Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 20:33
cherrie
cherrie is offline
hoi ik ben opgenomen en schaam me heel erg voor me uitelijk wat doe ik hier aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2006, 20:37
Gothic
Gothic is offline
erover praten tijdens therapie?
Oud 10-02-2006, 20:40
cherrie
cherrie is offline
ik praat er ook over en dan zeggen ze dat ik mooi bent enzow maar het help niet.me uitelijk is een opsessie voor me aan het woorden ik heb een gsm met fotowcamara en maak de hele tijd fotows vanmezelf ik wordt gek vanmezelf ik wil zelfs voor de trein springen,.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:41
Verwijderd
Er nog eens over praten en duidelijk aangeven dat je er echt mee zit en dat alleen maar zeggen dat je mooi bent niet helpt?

En je telefoon met fototoestel weggooien of iig geen foto's van jezelf maken.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 20:43
Nona
Nona is offline
Je hoeft je nooit te schamen voor je uiterlijk. Niemand is perfect en iedereen heeft schoonheidsfoutjes. Weet dat je zelf te veel kijkt naar de foutjes en minder naar de mooie dingen aan jezelf en dat anderen je met hele andere ogen bekijken.
Misschien helpt het jou om elke dag eens voor de spiegel te gaan staan en te gaan kijken wat je wel mooi vindt aan jezelf. Schrijf dat dan op en maak een lijstje waar je elke dag één aan toevoegt. Neem na twee weken dan die lijst eens door. Zie je wel?
Oud 10-02-2006, 20:54
cherrie
cherrie is offline
bedankt maar wat jij zeg kruimel zeg me behandelaar ook en het help niet echt wat moet ik nou doen ik kleed me eigen leuk ik ben altijd goed verzorgd maar ik schaam me eigen voor me uitelijk phoe ik schaam me ook om dit hier te vertellen xxxcher
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:08
Nona
Nona is offline
Je hoeft je echt niet te schamen, nogmaals, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Ik ben zelf ook vrij onzeker over mijn uiterlijk, maar een paar jaar geleden was het nog veel erger. Maar ik heb wel gemerkt dat, als anderen zeggen dat ik er leuk uitzie, dat helpt. Naar complimentjes vissen is dus ook wel een must.
Oud 10-02-2006, 21:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
oja jij had in het verleden al merkwaardige topics Over lelijk met je nieuwe kapsel ofzo?

maar waarom is het dan zo erg hoe je er uit ziet?
stel je bent inderdaad lelijk, dat wil zeggen dat iedereen je lelijk vindt (wat ongetwijfeld niet zo is), waarom zou je je daar voor moeten schamen?

Bovendien zeg je dat je er verzorgd uitziet enzo. Dat is voor je uitstraling (= belangrijk) veel bepalender dan een niet helemaal rechte neus bijvoorbeeld. Je bent vast niet lelijk, en er is sowieso heus wel iemand die jou mooi vindt.

Dat je dat zelf niet vindt, is lastig. Zal ook niet plots veranderen denk ik. Je kan wel allerlei 'trucjes' uitvoeren, zoals Kruimel suggereerde. Ik denk dat je vooral van lelijk naar 'gewoon'moet gaan, in je zelfbeeld. Dus meer acceptatie. Niemand is perfect. Iedereen vindt wel iets lelijk aan zichzelf. Maar soms helpt het bij mij wel om het licht te dimmen (= gunstig ), mooie kleren aan te trekken, opmaken enzo, en dan eens in de spiegel te kijken. Probeer dan dat beeld voor je te halen wanneer je denkt aan hoe je eruit ziet.

Je kan wel zeggen dat iedereen mooi is, maar sommige mensen zijn nou eenmaal mooier . Als ik op straat loop, zie ik ook een heleboel mooie(re) meisjes (en daarom durf ik soms niet over straat), maar als je goed kijkt zijn er ook een hoop minder mooie mensen. Is dat erg? Vind ik die mensen stom? Zouden zij zich moeten schamen? Wat mij betreft niet. Waarom vind jij dat van jezelf wel - los van het feit in hoeverre je mooi of lelijk bent - ?
Oud 10-02-2006, 21:20
Lyne
Lyne is offline
Ik denk dat je uiterlijk het probleem niet is. Je moet jezelf niet vergelijken met andere mensen. Er zal altijd wel iemand zijn die mooier, slimmer, langer, slanker, rijker etc is. Zijn er dingen gebeurd in het verleden waardoor je zo weinig zelfvertrouwen hebt? Trouwens, mooi zijn is geen must. Ik ben echt niet moeders mooiste, dat kan je van me aannemen, maar ik krijg ook genoeg aandacht van andere mensen. Dus waarom schaam je je precies voor je uiterlijk?

uiteRlijk trouwens
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:42
Verwijderd
Niemand vindt zichzelf flatteus op een foto, dus wat je als eerste doet is die stomme GSM inruilen voor eentje zonder camera.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 23:23
Verwijderd
Ik herken het schamen voor je uiterlijk wel. Er is een tijd geweest (af en toe nog steeds) dat ik gewoon niet naar buiten wil omdat ik ben bang dat mensen me nastaren of uitlachen. Ik voel me dan lelijk, al weet ik diep van binnen dan het niets meer dan aanstellerij is. Irreeële gedachten.

Citaat:
nare man schreef op 10-02-2006 @ 22:42 :
Niemand vindt zichzelf flatteus op een foto, dus wat je als eerste doet is die stomme GSM inruilen voor eentje zonder camera.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 01:22
MTpower
MTpower is offline
Ik ben ook moeders mooiste niet, wat bij mij goed helpt is op een terrasje gaan zitten en lachen om de gebreken van anderen
Oud 11-02-2006, 15:43
Verwijderd
Anderen naar beneden trappen blijft inderdaad leuk, ook als je zelf al heel erg goed bent.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:19
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2006 @ 16:43 :
Anderen naar beneden trappen blijft inderdaad leuk, ook als je zelf al heel erg goed bent.
Haha, dit had een opmerking van mijn vriendje kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 23:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2006 @ 16:43 :
Jij snapt het
Oud 12-02-2006, 11:12
Mats
Mats is offline
Ey mensen, dit zijn geen echte oplossingen hoor. Maar wel leuk

Weet je cherrie, ik denk dat deze gevoelens niet zozeer aan je uiterlijk liggen hoor. Het maakt niet zoveel uit hoe je er uit ziet. Ik ben laatst begonnen met me hier mee bezig te houden, en ik (dit is MIJN beleving) kom tot de conclusie dat deze gevoelens komen uit een veel algemener gevoel dat je niet "goed" bent, of niet interessant(en waardering alleen kunt krijgen vanwege je uiterlijk).

Ik zou niet zozeer letten op je uiterlijk, maar weer dat eeuwige innerlijk, en daar je problemen zoeken. Wat is jouw zelfbeeld, zit je iets heel erg dwars etc.
Oud 12-02-2006, 19:07
cherrie
cherrie is offline
bedankt voor de lieve reacties, wat mij dwars zit is dat ik geestelijk ben mishandelt door me exvriend
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 21:18
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Nah, ik schaam me niet echt, behalve toen ik door een insect op mn oog gestoken was.. superdik oog --> in de winter met zonnebril op lopen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 21:32
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
cherrie schreef op 12-02-2006 @ 20:07 :
bedankt voor de lieve reacties, wat mij dwars zit is dat ik geestelijk ben mishandelt door me exvriend
Het wordt steeds ernstiger

Ik denk dat jouw probleem is dat je gewoon onzeker bent gemaakt door jouw ex vriend. Een logische reactie nadat hij je geestelijk veel pijn heeft gedaan.
Maar mensen die zoiets bij anderen doen, hebben heel wat psychische problemen en doen zoiets vaak uit onmacht of zelfs uit onzekerheid.

Je moet hiermee leren omgaan, hoe moeilijk dat ook is. Hij is uit je leven (dat hoop ik tenminste voor je) en nu moet je gewoon dingen gaan doen waar je jezelf trots mee maakt. Zodat je dat ook echt over jezelf kan zeggen. Er is vast wel iets wat je leuk vindt om te doen, als je daar nou iets leuks mee kan verzinnen kan je je eigen zelfvertrouwen misschien wel terug winnen.
Oud 13-02-2006, 13:15
Mats
Mats is offline
Awww, Nils, dat is pech hebben zeg. Maar dat gaat tenminste vanzelf weg...

Mooi gezegd Tsu , ik wou nog wat uitbreiden over wat je zei over onmacht en onzekerheid. Dit kan idd leiden tot het onderdrukken, of onzeker maken van anderen. Als je je onzeker voelt, zul je willen dat anderen zich onzekerder voelen, zodat jij je minder onzeker voelt, zeg maar de 1 zn dood is de ander zn brood. En die onmacht ook, als je denkt dat je de situatie niet in de hand hebt, ja, dan ga je wel eens onderdrukken.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk cherrie, wat heeft hij jou aangedaan dan?
Oud 13-02-2006, 20:12
marla
marla is offline
hoi.

Ik vraag me af wat jou exvriend allemaal heeft gezegt. Heeft hij iets in de trant gezegt van: je bent lelijk en dat soort dingen? Als hij zulke dingen heeft gezegd, weet ik zeker dat het niet zo is. Mensen zeggen soms de ergste dingen om mensen te kwetsen terweil dit helemaal niet waar is. Je moet niks geloven van wat je ex vriend heeft gezegt maar luisteren naar de mensen die tegen je zeggen dat je niet lelijk bent. Ik weet zeker dat je niet lelijk bent, want iedereen heeft wel iets moois. Als het je uiterlijk niet is, dan vast wel je innerlijk dat je ook kan zien aan de buitenkant. Ik hoop dat je je snel zekerder gaat voelen.

XXX Marla
Oud 18-02-2006, 17:51
cherrie
cherrie is offline
nou me exvriend had mij pas geleden opgebeld en hij zei schatje lieffie duifje ,enz en hij zei ook dat hij was opgenomen.eerst negeerde ik hem .maar later kreeg ik tog medelijden met hem,heb ik hem een beterschapkaart opgestuurd en een leuke fotow vanmezelf. belt tieh in ene keer op en zeg hij wat moe je van me en wat een lelijke lelijke fotow is dat zeg vroeger was je altijd zo mooi meissie en je ben dikker gewoorden dat is niet goed heh dat zeg tie allemaal tegen mij hoe bedoel je twee persoonlijkheden ik snap er echt niks van maar sinsdien heb ik het zo moeilijk met me uitelijk jah ik schaam me echt voor me uitelijk ik was net opweg naar de spoorwegen en ik belde me vader op dat ik bijna bij het spoor was en toen zei hij kom lekker naar huis en dan praten wij dusz ik naar huis.maar jah ik had weer fotows van me eigen gezien die zo wagelijk waren . die had me vader genomen van mij voordta ik naar het spoor ging maar jah je zal wel denken wat een bullshit allemaal maar jah zucht ik heb het gewoon heel moeilijk en ik hoop dat iemand mij ken helpen . xxxcher
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
cherrie schreef op 18-02-2006 @ 18:51 :
nou me exvriend had mij pas geleden opgebeld en hij zei schatje lieffie duifje ,enz en hij zei ook dat hij was opgenomen.eerst negeerde ik hem .maar later kreeg ik tog medelijden met hem,heb ik hem een beterschapkaart opgestuurd en een leuke fotow vanmezelf. belt tieh in ene keer op en zeg hij wat moe je van me en wat een lelijke lelijke fotow is dat zeg vroeger was je altijd zo mooi meissie en je ben dikker gewoorden dat is niet goed heh dat zeg tie allemaal tegen mij hoe bedoel je twee persoonlijkheden ik snap er echt niks van maar sinsdien heb ik het zo moeilijk met me uitelijk jah ik schaam me echt voor me uitelijk ik was net opweg naar de spoorwegen en ik belde me vader op dat ik bijna bij het spoor was en toen zei hij kom lekker naar huis en dan praten wij dusz ik naar huis.maar jah ik had weer fotows van me eigen gezien die zo wagelijk waren . die had me vader genomen van mij voordta ik naar het spoor ging maar jah je zal wel denken wat een bullshit allemaal maar jah zucht ik heb het gewoon heel moeilijk en ik hoop dat iemand mij ken helpen . xxxcher
Wat een ex-vriend... Ik zou echt niet meer met hem omgaan, wat boeit uiterlijk nou? Die ex-vriend moet z'n mond maar houden. Hij doet jou alleen maar pijn en dat terwijl jij juist hartstikke lief tegen hem doet! Hij is het jou gewoon niet waard. Je moet je echt niet schamen voor je uiterlijk trouwens, want met een goed innerlijk kom je pas ver. Zeg nou zelf, wat moet je met iemand die hartstikke knap is en harstikke gemeen en weet ik veel wat is? Jij lijkt me juist aardig en die ex-vriend van je moet maar eens manieren leren.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 02:27
Verwijderd
Citaat:
Faded-Away schreef op 18-02-2006 @ 19:08 :
Hij is het jou gewoon niet waard.
+f
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 17:37
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Dat je ex zo doet zegt meer over hem dan over jou. Als hij echt een leuke jongen was zou hij nooit zulke dingen zeggen, of je nou mooi bent of niet. Waarschijnlijk heeft hij het een beetje moeilijk met zichzelf of het is gewoon echt een loser, want waarom zou hij jou anders laten weten dat hij je lelijk vindt? Je moet je écht niks van hem aantrekken. Ga gewoon je eigen leven leiden en bemoei je niet meer met hem, ook al gaat hij opeens weer lief doen. Maar wat hij over jou uiterlijk zegt is helemaal niet belangrijk. Je kan je beter op andere dingen richten. Doe leuke dingen, zoek goede vrienden, zoek leuke hobby's of dingen waar je goed in bent. En door leuke kleren en je haar leuk te doen kun je er al heel leuk uitzien. Je hoeft je echt niet voor jezelf te schamen, waarom zou je? Andere mensen zijn echt niet bezig met jou uit te lachen of te bekritiseren, dat is alleen jouw onzekerheid en je hebt alleen jezelf ermee. Ik hoop dat je er uit komt, sterkte!
Oud 20-02-2006, 15:49
Verwijderd
Bedoel je nou dat je eerst altijd tevreden en blij was met jezelf en dat je na die reactie van je exvriend ineens onzeker werd over je uiterlijk?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 23:57
Fantôme
Fantôme is offline
een vriendin van mij zegt altijd;
'je moet jezelf niet vergelijken met anderen. óf je wordt onzeker óf je wordt arrogant, en dat is beide niet goed'.

losstaand van dat, hoef je je nergens voor te schamen.
- als anderen jou beoordelen op je uiterlijk zegt dat meer over hun dan over jou (en moeten zij zich eerder schamen).

- er verzorgd uitzien is zó ontzettend belangrijk. Het zegt veel oer iemand en bepaald in grote mate de eerste indruk (veel meer dan bijv. lange benen, mooi haar, een rechte neus of kleine oren om maar wat te noemen). Het is wel belangrijk dat je daar ook zelfverzekerder in wordt, dát bepaald namelijk ook veel!

- Koop kleren waar jij je happy in voelt. Accentueer wat je mooi vind aan jezelf. (een bepaald model broek staat mooier bij iemand die dun is dan bij een breder persoon en andersom). je kan dus letten op model kleding, kleur van de kleding, stijl van de kleding. Als jij je beter voelt, straal je dit ook uit. Ikzelf voel me bijv. goed in felle kleurtjes of in groen, in net niet strak zittende broeken of in halflange rokken.

- vis naar complimentjes!

- als je je niet mooi voelt omdat je je dik voelt (weet niet of het zo is, veel meiden hebben dat) --> doe iets aan sport. het gevoel dat je gezond bezig bent helpt.

- slaap goed, eet goed enz. Als je lichamelijk beter bent, kan je overal beter tegen. grote kans dat je het weer iets positiever inziet.

xxx
Oud 04-03-2006, 10:28
Verwijderd
Citaat:
cherrie schreef op 10-02-2006 @ 21:33 :
hoi ik ben opgenomen en schaam me heel erg voor me uitelijk wat doe ik hier aan?
Je moet je niet schamen voor je uiterlijk, hetr gaat er om wie je van binnen bent, ook al is het makkerlijk gezegd van me, tis wel zo

Ik wens je heel erg veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:29
Metal
Metal is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-02-2006 @ 03:27 :
+f
<33333
Oud 05-03-2006, 01:36
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 23-02-2006 @ 00:57 :
suggesties
Wat zij zegt.
Oud 05-03-2006, 02:57
Müller
Müller is offline
Citaat:
Als je bent opgenomen zou ik me meer schamen voor mn innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 03:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-02-2006 @ 03:27 :
+f
©
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:15
Remember_that
Remember_that is offline
Probeer er over na te denken.
Waarom schaam jij je ?
Heeft het iets met vroeger te doen ?
Ben je misschien heel erg gepest?

Vroeger werd ik heel erg gepest en ik voelde me echt heel lelijk , dom, gewoon walgelijk ... maar toen kon ik er niet meer tegen !!!

Als IK voor me zelf schaam en mezelf lelijk vind ..
dan kan niemand me helpen en mij mooi vinden.
Alleen als IK me mooi vind, en me zelf waarde geef, kan een ander dat ook doen.

Ik had kleine dingen gedaan, zoals: op mn spiegel schrijven dat ik mooi ben, dat ik gewoon perfect ben !

Als ik gepest werd zei ik tgn me zelf : ze zijn gwn jaloers !!

Ik heb eigelijk tegen me zelf gelogen, maar het heeft me wel erg geholpen.
Ik voel me nu echt mooi en ik kan je verzekeren ik ben niet de enige die Remeber_that mooi vind

Je bent nu 22 jaar, mooier kan je uiterlijk niet meer worden je kan je alleen mooier voelen.

En schaam je niet voor je zelf, wees blij met wat je hebt !!

Ik wens je veel geluk
Oud 06-03-2006, 16:06
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Müller schreef op 05-03-2006 @ 03:57 :
Als je bent opgenomen zou ik me meer schamen voor mn innerlijk.
wrom dat

Als anderen jou gigantisch pesten, en jij gaat daaraan kapot, waarom moet JIJ je daarvoor schamen

Degenen die daarvoor hebben gezorgd moeten zich schamen voor wat ze met die persoon hebben gedaan

En wat het uiterlijk betreft moet je inderdaad naar je goede eigenschappen kijken en minder naar de slechtere.
En bedenk ook dat ieder mens uniek is en dus eigenlijk voor zichzelf perfect is.

Wat ik verder zelf merk in de huidige maatschappij, is dat mensen veel te veel waarde hechten aan je uiterlijk. Als je een vriendin krijgt is de eerste vraag die mensen je stellen of ze knap is en niet of ze een goed karakter heeft, en dat laatste is uiteindelijk het belangrijkste in een relatie.

Ikzelf heb uiterlijk gezien ook mindere kanten, maar ik heb zelf geleerd om tevreden te zijn met mezelf en je zult zien dat er genoeg mensen zijn die je waarderen, en mijn ervaring is dat je die vanzelf tegen het lijf loopt.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Het schamen voor je uiterlijk zit "tussen de oren" en daar kan wat aan gedaan worden. Probleem is meer dat mensen die zich schamen voor zoiets niet het spreekwoordelijke "licht aan het eind van de tunnel" kunnen zien, dus het zien dat ze niet lelijk zijn en meer zelfvertrouwen en zelfrespect krijgen.
Wat goed werkt? Vrienden en mensen om je heen die geven om je zoals je bent, en bij wie je gewoon jezelf kan zijn. Voor die mensen ben je mooi zoals je bent, en dat ben je ook gewoon.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 04:29
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
cherrie schreef op 10-02-2006 @ 21:40 :
ik praat er ook over en dan zeggen ze dat ik mooi bent enzow maar het help niet.me uitelijk is een opsessie voor me aan het woorden ik heb een gsm met fotowcamara en maak de hele tijd fotows vanmezelf ik wordt gek vanmezelf ik wil zelfs voor de trein springen,.
Ik maak ook foto's van mezelf en poseer voor fotografen/schilders en daar vind ik mezelf juist mooier door. Het ontwikkelt je zelfvertrouwen en contact met je zintuigen wel enorm. Soms komt er ook een foto uit waarop je of een stukje van jezelf zo mooi staat!

Daarnaast zou ik eens voor jezelf opschrijven wat je irrationele gedachten zijn, dus gedachten en overtuigingen die negatief/beperkend werken op je gemoedstoestand en je ideeën over je uiterlijk. Als iemand bijv. een nare opmerking maakt over je uiterlijk en jij denkt: "Zie je nou wel. Iedereen vind me lelijk." is dat behoorlijk irrationeel. Bewustwording hiervan zou niet slecht zijn.

En wat voor eisen stel je aan jezelf? Wil je eruit zien als een topmodel? Kun je niet tevreden zijn met een 'normaal uiterlijk'? Focus er ook niet op dat je jezelf continu mooi moet voelen. Iedereen voelt zich wel eens lelijk, dus als je bij dat punt komt en je voelt je niet meer altijd lelijk ben je gegroeid en kun je rustig tegen jezelf zeggen dat het niet erg is om je een x lelijk te voelen.
Oud 09-03-2006, 04:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
cherrie schreef op 18-02-2006 @ 18:51 :
Bedenk dan maar bij jezelf dat dat maar 1 persoon is en jij niet je hele zelfbeeld op hem hoeft te baseren.
Reageren

Regels voor berichten