Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik herken het schamen voor je uiterlijk wel. Er is een tijd geweest (af en toe nog steeds) dat ik gewoon niet naar buiten wil omdat ik ben bang dat mensen me nastaren of uitlachen. Ik voel me dan lelijk, al weet ik diep van binnen dan het niets meer dan aanstellerij is. Irreeële gedachten.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik denk dat jouw probleem is dat je gewoon onzeker bent gemaakt door jouw ex vriend. Een logische reactie nadat hij je geestelijk veel pijn heeft gedaan. Maar mensen die zoiets bij anderen doen, hebben heel wat psychische problemen en doen zoiets vaak uit onmacht of zelfs uit onzekerheid. Je moet hiermee leren omgaan, hoe moeilijk dat ook is. Hij is uit je leven (dat hoop ik tenminste voor je) en nu moet je gewoon dingen gaan doen waar je jezelf trots mee maakt. Zodat je dat ook echt over jezelf kan zeggen. Er is vast wel iets wat je leuk vindt om te doen, als je daar nou iets leuks mee kan verzinnen kan je je eigen zelfvertrouwen misschien wel terug winnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wens je heel erg veel sterkte. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als anderen jou gigantisch pesten, en jij gaat daaraan kapot, waarom moet JIJ je daarvoor schamen ![]() Degenen die daarvoor hebben gezorgd moeten zich schamen voor wat ze met die persoon hebben gedaan ![]() En wat het uiterlijk betreft moet je inderdaad naar je goede eigenschappen kijken en minder naar de slechtere. En bedenk ook dat ieder mens uniek is en dus eigenlijk voor zichzelf perfect is. Wat ik verder zelf merk in de huidige maatschappij, is dat mensen veel te veel waarde hechten aan je uiterlijk. Als je een vriendin krijgt is de eerste vraag die mensen je stellen of ze knap is en niet of ze een goed karakter heeft, en dat laatste is uiteindelijk het belangrijkste in een relatie. Ikzelf heb uiterlijk gezien ook mindere kanten, maar ik heb zelf geleerd om tevreden te zijn met mezelf en je zult zien dat er genoeg mensen zijn die je waarderen, en mijn ervaring is dat je die vanzelf tegen het lijf loopt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat goed werkt? Vrienden en mensen om je heen die geven om je zoals je bent, en bij wie je gewoon jezelf kan zijn. Voor die mensen ben je mooi zoals je bent, en dat ben je ook gewoon. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast zou ik eens voor jezelf opschrijven wat je irrationele gedachten zijn, dus gedachten en overtuigingen die negatief/beperkend werken op je gemoedstoestand en je ideeën over je uiterlijk. Als iemand bijv. een nare opmerking maakt over je uiterlijk en jij denkt: "Zie je nou wel. Iedereen vind me lelijk." is dat behoorlijk irrationeel. Bewustwording hiervan zou niet slecht zijn. En wat voor eisen stel je aan jezelf? Wil je eruit zien als een topmodel? Kun je niet tevreden zijn met een 'normaal uiterlijk'? Focus er ook niet op dat je jezelf continu mooi moet voelen. Iedereen voelt zich wel eens lelijk, dus als je bij dat punt komt en je voelt je niet meer altijd lelijk ben je gegroeid en kun je rustig tegen jezelf zeggen dat het niet erg is om je een x lelijk te voelen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|