind op komst is. Als je jezelf met je leeftijdgenoten vergelijkt, hoe sta je er dan voor? Je bent in ieder geval niet echt arm. Wat voor een diploma heb je op zak? Bedenk een goed plan voor de uitgaven van je inkomen. € 1150 p/m dus, wat zou je daar allemaal van kunnen doen? Nou, in ieder geval kun je ook prima wonen in een huurwoning a € 400 (+ vaste lasten van 100 a 140 euro?), dat kun je je nu best permiteren. Boodschappen hoeft ook niet duur te zijn en nieuwe kleren heb je ook niet elke maand nodig. (Ja, voor je zwangerschap wel). Maar alles wat je niet per se nodig hebt, moet je ook niet aanschaffen. Het geld dat je bespaart moet je op zij zetten, op de bank zetten. Maar als je vriend ook een inkomen heeft, gaat het zeker gemakkelijker. Nu je zwanger bent en straks niet meer kunt werken, valt jouw inkomen weg, dus zal het fijn zijn als jouw vriend genoeg verdient voor jullie 3en. Als je vriend geen baan heeft, moet hij er maar snel een zoeken, want anders kun jullie het kindje ook niks bieden, al zou je het zo graag willen. Uiteindelijk moet je roeien met de riemen die je hebt. Laatst gewijzigd op 12-02-2006 om 12:52. |
![]() |
|
Ik vind dat het wel netjes zou zijn van de ouders om hun kinderen helpen op te 'starten'. TS is zwanger, op zoek naar huis, dan is het niet raar als de ouders hen helpen. Ik denk dat TS niet alleen om geld te doen, maar dat op een gegeven moment de bom is gebarsten.
En wat betreft nare man: ik kan me herinneren dat jij ook heel lang je studie betaald hebt gekregen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 12-02-2006 om 15:59. |
![]() |
||