Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2006, 07:29
Elder lycan
Elder lycan is offline
Ik ben een jongen van 17 jaar en k heb een vriendin van 15 jaar. We hebben nu 9 weken verkering. Haar ouders zijn gescheiden en daar heeft ze het heel moeilijk mee. Maar soms als ze een moeilijke periode heeft, en ik probeer haar te troosten, begint ze te twijfelen over ons. Dan weet ze niet meer of ze nogwel wat voor me voelt. Dit maakt mij heel onzeker. We hebben samen hele leuke dingen gehad, mooie en ook intieme momenten. En ik wil haar echt niet kwijt. Maar ze heeft nu al 5x getwijfeld. Ik heb altijd in mijn achterhoofd dat ze weer kan gaan twijfelen en ik voel me ook helemaal niet goed over ons.
Hoe dom het ook klinkt : nogsteeds wil ik haar niet kwijt.

Ik weet echt nietmeer wat ik moet doen. Het maakt me echt kapot. Maar elke keer als ik bij haar ben voel ik me gelukkig (wat ik normaal niet echt ben).

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Oud 13-02-2006, 07:35
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik zou eens een keer een goed gesprek met haar hebben, waarin je dit uitlegt. Dat het voor jou ook niet echt fijn is als je vriendin iedere keer twijfelt, en hoe ze daar zelf nu over denkt. Misschien blijkt daarna wel dat er eigenlijk geen reden is voor jou om te twijfelen, maar dat het gewoon een manier van haar is om met de scheiding van haar ouders om te gaan. Aan de andere kant kan natuurlijk ook blijken dat het beter is om jullie relatie te beëindigen... In ieder geval weet je dan wat meer waar je aan toe bent!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 07:53
Elder lycan
Elder lycan is offline
naja, gister heb ik er met haar over gepraat. Maar toen kregen we ruzie. Ze had net iets ontdekt wat ze liever niet had willen weten. En naja toen kwam ik met mijn verhaald. In haar ogen was het doelloos gezeik terwijl ik er erg over in zit. Duz werd ze aangebrand. Vandaar dat ik dit topic starte. Gister ging ze dus twijfelen. Omdat ik mijn hart bij haar probeerde te luchten.
Oud 13-02-2006, 09:13
Verwijderd
Ik zou even wachten tot de storm in haar iets tot rust is gekomen en er dan nog eens op terug komen en vertellen dat je het heel vervelend vond hoe ze reageerde.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 10:37
Optima
Optima is offline
uitmaken

om de simpele reden dat jij er zo niet gelukkiger op word, en ze de scheiding van haar ouders ZELF moet verwerken. Je kunt het gewoon uitmaken met de reden dat jij je erg gekwetst en onzeker voelt, en dat dat nu even niet opweegt tegen de mooie momenten. Dat is even kut, maar neem maar van mij aan, ik herken dat 'twijfelgedrag' en dat kan van kwaad tot erger gaan. Jij verdient iemand die niet twijfelt, en trouwens, waar kun je op die leeftijd over twijfelen? Je wilt toch gewoon een leuke tijd met elkaar beleven? je gaat toch niet twijfelen of je het wel 30 jaar bij elkaar kan uithouden? Je vriendin moet gewoon niet zo moeilijk doen...
Oud 13-02-2006, 17:21
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 13-02-2006 @ 10:13 :
Ik zou even wachten tot de storm in haar iets tot rust is gekomen en er dan nog eens op terug komen en vertellen dat je het heel vervelend vond hoe ze reageerde.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 18:38
Mats
Mats is offline
Citaat:
Optima schreef op 13-02-2006 @ 11:37 :
uitmaken

om de simpele reden dat jij er zo niet gelukkiger op word, en ze de scheiding van haar ouders ZELF moet verwerken. Je kunt het gewoon uitmaken met de reden dat jij je erg gekwetst en onzeker voelt, en dat dat nu even niet opweegt tegen de mooie momenten. Dat is even kut, maar neem maar van mij aan, ik herken dat 'twijfelgedrag' en dat kan van kwaad tot erger gaan. Jij verdient iemand die niet twijfelt, en trouwens, waar kun je op die leeftijd over twijfelen? Je wilt toch gewoon een leuke tijd met elkaar beleven? je gaat toch niet twijfelen of je het wel 30 jaar bij elkaar kan uithouden? Je vriendin moet gewoon niet zo moeilijk doen...
Dus als het tegenzit moet je maar kappen? Niet mee eens.

Zo falen heel veel huwelijken. K zou zeggen neem hoogstens rust maar uitmaken (vindt ik dan maar weer he).
Oud 13-02-2006, 18:44
Drez
Drez is offline
Citaat:
Mats schreef op 13-02-2006 @ 19:38 :
Dus als het tegenzit moet je maar kappen? Niet mee eens.

Zo falen heel veel huwelijken. K zou zeggen neem hoogstens rust maar uitmaken (vindt ik dan maar weer he).
omg hij is 17, doe normaal

ik denk ook niet dat dit een puik moment is om bij elkaar te zijn nee, probeer haar wel gewoon te steunen enzo.
Oud 13-02-2006, 18:51
Smokin'
Smokin' is offline
De echtscheiding van haar ouders heeft vast en zeker een belangrijke invloed of haar gemoedstoestand, maar heeft geen invloed op jullie relatie. Dat ze twijfelft ligt niet aan het feit dat haar ouders gescheiden zijn, maar aan haar lage romantische interesse in jou. Welnu, ook al steun je haar geweldig en ben je een geweldige luisteraar..dat zorgt er nog niet voor dat je aantrekkelijker word voor haar. Onthoud dat goed. Wat me verbaasd is dat jij telkens terugkomt voor een nieuwe serie klappen. Je meisje twijfelt steeds weer.. een steeds voel jij je kut hierdoor. Toch blijf je terugkomen en telkens krijg je weer deze boodschap. Vijf keer in negen weken maar liefst. Trek de stekker eruit..voor je eigen bestwil.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 19:23
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 13-02-2006 @ 19:51 :
De echtscheiding van haar ouders heeft vast en zeker een belangrijke invloed of haar gemoedstoestand, maar heeft geen invloed op jullie relatie. Dat ze twijfelft ligt niet aan het feit dat haar ouders gescheiden zijn, maar aan haar lage romantische interesse in jou. Welnu, ook al steun je haar geweldig en ben je een geweldige luisteraar..dat zorgt er nog niet voor dat je aantrekkelijker word voor haar. Onthoud dat goed. Wat me verbaasd is dat jij telkens terugkomt voor een nieuwe serie klappen. Je meisje twijfelt steeds weer.. een steeds voel jij je kut hierdoor. Toch blijf je terugkomen en telkens krijg je weer deze boodschap. Vijf keer in negen weken maar liefst. Trek de stekker eruit..voor je eigen bestwil.
Helemaal mee eens. Die scheiding en jullie relatie zijn twee dingen. Hoewel jij haar niet kwijt wilt en denkt dat je helemaal ongelukkig bent zonder haar en dus maar bij haar blijft is het denk ik echt beter als je het uitmaakt. Je zal namelijk zo steeds een ongelukkig&onzeker gevoel houden. Wil jij niet een meisje dat 100% voor jou gaat en niet twijfelt over wat ze voor jou voelt? Stop er dan mee! Ik weet dat het moeilijk is, en dat bij haar blijven makkelijker lijkt. Maar dit is uiteindelijk echt het beste.
Oud 13-02-2006, 20:27
vosje16
vosje16 is offline
5x twijfelen in 9 weken tijd is wel veel
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 20:47
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 13-02-2006 @ 19:51 :
niet geheel mee eens, denk namelijk dat 'rotsituaties' en gebeurtenissen wel degelijk van invloed kunnen zijn op iemands relatie. Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat je soms in een dergelijke 'rotperiode' beland dat je nergens meer iets van moet hebben...og in ieder geval teveel aan je hoofd hebt om helder te kunnen denken.
Dat terzijde is het indd vreemd dat je (TS) je elke keer weer laat 'afzeiken'. Er komt een bepaald punt waarop je een keer voor jezelf moet kiezen en volgens mij is dat punt bij jou al aangebroken. 9 weken een relatie is niet lang als een van de 2 ergens heel erg mee zit en zeker niet als ze dan ook nog eens 5 keer gaat twijfelen in die 9 weekjes tijd...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 20:48
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 13-02-2006 @ 21:27 :
5x twijfelen in 9 weken tijd is wel veel
Inderdaad, normaal komen de eerste twijfels pas na een jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 20:54
bindmiddel
bindmiddel is offline
Neem een rustperiode, vind ze daarna dat je het nog waard bent dan hebben jullie misschien iets. Laat ze niks van zich horen, dan was al dat getwijfel gewoon een excuus omdat ze het niet durft uit te maken.
Oud 13-02-2006, 21:36
Elder lycan
Elder lycan is offline
Ik heb vandaag met haar gepraat. En het is uit gegaan.
Ik probeerde mijn gevoelens voor haar duidelijk te maken maar het mocht niet baten. Dat was om half 3 smiddags. Net (half 11) krijg ik een smsje dat ze me vreselijk mist en dat ze me graag terug wil.

Help ik weet het niet meer
Oud 13-02-2006, 22:14
flipsyde
flipsyde is offline
jezus..weetje?
Ik heb LETTERLIJK hetzelfde nu (dat zij twijfelt/wat ik voel/leeftijden/haar situatie thuis) alleen hebben mijn vriendin en ik wat korter.
Ik voel me emotioneel gezien echt eeenooorm brak.
Morgen ga ik met haar praten en waarschijnlijk gaat dit ook uit.

Als je nog hele sterke gevoelens hebt....zou ik als jou was nu echt duidelijk tegen haar zijn met wát je precies wilt.

Als ik realistisch denk kan je het , zoals Optima al zei, volgens mij wel beter uitmaken.
Ik zou zelf ook graag willen dat ik m'n vriendin kon laten gaan, helaas voel ik zoveel voor der.

Je vriendin moet echt 100% voor je gaan.
Vergeet ook niet dat er ook andere meisjes zijn die je misschien nog gelukkiger kunnen maken.

Laatst gewijzigd op 13-02-2006 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 23:51
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Elder lycan schreef op 13-02-2006 @ 22:36 :
Ik heb vandaag met haar gepraat. En het is uit gegaan.
Ik probeerde mijn gevoelens voor haar duidelijk te maken maar het mocht niet baten. Dat was om half 3 smiddags. Net (half 11) krijg ik een smsje dat ze me vreselijk mist en dat ze me graag terug wil.

Help ik weet het niet meer
Jou gevoelens waren allang duidelijk. Daarom mocht het ook niet baten. Het was je vriendin die twijfelde, jij wist het toch al. Je moet niet op dat sms-je ingaan want ik garandeer je dat je hetzelfde traject zal afglopen als de laatste tijd. Ze zal weer twijfelen en je zal je weer kut voelen.. Ga er niet op in, tenzij je graag derkelijke geestelijke straf ondergaat.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 08:26
Elder lycan
Elder lycan is offline
niet op ingaan zeg je? ik denk ook niet dat ik dat doe..
alleen ik vind het zo zonde van alles wat ik met haar beleefd heb enzo.
Ze heeft het echt moeilijk thuis en mijn innerlijk zegt dat ik dat moet respecteren en haar een nieuwe kans geven. Het is nu het 2e les uur. Over half uurtje en ik ga in de pauze met haar praten.

t is alleen zo *&%$#@ moeilijk
Reageren

Regels voor berichten